pantolon

müslüman kadýn pantolon(hatlarý belli etmeyen,bol) giyebilirmi?


  • Kullanılan toplam oy
    109

cehbezaYSV

New member
Önemli olan avretini örtmek olduğuna göre, kadının bunu pantolon giyerek sağlaması yeterli olmaz mı?

Başka bir münasebetle de anlatmaya çalıştığımız gibi kadının giyiminde aranan şartlardan biri de erkek elbisesine benzememesidir. Rasulüllah Efendimiz'in (s.a.s) "Allah kadına benzeyen (kadınlaşan) erkeğe ve erkeğe benzeyen (erkekleşen) kadına lânet etmiştir" hadîs-i şerîfleri, öncelikle giyim-kuşamdaki benzeyişi anlatır. Buna göre erkek gibi pantolon giyinen bir kadın, avretini örtme emrini yerine getirmiş olsa dahî, erkeğe benzememe emrini yerine getirmediğinden günahtan kurtulamaz. Giydiği pantolon dar olur da vücut hatlarını ortaya koyarsa, fitneye (helâl olmayan cinsel duygulara) sebep olacağı için ayrıca günah işlemiş olur.Ancak kadınların "cilbâb"larının (dışlık örtülerinin) altından pantolon giymeleri mahzurlu olmadığı gibi övülen bir uygulamadır. Hz. Ali Efendimizin aktardığına göre: "Bulutlu ve yağmurlu bir günde Bakî'de Rasûlüllah'la beraberdik. Merkebe binmiş bir kadın geçiyordu. Merkepten düşecek oldu da Rasûlüllah (bir ,yeri açılır endişesiyle) ondan yüzünü döndü. Orada bulunanlar: Kadının pantolonu (sirvalı) var (üzeri açılmaz) dediler de Rasûlüllah: "Pantolonlar (sirvaller) edinin. Çünkü onlar en iyi örten elbiselerinizdendir. Kadınlarınızı (avretini) da dışarı çıktıklarında onlarla koruyun." buyurdular." (Hadîsi; Ukaylî, Ibn Adîy (Kâmil'de) ve Beyhakî (el-Edep'te) rivâyet etmişlerdir. Suyûti "zayıf" işaretini koymustur. bk. Münâvi, Feyzu'1-Kadîr I/109-110) Bir başka rivâyette ise, kadının o hâli hoşuna gittiğinden ötürü:

"Allah sirval giyen kadınlara merhamet eylesin." buyurdular.(Hadîsi; Dârakutnî (el-Efrâd'da), Hâkim (Tarihinde), Beyhakî (Su'abul-imânda), Hatîp (el-Müttefek'te) rivâyet etmişlerdir. Münâvî zayıf oluşunu anlatır. bk. IV/22-23) Hattâ bizzat Rasûlüllah Efendimizin de "sirval" satın aldığı rivâyet edilmiş ve kendisinin giydiği bilinmediğine göre, hanımları için satın almış olabilir, denmiştir.(Münâvî, age I/110) Ne var ki, bu her iki hadîs de zayıftır ama, aksi de söylenmediğine göre, bunlarla amel edilmesinde bir sakınca yoktur. Yani kadın dışlığının altından pântolon (sirval) giyebilir. Bunu daha iyi örtünmek için yapmışsa güzel bir iş yapmış olur.Ancak hadîslerde geçen "sirval"ı tamı tamına bugünkü pantolonlar gibi anlamak da yanlış olur. Eğer paçaları görülecekse onları erkek pantolonu paçalarından farklı yapmalıdır. Aslında Anadolu kadınlarının giydiği ve "dizlik" tabir edilen uzun içdonu "sirval" tarifine daha yakındır. (Allah'u a'lem)

ALINTIDIR
 

nuriye

Well-known member
arkadaslar tamam efendimiz lanetlemis ama simdiki devirde giymeyen bence azdir yeni yetisen kizlarimiz var bu devrin azginliklari icinde yetisiyorlar ,kimileri kiziyor su kiza bak kapanmis ve pantolon giymis diye kizmakla kalmayip birde yüzüne söylüyorlar o kizin halini bir düsünün elesdirmek yerine ne güzel kapanmis abdesli namazli ilerde daha güzel kapnir diye düsünen yok ,mini etek giymelerinden daha iyi diye düsünüyorum.
 
pardesunun ıcıne veya tunık altına genış hatları bellı etmeyen pantolon bazan etekten daha kapatıcı olabılıyor.ruzgarda ınsan buya duşmelerde,herangı bır kazada etekle acıla
bılcek yerler acılmaz.ben bu sebeple gıyorum. tabı bu benım şahsı duşuncem tabı.
 

alem--inur

Active member
bende giyiyorum ve pardesünün altından sorun olmaz die düşünüyorum
gerçi kaldığım kursta falan çok eleştiri aldım sert tepkiler..
yolculukta bile giyilmemeli onlara göre.. bol olduktan sonra mühim olan da bu hatlar belli olmasın yeter inş.
 

ARZ1

Active member
etek pardesu şalvar çarşaf gibi giyinecek onca elbise varken bunların giyilmemesi lazım ancak günümüz sosyoekonomik yapısı sebebiyle bu tip giyisiler artık normal karşılanıyor...
bardağa dolu tarafından bakarsak ya pantolon yerine vucudu daha belirgin bir elbise giyseydi . bu nazardan bakınca iyi denilebilir..
ancak doğrumudur bilmiyorum...

ilmihalde okuduğuma göre uygun olmasa da örtülü sayılıyor diye hatırlıyorum (yinede bakmak lazım)

ben pantolon yerine daha farklı elbiseler giyilmesi yandaşıyım...

bir farklı bakış açısıda elbisenin giyilmesindeki gaye avret bölgelerini örtmekle beraber aynı zamand adikkatda çekmemesi gerekiyor...

nice pardesülüleri görünce bol pantolon masum kalıyor...



bu konuyu buradan öğrenmek yerine ilmihale başvurmak daha mantıklı..
çünkü burad herkes farklı bir görüş öne sürmekte...insanları bilmeden saptırmamak lazım...
 

hüccet

Yeni Üye
pantolona evet derken ya şalvar gibi hatları belli etmeyen ya da yeterince bol uzun önü düğmeli pardesü veya elbise altına giyilmesi halinde evet:)
 

ilimehli

Well-known member
Ben manto altindan pantolon giyinmesini uzun sure onaylardim,taki bulunduum naksi cemaatinin bayan vekili bir ruya gorene kadar..Ruyada kendisine kazanlar gosterilir buyuk buyuk geniz kazanlar,bi tanesinin icine eglir ve gorurki ici yilan ciyan akrep doludur kayniyorlar bi suyun icinde,ve o bayana denilirki ruyasinda -Iste buraya etek altindan tayt(legging) giyenler atilir ve kapagida uzerlerine kapatilir!......
Bu bir ruyadir dogruluunu Allah bilir.Ne kimseyi elestirmek nede show sergilemek niyetinde degilim.Yalniz eger dogru ise bu uyari,bu ruya,bi dusunelim pantolon giyenlerin hali nicedir,ne dersiniz?Efendimizin s.a.v hangi esi dar giyinmisti velevki elbisenin altindan olsun,evet o zaman yoktuda giysinler,hersey genisti,peki biz onlardan dahami iyiyiz dahami cok biliyoruzda nefsimize hos gelene fetva ariyoruz??
Isin takvasi budur derim,takvayi kim kaybetmiski biz bulalim derseniz valla oda sizin bileceginiz..saygilar..
 

duygu_bulut

Well-known member
"Helal belli, haram da bellidir. İkisi arasında bir takım şüpheli şeyler vardır ki, insanlardan pek çoğu onları bilmez. Şüphelilerden sakınıp korunan kimse (takvâ sahibi), ırzını ve dinini muhafaza etmiş olur. Dikkat ediniz! insan vücudunda bir lokmacık et parçası vardır ki, o iyi olursa bütün vücut iyi olur; o, bozuk olursa bütün vücut bozuk olur. İşte o et parçası kalptir " (Buhâri)

"Gücünüz yettiğince Allah'a karşı takva sahibi olun!"et-Teğâbün 64/16

"Kul, sakıncalı şeylere düşme endişesiyle sakıncası olmayan bazı şeyleri terk etmedikçe gerçek muttakilerin derecesine ulaşamaz" (Tirmizî)

'pardüsenin altına zaruri durumlarda giyebilir, aksi halde erkek elbisesi olduğu için caiz değildir' .. birçok yerde hükmü böyle araştırdığım kadarıyla...
takva ehli olmak için şüpheli şeyleri dahi terk etmek gerektiğini Efendimiz a.s.v. tavsiye ediyor.. bizlerde mümkün olduğunca bu tavsiyeye uymalıyız diye düşünüyorum...
 
Üst