sizce kızlarımız okumalı mı?

Evet özellikle bu asýr ve bu sistemde kýzlar okumalýmý?

  • EVET OKUMALI

    Kullanılan: 0 0.0%
  • OKUMAMALI

    Kullanılan: 0 0.0%
  • ÞARTLAR DEÐÝÞÝRSE OKUMALI

    Kullanılan: 0 0.0%
  • ÞARTLARI DEÐÝÞTÝRMEK ÝÇÝN OKUMALI

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    0
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
bende ünide kızı olan bir anneyim ilk önce başını açmasın diye okumasını istemedim ama çevreme bakınca gördümki okumayanlar yeni şartlara ayak uyduramıyor.hz Ali'nin bir sözü var yanlış hatırlamıyorsam mealen çocuğunu sen kendi zamanına göre değil onun yaşayacağı zamana göre yetiştir evet gerçekten çok doğru .kızlarımız geleceğin neslini yetiştirmek için zamanın gereklerini ve tehlikelerini bilmek zorundalarki çocuklarını bu şartlara rağmen doğru ve dürüst bir şekilde yetiştirebilsinler.genelde tahsilli erkekler tahsilli eş arıyor okumamış bir hanım okumuş bir beye ayak uyduramıyor buda problem oluyor evliliklerde.bence islami bilinç verdiğiniz erkek olsun kız olsun ne kadar bozuk ortamda olursa olsun kendini korur ve okur
 

hasret

Well-known member
Mü'min bir günah işlediği zaman kalbinde siyah bir nokta belirir. Eğer o günahtan el çeker, Allah'tan günahı­nın affını dilerse, kalbi o siyah noktadan temizlenir. Eğer günaha devam ederse, o siyahlık artar. İşte Kur'ân'da ge­çen 'günahın kalbi kaplaması' bu mânâdadır."5

Evet, "Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol var­dır" sözü mühim bir gerçeği dile getiriyor. Şöyle ki, bir gü­nahı işlemeye devam eden insan zamanla o günaha alışır, terk edemez bir hale gelir. Bu alışkanlık onu gün geçtikçe daha büyük manevî tehlikelere sürükler. Günahın uhrevî bir cezasının olmayacağına inanmaya, hattâ Cehennemin bile olmaması gerektiğine kadar gider. Yani kalpte yer tutan o günah tohumu zaman içinde—Allah korusun yeşillenerek bir zakkum ağacı haline dönüşebilir.


peki kızınızın sonunu küfürle sonuçlanmayacağını kim garanti edebilir?
siz zamanı dininize ve yaşam şekline uydurmazsanız,gün gelir zamana göre yaşamak zorunda kalır ve farzlardan ödün vermeye devam edersiniz.
ve kusura bakmayın ama ilmi,tahsili okul diploması ile sınırlandıramazsınız.
 
tabilki kızlarımız okulmalı hayır diyeninin olcağını sanmıyorum ,yani olmamalı .özelikle bizim kızlarımız okulalı çünkü geleceğin bizlere yani nur kızlarına ihtiyacı var
 

hasret

Well-known member
zeynep1234 ' Alıntı:
tabilki kızlarımız okulmalı hayır diyeninin olcağını sanmıyorum ,yani olmamalı .özelikle bizim kızlarımız okulalı çünkü geleceğin bizlere yani nur kızlarına ihtiyacı var


zeynep inş bu konuyu seninle daha sonra daha detaylı görüşelim olur mu?
ama burda değil:)
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Tarihci ' Alıntı:
"""""vay be bide taife-i nisaya sacı uzun aklı kısa derler,yarım akıllı derler :) meğer bu sistemi değiştirse değiştirse bitaife-i nisa değişitirirmiş, de haberimiz yokmuş :) """""""

bu gayri ciddi yazına şöyle derim, taifei nisa her şeyde öne atlayıp ben de biliyorum bende yapabilirm, hatta biz erkeklerden daha zekiyiz biz erkeklerden daha duyarlıyız diyorlar.. haydi buyurn şimdide geri adım atmışsınız, ne oldu daha zekiliğinize ne oldu yapabilirliğinize.. haydi bunu da bırakalım,, Efendimizin gazvelerinde İslam ın ilk savaşlarında erkekler tek başlarına yapamıyorlarmıydı da kadın sahabelerde savaşa gitmişlerdi? demekki bu işlerin kadını erkeği olmuyor yardımı olabilecek herkesin yardım etmesi gerekiyor.. biz demiyoruzki bu sistemi değiştirse değiştirse taife i nisa değiştirir sadece yardımı olabilir..

""""""herşeyde kendini önplana cıkaran abilerimiz neden bu noktada arkalarda kalmışlar acıkcası şaşırdım """""""

arkada kalan sizlersiniz erkekler zaten bu işin içinde olduklarından erkekler okumalımı diye sorup konuşmuyoruz, ve bu konuda erkekleri hesaba katmadan konuşuyorum çünkü dediğim gibi erkekler zaten işin içinde ve bizim konumuz bayanlar..! laf söylemiş olmak için söylemeyelim..

""""""şimdi benim anlamadığım kadın hem okusun,hem ev hanımı olsun,hem itatakar bir eş olsun,hem sistemi değiştirsin,hemde ülkeyi kurtarsın... :) hem..hem...hem...
peki bu erkekler taifesini Allah süs diye mi yaratmış :)."""""""


okumak ev hanımı olmaya ev hanımı olmak itaatkar eş olmaya böyle eş olmakda sistemin değişmesine katkı sağlamaya engel değil,, ama anlayamaman normal, hizmet demek fedakarlık demek, hizmet eden abiler hem çalışıyor hem çocuk büyütüyor hem eşine bakıyor hem maişetini sağlıyor hem de bazı geceler evine bile gidemeden hizmet ediyor.. bunları yapmak fedakarlık işi tabi, benimde sözüm bu fedakarlığı yapabilecek olan ablalara zaten, itaatkar eş olmayı hizmet etmeye engel görenlere değil,, kaç tane kadın alim var kadın evliya var kadın dava adamı var? hiç yok.. erkekler süsmüymüş? bu devirde islamın ihyası için cabalayan tanıdığımız herkes üstad ve talebeleri başta olarak erkektir..

""""""Açıkçası ben abileirmden şöyle bir yorum beklerdim;bizim atalarımız bacısının başörtüsüne el değmemesi içim,topla tüfekle savaşmış.Bizde bugun ilimle,kalemle ,teknikle savaşıp başa gelip bu sistemi değiştirip bacımızın örtüsünü actırmıyacağız inş.Ama tam tersi bi durum sergilenmiş maalesef..."""""""

güzel demişsin ben de siyeri yine hatırlatayım, efendimizin savaşlarında dirayetli kadın sahabeler de savaşa iştirak etmişlerdi, efendimiz orda siz evinizde oturun biz savaşır geliriz demedi, ne kadar çokluk o kadar kuvvet o kadar kuvvet o kadar muvaffakiyet... üstelik bu gunki savaş harici değil dahilidir, ve harici savaşta bile düşmanla çarpışan kadın bu gun ilimle teknikle hayli hayli savaşabilir.. üstelik tam tersi durum sergilenmiş diyorsun,, biz şöyle mi dedik, erkekler otursun kadınlar bizi kurtarsın, böyle demiş olsak tam tersi durum sergilenmiş diyebilirdin, yine söylüyorumki laf söylemiş olmak için söylemeyelim..

"""""""bugün zaten başımızdakilerin yüzde doksanı erkekler değil mi?değiştirirlerse anayasayı onlar değiştirecek,bakalım taife-i nisa olmadan becerecekler mi """"""""

şimdi bu konu başlığı altında ders anlatmaya gerek yok, ama şunu söyelebilirm ki cumhuriyetle secimle başa gelinen bir ülkede halk istediği hukumeti başa getirir ama dış güçler sabetaist mason paşalar bürokratlar hukukçular hukumeti indirebilir.. tıpkı demokrat partiyi indirdikleri gibi.. bu iş bir olgu işidir, yasa ile kağıtta değşimesiyle bıçak gibi kesilmez bu sorun, bunun tabandan değişmesi lazım hukumettede karşılığını görmesi lazım, tabandan değişmesi için yeni neslin baş örtüsünü bir fazlalıkmış bir sorunmuş bir gericilik göstergesiymiş gibi görmemesi lazım buda yeni neslin ahlaklı islami eğitimiyle olur.. bu noktada da taifei nisa nın fedakarlarına ihtiyac vardır, tıpkı efendimizin savaşlarında olduğu gibi...

""""Bazıları diyor ki bana burda da paylaşmak istedim; zaruret haramı helal kılar,bu asırda da kadının bazı şartlar dahill inde (hizmet gibi)acması zaruri dir.Bende üstadımdan aldığım ilimle cevap veririm,ne diyor üstad;
"Zarure t haramı helâl derece sine getirir." İşte, şu kaide ise, küllî değil. Zaruret, eğer haram yoluyla olmamışsa, haramı helâl etmeye sebebiyet verir. ]
evet başörtüsünü açmak haram olduğu için,zarurette olsa haramı helal etmez."""""


kendi cevabı içinde zaten,, haram yoluyla olmamışsa demek mesela içki haramdır isteyerek içki içip içkiye mübtela olan adam bana artık alışkanlık yaptı o yüzden içiyorum bana helaldir diyemez. baş örtüsü ise bu şekilde değil, islamın ihyası ve inkışafı ve yayılması ve yaşanmasına hizmet etmek için istemeyerek başın açılması haram yol ile gelmiyorki haramı helal etmesin...

""""evet üstadımız diyor ki içtihad kapısı acıktır,fakat bu zamnda oraya girme e altı mani vardır diyor.Yani yeni ictihad getiremeyiz.Bin üçyüz elli senede ve her asırda üç yüz elli milyon insanların hayat-ı içtimaiyesinde en kudsî ve hakikatlı bir düstûr-u İlâhîyi, üç yüz elli bin tefsirin tasdiklerine ve ittifaklarına istinad eden bir hükmü değiştiremeyiz. o altı maniyi yazmıyayım bir coğunuz biliyorsunuz zaten. .
ama bir kısmını kopyalamak istiyorum;"""


yukarda da dediğim gibi, bu içtihadı ben yapmadım, islamın yaşanması yayılması için yapılmış bir içtihaddır ve üstad dahi yaşamadan evvel yani içtihad kapısı açık iken Osmanlı alimleri şeyhülislamları ve cennet müjdesine nail Fatih Sultan Mehmed tarafından yapılmıştır..

"""""evet birde genellikle hep bu misal veriliyor,kim okullarda cocuklarımızı eğitecek,şayet taife-i nisa olmaz sa :)vallahi ben erkek dindar öğretmenlerde tanıyorum :)
şimdi,sizler daha iyi bilirsiniz ki bir cocuk kişisel gelişiminin yüzde seksenini altı yaşına kadar tamamlar,ondan sonrasını sair zamanlrda tamamlar.""""""


taifei nisa olmazsa dünya yıkılacak demiyoruz okullarda çocukları eğitme meselesi çok önemli bir mesele, komunist bir öğretmenin seküler tarzda yetiştireceği baş örtüsüne sakala düşman öğrenciler yerine FEDAKAR bir ablamızın yetişrireceği güzel ahlaklı çocuklar ve o çocukların sirayet ettiği daha nice insanlar... olacak, dindar erkek öğretmenler tanımanda bir sakınca yok olmasında da bir sorun yok, aksine erkeklerde olduğu gibi bayanlardada olması lazım.. çocuk gelişimi için annesine ihtiyacı var doğru, zaten bu işte fedakalrlık işidir 22 yaşında öğretmen olup 8 sene o mesleği yapsa ve 30 unda evlense ve kendi çocuklarını yetiştirse çok güzel bi hizmet etmiş olur. ama işte bunu herkes kaldıramaz, nasılki herkes üstad gibi hocam gibi davası için evlenmekten vazgecemez, öylede bu dediğim hizmetide her abla yapamaz.. bizim lafımız yapabilenlere..

"""""evet demek aile terbiyesini tam almazsa cocuk zaten ondan sonra bir gayr-ı müslimie islamı kabul ettirmek kadar zor oluyor yani bu noktada pekte öğretmenlere bişey kalmıyor.Ha dindar öğretmenler olursa cok guzel olur ve bu temelin üstune bina ederler ililmini...ama bunu erkeklerde yapar.Osmanlıdada ekseriyetle böyle değil miydi zaten...Demek taife-i nisa olmasada oluyormuş""""""

aile ile ilgili üstte cevap verildi, evela hizmet sonra kendi çocukların.. sadece şunu hatırlatıyorumki Osmanlıda kızlar medreseye gidemiyordu :) veherkes zaten dindardı ve herkesin zaten başı kapalıydı ve kamusal alan yoktu zaten kimse dindarlara zulm edemiyordu.. o nedenle o zamanda böyle bir durum da söz konusu değildi :) ve taifei nisaya durumu düzeltmek için görevden bir pay düşmüyordu..

""""""Hanımlar biliclenip evletlarını vatana millete dine hayırlı bir evlat olması icin yetiştirmeli,ama önce kendini yetiştirmeli( ki bu okula gitmeden de olur)İşte en büyük hizmetlerden biri budur. ama calışan veya okuyan bayan kendisini yetiştirsede yeterince cocuğu ile alakadar olamaz.
Evet başörtüsünü çözdük diyelim,ya karma eğitim,ya çalışan bayanların çalışma hayatında sürekli erkeklerle yüzyüze gelmesi,
ha okuyan kardeşlerimiz cözmüşken bunuda cözsünler :)""""""


hanımlar hemen evlenip 3 çocuğu güzel yetiştirmeklemi daha büyük hizmet etmiş olur, yoksa yüksek makamlarda islamın sesini duyurmakla yapılan zulmu orda durdurmaklamı veya öğretmen olup yüzlerce çocuğu güzel yetiştirmeklemi daha büyük hizmet etmiş olurlar... evvela hizmet etsinler sonra da kendi çocuklarını güzelce yetiştirsinler, tabi lafımız yapabilen fedakar ehli hizmete.. hele baş örtüsünü çözelim gerisi de gelecek Allah ın izniyle, okuyan kardeşlerini böyle tiye alıyorsun ama yarın öbür gun bunları değiştirdiklerinde nasıl yüzlerine bakacaksın merak ediyorum..

sen üzülme ^o)
 

hasret

Well-known member
tarihci abi mesajını daha yeni okudum inan vaktim yok ki öyle tafsilatlı cevap yazayım,Dün görmüş olsaydım son yorumunuz ile alakalı bi kaç sorum olucaktı size ama neyse.
son olarak şunu söylüyorum inş siz ve sizin gibi düşünenler diyar-ı aherde pişman olmazda ben bu söylediklerimden pişman olurum.Zira benim pişmanlığım sadece beni ama sizin pişmanlığınız sizin gibi düşünen yine sizin tabirinizle (milyonları) etkiler...
Rabbim bize doğruyu doğru olarak göstersin,yanlışıda yanlış...
 

dil-beste

Member
taifei nisa her şeyde öne atlayıp ben de biliyo rum bende yapabi lirm, hatta biz erkekl erden daha zekiyi z biz erkekl erden daha duyarlıyız diyorl ar.. haydi buyurn şimdide geri adım atmışsınız, ne oldu daha zekiliğinize ne oldu yapabi lirliğinize.. taife-i nisa allahın izniyle herseyi basarabilir.ama bu ahir zamanda helal haram aynı carsıda satılırken olmaz.üstad demiyormu onların yuvaları evleridir hurmetlerı orada....._________________________________________________yıne bırseyler desısteırmek ısteyseydi rabbımız kadın peygamber gonderırdı.hem onlar ımanlarını kurtardılarmiki baskalarınada hızmette bulunsunlar.en buyuk hızmet ınsanın kedndıne yaptıgı sahsı hızmet degılmıdır..herkes kendını ıslaha calısırsa boyle tartısmalarada gerek kalmaz
 

hasret

Well-known member
abi ben dayanamıycam bari şunlara cevap verin inş diğerlerini sonra ele alalım;

------güzel demişsin ben de siyeri yine hatırlatayım, efendi mizin savaşlarında diraye tli kadın sahabe ler de savaşa iştirak etmişlerdi, efendi miz orda siz eviniz de oturun biz savaşır geliri z demedi, ne kadar çokluk o kadar kuvvet o kadar kuvvet o kadar muvaff akiyet ... üstelik bu gunki savaş harici değil dahili dir, ve harici savaşta bile düşmanla çarpışan kadın bu gun ilimle teknik le hayli hayli savaşabilir.. üstelik tam tersi durum sergil enmiş diyors un,, biz şöyle mi dedik, erkekl er otursu n kadınlar bizi kurtar sın, böyle demiş olsak tam tersi durum sergil enmiş diyebi lirdin , yine söylüyorumki laf söylemiş olmak için söylemeyelim..----


kadınlar bu şsavaşa iştirak ederken farzlarından ödün vermişlermiydi acaba?
yada şöyle sorayım,farzlarından ödün verselerdi rasulullah savaşa iştirak etmelerine izin verir miydi?
bu arada laf söylemek icin yorum yapan ben değilim sizsiniz?



------- kendi cevabı içinde zaten,, haram yoluyla olmamışsa demek mesela içki haramdır isteye rek içki içip içkiye mübtela olan adam bana artık alışkanlık yaptı o yüzden içiyorum bana helald ir diyeme z. baş örtüsü ise bu şekilde değil, islamın ihyası ve inkışafı ve yayılması ve yaşanmasına hizmet etmek için isteme yerek başın açılması haram yol ile gelmiy orki haramı helal etmesi n...---------

size göre başını açması helal, ben bu noktada ehil olan alimlerin tefsirlerine göre söylüyorum ki haramdır ve haram yoluyla olacağından haramı helal etmez.
helalse bunu yine bir alimden duymalıyım bir tarihciden değil....malum fetva bu noktada ehil olan alim işidir tarihcilerin değil...



------yukard a da dediğim gibi, bu içtihadı ben yapmadım, islamın yaşanması yayılması için yapılmış bir içtihaddır ve üstad dahi yaşamadan evvel yani içtihad kapısı açık iken Osmanlı alimle ri şeyhülislamları ve cennet müjdesine nail Fatih Sultan Mehmed tarafından yapılmıştır-----


o zamnda yapılan bu ictihad başörtüsü icin gecerlimidir araştırmak lazım...(araştırıcam inş)


-----okumak ev hanımı olmaya ev hanımı olmak itaatk ar eş olmaya böyle eş olmakd a sistem in değişmesine katkı sağlamaya engel değil,, ama anlaya maman normal, hizmet demek fedaka rlık demek, hizmet eden abiler hem çalışıyor hem çocuk büyütüyor hem eşine bakıyor hem maişetini sağlıyor hem de bazı gecele r evine bile gideme den hizmet ediyor .. bunları yapmak fedaka rlık işi tabi, benimd e sözüm bu fedaka rlığı yapabi lecek olan ablala ra zaten, itaatk ar eş olmayı hizmet etmeye engel görenlere değil,, kaç tane kadın alim var kadın evliya var kadın dava adamı var? hiç yok.. erkekl er süsmüymüş? bu devird e islamın ihyası için cabala yan tanıdığımız herkes üstad ve talebe leri başta olarak erkekt ir..------


fedakarlığı sizden öğrenecek değilim, ben hizmet yapamaz demedim ne denli hiizmet eder dedim.Sizler de taife-i nisayı ezmiyormusunuz kadının fıtratı naziktir hem calışma hayatı hem ev hayatı onu cabuk cökertir.Elbette bir bayan hepsini istese yürütür buda sizsinle aramızda ki fark zaten.siz işten gelip yan gelip yatarken o kadın evladı ile evi ilede ilgileniyor.
ama soruyorum size okula gitmeyen okumayan fedakar olamaz mı,hizmet yapamaz mı? Ben nice ablaları tanıyorum evladı ile birlikte nice gence evinde ders veriyor,ac kalıyor dersi yemeğe tercih ediyor.Hasta ama problem değil diyor.Hizmet sadece okulda olmaz.üstada gelince evet onlar fedakardı işinize gelince o müttakidir bizi onunla karıştırmayın diyorsunuz işinize gelincede üstaddan örnek veriyorsunuz.
evet üstad fedakardı mama bu fedakarlığı yaparken hangi farzından ödün verdi acaba,sırf tesettür risalesi icin hapishanelik olmadımı?
siz yine burda diyeceksiniz ki o müttakidir ben avam,ben de size şunu derim madem müttakilerin nasihatları sedece müttakiler icindr o zaman ben okumayayım mı?
her insan kemale gidecek fitrata haizdir....




-----hanımlar hemen evleni p 3 çocuğu güzel yetiştirmeklemi daha büyük hizmet etmiş olur, yoksa yüksek makaml arda islamın sesini duyurm akla yapılan zulmu orda durdur maklam ı veya öğretmen olup yüzlerce çocuğu güzel yetiştirmeklemi daha büyük hizmet etmiş olurla r... evvela hizmet etsinl er sonra da kendi çocuklarını güzelce yetiştirsinler, tabi lafımız yapabi len fedaka r ehli hizmet e.. hele baş örtüsünü çözelim gerisi de gelece k Allah ın izniyl e, okuyan kardeşlerini böyle tiye alıyorsun ama yarın öbür gun bunları değiştirdiklerinde nasıl yüzlerine bakaca ksın merak ediyor um..------------


sizde bilirsiniz ki kemmiyetten ziyade keyfiyet önemlidir.o üç cocuk allahın izniyle tam bir dersi imani alsa diyelim ki bir alim olsa (rrisaleyi bi sene anlıyarak okuması yetr bunun icin) ablanızın yaptığı hizmetten kat kat fazlasını yapabilir.bazen bir adam yüz kişşi kurtarır.Bunu nasıl hafife alırsınız.kaldı ki niye yüzlerine bakamayayım onlara bir kulluk borcları olan farzı hatırlattığım icin mi?
yoksa kulun emrine alalhın emrini tercih etmeyin dediğim icin mi?


keşke vaktim olsada daha fazla yazabilsem maattesüf bu kadar ile iktifa etmek zorundasınız...





son olarak şunu söylüyorum inş siz ve sizin gibi düşünenler diyar-ı aherde pişman olmazd a ben bu söylediklerimden pişman olurum .Zira benim pişmanlığım sadece beni ama sizin pişmanlığınız sizin gibi düşünen yine sizin tabiri nizle (milyon ları) etkile r...
Rabbim bize doğruyu doğru olarak göstersin,yanlışıda yanlış...
 
H

hadim

Misafir
Baş örtü sorunu hepimizin ortak sorunu,bunun için duadan başka bişey gelmiyor elimizden.
Ama! kızlarımız yada erkek evlatlarımız ne olur okuyun.Okuyun ki o imansız yetiştirilmiş öğretmen ve Dr.(vs).nin eline bırakmayın neslimizi.Böyle örnekler çoktur ama daha geçen pazartesi yaşanan bir öğretmen ve öğrenci arasında geçen diyaloğu anlatacam.
Yer-izmir
ilkokul 3.sınıf.
öğrenci oruçlu,öğretmen sorar -neden tuttun? diye.
-Çocukı tabi kendi uslubunca cevap verir.- ya öğretmenim tutalımda cennete gidecez.demiş
-öğretmen cevap verir
-inanmayın görmediğiniz şeyle cennet cehennem yok.
aklı bulanan çocuk anneye cennet yokmuş der.çünkü bunu söyleyen bir öğretmen o herşeyi bilir(çocuğun gözünde).neyse lafı çok uzattım biliyorum ama bu konuda çok dertliyim .bilinçli aile çocuğunabişeyler vermeye çelışıyorda ya diğerleri ?inanın onlar gelip senin çocuğunuda bozuyor.
bişey daha ekliyecem bu bir sualdir.okumayan evde oturan kız acaba çokmu emniyette ???
 

hasret

Well-known member
bende istemem elbette ki imansız öğretmenler başımıza gecsin,ama bunu erkeklerde yapabilir,en azından sistem değişene kadar.
ben evdeki kız emniyyetdir dedim mi ama onlar sinek ısırması ile uğraşıyorsa dışardaki yılan ile uğraşır.işi daha zordur yani.
neyse ben söylemek istediklerimin hepsini söyledim,bu mesajda son mesajımdır...
 
burada fikirlerini açıklayan herkesin iyi niyetli olduğuna gönülden inanıyorum .ama yapılan açıklamalara birbirini suçlar biçimde verilen cevaplara çok üzüldüm .sanki bir taraf bir tarafı alt etme yarışına girmiş gibi bir durum var ortada bence herkesin fikirlerine saygı duyup vicdanıyla baş başa bırakmak en doğrusu . ,kendi doğrusundan başka doğruyu kabul etmeyen bu tutumu bırakmak en güzeli. kimseyi yargılamadan daha fazla kalp kırmadan insanları hatalarıyla sevaplarıyla kabul eden sadece kendi fikirlerini açıklayan ama karşı tarafa dayatmayan bir tutum içinde olmak bence daha faydalı olur_________________________________________________şualar bana kızımın sonunun küfürle sonuçlanmayacağına dair garantisini soruyor.kim sonunun küfür olmayacağına dair garanti verebilir. şualar hayatında küfre girmiş islam alimi hiç duymamış heralde.bunun garantisi olmaz kardeşim son nefese kadar Allaha sığınmak lazım.
 
T

Tarihci19

Misafir
"""""kadınlar bu şsavaşa iştirak ederke n farzla rından ödün vermişlermiydi acaba?
yada şöyle sorayım,farzlarından ödün versel erdi rasulu llah savaşa iştirak etmele rine izin verir miydi?
bu arada laf söylemek icin yorum yapan ben değilim sizsin iz?"""""



evet, bir savaşta(hangisi olduğu aklıma gelmedi) kadın sahabeler daha hızlı hareket etmek için giysilerini yukarı çekmişlerdi ve ayak bileklerindeki halhallar görünüyordu ve öylece savaşmaya devam ettiler.. kaldıki şöyle düşünelim, bir hasta var elimizde beyninden ve ayağından yaralı, ben ve sen doktoruz, elimizde ise sadece bir yarasını dikecek kadar ip ve malzeme var, ben diyorumki beyninindeki yarayı dikelim kapatalım ayağından azcık kan gitsede bişey olmaz beyni daha ehemmiyetli hemen acilen tedavisi lazım, sen ise diyorsunki olsun ama ayağından da kan gidiyor ayağını dikelim.. amenna ayağından da kan gidiyor ama beyni olmazsa o ayağıda işe yaramayacak, oysaki beyni kurtarsak ayağını sonrada tedavi edebilirz dikebilirz aciliyeti daha azdır.
savaş varken benim ayak bileklerim göründü ben gunah kazancağım ben savaşmam diye düşünmek olmaz.. bu gun biz demiyormuyuz bizim savaşımız ilimle teknikle hal bu ise harb koşulları gecer.. eğer bir oyunda iki tarafta kurallara uymuyorsa bizim tek taraflı uymamız karşı tarafa kazanc sağlar.

erkekler süsmü yaratılmış diyen ben değilim dimi? ben bayanları böle tiye alıyormuyum? yazmış olmak için yazılmış bir laftır bu..


"""""""size göre başını açması helal, ben bu noktad a ehil olan alimle rin tefsir lerine göre söylüyorum ki haramdır ve haram yoluyl a olacağından haramı helal etmez.
helals e bunu yine bir alimde n duymalıyım bir tarihc iden değil....malum fetva bu noktad a ehil olan alim işidir tarihc ilerin değil...""""""


lütfen ama lütfen çarpıtma böyle bir şey elde edemezsin.. ben direk başını açması helal demiyorum, bunu bir sürü şarta bağladım evvelki yazılarımda mevcut.. ve şartları taşımadığında haram olduğunda da hemfikiriz zaten.. Hz. İsa da marangoz du Efendimiz a.s da tüccardı ama bu fıkhi bilgilerine engel değildi değilmi? hem benim neler okuduğumu ne dersleri kimlerden aldığımı bilmeden sadece bildiğin tarihcilik yönümle neden sen bilmiyorsun hükmüne varıyorsun? ben kaynak içtihadı verdim görüşümü beyan ettim sen de çok biliyorsan içtihadın kıyas edilemeyeceğini ispatla ben de sana uyayım..


"""""fedaka rlığı sizden öğrenecek değilim, ben hizmet yapama z demedi m ne denli hiizme t eder dedim. Sizler de taife-i nisayı ezmiyo rmusun uz kadının fıtratı nazikt ir hem calışma hayatı hem ev hayatı onu cabuk cökertir.Elbette bir bayan hepsin i istese yürütür buda sizsin le aramızda ki fark zaten. siz işten gelip yan gelip yatark en o kadın evladı ile evi ilede ilgile niyor.
ama soruyo rum size okula gitmey en okumay an fedaka r olamaz mı,hizmet yapama z mı? Ben nice ablala rı tanıyorum evladı ile birlik te nice gence evinde ders veriyo r,ac kalıyor dersi yemeğe tercih ediyor .Hasta ama proble m değil diyor. Hizmet sadece okulda olmaz.üstada gelinc e evet onlar fedaka rdı işinize gelinc e o müttakidir bizi onunla karıştırmayın diyors unuz işinize gelinc ede üstaddan örnek veriyo rsunuz .
evet üstad fedaka rdı mama bu fedaka rlığı yapark en hangi farzından ödün verdi acaba,sırf tesettür risale si icin hapish anelik olmadımı?
siz yine burda diyece ksiniz ki o müttakidir ben avam,ben de size şunu derim madem müttakilerin nasiha tları sedece müttakiler icindr o zaman ben okumay ayım mı?
her insan kemale gidece k fitrat a haizdi r....""""""


ben sana öğretmeye hevesli değilim, anlayamıyorum diyen sendin..! ben de anlattım.. biliyor olsaydın anlayamıyorum demezdin.. ben asla ve kata okumayan ablalar hizmet edemezler demedim.. ben de o ablalardan birilerini tanıyorum mesela biri de sen.. Allah razı olsun hizmetlerinden.. ancak anlatmak istediğim şu : sen evinde mahallende hizmet edersin bir ev dolusu kadına iman hakikatlerini anlatırsın ve onların cocuklarına ve sirayet ettiği insanlara da sirayet etmiş olursun. bu hizmetinden dolayıda Allah razı olsun derim.. şimdi bide diğer tarafı düşünelim, yök başörtsü yasağını kaldırıp kaldırmama toplantısı yapıyor masada da 10 tane yönetim kurulu üyesi var, bunlardan 4 tanesi ideolojik saplantılı ve başörtüsüne düşman diğer 6 sının ise 4 ü erkek abilerimizden ikisi ise çabalayıp okuyup yükselmiş ve o makama gelmiş ablalarımız,, ve onlarda reylerini örtü lehinde kullanıyorlar ve 6 ya 4 baş örtüsü serbest kalıyor, şimdi bu iki ablamız binlerce kızın başını açmak zorunda kalmadan okula gidebilmesini sağlamış oluyor ve bunların hizmeti paha biçilemez.. ben onlara da Allah razı olsun derim ellerini de öper başıma koyarım, benim amacım kızların başlarını açarak okumaları ve bunun böyle devam etmesi değil başların kapanarak okuyacakları gune kadar fedakarlık etmeleri.. ve nihayetinde başlarını kapatarak okuyabilmeleri..

bişeyi karıştırma: müttakilerin nasihati avama, yaşantıları müttakilere göredir. çok meşhur bir kıssa : bir müttaki ile talebeleri yolda giderken bir talebenin üstüne necis sıçrar hocalarına sorarlar, hocaları der iyice yıkayın bir şey olmaz kulanabilrisn, az daha ilerde hocanın evine yakın bir yerde hocanında üstüne bir necis sıçrar ve hoca cübbesini çıkarıp karısına verir ve derki: bunu bir kez toprakla 7 kez de suyla yıka bana getir. bunu duyan talebeler sorarlar hocam az evvel bize bir kez yıkayın yeter dediniz şimdi ise böyle söylüyorsunuz? hoca da derki evlat o fetvaydı bu takva.. fetva avam a göredir, bazen fetva müttakilere hafif kalır ve müttakiler daha hassas davranabilirler..
diğerlerine cevap yazacak vaktim yok aslında fazla da uzatmakta istemiyorum diyeceklerimi en üstteki yazımda dedim..



yukarda dediklerimi tekrarlamakta fayda görüyorum:

Ben böyle şuursuzca açın başınızı okuyun demiyorum,benim kastet tiğim şekilde okuyan yani İslamın ihyası için çarpık düzeni değiştirmek için insanl arın daha islami ortaml arda yaşayabilmesi için ilerde okula girerk en başlarını açmak zorund a kalmam aları için islamın yayılması ve yaşanmasına destek olmak için okuyup rütbe sahibi olup bu mason ve sabeta istler in yerler ini alıp düzeni değiştirmeye niyetl i olan kızlardır benim kastet tikler im.. tam olarak bu niyetl e okuyan kızları seçse melekl er zaten kooca türkiyede 500 tane ya vardır ya yoktur,, yoksa ben meslek edinme k ve para kazanm ak için başların açılıp okunma sına karşıyım, univde tahsil li kısmet buluru m düşüncesiyle başların açılıp okunma sına da karşıyım, sadece ilm tahsil etmek için başların açılıp okunmasına da karşıyım..lakin ilim okula gitmeden de tahsil edilebilir.


Ben diyorumki okuyabilen bayan okuyup üst düzey hukukçu olsun, danıştayın yüksek mahkemenin kadrosuna girsin anayasa mahkem esinin hakimleirnden olsun ve seküler işlere izin vermesin, dini işlere ve dini yayma yaşatma çabalarına engel olacak hukumler çıkarmasın, hukumetin dini uygulamalarını veto etmesin durdurmasın baş örtüsü yasağının hukukta yeri olmadığını ordan söylesin ve uygulatsın..

Siz de diyece ksiniz ki,, kadın içtihad edemez kadın hakim olmaz.

Şimdi kimin dediğinde İslam alemi daha fayda görüyor? eliniz i vicdanınıza koyun siz karar verin. .
 

hasret

Well-known member
tarihci abi su son yorumunu okudum da bana şunları acıklar mısın?
evet, bir savaşta(hangis i olduğu aklıma gelmed i) kadın sahabe ler daha hızlı hareke t etmek için giysil erini yukarı çekmişlerdi ve ayak bilekl erinde ki halhal lar görünüyordu ve öylece savaşmaya devam ettile r..

diyorsunuz peki bu halhalın gözükmesi ile başörtüsünün acılması aynı şey midir? Başörtüsü teferruat değildir abi,Allahın ayetle sabit bir emridir.


ben direk başını açması helal demiyorum, bunu bir sürü şarta bağladım evvelki yazılarımda mevcut .. ve şartları taşımadığında haram olduğunda da hemfik iriz zaten.


belirttiğiniz şartlarda acılmasına dair hangi kaynağa dayanıyorsunuz,bu şartlarda başı açmanın helal olduğunu isbat eder misiniz?


lütfen ama lütfen çarpıtma böyle bir şey elde edemez sin.. ben direk başını açması helal demiyo rum, bunu bir sürü şarta bağladım evvelk i yazılarımda mevcut .. ve şartları taşımadığında haram olduğunda da hemfik iriz zaten. . Hz. İsa da marang oz du Efendi miz a.s da tüccardı ama bu fıkhi bilgil erine engel değildi değilmi? hem benim neler okuduğumu ne dersle ri kimler den aldığımı bilmed en sadece bildiğin tarihc ilik yönümle neden sen bilmiy orsun hükmüne varıyorsun? ben kaynak içtihadı verdim görüşümü beyan ettim sen de çok biliyo rsan içtihadın kıyas edilem eyeceğini ispatl a ben de sana uyayım..

abi ben sen bilmiyorsun demedim,hatta cok şey biliyorsun maşallah, fakat sende bilirsin bir sözü kim söylemiş,ne zaman kime söylemiş,ilaahir bunlar cok önemlidir.Bu noktada ehil olan yani sadece bu noktada yetişen ehli ilim buna helal demezken sen helal diyorsun.kıyas meselesine gelince dedim ya arastırıcam inş.ama sende bu konuda kıyas edilir mi onu isbat et.
kaldı ki üstad ne diyor ictihad bahsin de ;

İşte, o zamanda zihinler, kalpler, ruhlar, bütün kuvvetleriyle Yerler ve Gökler Rabbinin marziyâtını anlamaya müteveccih olduğundan, içtimâiyât-ı beşeriyenin sohbetleri, muhâvereleri, vukuâtları, ahvâlleri ona bakıyordu. Ona göre cereyan ettiğinden, her kimin güzelce bir istidadı bulunsa, onun kalbi ve fıtratı, şuursuz olarak her şeyden bir ders-i mârifet alır. O zamanda cereyan eden ahvâl ve vukuât ve muhâverâttan taallüm ediyordu. Güyâ her bir şey ona bir muallim hükmüne geçip, onun fıtrat ve istidadına, içtihada bir istidad ihzârını telkin ediyordu. Hattâ o derece şu fıtrî ders tenvir ediyordu ki, yakın idi ki, kisbsiz içtihada kabiliyeti ola; ateşsiz nurlana. İşte, şu tarzda fıtrî bir ders alan bir müstaid, içtihada çalışmaya başladığı vakit, kibrit hükmüne geçen istidadı, nurun alâ nur sırrına mazhar olur; çabuk ve az zamanda müçtehid olurdu.
Ammâ şu zamanda, medeniyet-i Avrupa’nın tahakkümüyle, felsefe-i tabiiyenin tasallutuyla, şerâit-i hayat-ı dünyeviyenin ağırlaşmasıyla, efkâr ve kulûb dağılmış, himmet ve inâyet inkısam etmiştir; zihinler mâneviyâta karşı yabânîleşmiştir. İşte bunun içindir ki, şu zamanda birisi, dört yaşında Kur’ân’ı hıfzedip âlimlerle mübâhese eden Süfyân ibni Uyeyne olan bir müçtehidin zekâsında bulunsa, Süfyân’ın içtihadı kazandığı zamana nispeten on defa daha fazla zamana muhtaçtır. Süfyân on senede içtihadı tahsil etmiş ise, şu adam yüz seneye muhtaçtır ki tahsil edebilsin. Çünkü, Süfyân’ın ibtidâ-i tahsil-i fıtrîsi sinn-i temyiz zamanından başlar, yavaş yavaş istidadı müheyyâ olur, nurlanır; her şeyden ders alır, kibrit hükmüne geçer. Ammâ onun nazîri, şu zamanda-çünkü, zihni felsefede boğulmuş, aklı siyâsete dalmış, kalbi hayat-ı dünyeviyede sersem olmuş, istidadı içtihaddan uzaklaşmış-elbette fünûn-u hâzırada tevaggulu derecesinde, istidadı içtihad-ı şer’î kabiliyetinden uzaklaşmış ve ulûm-u arzıyede tefennünü derecesinde, içtihadın kabulünden geri kalmıştır. Onun için, "Ben de onun gibi zekîyim, niçin ona yetişemiyorum?" diyemez ve demeye hakkı yoktur ve yetişemez.


Yani sen müctehid değilsin evet ilmin var ama bu konuda yeterli ilme ve mevkiye sahip değilsin...


şiimdi müttaki ne demek ehli takva demek, takva ne demek günahtan ictinab eden demek değil mi?
zaten günahtan ictinab eden nefsini mesela başörtüsü noktasında ikna eden bu noktada müttakidir.işte bun demek istedim,elbette ben bir bediüzzzamn gibi yaşayamam ama bu kapı açıktır,kapalı olsaydı nasihatlerini dahi okumaz ve bu adaletsizliktir derdim...



son olarak ''şualar bana kızımın sonunu n küfürle sonuçlanmayacağına dair garant isini soruyo r.kim sonunu n küfür olmaya cağına dair garant i verebi lir. şualar hayatında küfre girmiş islam alimi hiç duymamış herald e.bunu n garant isi olmaz kardeşim son nefese kadar Allaha sığınmak lazım.'' bir abla böyle demiş.
ben okula giden küfür tehlikesi altında bizler değiliz mi dedim.yazdıklarım üstadın tesbitidir.insanı günah işlemekten ziyade günahında ısrar etmek küfre götürür.o başörtüsü bende başka noktadan küfre gidebilirm.
yanlız okula giden binler günahın hücumuna mazruz kalıyor onun işi daha zordur.Bakın dindar olup felsefeyi okuyup dort sene sonra dınden cıkan birini ablam anlatmıştı. Alllah muhafaza sistemi değiştireyim derken sistem bizi değiştirebilir.


bide ''ama yapılan açıklamalara birbir ini suçlar biçimde verile n cevapl ara çok üzüldüm .sanki bir taraf bir tarafı alt etme yarışına girmiş gibi bir durum var ortada bence herkes in fikirl erine saygı duyup vicdanıyla baş başa bırakmak en doğrusu'' bunu herhalde benle tarihci abiye diyorsun şayet öyleyse biz yorumlarımızda hak ve hakikate ulaşmak icin tartışırız başka bi sebeb olmaz o da bunun idrakin de bende.
kaldı ki başta da dedim tarihci abinin yorumları beni araştırmaya sevkediyor ki allah kendisinden razı olsun.
 

esracem

Yeni Üye
.( .( .( bence okumalılar nedenmi? benim çalıştığım işyerinde neyazıkki çoğu kişi oruç tutmuyor :( ve bana gelip biz yemeğe iniyoruz sende geliyormusun diyorlar bende hayretler içerisinde hayır ben oruçluyum diyorum Allahım bu nasıl bir yer bu nasıl bir dünya diyorum hepsi üniversite mezunu parmakla sayılacak kadar az oruç tutanların sayısı çok üzülüyorum güzel ahlaklı yatişen kızlar ve erkekler okusun ki artık bana ve başkalarına ramazan ayında kimse oruçlumusun yemeğe geliyomusun diye sormasın oruç tutmama gerekçesi olarak iş stresini göstermesin! nereye gidiyor bu insanlar? ne düşünüyorlar? ?????? anlayamıyorum.
 
T

Tarihci19

Misafir
şimdi okulun bilgisayar labaratuarındayım ve bizim sayfanın açık kalması herkesin görmesi çok uygun değil ama kısa ca bir yazı yazacağım

""""""diyors unuz peki bu halhalın gözükmesi ile başörtüsünün acılması aynı şey midir? Başörtüsü teferruat değildir abi,Allahın ayetle sabit bir emridir."""""

ben tererruattır demiyorum,,hal hal ın görünmesi demek, ayak bileklerinin ve kısmen üstünün görünüyor olması demektir, baş örtüsü de ayakblieklerinden üstü de yani bacaklarda boyunda bunların hepsinin örtülü olması gerekliliği Allah ın emridir ve aynıdır, dizlerimden aşağısı görünse bişey olmaz diye düşünülebilirmi insan? Allah saçlar bacaklardan daha önemli veya buna benzer bir ayrım yapmamıştır zaten bunları biliyorsunuz.baş örtüsü hakkında ayetin olması ise, kadınların vucudlarının zaten kapalı olması ancak sadece saçlarının ve boyunlarının açık olması hasebiyledir, açık olan bir tek oralar olduğu için oralarında örtülmesi emri gelmiştir. eğer Validelerimiz daha açık olsalardı tüm açık bölgeler ayette zikredilirdi ancak sadece """"başlarını yakalarının üstlerine kadar"" ibaresi vardır buda saçlar ve boyunun gizlenmesi demektir.

""""""""belirt tiğiniz şartlarda acılmasına dair hangi kaynağa dayanıyorsunuz,bu şartlarda başı açmanın helal olduğunu isbat edermisini z?""""""""

bu konuya gönderdiğim ilk yazıyı baştan sona oku.

"""""""abi ben sen bilmiy orsun demedi m,hatta cok şey biliyo rsun maşallah, fakat sende bilirs in bir sözü kim söylemiş,ne zaman kime söylemiş,ilaahir bunlar cok önemlidir.Bu noktad a ehil olan yani sadece bu noktad a yetişen ehli ilim buna helal demezk en sen helal diyors un.kıyas mesele sine gelinc e dedim ya arastırıcam inş.ama sende bu konuda kıyas edilir mi onu isbat et"""""""

kim söylemiş: Osmanlı alimleri ve şeyhülislam ve Fatih Sultan Mehmed

ne zaman söylemiş: 15. yy (içtihad kapısı açıkken)

şimdi bu alimler şeyhülislam ve cennet müjdesine nail Fatih bu konuda ehil değil öyle mi?

ben kıyas edileceğini ısbat etmek bi yana ilk mesajda ettim zaten şimdi sıra senin bunu çürütmende ! sen bana bunların kıyas edilemeyeceğini ispatlayacaksın beni ikna edeceksin ben de diyeceğimki haa ben yanlış yapmışım..!

"""""""Yani sen müctehid değilsin evet ilmin var ama bu konuda yeterli ilme ve mevkiye sahip değilsin..."""""""

yukarıda şöyle demiştim " hem benim neler okuduğumu ne dersleri kimlerden aldığımı bilmeden sadece bildiğin tarihcilik yönümle, neden sen bilmiyorsun hükmüne varıyorsun?" istanbul müftüsünün kızı da başı açık şekilde univde okuyor.!(niyetini bilemem ama babasına da yeterli ilme ve mevkiye sahip değil demezsin herhalde)

"""""""şiimdi müttaki ne demek ehli takva demek, takva ne demek günahtan ictina b eden demek değil mi? zaten günahtan ictina b eden nefsin i mesela başörtüsü noktasında ikna eden bu noktad a müttakidir """"""""""

değildir ablacım değildir.. fetvaya uymuştur sadece ve bi nebze müttakidir, şimdi Senin ile Hz.Aişe nin başörtüsü konusundaki takvası aynı mı? değil, işte aranızdaki farka takva deniyor ona sahip olana da mütttaki deniyor, avamın yapabileceği şeyleri yapan herkes müttaki değildir. ben başı kapalı öyle bi kız biliyorumki kapalı başıyla girdiği evde zina edip sonra tekrar başını kapatıp evine ailesinin yanına gidiyor.. bununda başı kapalı seninde..? senin takvanla bunun takvası aynı mı? değil..

"""""" üstadın tesbit idir.i nsanı günah işlemekten ziyade günahında ısrar etmek küfre götürür.o başörtüsü bende başka noktad an küfre gidebilirm""""""" işte burda ince bir nüans var.. üstadın kastettiği gunahta ısrar, aslen başı kapalı olup her gun başını istemeyerek açan ve bu sebeble Allah korkusundan da belki geceleri ağlayan kızlar için değil, her gun içki içip bişey olmaz deyip kalbi sızlamayan, sürekli zina edip bundan haya etmeyen gafillerdir.. bunların gunahtaki ısrarı Allah ın emrine itaate tenezzülsüzlük haddine girdiği için bunların bu gunahlardaki ısrarı kendilerini küfre götürebilir.

"""""""""Allah kendis inden razı olsun""""""

ecmain olsun
 

hasret

Well-known member
-----ben tererr uattır demiyo rum,,hal hal ın görünmesi demek, ayak bilekl erinin ve kısmen üstünün görünüyor olması demekt ir, baş örtüsü de ayakbl iekler inden üstü de yani bacakl arda boyund a bunların hepsin in örtülü olması gerekl iliği Allah ın emridi r ve aynıdır, dizler imden aşağısı görünse bişey olmaz diye düşünülebilirmi insan? Allah saçlar bacakl ardan daha önemli veya buna benzer bir ayrım yapmamıştır zaten bunları biliyo rsunuz .baş örtüsü hakkında ayetin olması ise, kadınların vucudl arının zaten kapalı olması ancak sadece saçlarının ve boyunl arının açık olması hasebi yledir , açık olan bir tek oralar olduğu için oralarında örtülmesi emri gelmiştir. eğer Valide lerimi z daha açık olsala rdı tüm açık bölgeler ayette zikred ilirdi ancak sadece """"başlarını yakala rının üstlerine kadar"" ibares i vardır buda saçlar ve boyunu n gizlen mesi demekt ir.-------


abi benim demek istediğim biri önceden hesaplanmamış gayr-i ihtihari olmuş bişey,diğeri ise süreklilik arzeden ihtiyari acılan bişey....kıyaslaman yanlış...

-----bu konuya gönderdiğim ilk yazıyı baştan sona oku.-------

okudum ama bir kaynağa rastlamadım.


kim söylemiş: Osmanlı alimle ri ve şeyhülislam ve Fatih Sultan Mehmed

ne zaman söylemiş: 15. yy (içtihad kapısı açıkken)

şimdi bu alimle r şeyhülislam ve cennet müjdesine nail Fatih bu konuda ehil değil öyle mi?

ben kıyas edilec eğini ısbat etmek bi yana ilk mesajd a ettim zaten şimdi sıra senin bunu çürütmende ! sen bana bunların kıyas edilem eyeceğini ispatl ayacak sın beni ikna edecek sin ben de diyeceğimki haa ben yanlış yapmışım..!

ben bunu sormadım bu ictihad asrımızda başörtüye kıyas edilir mi onu sordum.Kim söylemiş.ilahir deken kastetiğim bu değildi.Benim kastım yorumlarınızı çürütmek değil abi sizin öyleyse bilemem arastırma sonu sizin dediğiniz gibi cıkarsa size teşekkür eder abi sayenizde bişey daha öğrendim derim.ama ben nur şakirtlerinin aralarında doğmadım,etrafımda alimlerde dolup taşmıyor.o yüzden siz isbat etseydiniz işimi kolaylaştırmış olurdunuz.Ama olsun bir iki siteye soru olarak gönderecek ve yorumları aynen buraya kopyalıycam.


---yukarıda şöyle demiştim " hem benim neler okuduğumu ne dersle ri kimler den aldığımı bilmed en sadece bildiğin tarihc ilik yönümle, neden sen bilmiy orsun hükmüne varıyorsun?" istanb ul müftüsünün kızı da başı açık şekilde univde okuyor .!(niyeti ni bileme m ama babasına da yeterl i ilme ve mevkiy e sahip değil demezs in herhal de)----

abi ya ben anlatamıyorum yada sen anlamıyorsun.Ben diyorum ki ben bunu bir alimin,müctehidin ağzından duymak istiyorum.Benim senin ilminede şahsınada saygım var ama bugün ehil olan alimler senin kadar bilmiyormu ki bu ictihadı bbaşörtüsü ile kıyas edip kızlarımızı bu ızdıraptan kurtarmıyorlar.ha sen diyorsan ki ben de müctehidim ben de baş göz üstüne deiklerini kabul ediyorum.sen diyeceksin ki yine beni tiye aldın abi vallahi yok cok samimiyim...


-----değildir ablacım değildir.. fetvay a uymuştur sadece ve bi nebze müttakidir, şimdi Senin ile Hz.Aişe nin başörtüsü konusu ndaki takvası aynı mı? değil, işte aranızdaki farka takva deniyo r ona sahip olana da mütttaki deniyo r, avamın yapabi leceği şeyleri yapan herkes müttaki değildir. ben başı kapalı öyle bi kız biliyo rumki kapalı başıyla girdiği evde zina edip sonra tekrar başını kapatıp evine ailesi nin yanına gidiyo r.. bunund a başı kapalı senind e..? senin takvan la bunun takvası aynı mı? değil..------

abi tabiki müttakiden mütakiya fark bardır.Benimle aişe validemiz arasında meratip vardır,benim demek istediğim bu demek değildir ki ben hic bir zamn onun gibi örtünemem bu kapı acıktır.

-----kapalı olup her gun başını isteme yerek açan ve bu sebebl e Allah korkus undan da belki gecele ri ağlayan kızlar için değil, her gun içki içip bişey olmaz deyip kalbi sızlamayan, sürekli zina edip bundan haya etmeye n gafill erdir. . bunların gunaht aki ısrarı Allah ın emrine itaate tenezzülsüzlük haddin e girdiği için bunların bu gunahl ardaki ısrarı kendil erini küfre götürebilir. -------

Bak abi tabiki isteyerk yapanla istemeyerek yapan aynı değidir,zaten üstad da demiyormu ki:hic bir fasık istemez ki mütedeyyin olmuş olmasın.icine düşmüş belki cıkamıyor.mesela felsefeyi okuyan ve sonunda dinsiz olup cıkan bi kızdan bahsettim bu isteyerek mi dinsiz oldu.Yani bu tehlike masiyet işliyenlerde bilhassa bu masiyete alışıp müptela olup terkedemeyen herkes icin gecerlidir.

elhasılıvelkeam cevaplar gelene kadar bu konuyu simdilik kapatıyorum,hatta sizde sorularla risale-i nura sorsanız cok sevinirim lemalar abi bi ara bi sorumu sormuş cok hızlı cevap gelmişti.sonucta maksadımız hakikate ulaşmak...
-

-
 
Esselamü Aleyküm

Sevgili Kardeşim! Sizlerinde muhtemelen bildiği meşhur ve mutevatir bir hadis var.

Sevgili Peygamberimiz (s.a.v.) şöyle buyuyor:

"İlim öğrenmek kadın erkek tüm Müslümanlara farzdır."
okutulmalıdır.ama onların okuyabilmesi için müsait temiz ortamların sağlanması gerekir.

kuranda cinsiyet ayrımı yokkenn kız olsun erkek olsun ookumalı

okumalı benim bulundum bolge ıtıbarıyla (mardin ) bu meseleye daha yakından sahıt oluyorum ınanın vıcdanım sızlıyor yarının ananneleri olacak kız evlatları kesınlıkle cahıl kalmamalı

ama ne yazıkki okumak öyle zorki iki tercih arasında bırakılan kızlarımız

rahmanın emrini çiğnemek zorunda kalıyo
Baş örtüsü allahın emri, kadının en büyük vazifesi rabim kısmet ettiği kadar okuyup inş din yolunda hizmete bulunulmalı

temiz bi ortam içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerekir.

ama ne yazıki

egitim sistemimiz belli eğitim sistemimizin içinde bulunduğu sorunlar gün geçtikçe -kartopu .... İslam dışı bir hayata özendirilen gençlerde misyon ve ideal yok artık. ...

ve bu zamanda kızlarımız okuyoruz diye dandik dandik ne kendisine ne ailesine ve topluma faydası olmayan bölümlere giriyorlar.
sonrada farzlarını terk edip bunun karşılığı yüksek islam ahlak ve edebini feda ediyorlar

ne olursa olsun imkanlar el verdikçe okumalı

ama rabimin razı olmadığı ortam ve şartlarda bedeli ne olursa olsun günah içinde küfre gidecek bir yolda yürümemeli

gerekirse büyük bi fedakarlıkta bulunarak tahsilinden vazgeçmeli
sırf dünyalık menfaatler için Allah(c.c)'ın emrini hiçe saymak yada bazı bahanelerle bu emrin geçici bir süre ihlalini ruhsat olarak görmek doğru değil. ..

rabim büyüklerimize islama ALLAHIN emir ve yasaklarına uygun bir eğitim sistem getirmelerini nasip eylesin
 
T

Tarihci19

Misafir
""""okudum ama bir kaynağa rastla madım.""""""""

Okuduğun kardeş katli içtihadı idi sebebleriyle yazıyor, kaynağın kendisi o.. Osmanlı şeriye sicillerinde mevcut.. ayreten Fatih kanunnamesinde de mevcut bir içtihad..

"""""abi benim demek istediğim biri önceden hesapl anmamış gayr-i ihtiha ri olmuş bişey,diğeri ise süreklilik arzede n ihtiya ri acılan bişey....kıyaslaman yanlış... """""""

savaştaki hanım sahabeler onu gayri ihtiyari yapmadılar, gayri ihtiyari demek mesela şu demek: biri o kadına vursa oda yere düşse ve eteği açılsa işte bu gayri ihtiyaridir, senin "gayri ihtiyari" algılaman yanlış.. kadınlar bilmiyorlarmıydı eteklerini yukarı çekince ayaklarının görüneceğini? biliyorlardı ama yaptılar demekki gayri ihtiyari değil.. onlar kılıclı kalkanlı savaştaydılar bizde ilimli kalemli savaştayız..

"""""""ben bunu sormadım bu ictiha d asrımızda başörtüye kıyas edilir mi onu sordum .Kim söylemiş""""""

edilir elbet, içtihadlar sadece yapıldığı zaman yapıldığı mesele ile sınırlı kalsaydı şimdi günümüzde şer de bir yığın mesele muğlak hukumsuz kalacaktı, zaten islam içtihadları ölçü niteliğinde sistematik dahilinde olduğu için kıyamete kadar yetecektir, bunlar formule benzer, verileri yerine koyarsınız ve sonuca yani hukme ulaşırsınız.. yoksa imam ı azam zamanında olmayan ama şimdi olan bin türlü dünya hali dünya ticareti var bunların hukumleri ne olacaktı? işte içtihadların sistematik olması bu gune kıyaslarının mümkün olması zaten bu sorunu çözüyor..

"""""abi ya ben anlata mıyorum yada sen anlamıyorsun.Ben diyoru m ki ben bunu bir alimin,müctehidin ağzından duymak istiyo rum.Be nim senin ilmine de şahsınada saygım var ama bugün ehil olan alimle r senin kadar bilmiy ormu ki bu ictiha dı bbaşörtüsü ile kıyas edip kızlarımızı bu ızdıraptan kurtar mıyorlar.ha sen diyors an ki ben de müctehidim ben de baş göz üstüne deikle rini kabul ediyor um.sen diyece ksin ki yine beni tiye aldın abi vallah i yok cok samimi yim... """""

demezler tabi, çünkü yanlış anlaşılmaya çok müsait bir mesele ve içtihad. burdaki bazı kardeşlerimizin de sandığı gibi günaha kılıf bulma olarak algılanır, avama söyleneblecek bi mesele değil henüz.

""""""Bak abi tabiki isteye rk yapanl a isteme yerek yapan aynı değidir,zaten üstad da demiyo rmu ki:hic bir fasık isteme z ki mütedeyyin olmuş olmasın.icine düşmüş belki cıkamıyor.mesela felsef eyi okuyan ve sonund a dinsiz olup cıkan bi kızdan bahset tim bu isteye rek mi dinsiz oldu.Y ani bu tehlik e masiye t işliyenlerde bilhas sa bu masiye te alışıp müptela olup terked emeyen herkes icin gecerl idir.""""""

felsefe okuyup dinsiz olan kız için dediğin gecerli ama başını istemeyerek açan kız için değil. bu ikisinin karşılaştırılması doğru olmaz. biri açtığı başının gunahının farkında, diğeri ise nasıl bir yola girdiğinin farkında değil.. hem biri amel dir diğeri itikaddır bunların en başta kategorileri farklı..

""""""elhasılıvelkeam cevapl ar gelene kadar bu konuyu simdil ik kapatıyorum,hatta sizde sorula rla risale-i nura sorsanız cok sevini rim lemala r abi bi ara bi sorumu sormuş cok hızlı cevap gelmişti.sonucta maksadımız hakika te ulaşmak...""""

ben oradan gelecek cevabı bilmiyor muyum sanıyorsun? bütün konularda aynı düşünmek imkansızdır, eğer öyle olsaydı meşveret etmenin manası ne? zaten o konuda herkes aynı düşünüyorsa neden fikirler söyleniyor konuşuluyor doğruyu bulmaya çalışıyor, demekki tüm konularda aynı düşünmek imkansız.


_________________________________________________


""""sırf dünyalık menfaa tler için Allah(c.c)'ın emrini hiçe saymak yada bazı bahane lerle bu emrin geçici bir süre ihlali ni ruhsat olarak görmek doğru değil."""

evet değil zaten biz de yukarda şöyle demiştik:

Ben böyle şuursuzca açın başınızı okuyun demiyo rum,benim kastet tiğim şekilde okuyan yani İslamın ihyası için çarpık düzeni değiştirmek için insanların daha islami ortamlarda yaşayabilmesi için ilerde okula girerken başlarını açmak zorunda kalmamaları için islamın yayılması ve yaşanmasına destek olmak için okuyup rütbe sahibi olup bu mason ve sabeta istlerin yerler ini alıp düzeni değiştirmeye niyetli olan kızlardır benim kastettiklerim.. tam olarak bu niyetle okuyan kızları seçse melekler zaten kooca türkiyede 500 tane ya vardır ya yoktur,, yoksa ben meslek edinmek ve para kazanm ak için başların açılıp okunma sına karşıyım(dünya menfaatleri), univde tahsil li kısmet buluru m düşüncesiyle başların açılıp okunma sına da karşıyım, sadece ilm tahsil etmek için başların açılıp okunmasına da karşıyım..lakin ilim okula gitmeden de tahsil edilebilir.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst