Okumakmi? Basortusumu?

Türkiyedeki bu þartlar altýnda önünüze iki seçenek sunulsa siz?okumakmi? baþörtüsü?


  • Kullanılan toplam oy
    37
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Bu tur dusunceler beni cok yaralıyor acıkcası.. Bu ne kadar agır bir ithamdır... Bu durumda ben zalim mi oluyorum... :(

Sanırım yanlış anladınız sanırım.

Siz halen zulmune dur diyemiyorsanızda lisanen yada kalben buğz ediyorsunuzdur. Tetik arkadaşımız ise halen kalen ve kalben rıza gösterenler içn o sözü sölemiş..
 

nursi

Member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

selamün aleyküm bence başörtüsü çok önemlidir. her ne olursa olsun onu açmamak gereklidir.
 

MuVaSaLa

Member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Ben de acizane yorum yapmak istedim... Okumak biz muslumanlar için bi nimet cunki muslumanlar gozu acık olmalıdır cehaleti İslamiyet kabul etmezz.. Vee bundan kastımız Rabbimin emri olan basortusunu acıpta okumak deildir!!!!ilim ögrenmek Farzdır ama hangi ilimlerr!!! Ve ne için ne terkedilirr!!!Bu vicdan mes'elesidir!!Kabir de bacılarımız yani ilim farzdır diyipte diger bir farzı emri cigneyen kardeslerimiz ne cevap verecek bilmek isterdim...ben gerek lise gerek orta okul ve gerek universite son sınıflarda bu sıkıntıdan okulu bırakan ve asla acmayan kişiler tanıdım Takdir ettim !!! hepsinden de 'ECEL GİZLİDİR RABBİMDEN UTANIRIM BEN !!! sozcuklerini işittim.....Ama Asla hiçbirini Cahil gormedim!!!! Yani benm gonlumde acmayan kardeslerimden yana !!! Rabbim öylesine insanlardan razı olsun!!!!!! Diger kardeslerimden yana Korkum endisem Kabirdeki hesaptandır biline!!! Allah cumlemizi affetsin .......
 

mazi

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

...ben gerek lise gerek orta okul ve gerek universite son sınıflarda bu sıkıntıdan okulu bırakan ve asla acmayan kişiler tanıdım Takdir ettim !!! hepsinden de 'ECEL GİZLİDİR RABBİMDEN UTANIRIM BEN !!! sozcuklerini işittim.....Ama Asla hiçbirini Cahil gormedim!!!! Yani benm gonlumde acmayan kardeslerimden yana !!! .......

ilim farzdır fakat teseddür öncelikli şarttırr....
nasılki namaz farzdır fakat farzdan önce farz vardırr..oda abdesttir..v.s..
ilim farzdır fakat yerine getirmek için önündeki farzlardan biriside teseddürdürr..
diyorlarki bazıları"çocukları kime emanet edicez-okuyup biyerlere gelinmesi lazımm..okuyup islamiyeti yaymalıyız falan..
1. boyutu --Allah ın koydugu sınırları genişletmek kimin haddinedir..rabbime şirk degilmidir bu..
teseddür farz ise ki şüphe yoktur..kime muhalefet edilmektedir....

2.boyutu--rabbim nurunu tamamlayacagı vaadinde bulunuyor..müslümanlara düşeni -Allah ın koydugu sınırlar içinde mücadelesini yapmaktır..birileri cemmatlerinin çıkarına oldugunu düşünerek farza teferruattır demesini içime sindiremiyorum..eger bunu başka birileri demiş olsa neyle suçlardık..

ve şu soruyu soruyorum ..üstad bediüzzaman said nursi hazretleri sag olmuş olsaydı..buna cevaz verirmiydi..kaldıki binlerce başım olsa"saçlarım adedince" şeriatın yoluna feda olsun dediğini de biliyoruz..nur içinde yatsın .rabbim ondan razı olsun..

ben okul için teseddürünü açanlara birşey demiyorum ..sonuçta münferittir..hesabınıda herkes kendisi verir..rabbim o kardeşlerimizide af etsinn..ama başörtüsünü tercih edenller ne kadar takdire şayandır..rabbim ecirlerini fazlasıyla versin inş....

benimde arkadaşlarım vardı.. tercihlerini teseddürden yana yapan ..okulu tercih edenlerde oldu... kişi sonucuna katlanır ve kararlarını verir..derki haram yada günah ama allah affetsin beni sonucuna razı olaraktan yapıyorum ...günahkar olurr...bu zaten fıkhi bir meseledir..
şöyle açıklayayım..bir insan içki içse fakat haram degil demesse yada haram ama dayanamıyorum içiyorum dersebu günahkar olur..fakat diğer bir insan isterse içmesin haram degil dersee "Allah ın haram dediğine helal dediği için" kafir olur..

önemsediğim bir olayda şudur... birileri bunun mücadelesini verirkenn ,bazıları bu direnişi zayıflatıp o kardeşlerinde haklarına giriyorlar....hizmet adına yapılan bazı hareketler kimlere hizmet etmiş oluyor ..bunu göremiyormu bazıları şaşıyorum..

KİMSE İSLAMİYETİ ŞEREFLENDİREMEZ..ANCAK İSLAMİYETLE ŞEREFLENİLİR..
KİMSE RABBİN NURUNU TAMAMLAYAMAZ..ANCAK RABBİM NURUNU TAMAMLARKEN TARAFINI SEÇER...

Selam ve dua ile....
 

hacali

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

KİMSE İSLAMİYETİ ŞEREFLENDİREMEZ..ANCAK İSLAMİYETLE ŞEREFLENİLİR..
KİMSE RABBİN NURUNU TAMAMLAYAMAZ..ANCAK RABBİM NURUNU TAMAMLARKEN TARAFINI SEÇER...

tek kelimeyle harika... ellerine sağlık...
 

okumak

Member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

tabiki başörtüsü ama basını kapatıpta okuya bilecegi yere kadarda okunması gerektigi taraftarıyım ama bence asıl amaç sadece kafaları meşgul edim kendimizi geliştirmemize engel olmak bizim hocamız böyle diyor yoksa insanlar benim saçımımı görmeye heves deyil ölmem ne kadar umurlarında olurki saçım okadar umurlarında
olsun
 

MuVaSaLa

Member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Okumak benm son satırları ele alıp cvp yazmışsın.. Ben de zaten senin yazdıklarının Özeti bişey yazdım .. !! CVP içeriklimiydi anlamadım ?
 

mihrimah

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

ilim farzdır fakat teseddür öncelikli şarttırr....
nasılki namaz farzdır fakat farzdan önce farz vardırr..oda abdesttir..v.s..
ilim farzdır fakat yerine getirmek için önündeki farzlardan biriside teseddürdürr..
diyorlarki bazıları"çocukları kime emanet edicez-okuyup biyerlere gelinmesi lazımm..okuyup islamiyeti yaymalıyız falan..
1. boyutu --Allah ın koydugu sınırları genişletmek kimin haddinedir..rabbime şirk degilmidir bu..
teseddür farz ise ki şüphe yoktur..kime muhalefet edilmektedir....

2.boyutu--rabbim nurunu tamamlayacagı vaadinde bulunuyor..müslümanlara düşeni -Allah ın koydugu sınırlar içinde mücadelesini yapmaktır..birileri cemmatlerinin çıkarına oldugunu düşünerek farza teferruattır demesini içime sindiremiyorum..eger bunu başka birileri demiş olsa neyle suçlardık..

ve şu soruyu soruyorum ..üstad bediüzzaman said nursi hazretleri sag olmuş olsaydı..buna cevaz verirmiydi..kaldıki binlerce başım olsa"saçlarım adedince" şeriatın yoluna feda olsun dediğini de biliyoruz..nur içinde yatsın .rabbim ondan razı olsun..

ben okul için teseddürünü açanlara birşey demiyorum ..sonuçta münferittir..hesabınıda herkes kendisi verir..rabbim o kardeşlerimizide af etsinn..ama başörtüsünü tercih edenller ne kadar takdire şayandır..rabbim ecirlerini fazlasıyla versin inş....

benimde arkadaşlarım vardı.. tercihlerini teseddürden yana yapan ..okulu tercih edenlerde oldu... kişi sonucuna katlanır ve kararlarını verir..derki haram yada günah ama allah affetsin beni sonucuna razı olaraktan yapıyorum ...günahkar olurr...bu zaten fıkhi bir meseledir..
şöyle açıklayayım..bir insan içki içse fakat haram degil demesse yada haram ama dayanamıyorum içiyorum dersebu günahkar olur..fakat diğer bir insan isterse içmesin haram degil dersee "Allah ın haram dediğine helal dediği için" kafir olur..

önemsediğim bir olayda şudur... birileri bunun mücadelesini verirkenn ,bazıları bu direnişi zayıflatıp o kardeşlerinde haklarına giriyorlar....hizmet adına yapılan bazı hareketler kimlere hizmet etmiş oluyor ..bunu göremiyormu bazıları şaşıyorum..

KİMSE İSLAMİYETİ ŞEREFLENDİREMEZ..ANCAK İSLAMİYETLE ŞEREFLENİLİR..
KİMSE RABBİN NURUNU TAMAMLAYAMAZ..ANCAK RABBİM NURUNU TAMAMLARKEN TARAFINI SEÇER...

Selam ve dua ile....[/quote]

Bu konu içinde pc ye kaydettigim ikinci görüs..
Çok güzel cümlelere imza atmissiniz, gerçekten kayde deger...
Törpülenmis cümleler, gönle dokunmadan, rencide etmeden bekli de bu kadar güzel ifade edilebilirdi...
Terazi dengede tutulmus....
Allah ebeden raz1 olsun sizden ins...
 

uhuvvet1

Member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

'Kızım başını aç oku 'insanlara hizmette ibadettir
Kızım başını aç oku Allah affeder okuyup doktor hemşire öğretmen olup insanlara hizmet etmekte ibadettir diyenlere şöyle deyin:

ALLAH c.c ;kapat; emrini vermişken; ben bu emre karşılık kendi cüzi irademle ;aç” emrini ellerime nasıl veririm. ben fetva makamında değilim?... İslam insanların kendi mantıklarına göre yaşanamayacağına göre?... peki ben bu kararı neye göre veririm. ALLAHIN onlardan gizlenmemi ; kıldığı saçlarımı kendim açarak nasıl teşhir ederim. allahın rahmeti sonsuz olduğu gibi gazabı da çetindir. Neden allahın hep rahmetine itimat edip güveniliyor da allahın gazabından kimse kaçınmıyor veya hesaba katmıyor. Sıradan bir amirin bile verdiği bir emri yerine getirmeyip küçük bir menfaate satmanın cezasını o amir belki işten atarak veya cezalandırarak verir aynen bunun gibi teşbihte hata olmasın allahı bunca nimetine itimat etmeyip, Kudretini küçümseyip, rahmetini inkâr eder bir tavırla onun emirlerini çiğneyip üç kuruşluk geçici zail menfaatlere satmanın elbette dehşetli ve çetin bir azabı ve cezası olacaktır.

Peygamber efendimiz hazreti Aliye diyor ki ya Ali senin elinle bir insanın imana gelmesi islamı tanıması üzerine güneşin doğduğu her şeyden daha hayırlıdır. Ahir zamanda peygamberinde ihbarıyla dinsizliğin dehşetli bir şekilde arttığı insanın imanın gömlek çıkarır gibi çıkardığı günahların ve küfrün sağanak gibi akıp yağmur gibi ıslanmayanın kalmayacağı bir zamanda yaşarken insanın sabah kâfir çıkıp akşama kâfir olacağı bir zamanda en büyük bir hizmet ve en büyük bir dava acaba milletin dünyasına mı hizmet etmektir yoksa o insanların imanların kurtulmasına ve imanlarının takviyesine çalışmak mı en büyük hizmettir. Şu perişan zamanda avare-i nevi beşer içinde hamisiz ve sahipsiz kalmış yani yani allahı unutmuş ve veya dünyanın cazibedarlığına aldanıp kulluğu unutmuş aciz ve miskin insanlar dünyanın sultanı olsalar kaç para eder.

Hizmet sadece insanların dünyasına mı olmalı herkes doktor olabilir herkes hemşire olabilir veya öğretmen olabilir bu meslekte gidenlerin ve gitmek isteyenlerin sayısı küçümsenmeyecek kadar çoktur insan her an her yerde bu mesleklerde giden insanlardan ihtiyaç sahipleri hakiki manada medet bulabilirler. amma maddeperestliğin dünya mal ve sevgisinin cazibedar hayatın büyüsüne ve ihtişamının artığı küçük lezzet ve menfaatlere imanın ve dinin feda edilebildiği veya satıldığı bu ahir zaman cezbesine nefsi emaresinin önderliğinde kendini kaptırıp benliğini, kişiliğini ve şerefini onurunu, iffetin,i namusunu kaybeden ve kaybetmek üzere olan milyonlarca insanın ve manen hasta olan ve maharetli bir hekime muhtaç olan o maddi doktorların dahi muhtaç olduğu o manevi kuvveti ve hakiki saadeti ve dini tesis edecek ihya edecek kalplerde yeşertecek kalbin ruhun ve aklın müziç yaralarına merhem ve tiryak olacak iman doktorlarına ihtiyacı varken maddi hastalıklar olan ve sadece insanın dünyasına ilişen onu bozacak olan hastalıkların çaresini dağıtıp o insanlara yine allahın izniyle sadece dünyada geçici bir ferahlık ve sürur veren yaptıkları hayırlar sadece küçük bir dairede kalan ve sadece o hasta insanların dünyasına hizmet olan küçük daire dışına çıkmayan bir hayır yapan doktorun mesleği mi daha kutsidir yoksa dinsizlik asrında insanların küfrün ve sefahatin günahların karşısında duramayıp imanın kaybetme tehlikesi geçirdiği ve ebedi bir helakete ebedi bir cehenneme gitmesini sebep olan helaketler ve felaketler asrının sefih medeniyetinin karşısında durup insanın en büyük davası olması gereken kabre imanlı gidip gitmemek davasına hizmet etmek için dini en mükemmel bir şekilde öğrenip imana hizmet ederek o hastalıklı insanların kalb ruh ve nefislerin tezkiye terbiye etme mesleği olan iman doktorluğunu yapma vazifesi nereye bir adamın imanına hakiki manada vesile olup yani onun imanın taklitten kurtarıp tahkik yapıp o insanın imanına vesile olup peygamberimizin sözüyle güneşin üzerine doğduğu her şeyden hayırlıdır diyerek imana hizmetin ne büyük bir hayır olduğunu göstererek bir insanın imanına hizmet ederek ona ebedi bir sürur ve gençlik güzellik saadet kazandırmakla hiç bir şeyin bu hayırdan büyük olmayacağını gösteriyor. İman doktoru olanlar insanlara ebedi ferah kazandırıyor diğeri olan dünyevi doktorluk ise sadece dünyalık küçük bir bir ferahlık veriyor.birinin sevinci ebedi birininki ise sadece dünyevi ve
geçici.

Hem Okumanın en mühim gayesi allah rızası olmalı,üniversitelerde okumanın neticesi sadece öğretimdir eğitim yoktur.bir insanın okuduğu bölümle mesleği ile ilgili bilgilerden ibarettir.toplum hayatını düzenleyen ahlak ve din kurallarından mahrumdur üniversitelerdeki bu eğitim..laik sistemin üniversitelerinin kapısı önünde durupta eğitim hakkımızı engellemeyin deminin hiç bir mantığı yoktur.çünkü üniversitelerin profları doçentleri dekanları ahlak ve dinden mahrum olmaları sebebiyle eğitime muhtaç. allah rızasına uymuyan okulda okuyup zalim ve kafirlerin dinsiz kanunlarına boyun eğmeye kendini mecbur görüp,kadiri mutla olan allahın emrine karşı mecburiyet görmeyip emirlerini çiğnemenin insanı şirke küfre götürebileceğini şu ayet ihtar ediyor.allahın ayetleri
uccuza satmayın.

Hem imana kurana hizmet etmenin şartı sadece üniversite okumak değilki.öyle imanlı bayanlar varki yüz tane üniversite mezunu bayanı her konuda susturacak ilime sahipler.okuyun ama tefsir,akaid,kelam,fıkıh,ilmih al,hadis ilmi okuyun,bu ilimlere üniversiteye gitmeden sahip olan kadın erkek alimlerle dolu memleketimiz.tebliğin yeri sadece üneversiteler değildir.insan önce tebliğe ailesi ,akrabası komşusu mahallesi şehri gibi dairelerden başlamalıdır.bu daireleri bırakıp üniversite kapılarında sadece tebliğe kendini memur bilmemeli.yok sadece dünyanın üç kuruşluk mevki makam alkış teveccühe para ve yalancı rahatına dini değişip satanlara diyecek bir sözümüz yok kuranın ihtar ve tehditlerine kulak asmadan başını açarak erkeklerle ayını ortamda okuyanlar bizim nasihat ve sözlerimize ne kıymet verebilirlerki
 

nur_

Active member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Konu çok derin ve kimse bi yere varamaz.Çünkü tartışılan ne benim,ne Sizlerin,ne de bi başkasının sözü.Allah'ın c.c sözüdür.Bu konuda benim fikrim bu demek insanı tehlikeye götürür.Ben okumadım ve Rabbim c.c emrine uydum.Okumayı sadece Nur Talebesi olmak için istedim hem de çok istedim ama maalesef Nur Talebesi olmam için de okumam gerekti olmadı.Başörtüsünü açıpta okuyan Kardeşlerime de sadece dua ediyorum.

SELAM VE DUA İLE...
 

tetik

Active member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Direnen onurunu koruyanlar taviz vermeyecek..Zorluklar hayra ermek icin kurtulus icin imtihandir..Yasaklar bu imtihanin vesileleridir..Imtihani kazanacak olanlar Haki ustun tutan Marufu emreden Allah in vekaletini hakkiyla savunan ve ustlenenlerdir..
 

nurhadimi

üye Sorumlusu
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Direnen onurunu koruyanlar taviz vermeyecek..Zorluklar hayra ermek icin kurtulus icin imtihandir..Yasaklar bu imtihanin vesileleridir..Imtihani kazanacak olanlar Haki ustun tutan Marufu emreden Allah in vekaletini hakkiyla savunan ve ustlenenlerdir..





ne yani şimdi okuyanlar onursuz mu demek istiyorsunuz

ne kadar büyük ir hakka giriyorsunuz

onlar çok u memnun başlarını açmaktan yahut laylaylom için mi açıyorlar başlarını

bırakın ALLAH aşkına çok kolay yorum yapması dğil mi onların vicadni hesaplarını bir kalemde silmek belkidetavır hal hareketleriyle temsil ettikleri şeairi yok saymak bu kadar basit olamaz onlar birçoğunun yapamadığını yaapıyor belki de ateşi göze alarak ateşten kurtarmaya koşuyorlar hani üstad diyor ya karşımda bir cehennem içinde evladım yanıyor işte aynen öyle


yazık diyorum tüm bunları bir kalemde silip onları onursuzukla itham edenlere ...
 

nur_

Active member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Nurhadimi Kardeşim haklısınız.Bakın Kur'an-ı Kerim de 6666 Ayet var ve bizler kendim de dahil acaba kaç emir ve kaç yasaklarını tam manasıyla,altını çiziyorum tam manasıyla yaşabiliyoruz.Evet Bayan Kardeşlerimiz başörtülerini açmasalar daha iyi lakin açtılar diye de bu kadar ağır eleştirilmemeleri gerekir bence ki niyet önemli ve hesap sadece O'na c.c 'a verilecek olduğunu düşünürsek.Bizler sadece uyarırız ama hakaret etmemeliyiz.Sürçilisan ettimse affedin ama kimsenin üzülmesini istemiyorum :(
 

nurhadimi

üye Sorumlusu
Cevap: okumakmi? basortusumu?

estağfirullah size değildi zaten tepkimi niye ve kime olduğunu gayet belli ettim zannedersem evet hakaret etmek kimsenin hakkı değildir
 

mihrimah

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

BAMTELI

Arkadaşlar islamın 5 şartında başı kapamak yok sadece muamelat kısmında farz değil mi? bunu en güzel şekilde büyüğümüz açıklamış zaten yukarıdaki bamtelini dinlenilmesini öneriyorum, inş. bu konu bamteliyle kapanır yorum yazılmaz yoksa konu kapatılabilir yada silinir, kaldı ki bütün bunlara neden gerek duyalım? bizler sevgi saygı çerçevesinde fikirlerimizi sunmalıyız, başkasına kabul ettirme olmamalı değil mi?
Lütfen arkadaşlar lütfen, kırmayalım ve kırılmayalım!!!!!!!
Fazla söze ne hacet, M. Fethullah GÜLEN gerekli açıklamayı aylar öncesinden yaptı...
 

Garib

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

BAMTELI

Arkadaşlar islamın 5 şartında başı kapamak yok sadece muamelat kısmında farz değil mi? bunu en güzel şekilde büyüğümüz açıklamış zaten yukarıdaki bamtelini dinlenilmesini öneriyorum, inş. bu konu bamteliyle kapanır yorum yazılmaz yoksa konu kapatılabilir yada silinir, kaldı ki bütün bunlara neden gerek duyalım? bizler sevgi saygı çerçevesinde fikirlerimizi sunmalıyız, başkasına kabul ettirme olmamalı değil mi?
Lütfen arkadaşlar lütfen, kırmayalım ve kırılmayalım!!!!!!!
Fazla söze ne hacet, M. Fethullah GÜLEN gerekli açıklamayı aylar öncesinden yaptı...
karısmak istemesdim ama bunları senden okumak beni sasırttı :confused: üzüldüm muamelat diyince :(
tmm bası acıp okula gitmez zorunda kalanlarımız olur:(:eek: kabul etmek ayrıdır inkar etmek ayrıdır bası acıp okula gitmek illa kafir olcak anlamına gelmez günahkar olur ama ole muamelat demek ben hoca ne demis kim ne demis anlamam o da bir insan kendi fikri saygı duyarım o dedi diye dogru olmaz Allah yardımcımız olsun okumak isteyen ama bu yüzden okuyamayan kardesler var bide okumak icin basını acanlar var ikiside kardesimiz ama bu ayrı ...:(
ben iki kardeslerede saygı duyalım dua edelim derim
bide bu konuda
Bazı bayan arkadaşlarımız okulda başlarını açmak zorunda kalıyorlar... Kimi üniverstelerde bahçe kapısında kimisinde sınfta açmak zorunda kalıyorlar... bunun hükmü nedir...?
Cevabımız


Değerli Kardeşimiz;

Önce, kadınların başlarını örtmelerinin dinî yönüne bakalım. Bu hususta Kur'ân-ı Kerimde iki âyet mevcuttur. Bu âyetlerde Cenab-ı Hak gayet açık bir şekilde meâlen şöyle buyurmaktadır:

"Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve mü'minlerin hanımlarına söyle, evlerinden çıktıklarında dış örtülerini üzerlerine alsınlar." 1

"Mü'min kadınlara da söyle, gözlerini haramdan sakınsınlar, namuslarını da korusunlar, zînetlerini açmasınlar, bunlardan görünen kısmı müstesnadır. Başörtülerini de yakalarının üzerini kapatacak şekilde iyice örtsünler." 2

Âyetlerde mü'min kadınların nasıl örtünecekleri, hangi yerlerini açabilecekleri açıkça belirtilmiyor. Fakat şu mealdeki hadîs-i şerif âyetleri tefsir ediyor. Peygamberimiz (a.s.m.) baldızı Hz. Esma'ya hitaben şöyle buyurmuştu:

"Ey Esma! Bir kadın âdet görmeye başlayınca el ve yüzünden başka yerini yabancılara göstermesi caiz değildir." 3

Demek ki, buluğ çağma gelmiş olan Müslüman bir hanımın başını kapatması hem Allah'ın hem de Peygamberin emridir. Yani yüz kısmı açık kalacak şekilde başın kalan kısmını, boyun ve göğüsleri örtmek farz-ı ayındır. Açmak ise bir farzın terki sayıldığından haramdır. Zaten âyetten de açıkça anlaşılacağı gibi "ırz ve namusun korunması" başı örtmenin bir hikmeti, aynı zamanda bir sebebi sayılmaktadır. Başlarını açan kadınlar ırz ve namuslarım muhafaza etseler de, bu 'Allah'ın emrine uygun bir koruma sayılmamaktadır. Allah ve Resulünün emrini dinlemediği için günahkâr olmakta, büyük bir mesuliyet altına girmiş bulunmaktadır.

Bir mü'min kadın için baş açık gezmek haram ve günah olduğuna göre, bu mesuliyetten kurtulmak için ne yapabilir? Yapılacak şey bellidir. Başını kapattığı zaman hayatî bir tehlike veya yanık ve benzeri sıhhî bir mahzurla karşılaşacaksa, o tehlike ve mahzur geçinceye kadar açık bırakılabilir. Fakat böyle bir durum yoksa, kapatmak gerekir.

Kapatmayınca ne olur? Başta da söylediğimiz gibi günahkâr olur. Günahkâr olan kimse, bu günahından kurtulmak için tevbe istiğfar eder, Allah'tan affını diler.

Al-i İmran suresinde şu mealdeki bir ayeti kerime yer almaktadır:

"Ve bir günah işledikleri veya nefislerine zulmettikleri zaman, Allah'ı anarak günahlarının bağışlanmasını isteyenler, hem de yaptıkları günahta bile bile ısrar etmemiş olanlar—İşte onların mükâfatı, Rablerinden bir mağfiret, ağaçları altından ırmaklar akan Cennetlerdir. Orada ebedi olarak kalacaklardır. Güzel amel yapanların mükâfatı ne güzeldir."4

Demek ki, bir tövbenin kabul olması, bir günahın affa liyakat kazanması için hiçbir mazeret yokken o günahta ısrar edilmemesi şartı aranmaktadır. Bir insan sadece nefsini yenemediğini, çevresinin nasıl karşılayacağını bahane ederek bir haramı işlemeye devam ederse ne olur? Bu husustaki bir hadisin meali şöyledir:

"Mü'min bir günah işlediği zaman kalbinde siyah bir nokta belirir. Eğer o günahtan el çeker, Allah'tan günahının affını dilerse, kalbi o siyah noktadan temizlenir. Eğer günaha devam ederse, o siyahlık artar. İşte Kur'ân'da geçen 'günahın kalbi kaplaması' bu mânâdadır."5

Evet, "Her bir günah içinde küfre gidecek bir yol vardır" sözü mühim bir gerçeği dile getiriyor. Şöyle ki, bir günahı işlemeye devam eden insan zamanla o günaha alışır, terk edemez bir hale gelir. Bu alışkanlık onu gün geçtikçe daha büyük manevî tehlikelere sürükler. Günahın uhrevî bir cezasının olmayacağına inanmaya, hattâ Cehennemin bile olmaması gerektiğine kadar gider. Yani kalpte yer tutan o günah tohumu zaman içinde—Allah korusun yeşillenerek bir zakkum ağacı haline dönüşebilir.6

Böyle bir tehlikeye maruz kalmamak ve şeytanın kinlerine kanmamak için bir an önce tövbeyi icap ettirecek günahı terk ederek insanın kendine çeki düzen vermesi gerekir.

Böylece hem Allah'ın emrini her şeyin üstünde kabul ederek bir farzı işlemiş olursunuz, hem de size "başınızı örtmemek" için vesvese veren şeytanı reddetmiş olursunuz. Zaten bir Müslüman hem Allah'ın rızasını kazanmaya çalışacak, hem de bazı haramları işleyerek şeytanı "küstürmemek" gibi gülünç bir duruma düşecek, bu mümkün değildir.

Dipnotlar:
1.Ahzab Sûresi, 59.
2.Nur Sûresi, 31.
3.Ebû Davud, Libas: 33.
4.Âl-i İmrân Sûresi, 135-136.
5.İbni Mace, Zühd:29.
6-Lem'alar, s. 7; Mesnevî-iNuriye, s. 115.
Mehmet Paksu
Cevabımız


Değerli Kardeşimiz;

Bilindiği gibi Nur sûresi'nin 31. ve Ahzab suresi'nin 33, 35 ve 59'uncu ayetlerinde kadınların örtünmeleri, vücutlarının zinet yerlerini yabancılara göstermemeleri emredilmektedir. Bu konuda birçok hadis de vardır. Ama bu hadisleri burada nakletmeye lüzum görmüyoruz.

Kadının bütün vücudunun avret olup olmadığı hususu da mezhepler arasında ihtilaflıdır. Şafiî ve Hanbelî mezheplerine göre kadının istisnasız tüm vücudu avret kabul edildiği halde Hanefî ve Malikîmezheplerinde eller ve yüzün fitne korkusu olmadığı takdirde avretolmadığı belirtilmiştir (1).

Tedavi gibi bazı zaruret hallerinde yabancı birisi bir kadının avret kabul edilen bir uzvuna zaruret miktarmca ve tedavinin gerekdiği mahalli geçmemek şartıyla bakabilir(2). Allah, Kurân-ı Kerîm'de kadınların vücutlarını örtmelerini emredip başkalarına göstermelerini yasakladığına göre onların avret mahallerini yabancıların görebileceği şekilde açmaları haramdır. Zaruret olmadıkça avret sayılan bir uzvun tamamını ya da bir kısmını açamazlar.

Zaruret, yasak bir şeyi yapmadığı takdirde helaki veya helake yaklaşmayı gerekli kılan şeydir (3). Ali Haydar Mecelle Şerhi'nde zarureti aynen şu şekilde tarif etmiştir: "Zaruret; memnu tenavületmediği takdirde helaki müstelzim olan haldir" (4).

Buna göre İslâm'a hizmet etmek gayesiyle de olsa İslâm'a taban tabana zıt düşen, kadının namahrem yerlerini ve avretini açmaya zorlayan okullarda okumanın zaruret kabul edilmesi mümkün değildir.

Ayrıca kadınların mutlaka bilmesi gereken şeyleri, avretlerini açmayı gerektirmeyen okul ve kurslardan öğrenmeleri pekala mümkündür. İslâm hizmeti böyle bir yol ile ifa edilemez. Ayrıca İslâm tarihi hiçbir resmî tahsili olmadığı halde kendisini özel olarak yetiştirip İslâm'a ve ilme hizmet eden kadınlarla doludur. Şüphesiz kadınların avret açma ve ihtilat gibi İslâm'ın yasakladığı şeyler olmazsa okutulmaları gerekli ve okumaları zaruridir, bunda büyük faydalar da vardır. Ama bu haramı işlemeyi tecviz edemez.

Bilindiği gibi "Zararları gidermek, maslahatları celb etmekten evladır." diye meşhur bir fıkıh kaidesi vardır. İslâm'ın yasaklara gösterdiği itina, emirlere gösterdiği itinadan daha büyüktür. Hz. Peygamber bir hadîsinde: "Ben size bir şey emrettiğim zaman ondan gücünüzün yettiği kadarını yapınız. Bir şeyden nehyettiğim zaman da ondan kaçınınız" buyurur.

Bundan dolayı meşakkati defetmek için vacibi terk etmek caizdir, ama günahları, özellikle büyük günahları işlemekte müsamaha yoktur. Bezzazî'nin ifadesine göre avret yerini örtecek bir şey bulamayan kimse, nehir kenarında da olsa istincayı terk eder. Çünkü yasak, emre tercih edilir. Kadına gusül gerekse ve erkeklerden gizlenecek bir yer bulamazsa guslü terkeder (5).

Demek oluyor ki, bir haramı işlememek için farz bile terkedilir. O halde sadece umulan bir maslahat için nassların haram kıldığı bir şeyin işlenmesi tecviz edilemez. Bize göre bu her okul için aynıdır. Müslümanların, kadınların başlarını açabilmeleri için İslâm'ın hükümlerini zorlayacakları yerde, kadınların İslâmî kıyafetler içerisinde okuyabilmelerinin çarelerini araştırıp bu yolda gayret sarfetmeleri gerekir.

1-Kitabu'1-Fıkh âlâ Mezâbili'l Erbaa 1/192. Sâbûnî, Tefsirû Ayât'il-Ahkâm c. 2. s. 381
2-el-Merginânî, el-Hidâye, c. 4, s. 84
3-Suyûtî, el-Eşbah ven-Nezâir, s. 94
4-Ali Haydar, Dürerü'l-Hakkâm Şerhu Mecelletü'l-Ahkâm, Muk. 22. Mdd. nin şerhi
5-İbnu Nüceym el-Eşbâh ve'n-Nezâir, s. 90-91


Halil GÜNENÇ, Günümüz Meselelerine Fetvalar II.180
Selam ve dua ile...
Sorularla İslamiyet Editör
Allah herkezin yardımcısı olsun birbirimizi kırmak yerine dua etsek daa iyi degilmi :eek:
 

mazi

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Arkadaşlar islamın 5 şartında başı kapamak yok sadece muamelat kısmında farz değil mi? bunu en güzel şekilde büyüğümüz açıklamış zaten yukarıdaki bamtelini dinlenilmesini öneriyorum, inş. bu konu bamteliyle kapanır yorum yazılmaz yoksa konu kapatılabilir yada silinir, kaldı ki bütün bunlara neden gerek duyalım? bizler sevgi saygı çerçevesinde fikirlerimizi sunmalıyız, başkasına kabul ettirme olmamalı değil mi?
Lütfen arkadaşlar lütfen, kırmayalım ve kırılmayalım!!!!!!!
Fazla söze ne hacet, M. Fethullah GÜLEN gerekli açıklamayı aylar öncesinden yaptı...

mihrimah kardeşim şu yazdığınız yoruma inanamıyorum..

o kardeşimiz gerek duyarsa kendi savunmasını yapar ama diyelim iki amcası olan birisinin büyük amcamı çok seviyorum demesi digerinden nefret ettiğini göstermeyecegi gibi o kardeşimizin mücadeleyi sürdürenleri kastederek "onurlu" demesi asla diğerlerini onursuzlukla suçladıgını göstermez..şayet herkim öyle birşey dersede asla kabul edilemez ..elbetteki onların içinde kopan fırtınada küçümsenmemeli...

islamın beş şartın dan biri değil diyerek onu kastedmeseniz bile teseddürün sanki küçümseniyormuş gibi anlaşılmasına vesile olmanızada şaşırdım..yarın birileri üniversite kapısında bir duble alkol almadan girilemez dese..islamın beş şartının içinde yok ve hizmet için kendinizi feda edebilirsinizmi denilecekk allah muhafaza...cevabınız hayırsa şayet soruyorumm teseddürünü açmak-başını-alkol almaktan dahamı az günah san ediyoruz ve basit gösteriyoruz..
--ikinci asla kabul edemeyecegim "konu büyügümüz tarafından açıklanmıştır" üstüne laf söylenemez konuyu kapatalım demenizide dogru bulmuyorum..YA HOCA EFENDİ YARIN DERSEKİ..EYVAHHH YANLIŞ YAPMIŞIM BAŞÖRTÜSÜNDEN TAVİZ VERİLEREK OKULUN TERCİH EDİLMESİ ŞERİATE AYKIRIDIR.. BEN YANLIŞ SÖYLEMİŞİMM ..DERSE NE YAPACAGIZ PEKİİ....kaldıki bu tür alimlerin ve hoca efendilerin hayatlarında buna benzer örnekler çoktur...örnegin hoca efendi gençlik yıllarında ""bediüzzaman hazretlerini görmeyi red ediyor kürt oldugundan dolayı fakat sonraki en büyük pişmanlıklarındandırr..kendisi öyle tabir ediyor..

size bir soru sormak istiyorumm.. samimiyetle ve allah rızası içinnsoruyorum .sizlerde allah rızası için elinizi vicdanınıza koyarak felsefe yapmadan net bir cevap verin..sorum şu;
üstad bediüzzaman said-i nursi hazretleri sag olsaydı BAŞINIZI AÇABİLİR VE EGİTİMİZİ SÜRDÜREBİLİRSİNİZ DİYE BİR SÖZ SÖYLERMİYDİ...NE PAHASINA OLURSA OLSUN ONA BÖYLE BİR SÖZÜ SÖYLETTİREBİLİRLERMİYDİ ...allah rızası için bunu şahsi fikriniz olarak cevaplamanızı istiyorum..ömrü mücadelelerle geçmiş son nefesine kadar asla şeriatten taviz vermemiş ve asla ne düzeni ne amerikayı nede sistemi memnun etme adına taviz vermemiş üstad sizce böyle bir cinayete imza atarmıydı...

tekrar ediyorum başını açıp okumak ayrı..başınızı açıp okuyabilirsiniz demek milyon kere farklıdır...başını açan ve içinde fırtınalar kopanlarada selam olsun rabbim affedsinnn .. ama açabilirsiniz diyenlere aynı temennide bulunamıyorum..

oradaki örnegede katılıyorum "hangi emir veyasakları tam biliyor ve uyguluyoruz"deiği kardeşimizin..ama fark şurada allahın emirlerini bilip bilmemek kasten ve inkar etmeden yapamamak farklıdırr ama inkar etmekte çok daha farklıdır...

ayrıca şunuda belirteyim..islami literatürdeki "ilim" farklı bizlere ilimn diye kastedilen üniversite egitimi farklıdır..islamın gerek bayanlara gerekse erkeklere farz kıldıgı ilimmm diploma degildir..

gerek hoca efendinin gerekse diger cemaat önderlerinin ve cemaatlerin hizmetlerini asla küçümsememekle beraber müsadenizle bu konudaki açıklamasınıda ilmi ve islami bulmuyorum..kayrılan islami hassasiyetler degill cemaat hassasiyetleridir diye düşünüyorum...
"şahsımı ilgilendiren bu düşüncelerime tahammül gösterirsiniz dilerimm..şayet gösteremesseniz hassasiyetlerimize ve fikirlerimize saygı ve tahammül gösteremeyenlerden ne farkımız kalır... allah muhafaz..."
 

Garib

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

nerdeyse iki taraf oldu arada kaldım yapmayin nolluor yemin ederim cok üzülüyorum bu son yazıları okudum agladım nasıl üzüldügümü anlatamıom bunları okudukca Allah rızası icin hepinize yalvarıyorum birbirinizi kırmayın belki benim dedigimden bisi olmas ama hepinizi cok seiorum dua ediyorum beni seviosanız bizi seviosanız bu konuyu kapatın artık herkez okudu ne nedir zaten bilio basını acıp okula gidenler nasıl kahroluyor o kapıdan iceri girerkene insanların onlara bakısından iclerinde neler oldugunu onlardan baska kimse bilmez Allah herkezin yardımcısı olsun
dogrusu bu degil biliorumm ama iste aması var yeter artık bu kadar bunları da aglayarak yazıom beni seversiniz sevmessiniz bilmem ben seviyorum bu tartısma yüzünden ne zaman okusam aglıom gelmek istemiyorum canım acıo artık cok acıyo hemde sirf bu konu yüzünden gelmek istemiorum her actıgımda yüzüme tokat gibi gelio kendimdende herseyden nefret edecek hale geliom noolur yapmayın :(:(
 

mihrimah

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Arkadaslar bunu ben demiyorum yukar1daki linki t1klay1n hocaefendi diyor bizzat onu az1ndan..
Sizler bamtelini takip etmiyor musunuz?
Zaten konuyla alakal1 düsüncelerime gelince arka sayfalara giderseniz neyi destekledigimi göreceksiniz bizzat Fethullah hocan1n sözüdür kendi sahs1ma ait böyle bir fetva vermek haddime degil...Lütfen linki t1klay1n ve dinleyin, asla ve kata sahs1ma ait söz yokturdur kald1ki çok fazla dinledigimden olsa gerek hemen hemen bu gibi konulardaki cümlelerimin hepsi hocaefendinindir...
Yaklas1k olarak 35/40 dk faland1r inan1lmaz güzel bir bamteli...
Sunu da es geçtim zannetmeyin allah raz1 olsun tenkidinize demek ki olas1 hatam oldugunda hemen tepki veriyorsunuz:) Evet burada ama dogru ama yanl1s yinede mutlu etti tenkidiniz.

Bu arada muamelat deyince siz ne anlad1n1z oda ayr1 bir mevzu, simdi gerekli sart konulan farzlar ayr1 muamelat k1sm1 denilen farzlar ayr1, bu farklar bilinmiyorsa bu benim sucum degil bu konuda ilimin ne zaman k1smet olacg1 ile alakal1...
Örnek olarak namaz k1lmak farz degil mi? ama icindeki d1s1ndaki farzlar muamelat k1sm1na giriyor yani detay efendimiz beyan ettiklerine, kurandan beyan edilenlere deniliyor muamelat.. umar1m bu konuda anlasilmisindir...
Ayr1ca bir konu ile ilgili tenkit edilecek bir durum var ise sonucun sagl1kl1 olmas1 aç1s1ndan hele hele böylesi bir ankette tenkid edilen kisinin görüsünün ne old. bilinmeli, yani elinde doneler olmal1....
ins. kirici olmam1simdir arkadaslar hakk1n1z1 helal edin, tüm samimiyetimle dile getiriyorum tenkitleriniz çok güzel...
Selam ve dua ile...
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst