Fatihin kardeş katli başörtüye kıyas edilir mi?

T

Tarihci19

Misafir
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

emaneten kardeşim, bayram hasebiyle ve daha evvelinden de meşguliyet sebebiyle foruma gelememiştim, bu yazınızı şimdi gördüm, hangi yazımı nerde gördünüz ve sorunuz nedir?
 

Sergerdan

Well-known member
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

Tarihci ' Alıntı:
emaneten kardeşim, bayram hasebiyle ve daha evvelinden de meşguliyet sebebiyle foruma gelememiştim, bu yazınızı şimdi gördüm, hangi yazımı nerde gördünüz ve sorunuz nedir?
Ben biliyorum ama söylemem,hep şu şuaların yüzünden;tüm Türkiye yi ayaga kaldırmış ;D
 

molla_zehra

Well-known member
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

Sergerdan ' Alıntı:
Ben biliyorum ama söylemem,hep şu şuaların yüzünden;tüm Türkiye yi ayaga kaldırmış ;D
ŞUALAAAE SERGERDAN ABİYE UYMA SEEEEN :)
AMA YİNEDE GEEL Bİ BAAAK ;D
 

emaneten

Member
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

risaleforum da bir arkadasım sorum var diye bir bölüm açmıs
orada sizin kız cocuklarının okuması hakkındaki yazınızı koymus
söyledikleriniz iyi güzel benim de katıldıgım seyler
ama o yazı üzerine baya yorum yapılıd ve sizin görüşünüz biraz
dayanağını yitirdi cevap vermek istersiniz diye düşündüm
ve ben de size yazınızdaki bazı yorumlara sorular sorma ihtiyacını hissettim
ama burda özel mesaj diye bir sey yok aslında baska insanlara da sordum oradaki
tıkandıgım noktalar oldu onların soruları karsısında
sizinle de konusmak istiyorum o soruları belki cevaplayabilirsiniz...
 
T

Tarihci19

Misafir
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

o konuda burdada çok soru soruldu, çok tartışıldı hepsine cevaplarım mevcuttur konunun aslı zaten burda açılmıştı. Şimdi soruların neler olduğunu az çok tahmin ediyorum, muhtemelen evvelden de sorulmuş sorulardır, o nedenle size burdaki konunun tamamını okumanızı öneririm eğer hala sorular varsa sorarsınız ben de cevaplarım inşallah.

benim açıklamam 2. sayfada ve ordan itibaren de sorular soruldu ve eleştriler yapıldı benim de cevaplarım var umarım sıkılmadan okursunuz, ve size şunu sorayım benim 2. sayfadaki uzun yazımmıydı bahsettiğiniz forumdaki yazı?


konunun linki : http://www.saidnur.org/forum/index.php/topic,7789.0.html



...
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

Tarihci ' Alıntı:
o konuda burdada çok soru soruldu, çok tartışıldı hepsine cevaplarım mevcuttur konunun aslı zaten burda açılmıştı. Şimdi soruların neler olduğunu az çok tahmin ediyorum, muhtemelen evvelden de sorulmuş sorulardır, o nedenle size burdaki konunun tamamını okumanızı öneririm eğer hala sorular varsa sorarsınız ben de cevaplarım inşallah.

benim açıklamam 2. sayfada ve ordan itibaren de sorular soruldu ve eleştriler yapıldı benim de cevaplarım var umarım sıkılmadan okursunuz, ve size şunu sorayım benim 2. sayfadaki uzun yazımmıydı bahsettiğiniz forumdaki yazı?


konunun linki : http://www.saidnur.org/forum/index.php/topic,7789.0.html



...

keşke o konudaki mantiliteyi orada değilde yönetim konusunda kavrıyabilseydin .)...
 
T

Tarihci19

Misafir
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

T@LH@ ' Alıntı:
keşke o konudaki mantiliteyi orada değilde yönetim konusunda kavrıyabilseydin .)...

anlattında dinlemedimmi abi :p
 

emaneten

Member
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

ebrar iyi açıklamış ama ben de bi şeyler ekleyi m.. ekleme den evvel bir örnek vereyi m övünüp iftiha r ettiğimiz ecdadımız Osmanlı dan..

Osmanlı da devlet, yeryüzüne Allah ın kelamını yaymak ve bu ahkaml a insanl arı yönetmek için vardır. Bu gaye ve yüce dava için her engeli aşarlar, bunu

engell eyebil ecek her ne olursa olsun onu ortada n kaldırırlar ve kaldırmışlardıda. Bu engel bir haçlı ordusu veya bir isyancı vali veya bir eşkiya sürüsü

veyahu t da bir şehzade olabil irdi.. bu engell erin hepsin i kılıcla ortada n kaldırmışlardı. şimdi burda dikakt inizi çekmek istediğim şey şehzadelerin yani

kardeşlerin katli. . Ordu ile savaşılır, haktır, halka zulmed en eşkıya ile savaşılır, haktır, isyan eden vali ile savaşılır bu da haktır.. peki sorarım size kardeş

neden katled ilir? bu kardeşte müslüman değil midir? şimdi bu sorula rı burda askıda bırakıp bi olayı hatırlayalım olayda n sonra bu sorula ra cevap vereli m.

Malumd urki cem olayını bilirs iniz.. Fatih in oğullarından biridi r Cem, diğeri de Bayezi d. Fatih in vefatıyla Bayezi d tahta çıkmış ve padişah olmuştur. kardeşi cem ise bunu kabul etmeyi p onunla savaşa girmiştir, anadol uda yapılan bu ilk savaşta kimler birbir ine kılıç çekmişti? her iki taraft a müslüman olan Osmanlı askerl eri.. ve bu savaşta cem geri kaçtı.. bayezi d ona vazgec mesini söledi ama cem saltan at davasından vazgec medi ve tekrar konyad a savaşa girdil er ve yine akan kan müslüman kanı oldu. tekrar cem geri çekildi,, bayezi d onun Kudus te oturma sını istedi ve senede hayli yüklü bir para vereceğini söledi ama cem bunu da kabul etmedi ve bu seferd e rodos şövalyeleriyle anlaşarak rodos a gecti, gectiği gibi pişman da oldu ama bu pişmanlık yaptığı bu devasa hatayı telafi etmiyo rdu. cem in rodos a ve ordand a papalığın eline gecmes i çok büyük bir diplom asiye yol açtı, Osmanlı nın avrupa ya olan tüm seferl eri durdu(tek istisn ası boğdan seferi dir) papalığın ve haçlı zihniy etinin eli Osmanlıya karşı güclenmiş oldu.

Şimdi bu olay netice sinde defala rca müslüman kanı akmış oldu hemde yine müslüman eliyle .. Avrupa ya yapılan seferl er yani cihad yani ilayı kelime tullah durdu. . bunun maddi getiri leri olamadğı gibi manevi getiri leri, İslam dinini n yayılması ve insanl arın islaml a şereflendirilmesi ve Allah ın kanunu yla yönetilmesi durmuş oldu, yani yukard a yazmış olduğumuz devlet in var olma sebebi ortada n kalkmış oldu. işte bunlar a bir kişi sebeb olmuştu. bu engeli bir kişi çıkarmıştı ve bu engel kaldırılmalıydı ve öyle bir sistem le kaldırılmalıydıki bir daha devlet böyle bir engell e karşılaşmasın.. nihaye tinde Osmanlı devlet adamla rı Alimle r Müderrisler ve Şeyhülislam bir fetva verdil er, devlet in selame ti için kardeş katli vacipt ir.. buna isyan eden etmeye n hepsi dahild ir, çünkü ilk başta saltan atta gözü olmaya n kardeşlerinde devlet adamla rı tarafından kışkırtılıp buna yelten meleri çokça görülmüş vakadır. Niteki m yavuz da bayezi dde bunu uygula mışlardır ve yavuz kardeşlerinin ölümü üzerine ağlamış ve fakirl ere himmet dağıtmıştır.. şimdi geleli m neden bunları anlattım ?

Şİmdi dinimi zde insan öldürmek büyük gunahl ardan biridi r, ancak yukard a gecen olayda n dolayı bu insanı yani kardeşi öldürmek caiz görülmüştür, yani Osmanlı devlet imiz bir kebair e caiz demiştir ve evliya hukmun de olan padişahlarda bunu üzülerekte olsa uygula mışlardır.. aksi halde o bir kişi yüzünden görüldüğü gibi müslüman kanı müslüman eliyle akmış avrupa ya seferl er durara k islam yayılamamış cihad edilem emişti, binler ce insanın islaml a şereflenmesine engel olunmuştu.. demekk i yerine duruma göre bir kebair içtihad ile caiz olabil mekted ir. sebebl erinid e yazdık..

bu gun ülkemizde tüm strate jik noktal ar sabeta istler ve masonl arca tutulm uş, üst düzey bürokratlar mason, paşaların birçoğu yahudi asıllı ve mason, hukuk divanl arının uyeler i, en üst düzey hukukçular ve yök yönetim kurulu mason veya sabeta ist islam düşmanları.. şimdi bunlar bu noktal arı tutmuş ve devlet i(hükümeti demiyo rum, devlet ayrıdır hukume t ayrı) anti islami bir şekilde kullan maktal ar.
bizim yapmamız gereke n ise okul okuyar ak bunların yerine bizim yani bu ülkenin asıl sahipl erinin gecmes i.. çünkü bu toprak lar bin yıldır başı kapalıların toprak larıdır şimdi ne olmuşki başı kapalılar okula giremi yor? işte bunun sebebi bu masonl ar bu sabeta istler bu misyon erler. . bizim onların yerine gecmek ve bu engeli kaldırmak için okul okumamız lazım bu devrde bizim ülkemizde bu düzeni değiştirmek için okul okumak cihaddır.

Görüldüğü üzere islamın yaşanması yayılması için 7 büyük gunaht an biri olan adam öldürmek dahi caiz görülmüş, bu düzeni değiştirmek, islami bir eğitim ortamı sağlayabilmek için neden başı açık okunma sın.. bu sadece halis niyet ister, eğer kızımız "univer siyete gideyi m okumuş hayırlı bir kısmet buluru m" düşüncesiyle başını açıp okula gidiyo rsa bu haramdır. ama bu düzeni değiştirmek için çabalıyor ve bu yüzden okumak bi yerler e gelmek islamın sesi olmak istiyo rsa başını açıp okumasından dolayı Rahman olan Allah ım ona gunah yazmay acaktır. Niteki m amelle r niyetl ere göredir, islam için niyeti güzel olarak ecdadımız buyuk gunahl ardan birine cevaz vermiş, bizde bunu kıyas ederek islam için buna cevaz verebi lmeliy iz..ki başörtüsü 7 kebair gunaht an biri de değil.. niteki m bu gun merih in dediği gibi perukl a veya geniş bol şapkalarla başını örterek okuyan lar var. ve ebrarın dediği gibi, başımızı kuma gömersek ve masonl arın sistem i değiştirmesini bekler sek daha çooooookk bekler iz, zaten bu çarpık sistem i kuranl ar onlar bunu kendi elleri yle hiç değiştirirlermi? biz bunu değiştirmelerini bekles ek safdil lik etmekt en başka bişey etmiş olmayız..

Ben böyle şuursuzca açın başınızı okuyun demiyo rum,benim kastet tiğim şekilde okuyan yani İslamın ihyası için çarpık düzeni değiştirmek için insanl arın daha islami ortaml arda yaşayabilmesi için ilerde okula girerk en başlarını açmak zorund a kalmam aları için islamın yayılması ve yaşanmasına destek olmak için okuyup rütbe sahibi olup bu mason ve sabeta istler in yerler ini alıp düzeni değiştirmeye niyetl i olan kızlardır benim kastet tikler im.. tam olarak bu niyetl e okuyan kızları seçse melekl er zaten kooca türkiyede 500 tane ya vardır ya yoktur,, yoksa ben meslek edinme k ve para kazanm ak için başların açılıp okunma sına karşıyım, univde tahsil li kısmet buluru m düşüncesiyle başların açılıp okunma sına da karşıyım, sadece ilm tahsil etmek için başların açılıp okunma sına da karşıyım..lakin ilim okula gitmed en de tahsil edileb ilir.

Şimdi bir kız düşünelim, iyi ihlaslı halis bir niyetl e, okumak söz sahibi olmak ve islamın ihyası için elinde n geleni yapmak istiyo r olsun. bu kızcağız üniversite kazansın üzülerek de olsa başını açsın ve okulun u bu şekilde bitirs in. okulda n mezun olunca bir kız koleji nde işe başlasın ve 30 tane gencec ik körpe zihini n öğretmenliğini üstlensin.(sınıf öğretmeni olduğunu düşünelim) bu kızımız okul saatle ri süresince 5 sene bu genc zihinl erle birlik te olsun. haliyl e, duruşuyla, konuşmasıyla, müsbet düşünceleriyle, hal ve hareke tleriy le olayla ra getird iği inançlı yoruml arla bu 30 kişiyi islam ahlakına uygun yetiştirsin. ve emekli olana kadar bu kızımızın bu şekilde insanl ar yetiştirdiğini düşünelim 30 sene de emekli olsa bu ortala ma 30 kişilik sınıf desek 180 kişiyi imanlı ahlaklı müsbet yetiştirdi demekt ir,(bunu yapama mış olsa dahi komuni st bir öğretmenin bu 180 kişiyi bozmasına engel oldu demekt ir) bu yetiştirdiği 180 kişide diğer insanl ara siraye t edecek lerdir ve bu kızımızın vesile olduğu hayırlar saymak la bitmey ecekti r. şimdi sorarım size, ahir zamand a böyle bir hizmet yapan insanl arın islami yetişmesine sebeb olan bunca hayra vesile olan belki onlarc a kişinin imanını kurtar an bir kulunu n saçı göründü diye Allah o kulunu cehenn em azabıyla azapla ndırır mı? eğer azapla ndırır dersen iz Allah ın, en başta Rahman ve Rahim isimle rini küçük görmüş olursu nuz.. HALİS NİYETLERLE yapılan işlerin yüce Rabbim iz tarafından affedi leceğini zanned iyorum , Allah u teala da "ben kulumu n zannı üzereyim" buyuru yor..

Ben diyoru mki okuyab ilen bayan okuyup üst düzey hukukçu olsun, danıştayın yüksek mahkem enin kadros una girsin anayas a mahkem esinin hakiml eirnde n olsun ve seküler işlere izin vermes in, dini işlere ve dini yayma yaşatma çabalarına engel olacak hukuml er çıkarmasın, hukume tin dini uygula malarını veto etmesi n durdur masın baş örtüsü yasağının hukukt a yeri olmadığını ordan söylesin ve uygula tsın..

Siz de diyece ksiniz ki,, kadın içtihad edemez kadın hakim olmaz.

Şimdi kimin dediğinde İslam alemi daha fayda görüyor? eliniz i vicdanınıza koyun siz karar verin. .

_________________________________________________bu yazınız konmustuve buna birtakım cevaplar verildi
basta sizin gibi düşünürken şimdi kafam karısmadı desem
yalan olur ^o)
 
T

Tarihci19

Misafir
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

kardeş, içtihad meydanda günümüz meselesi meydanda yapılırsa neler olur yapılmazsa neler olmaz İslam alemi ne fayda görür veya görmez meydanda.. ben diyeceğimi bu yazımda demişim buna yapılan eleştrilerde konunun devamında ve benim de cevaplarım var.. hepsini okuyn inş.. neticede kimin dediğine uyulduğunda alemi islam fayda görüyor siz karar verin..
 

emaneten

Member
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

neyse uzatmayın diyorsunuz yani şaka şaka
dedim ya mesajlarla halledilebilecek seyler değil
yazınız dikkatimi çekip de sizi bulmak konusmak için
buraya geldi ve üye oldu isem tüm yorumlarınızı da okumusumsumdur müsterih olun
burada msn de veremeyeceğim için bu konu benım ıcın yarım kalacak
en azından size sormak istediklerim yarım kalacak
tesekkur ederım yıne de hayırlı aksamlar
 
T

Tarihci19

Misafir
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

tüm yorumları okuduğunuz için teşekkür ederim,
Bu konu çok tartışılıp biraz suyu çıkarılmış olmasaydı sorun cevaplayım diyecektim ama tekrar burda başlatmak istemiyorum. söleyeceklerimi söledim elinizi vicdanınıza koyup karar verin ya katılırsınız ya katılmazsınız.. siz bilirsiniz..
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
sorularım var (özellikle tarihçiye) bir bakar mısınız LÜTFEN

Tarihci ' Alıntı:
tüm yorumları okuduğunuz için teşekkür ederim,
Bu konu çok tartışılıp biraz suyu çıkarılmış olmasaydı sorun cevaplayım diyecektim ama tekrar burda başlatmak istemiyorum. söleyeceklerimi söledim elinizi vicdanınıza koyup karar verin ya katılırsınız ya katılmazsınız.. siz bilirsiniz..

waov :O .)

Sunu unutmayalım doğru birden fazla olabilir ama hakikat birdir.DOğrular farklı renklere girebilir ama hakikat farklı renk alamaz.. Senin dediğin doğru olabilir belki sana belki basklarına ama hakikati değiştirmez bu belki kuvvet verir sadece...
 

hasret

Well-known member
Evet kardeşler uzun zamandır araştırıyorum toplamda dört siteye sordum bu soruyu, ikisi forum ikisi soru sitesi...forumlardan cevab geldi fakat soru sitelerinden hala gelmedi onlardan da cevab gelince bilahare kopyalıycam buraya.Şimdi uzattn bu meseleyi diyenler olabilir bende onlara derim ki ''her söyleneni hemen kabul etme'' dersini ben üstad dan zübeyr abiden ders almişim.Sadece bu konuda değil ben aklıma takılan her konuyu arastırırım bu konuda onlardan biri,dolayısıyla tarihci abi bu size karsılık yapılmş bir durum değil ben size değil yorumunuza muhalifim cevap hakkınızı kullanabilirsiniz ama sinirlenecekseniz yine,rica ederim yorum yazmayın ama yok sanane ben istediğimi yaparım diyorsanız sizin deyiminizle ''herkes kendine yakısanı yapar''zaten gelen cevapları yorumsuz kopyalıyorum sizin yorumumnuza da yorumum olmıyacak cunku ben cevabımı aldım.

şimdi bugün mehmetpaksu hocama sordum cevabını kelime kelime not ettim buraya yazıyorum;
İçtihad ehil olanlar ,İslam ulemasından ayet ve hadislerin tümünü bilen ve bu noktada uzman olanlar tarafından yapılır.Ve sadece Allah rızası icin dünyevi,saltanat arzi meselelr icin yapılmaz.osmanlıda yapılan yanlişlar vardır,bu tarihi bir hatadır.Zaten devrin uleması fatih bu sorumluluğu vebali üstlenömiştir,ama o devrin hatası bu devrin hatasına özür olamaz.Benzeri,misali olmadığı gibi bu fetva verileömez.Kesin emir noktasında ictihad yapılamaz,teferruaata yapılır.Netice itibariyle başörtüsü teferruat değildir,bu yanlış yola girilmek kabul edilemez ve bu uygulamayı yapanda bu sorumluluktan kurtulamaz.


Hatırlarsanız ben müctehid değilim demiştiniz zaten bu noktada kendi kıyasınızı kendiniz curutmuş oldunuz.Zira bu konuyu ancak ehil olan ictihad ehli yaparmış.Demiştiniz fatihte müctehid değildi zaten bu bir hatadır dedi mehmet paksu sasırdım niye diye onuda bi kardeşin yorumundan anladım aşagıya kopyalıyorum ;


Çok padişahlar, bu redd-i müdahale haysiyetiyle mâsum evlâtlarını ve sevdiği kardeşlerini merhametsizce kesmişler.
Evet, aczi için çok yardımcılara muhtaç olan insanın, cüz'î ve zâhirî ve muvakkat bir hakimiyeti için kardeşini ve evlâdını zâlimâne öldürmesi gösteriyor ki, hâkimiyet rakip kabul etmez.
Adalet-i mahzâ ile adalet-i izafiyenin izahı şudur ki Resmin orjinal boyutunu görmek için tıklayınız.
-2- ayetin mânâ-ı işarîsiyle, bir mâsumun hakkı, bütün halk için dahi iptal edilmez. Bir fert dahi, umumun selâmeti için feda edilmez. Cenâb-ı Hakkın nazar-ı merhametinde hak haktır, küçüğüne büyüğüne bakılmaz. Küçük, büyük için iptal edilmez.

Bir cemaatin selâmeti için, bir ferdin rızası bulunmadan, hayatı ve hakkı feda edilmez. Hamiyet namına, rızasıyla olsa, o başka meseledir.


Adalet-i izafiye ise, küllün selâmeti için cüz'ü feda eder. Cemaat için, ferdin hakkını nazara almaz. Ehvenüşşer diye bir nevi adalet-i izafiyeyi yapmaya çalışır. Fakat adalet-i mahzâ kabil-i tatbik ise, adalet-i izafiyeye gidilmez. Gidilse zulümdür.

Birde osmanlı ile ilgili verdiği bilgi..başörtüsüyle hiç alakalı olmuyor..

çünkü orda müslüman müslümanı öldürüyordu..

peki başörtüsüyle devletin ve müslümanların geleceği tehlikede mi?hayır..

başörtüsü takmasa hizmet mi yapamaz..

yapar..arkadaşlarıyla irtibatını kesmez.uygun vakitlerde onları evlerinde ziyaret ederek hakikatı anlatmaya çalışır...

arada kocaman bir uzaklık vardır..
evet birde başka cevaplara bakalım;

Enteresan...
Arkadaşımız kıyas yapmış... Bu kıyasın çürütülmesini talep etmekte.
Kıyas için illetin - sebebin ve hedefin bir olması gerekmektedir.
Hükmün aynı cinsten olması gerekmektedir- yani
kıyas meselesi aynı olmalıdır, mesela orucla ilgili bir durum namaz ile ilgili bi başka meselede kıyasa zemin oluşturmaz.
Örf, yer, zamanın önemi ayrıdır...
Kaynaklar?? Ayet hadis var mı??
Mecelle Kaidesi: Bir konuda nas varsa o konuda içtihad zaten olmaz...

Neyse, Fatih zamanındaki fetvanın sebebi ve hikmeti? Kardeşlerin taht kavgası nedeniyle devletin bölünme tehlikesi içerisinde olması - devletin bekasının temini...
Şimdi bu arkadaşımıza göre fetvanın sebebi ve hikmeti? Başörtülü hanım kardeşlerimizin okullara alınmaması nedeniyle bizim masonlar tarafından tutulmuş stratejik noktaları ele geçirememiz...

Sebep - hikmet - hedef açısından bir benzerlik görebiliyorsa arkadaşımız kıyas yapmakta özgürdür!!!

Bir de kardeş katli mevzuu zaten alemi islamda genel kabul gören bir fetva deil ki kıyasa temel teşkil edebilsin...Ama bu konu bambaşka o nedenle burada hiç girmemekte yarar var.

Selam ve dua ile.


kardeş ALLAH RAZI OLSUN senin cevabın benzeri o kişiye soylendi su cevabı verdi;
madem öyle imamı azam neden kediyi insana kıyas etmiş?



kardeş,

Buharî ve Müslim'in rivayetine göre Rasûlüllah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: «Bir köpek Berekiyye'de dolaşırken susuzluktan neredeyse ölecekti. Tam o esnada Benî israil' den bir fahişe onu gördü de, ayakkabısını çıkararak kuyudan su çekti ve köpeğe içirdi. Bunun sebebiyle de bağışlandı.»

şimdi buradan yola çıkarak şu sonuca varılabilir; susuz kalan bir insana da o zor anında yardımcı olmakta büyük yarar ve sevap vardır. Şimdi burada örnekte köpek var ancak konu açısından insan ile ilgili bir neticeyede varılabilir.

Ancak arkadaşımızın örneğinde konu açısından hiç bir bağlantı yok. Bağlantısı olmayan meseleler. Biz buna vurgu yapmak istedik.

Buda başka bir kardeşin yorumu;

Şimdi muktazi meselesindeki ciddi problemleri bir tarafa atalım, önermedeki sakatlığa bakınız: Külliyetiyle "Katl haramdır" denilmiş. Komik değil midir kardeşim, her öldürme haram mıdır? Bizzat kısasta ve maddi cihadda Allah emretmiyor mu öldürmeyi? Katl haramdır evet ama "yeryüzünde fesad çıkarmamış bir nefsi" (Maide 32) katl haramdır.
Bu kıyas baştan çürüktür.
 

Vakar

Member
fatihin kardeş katli başörtüye kıyas edilir mi?

'''''''''Zaten devrin uleması fatih bu soruml uluğu vebali üstlenömiştir,ama o devrin hatası bu devrin hatasına özür olamaz .Benze ri,misali olmadığı gibi bu fetva verileömez.Kesin emir noktasında ictiha d yapılamaz,teferruaata yapılır.Netice itibar iyle başörtüsü teferr uat değildir,bu yanlış yola girilm ek kabul edilem ez ve bu uygula mayı yapand a bu soruml ulukta n kurtul amaz.'''''''''

aynen katılıyorum çok araştırdın biliyorum allah razı olsun şualar ;)
 

hasret

Well-known member
vakar ' Alıntı:
'''''''''Zaten devrin uleması fatih bu soruml uluğu vebali üstlenömiştir,ama o devrin hatası bu devrin hatasına özür olamaz .Benze ri,misali olmadığı gibi bu fetva verileömez.Kesin emir noktasında ictiha d yapılamaz,teferruaata yapılır.Netice itibar iyle başörtüsü teferr uat değildir,bu yanlış yola girilm ek kabul edilem ez ve bu uygula mayı yapand a bu soruml ulukta n kurtul amaz.'''''''''

aynen katılıyorum çok araştırdın biliyorum allah razı olsun şualar ;)
Ecmain.
 

Sergerdan

Well-known member
Benim aklıma o örnekte şu gelmişti.Oradaki uygulamayı yapan padişah,tek başına bir ferd, ve toplum adına onu yapmak zorunda kalmış.(yazıda bunun dahi yanlış oldugu söyleniyor o da ayrı)Ama başörtülülerin üzerinde burdaki gibi koca bir ülkenin tehlikesi sorumlulugu yokki.Birey onlar,sultan degil ki.He örnek zorunlu durumlarda fedakarlık yapılabilmiş açısından söylenmişse-tartışılır tarafı durmakla birlikte-söylenebilir.Başörtülüler okumalımı yı konuşmuyorum.Ama biri rahatlıkla o zorunluluk sınırına gelmedigimizi ve dahi bu yüzden fedakarlıga gerek olmadıgını söyleyebilir.
 

hasret

Well-known member
Sergerdan ' Alıntı:
Benim aklıma o örnekte şu gelmişti.Oradaki uygulamayı yapan padişah,tek başına bir ferd, ve toplum adına onu yapmak zorunda kalmış.(yazıda bunun dahi yanlış oldugu söyleniyor o da ayrı)Ama başörtülülerin üzerinde burdaki gibi koca bir ülkenin tehlikesi sorumlulugu yokki.Birey onlar,sultan degil ki.He örnek zorunlu durumlarda fedakarlık yapılabilmiş açısından söylenmişse-tartışılır tarafı durmakla birlikte-söylenebilir.Başörtülüler okumalımı yı konuşmuyorum.Ama biri rahatlıkla o zorunluluk sınırına gelmedigimizi ve dahi bu yüzden fedakarlıga gerek olmadıgını söyleyebilir.
şükür sonunda bi yorum yaptınız:)
 
T

Tarihci19

Misafir
evvela bir şeyi açıklığa kavuşturayım, fatihin kardeş katli ile başörtüsü meselenin spesifik kısımlarıdır,biz kardeşle örtüyü kıyas etmedik,, mesele islamın ilerlemesi yayılması ve yaşanması için bir farzın şartlar haiz olduğunda terki meselesidir kardeşin katli veya başörtüsü bu meselenin nesneleridir..

şimdi uzun uzun sayfalar boyu yazmayacağım zaten bu işin çivisini çıkardınya neyse, sadece dayanamadığım bu, şunu yazan eleman zerre kadar tarih bilmiyor

""""""Şimdi muktaz i mesele sindek i ciddi proble mleri bir tarafa atalım, önermedeki sakatlığa bakınız: Külliyetiyle "Katl haramdır" denilm iş. Komik değil midir kardeşim, her öldürme haram mıdır? Bizzat kısasta ve maddi cihadd a Allah emretm iyor mu öldürmeyi? Katl haramdır evet ama "yeryüzünde fesad çıkarmamış bir nefsi" (Maide 32) katl haramdır.
Bu kıyas baştan çürüktür""""""""

katledilen şehzadelerin hepsi, 25-30 yaşlarında ordu ve güç sahibi yandaş sahibi fesad çıkarabilmiş değilki, 15 yaşındaki şehzade daha gözü bile açılmamış daha saltanat nedir tam idrak dahi edememiş iken sadece padişahın kardeşi olmakla mı yeryuzunde fesad çıkarmış oluyor ve katli hak eden kişi sınıfına giriyor?? sığ düşünce.. bu elemanın kendisininde dediği gibi gercekten çok komik kargalar nesiyle güler bu adamın eleştrisine bilmiyorum..

paksu hoca bu içtihad yanlış demiş cennet müjdesine nail Fatih e ve şeyhülislamlarına ve devrin ulemasına yanlış içtihad etmişler demiş demekki kendisi onlardan daha ehil bir müçtehid ki böyle diyebiliyor..? yazık... eğer öyleyse cevap ver eğer değilse hiç cevap verme...
 
Üst