Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İmanın Şartları
Meleklere İman
Azrail (a.s.) bir tane olduğu halde, bir anda vefat eden bir sürü insanın.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="FaKiR" data-source="post: 158407" data-attributes="member: 10"><p><strong>Cevap: Azrail (a.s.) bir tane olduğu halde, bir anda vefat eden bir sürü i</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">İşte bu baş döndürücü kudret ve bütün eşyayı her an görüp bilen sonsuz ilimdir ki -bazıları akıldan uzak görseler bile- kâinatın zerreleri adedince işleri bir arada şaşırmadan görebilir ve her yerde ölenlerin ruhlarını da kabzedebilir</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">Ayrıca, ruhları kabzetme işini ister Yüce Yaratıcı, isterse Azrâil aleyhisselâm yapsın; ruhu kabzedilecek her zât, vâdesi dolunca ona teveccüh eder ve ruhu kabzedilir. </span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">Bir fikir verebilmek için şu misali arz edebiliriz. Meselâ, aynı frekansta çalışan binlerce radyo gibi alıcıları düşünelim; bunların çalıştığı frekansta gönderme yapan bir <em>“göndermeç</em><em>” </em>düğmesine dokunulduğu an, hepsine bir sinyâl -ve olursa- mors alfabesinden bazı harfler duyulmağa başlar. Aynen onun gibi; acz, fakr ve ihtiyaç çehreleriyle; güçlü ve müstağni bir kapıya yüzleri dönük bulunan mahlûkat, vâde ve müddet bitimi düğmesiyle, hayat üfleyen ve hayat kabzeden Zât’a karşı ne zaman açılırsa, ya oldurucu veya öldürücü sinyalleri ruhunda duymaya başlar.</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"> Âciz beşer, bir telsiz şarteli veya bir telemprumör tuşlarıyla, kilometrelerce ötedeki cihazlarla oynayabilirse, neden bizim kayıtlı bulunduğumuz kusur ve noksanlıklardan berî olan Zât, bir anda, canlı makinelerden ibaret olan insan ruhuyla münasebet kuramasın, istediği zaman onu alıp, istediği zaman devam ettiremesin?</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">Bütün bunlar bir yana, ruhların kabzedilmesi hususunda farklı mütalâalar vardır:</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: red"><u>1- Beyan ettiğimiz üzere, her canlıya hayatı veren Allah (c.c.) olduğu gibi, onu alan da yine O’dur. Buna göre Azrâil’in (a.s.) vazifesi sadece bu muhteşem icraâta nezâret ve alkışlamaktır.</u></span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: red">2- Allah’ın emri ve izniyle her ruhu Azrâil aleyhisselâmın kabzetmesidir ki; bir ferdin tek başına bu kadar şeyi yapmasının mümkün olacağına dair bir kısım misaller vererek meseleyi aydınlatmaya çalıştık.</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">3- Kâinat çapında cereyan eden bütün işlere, bir temsilci başkanlığı altında pek çok melek nezaret ettiği gibi, ruhların kabzedilmesi vazifesinde de, Hz. Azrâil’e (a.s.) yardımcı olacak birçok melâike vardır ve sınıf sınıftırlar. Bir kısmı ise, incitmeden, telâşlandırmadan usulcacık kabzediciler; bir diğer sınıf ise, aldıkları ruh’u bulutlar gibi semalarda yüzerek Yüceler Yücesi’ne ulaştırıcıdırlar ki; Kur’ân bu sınıfların hepsine işaret eder.</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><em>“O yerinden </em><em>koparan</em> <em>ve derinden daldırıp çekenlere ve usulcacık çekip alanlara ve yüzüp yüzüp gidenlere kasem</em><em> olsun.”</em></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[6]</span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Bu itibarla ruhu kabzedilecek her ferde, ayrı ayrı gönderilecek pek çok melek vardır ve bunların bütünü Hz. Azrail’in (a.s.) kumandası altındadır.</span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #0066cc">[7]</span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"> O, Allah’ın (c.c.) emriyle, iyi ve kötü ruhlara göre değişik melekler gönderir ve ruhları kabzettirir.</span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #0066cc">[8]</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">Netice olarak diyebiliriz ki, baştaki suale sebebiyet veren, evvelâ bir anlayış inhirafıdır. Yani meleklerin insana benzetilmesi suretiyle yanlışlık yapılmaktadır. Oysaki, kat’iyen görüp kanaat getirdik ki; melek ne yaradılışı itibarıyla, ne de mahiyetiyle asla insana benzememekte; insana benzemediği gibi, icrâatı itibarıyla da tamamen ondan farklı bir durum arz etmektedir. O, tıpkı insan ruhu gibi temessül eder; bir anda pek çok yerde bulunabilir ve pek çok şeyle münasebet kurabilir. Günümüzde alabildiğine yaygınlaşan medyumluk, ruh çağırma ve görünmeyen varlıklarla münasebet kurma, hatta ispritizma ve manyetizma gibi şeyler, fizik kanunlarını aşan ve onların ötesinde akıl almaz işler gören pek çok şuurlu ve müşahhas kanunların mevcudiyeti mevzûunda, kanaat-ı kat’iyye verecek mahiyettedir. Binaenaleyh, bu kabil varlıkların benzerleri olan melâike, bunların da kat kat üstünde vazife görebilir ve tasarrufta bulunabilir. Hele hele, ruhların kabzedilmesi gibi bir vazifede, her canlı, hayat müddetinin bitimiyle bu vazifelilerle aynı frekansa girerse... Bir de mükelleflerin bir tâne değil de, sayılmayacak kadar çok olduğunu ve her vefat edecek zâta gidebilecek bir meleğin mevcudiyetini düşünürsek, tereddüde düşürecek bir hususun kalmadığını görürüz.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">Her şeyin doğrusunu O bilir.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Âlemşümûl:</em></strong> Evrensel </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Cazibe ve dâfia:</em></strong> Çekme ve itme</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Cevvâliyet:</em></strong>Hareketlilik</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Fenomen:</em></strong>Beş duyu organı ile algılanabilen, müşahhas</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>İnhirâf:</em></strong>Doğru yoldan çıkma, sapma</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>İspritizma:</em></strong>Ölülerin ruhlarıyla bazı şartlar altında haberleşmenin mümkün olduğuna inanan görüş</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Manyetizma:</em></strong>Telkin ve hipnoz olayları ve nazariyeleri</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Nokta-i mihrâkiye:</em></strong>Hareket, çıkış noktası</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Nomen:</em></strong>Beş duyu ile algılanamayan, mücerred</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Seyyaliyet:</em></strong>Akıcılık, akışkanlık</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Şeriât-ı fıtriye:</em></strong>Cenab-ı Hakk’ın kâinata yerleştirdiği tabiî kanunlar</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Tahavvül:</em></strong>Başkalaşma, hal değiştirme</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Temessül:</em></strong>Bir şekle, surete girmek</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Terekküp:</em></strong>Birden fazla şeyin bir araya gelerek birleşmesi</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Teşriî emir:</em></strong>Hüküm koyma ilgili emirler</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Vâbeste:</em></strong>Bağlı, ilgili</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><em>Veyl</em></strong><strong><em>:</em></strong>“Vay haline.., vah vah.., yazık yazık!” anlamında bir deyim </span></span></p><p> </p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[1]</span></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"> Müslim, Zühd 10; Müsned 4/168</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[2]</span></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"> Buhârî, Menakıb 22; Müslim, Fezâilü’s-Sahabe 100</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[3]</span></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"> İbn Sa’d, Tabakat 2/121</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[4]</span></span></span><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"> Meleklerin inmesiyle alâkalı bkz<span style="color: black">: Müslim, Cihad</span><span style="color: black"> ve Siyer</span><span style="color: black"> 58; İbn Kesîr, Tefsir 3/560-561</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[5]</span></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"> Bkz. Gülen, M. Fethullah, Varlığın Metafizik Boyutu, ilgili konular.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[6]</span></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"> Nâziât sûresi, 79/1-3</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[7]</span></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"> Bkz: En’âm sûresi, 6/61</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #0066cc">[8]</span></span></span><span style="font-family: 'Souvenir Lt BT'"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"> Bkz: Enfal sûresi, 8/50; Nahl sûresi, 16</span></span>/32</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FaKiR, post: 158407, member: 10"] [b]Cevap: Azrail (a.s.) bir tane olduğu halde, bir anda vefat eden bir sürü i[/b] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]İşte bu baş döndürücü kudret ve bütün eşyayı her an görüp bilen sonsuz ilimdir ki -bazıları akıldan uzak görseler bile- kâinatın zerreleri adedince işleri bir arada şaşırmadan görebilir ve her yerde ölenlerin ruhlarını da kabzedebilir[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Ayrıca, ruhları kabzetme işini ister Yüce Yaratıcı, isterse Azrâil aleyhisselâm yapsın; ruhu kabzedilecek her zât, vâdesi dolunca ona teveccüh eder ve ruhu kabzedilir. [/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Bir fikir verebilmek için şu misali arz edebiliriz. Meselâ, aynı frekansta çalışan binlerce radyo gibi alıcıları düşünelim; bunların çalıştığı frekansta gönderme yapan bir [I]“göndermeç[/I][I]” [/I]düğmesine dokunulduğu an, hepsine bir sinyâl -ve olursa- mors alfabesinden bazı harfler duyulmağa başlar. Aynen onun gibi; acz, fakr ve ihtiyaç çehreleriyle; güçlü ve müstağni bir kapıya yüzleri dönük bulunan mahlûkat, vâde ve müddet bitimi düğmesiyle, hayat üfleyen ve hayat kabzeden Zât’a karşı ne zaman açılırsa, ya oldurucu veya öldürücü sinyalleri ruhunda duymaya başlar.[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] Âciz beşer, bir telsiz şarteli veya bir telemprumör tuşlarıyla, kilometrelerce ötedeki cihazlarla oynayabilirse, neden bizim kayıtlı bulunduğumuz kusur ve noksanlıklardan berî olan Zât, bir anda, canlı makinelerden ibaret olan insan ruhuyla münasebet kuramasın, istediği zaman onu alıp, istediği zaman devam ettiremesin?[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Bütün bunlar bir yana, ruhların kabzedilmesi hususunda farklı mütalâalar vardır:[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=red][U]1- Beyan ettiğimiz üzere, her canlıya hayatı veren Allah (c.c.) olduğu gibi, onu alan da yine O’dur. Buna göre Azrâil’in (a.s.) vazifesi sadece bu muhteşem icraâta nezâret ve alkışlamaktır.[/U][/COLOR][/SIZE][/FONT] [U][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#ff0000][/COLOR][/SIZE][/FONT][/U] [U][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#ff0000][/COLOR][/SIZE][/FONT][/U] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=red]2- Allah’ın emri ve izniyle her ruhu Azrâil aleyhisselâmın kabzetmesidir ki; bir ferdin tek başına bu kadar şeyi yapmasının mümkün olacağına dair bir kısım misaller vererek meseleyi aydınlatmaya çalıştık.[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]3- Kâinat çapında cereyan eden bütün işlere, bir temsilci başkanlığı altında pek çok melek nezaret ettiği gibi, ruhların kabzedilmesi vazifesinde de, Hz. Azrâil’e (a.s.) yardımcı olacak birçok melâike vardır ve sınıf sınıftırlar. Bir kısmı ise, incitmeden, telâşlandırmadan usulcacık kabzediciler; bir diğer sınıf ise, aldıkları ruh’u bulutlar gibi semalarda yüzerek Yüceler Yücesi’ne ulaştırıcıdırlar ki; Kur’ân bu sınıfların hepsine işaret eder.[/SIZE][/FONT] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][I]“O yerinden [/I][I]koparan[/I] [I]ve derinden daldırıp çekenlere ve usulcacık çekip alanlara ve yüzüp yüzüp gidenlere kasem[/I][I] olsun.”[/I][/FONT][/SIZE][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][6][/COLOR][/SIZE][/FONT] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS]Bu itibarla ruhu kabzedilecek her ferde, ayrı ayrı gönderilecek pek çok melek vardır ve bunların bütünü Hz. Azrail’in (a.s.) kumandası altındadır.[/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#0066cc][7][/COLOR][/FONT][FONT=Comic Sans MS] O, Allah’ın (c.c.) emriyle, iyi ve kötü ruhlara göre değişik melekler gönderir ve ruhları kabzettirir.[/FONT][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#0066cc][8][/COLOR][/FONT][/SIZE] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Netice olarak diyebiliriz ki, baştaki suale sebebiyet veren, evvelâ bir anlayış inhirafıdır. Yani meleklerin insana benzetilmesi suretiyle yanlışlık yapılmaktadır. Oysaki, kat’iyen görüp kanaat getirdik ki; melek ne yaradılışı itibarıyla, ne de mahiyetiyle asla insana benzememekte; insana benzemediği gibi, icrâatı itibarıyla da tamamen ondan farklı bir durum arz etmektedir. O, tıpkı insan ruhu gibi temessül eder; bir anda pek çok yerde bulunabilir ve pek çok şeyle münasebet kurabilir. Günümüzde alabildiğine yaygınlaşan medyumluk, ruh çağırma ve görünmeyen varlıklarla münasebet kurma, hatta ispritizma ve manyetizma gibi şeyler, fizik kanunlarını aşan ve onların ötesinde akıl almaz işler gören pek çok şuurlu ve müşahhas kanunların mevcudiyeti mevzûunda, kanaat-ı kat’iyye verecek mahiyettedir. Binaenaleyh, bu kabil varlıkların benzerleri olan melâike, bunların da kat kat üstünde vazife görebilir ve tasarrufta bulunabilir. Hele hele, ruhların kabzedilmesi gibi bir vazifede, her canlı, hayat müddetinin bitimiyle bu vazifelilerle aynı frekansa girerse... Bir de mükelleflerin bir tâne değil de, sayılmayacak kadar çok olduğunu ve her vefat edecek zâta gidebilecek bir meleğin mevcudiyetini düşünürsek, tereddüde düşürecek bir hususun kalmadığını görürüz.[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Her şeyin doğrusunu O bilir.[/SIZE][/FONT] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Âlemşümûl:[/I][/B] Evrensel [/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Cazibe ve dâfia:[/I][/B] Çekme ve itme[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Cevvâliyet:[/I][/B]Hareketlilik[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Fenomen:[/I][/B]Beş duyu organı ile algılanabilen, müşahhas[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]İnhirâf:[/I][/B]Doğru yoldan çıkma, sapma[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]İspritizma:[/I][/B]Ölülerin ruhlarıyla bazı şartlar altında haberleşmenin mümkün olduğuna inanan görüş[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Manyetizma:[/I][/B]Telkin ve hipnoz olayları ve nazariyeleri[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Nokta-i mihrâkiye:[/I][/B]Hareket, çıkış noktası[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Nomen:[/I][/B]Beş duyu ile algılanamayan, mücerred[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Seyyaliyet:[/I][/B]Akıcılık, akışkanlık[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Şeriât-ı fıtriye:[/I][/B]Cenab-ı Hakk’ın kâinata yerleştirdiği tabiî kanunlar[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Tahavvül:[/I][/B]Başkalaşma, hal değiştirme[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Temessül:[/I][/B]Bir şekle, surete girmek[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Terekküp:[/I][/B]Birden fazla şeyin bir araya gelerek birleşmesi[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Teşriî emir:[/I][/B]Hüküm koyma ilgili emirler[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Vâbeste:[/I][/B]Bağlı, ilgili[/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][B][I]Veyl[/I][/B][B][I]:[/I][/B]“Vay haline.., vah vah.., yazık yazık!” anlamında bir deyim [/FONT][/SIZE] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][1][/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] Müslim, Zühd 10; Müsned 4/168[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][2][/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] Buhârî, Menakıb 22; Müslim, Fezâilü’s-Sahabe 100[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][3][/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] İbn Sa’d, Tabakat 2/121[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][4][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS] Meleklerin inmesiyle alâkalı bkz[COLOR=black]: Müslim, Cihad[/COLOR][COLOR=black] ve Siyer[/COLOR][COLOR=black] 58; İbn Kesîr, Tefsir 3/560-561[/COLOR][/FONT][/SIZE] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][5][/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] Bkz. Gülen, M. Fethullah, Varlığın Metafizik Boyutu, ilgili konular.[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][6][/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] Nâziât sûresi, 79/1-3[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][7][/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] Bkz: En’âm sûresi, 6/61[/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#0066cc][8][/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Souvenir Lt BT][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4] Bkz: Enfal sûresi, 8/50; Nahl sûresi, 16[/SIZE][/FONT]/32[/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İmanın Şartları
Meleklere İman
Azrail (a.s.) bir tane olduğu halde, bir anda vefat eden bir sürü insanın.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst