cİHADI_ EKBER ;
Ne zordur nefsin dizginlerini elde tutabilmek;Bir zaman önce cemaatimizdeşöyle bir fikir ayrılığı olmuştu;İnsanoğlu için Nefismi tehlikelidir yoksa Şeytani lain mi?
Epeyce bir tarışma zemini oluşmuştu..Sonra hangisimi galip geldi dersiniz ?Tabiki en büyük düşman NEFİS..;
vE EFENDİLER EFENDİSİ SON VEDA HUTBESİNDE 'Kİ NASİHATİNDE NEFİSTEN SAKININ DİYE EN BÜYÜK DÜŞMANIMIZI İŞARET BUYURMUŞLARDI;
Yine nefis denilince hep aklıma gelir ;öğrencilik yıllarımda okuduğum islami bir kitapta aynen şöyle değinmişti nefsin azgınlığına..;
Rabb Teala galu bela'da ruhları yarattıktan sonra söz alır;tüm yarattığı varlıkların kendisine itaat edeceği hususunda;Yanlız nefis birtürlü dize gelmiyor secde etmiyordu onu YARADANI karşısında;Ve akabinde Cenabı Allah (c.c.) tekrar sorar nefse;
....sen kimsin ben kimim ?diye ;
....nefis gayet arsız bir şekilde sen sensin ,ben benim;Bunun üzerine nefsi açlıkla imtihan etti..ve o deli dolu azgın ve arsız nefis takatten düşer,ve mırıldanır can havliyle sen beni yaratan ALEMLERİN RABBİSİN;der;
Evet neden mi bunu anlattım..nefis deli dolu bir varlık içimizde;ve biz bu arsız varlıkla imtihan dünyasında ademoğlu;Dizginleri tutulmaz mı peki elbetteki tutulur..Yeter ki onun heva ve heveslerini yerine getirmeyelim inşl;
cihadı ekber nefisler;
kelime anlamı itibariyle (kişinin kendisi]anlamına gelir ;
Kuran'ın haber verdiğine göre, insanın "nefsi" iki taraflıdır: İçinde kötülüğü emreden bir taraf ve o kötülükten sakınmayı emreden bir taraf bulunmaktadır. Şems Suresi'nde bu durum şöyle anlatılır:
Nefse ve ona "bir düzen içinde biçim verene",
Sonra ona fücurunu (sınır tanımaz günah ve kötülüğünü) ve ondan sakınmayı ilham edene (andolsun).
Onu arındırıp-temizleyen gerçekten felah bulmuştur.
Ve onu (isyanla, günahla, bozulmalarla) örtüp-saran da elbette yıkıma uğramıştır. (Şems Suresi, 7-10)
Ayetlerde nefisle ilgili olarak verilen bilgiler son derece önemlidir: Allah, insanı yaratırken nefsini düzenlemiş ve ona "fücur" ilham etmiştir. Fücur Arapça'da, "doğruluk sınırlarının yırtılıp parçalanması" anlamına gelir
Şems Suresi'ndeki ayetten öğrendiğimize göre Allah, bu kötülüklerin yanısıra, insana nefsin fücurundan sakınmayı da ilham etmiştir.
Nefsini arındırıp-temizleyen, yani nefsinin fücurunu kabul edip, Allah'ın ilhamına uyarak ondan sakınanlar kurtulacaklardır. Bu, ebedi ve gerçek kurtuluştur, yani Allah'ın rızasını, rahmetini ve cennetini kazanmak... Buna karşılık, nefsini örten, yani onun fücurunu, pisliğini dışarı atıp temizlemeyen, içinde saklı tutan kişi ise yıkıma uğrayacaktır. Yıkım da Allah'ın laneti ve cehennem azabı demektir.
Gelmiş geçmiş milyarlarca inkarcının kıyamet gününde yaşadıkları pişmanlık ve nefislerini kınamaları gerçekten çok dehşetli bir manzara oluşturur. Bu, kafirleri bekleyen öyle büyük ve kaçınılmaz bir gerçektir ki, Allah ayetlerde kıyamet gününün hemen ardından kendini kınayıp duran nefsin durumuna yemin etmektedir:
Hayır, kalkış (kıyamet) gününe and ederim.
Ve yine hayır; kendini kınayıp duran nefse de and ederim. (Kıyamet Suresi, 1-2)
Cenabı Hakk nefsin ateşinden ihtiraslarından muhafaza buyrusun bizleri inşl..