risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayabiliriz.

yücetepe

New member
risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayabiliriz.

biliryorsunuzki üstadımız ahirzamanda 40 kisiden bir kaç kişinin kurtuldugunu söylüyor.
bizler bunları derslerde "birkaç" kişinin 2-3 kişi olarak anlıyoruz. bu konuda KURAN-I KERİM de rum suresinde geçen "birkaç" sene lafzı hakkında hz.ebubekir (r.a)ın iddiaya girdigini görüyoruz. ve ALLAH (C.C.) Bu "bir kaç" lafzını fiilen 7 sene olarak gerçekleştiriyor.
acaba risale-i nurun arapça nüshalarındaki "bir kaç" kelimesinin karşılıgı olan kelime kuran-ı kerimde geçen orjinali ile aynı kökde kullanılan kelimemidir.? eger aynı ise bunu 2-3 kişi yerine 7 kişi olarak anlayabirmiyiz. konuyu inceleyen kardeşlerimden yardım istiyorum. saygılar
 

akna

Well-known member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

biliryorsunuzki üstadımız ahirzamanda 40 kisiden bir kaç kişinin kurtuldugunu söylüyor.
bizler bunları derslerde "birkaç" kişinin 2-3 kişi olarak anlıyoruz. bu konuda KURAN-I KERİM de rum suresinde geçen "birkaç" sene lafzı hakkında hz.ebubekir (r.a)ın iddiaya girdigini görüyoruz. ve ALLAH (C.C.) Bu "bir kaç" lafzını fiilen 7 sene olarak gerçekleştiriyor.
acaba risale-i nurun arapça nüshalarındaki "bir kaç" kelimesinin karşılıgı olan kelime kuran-ı kerimde geçen orjinali ile aynı kökde kullanılan kelimemidir.? eger aynı ise bunu 2-3 kişi yerine 7 kişi olarak anlayabirmiyiz. konuyu inceleyen kardeşlerimden yardım istiyorum. saygılar

kardeş kusura bakmayın ben sorunuzu pek anlayamadım
hangi bölümden bahsediyorsanız Risale-i Nur'dan alıntı yaparak
biraz daha ayrıntılı sorabilirmisiniz?
 

yücetepe

New member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

kardeşler bu konuda bilgisi olan yokmu?
 

yücetepe

New member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

kardeş kusura bakmayın ben sorunuzu pek anlayamadım
hangi bölümden bahsediyorsanız Risale-i Nur'dan alıntı yaparak
biraz daha ayrıntılı sorabilirmisiniz?

kardeşim meyve risalesinin 4.meselesinde geçen =40 kişiden bir kaç kişi kurtuldu= bölümünde geçen "bir kaç" kelimesinin arapça nüshalarındaki yada kuran'ı kerim rum suresinde geçen kelimeyle aynı kökendemi oldugunu merak ettim.anlatabildimmi?
 

yücetepe

New member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

arapça bilen kardeşler bu konuya bir bakıverirlermi acaba?
 

akna

Well-known member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

kardeş sorunuzu anladım fakat
buradaki ifade, o suredeki ifadeyle aynı kökendenmi bilmiyorum
malumatı olan kardeşler varsa aydınlatırlar inşaAllah
 

akna

Well-known member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

ama genel olarak Risale-i Nur daki ifadeye bakacak olursak:


Kırk Vefiyattan Birkaçı Kurtulmuş, İfadesini Nasıl Anlamalıyız?


Müslüman, ümit ve korku arasında yaşar. Başta Efendimiz (s.a.v) olmak üzere bütün Peygamberler ve mürşitler, tebliğlerinde bu ölçüyü temel almışlardır. Peygamber Efendimiz (s.a.v.) Cennet ve Cehenneme gidenlerin sayısını, bazı rivayetlerde bir deve, bazı rivayetlerde ise bir dananın sırtındaki bir benek ile dana veya devenin tüm diğer tüyleri ile mukâyese eder. Cennete gidenler benek kadar, cehenneme gidenleri ise, tüm tüyler kadardır anlamında ifâde eder. Bir keresinde ise şöyle der: "Benim bildiğimi bilseydiniz, az güler, çok ağlardınız..." Bunlar birer havf örneğidir. Ancak binlerce de ümit örnekleri de vardır.

Risale-i Nur Külliyatı'na baktığımızda, karşımıza aynı tablo çıkmaktadır. Hep ümit bahşeden ifâdeler ve araya serpiştirilen bir kaç havf örneği.

Kırk vefiyatın imansız mı yoksa günahkar mı gittiği konusuna gelince; ilk bakışta imansız gittiği şeklinde anlaşılmaktadır. Fakat doğrudan cennete gidemeyip, cehenneme gittikten sonra cennete gidenler şeklinde de anlamak mümkündür. Şunu unutmamak gerekir ki bu tespit, belli bir zaman dilimi için ifâde edilmiştir. Tüm zamanları kapsayan ifâdeler değildir. Allah demenin yasak olduğu, dini değerlerin tahrip ve tahrif edildiği ve dinsizliğe prim verildiği bir zaman dilimini kapsayan bir dönem için kullanılan ifâdeler olduğunu unutmamak gerekir.

Kaldı ki, yukarıda ki Hâdistende anlaşıldığı kadarıyla cennete gidenlerin sayısı az, cehenneme gidenlerin sayısı daha fazla olacaktır. Fakat bu tablo bizi ümitsizliğe sevk etmemelidir. On Yedinci Lem'a'da geçen şu ifâdeler bizim için bir ölçü olmalıdır;

"Ey kâfirlerin çokluklarından ve onların bazı hakaik-i imaniyenin inkârındaki ittifaklarından telâşa düşen ve itikâdını bozan biçare insan! Bil ki, kıymet ve ehemmiyet, kemiyette ve âdet çokluğunda değil.

Hayvânâtın kemiyet ve âdet itibarıyla hadsiz bir çokluğu varken, ona nispeten insan gayet az iken, umum envâ-ı hayvânat üstünde sultan ve halife ve hâkim olmuştur." (1)

Evet, İnsan iman ile değer kazanır. Yoksa şeytanlaşmış bir hayvana inkılap eder. Hayvandan yüz derece aşağı düşer.

Vefat edenlerin çoğunun namazlı olduğu konusu ise, bazı hatıralara dayanmaktadır. Risalelerde böyle bir tespit yoktur. (1)

(1) bk. Lem'alar, On Yedinci Lem'a Altıncı Nota



sorularlarisale
 

akna

Well-known member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

"Hattâ bir ehl-i keşif ve tahkik, bir yerde kırk vefiyattan yalnız birkaç tanesi kazandığını sekeratta müşahede etmiş; ötekiler kaybetmişler." cümlesini nasıl anlamalıyız, bunlar cami cemaati miydi?



"Herkesin, İmân mukabilinde, bu zemin yüzü kadar bağlar ve kasırlarla müzeyyen ve bâki ve daimî bir tarla ve mülkü kazanmak veya kaybetmek dâvâsı başına açılmış. Eğer İmân vesikasını sağlam elde etmezse kaybedecek. Ve bu asırda, maddiyyunluk tâunuyla çoklar o dâvâsını kaybediyor. Hattâ bir ehl-i keşif ve tahkik, bir yerde kırk vefiyattan yalnız birkaç tanesi kazandığını sekeratta müşahede etmiş; ötekiler kaybetmişler. Acaba bu kaybettiği dâvânın yerini, bütün dünya saltanatı o adama verilse doldurabilir mi?"(1)

Kırk vefiyattan birkaç kişinin kurtulması meselesi; tahkiki imanı elde edemeyen ve imanı taklitte kalan ve dünyanın afaki meselelerine dalmış insanların halini ifade ediyor. Bu zamanda dünyada en önemli vazife imanı kurtarmaktır, yani imanla kabre girmektir. İmanı taklitten tahkikiye çıkardıktan sonra farzları yapan ve büyük günahları işlemeyen kurtulur inşallah.

Yoksa imanı taklitte kalan bir insan, cami cemaati de olsa tehlike içindedir. Saadeti ebediyenin vesikası tahkiki imandır, imanda en küçük bir arıza ve şüphe, bütün amelleri iptal eder, ehemmiyeti kalmaz. Onun için imanı kavi hale getirmek, bu zamanın birinci vazifesidir. Çünkü taklidi iman bu zamanın fenden ve felsefeden gelen inkar hücumuna karşı duramıyor, dayanamıyor. Sarsılmaz ve dayanıklı iman olan tahkiki imanı elde edemeyenlerin çoğu, bu davayı kaybetmişler ve etmeye de namzettirler.

Özet olarak; bir kişi bu zamanda sağlam imanı elde ettikten sonra, ibadetlerin asgarisi olan farzları yaparsa kurtulur. Tahkiki imanı elde edemeyenler ise, cami cemaati de olsa bu zamanın inkar selinden kurtulmalarının çok zor ve müşkül olduğuna işaret ediliyor.

Üstad Hazretlerinin kırk vefiyattan otuz sekizi kaybediyor dediği zevat, imanı sahih olmayan kişilerdir. Yani zahiren Müslüman ve dindar; ama kalbi açıdan öyle olmayanlar içindir.

Tahkikatımıza neticesinde böyle bir hatıra ile karşılaşmadık.

(1) bk. Şualar, On Birinci Şua Dördüncü Mesele.



sorularlarisale
 

yücetepe

New member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

arapça risale okuyan kardeşler bu konuya bir bakıverirlermi?
 

iyinesil

Well-known member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

yücetepe kardeşim rum suresindeki arapça (bid'i sinin)bir kaç yıl anlamındadır...
risalenin orjinalinde türkçe ifade ile (birkaç tane) diyor...
yani sorunuzdan sanki risalenin mevzubahs olan bölümü arapça yazılmış ta türkçeye çevrilmiş gibi bir mana çıkıyor...
 

faris

Well-known member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

Değerli Kardeşimiz;



"Bir kaç tanesi" ifadesi on birinci şuanın dördüncü meselesinde geçmektedir. Bu risalenin aslı ise Arapça değildir, Osmanlıcadır. Osmanlıcada da "bir kaç tane" olarak geçiyor.


Selam ve dua ile...
Sorularla Risale Editör
 

lostideas

Member
Cevap: risale-i nurda geçen ahirzamanda 40 kişiden " bir kaç " kişi kurtuldu çümlesini nasıl anlayab

[FONT=&quot]Sevgili arkadaşlarım. Meselenin önemi ŞU Kİ: İMAN KURTARMAK diye bir kavram vardır ve bizde iman var nasılsa ve cehenneme girsek bile çıkacağız zannediyoruz. Bu noktada bir garantimiz yoktur. BUNU İYİ BİLMEMİZ GEREKİR. ÇÜNKÜ iman olsa da, o iman EĞER taklid ise ve araştırmaya, delile, neden niçinlerin cevabının verildiği bir biçime dayalı sağlam bir iman suretine çevrilmemiş ise, o imanı muhafaza etmek ve kurtarmak garantisi yoktur ve bu zamanda çok zordur. Peygamberimiz can çekişme anında şeytanın akla şüphe vereceğini ve bu surette imanı çalmaya çalışacağını beyan etmiştir. Bediüzzaman da, 40 tane NAMAZ KILAN kişinin birkaç tanesi hariç, İMANLARINI KURTARAMADAN kabre girdiklerini nakletmiştir. Sonuç: EBEDİ CEHENNEM VE EBEDİ HAYATIN MAHVOLMASI. Bu konunun izah edildiği iki aydınlatıcı videonun linkini vermek istedim kardeşim. Ebedi hayatımızı boşu boşuna kaybetmeyelim.

KONU: Ömür Sermayemiz Kârda mı, Zararda mı?...
LİNK: Videolar - Ömür Sermayemiz Kârda mı, Zararda mı? Muhasebe Zamanı..

KONU: Evraklarınızda Eksik Var Mı?
LİNK: Videolar - Evraklarınızda Eksik Var Mı?[/FONT]
 
Üst