Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
Risale-i Nurda Bulunan Bazı Hatalar ve Yanlış Anlaşılan Bazı Konular
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kenz-i mahfi" data-source="post: 366643" data-attributes="member: 1024011"><p>Ey tenkit gözlüğünü takan zevat-ı zavallı..., demek 1970'ten beri Risaleleri okuduğunu iddia ediyorsun. Peki o zaman Barla Lahikası'ndaki şu mektubu okumuş olmalısın..</p><p>"Bir seyyie, bir hata görünse de, sair hasenata karşı kalbi bulandırıp i'tiraz etmemektir. Hakaika dair mesailde külliyatları ve bazan da tafsilatları sünuhat-ı ilhamiye nev'inden olduğundan <span style="font-size: 15px">hemen umumiyetle şüphesizdir, kat'idir</span>. Onların hususunda sizlere bazı müracaat ve istişarem, tarz-ı telakkisine dairdir. Onlar hakikat ve hak olduğuna dair değildir. Çünki, hakikat olduklarına tereddüdüm kalmıyor." (Barla Lahikası, Envar Neşriyat, sayfa 138)</p><p></p><p>Üstat güya hata olduğunu söylüyormuş öyle mi, ama bu mektupta öyle demiyor... </p><p></p><p>Bu mektupta Risalelerin umumiyetle sünuhat ve ilham eseri olduğunu, dolayısıyla kendi fikrinin mahsulü olmadığını beyan etmiştir. </p><p></p><p>En basitinden "...belki de fikrim karışmış risale-i nurlarda bazı hatalar olmuş" demesinden maksat, bu mektuba göre "siz fikrinizi karıştırırsanız hata edersiniz" demektir. Zira bu ifade yukarıdaki mektuba göre "ilam-ı malum" kabilindendir. Çünkü bu mektupta açık olarak talebelerine "bu yazdıklarım doğru mu, yanlış mı, hata var mı, yok mu diye sormuyor?" Sorduğu şey, okuyanlarda bıraktığı tesirlerdir. Talebelerine onu soruyor. Yoksa üstadın ifadesiyle risalelerin sünuhat ve ilham eseri olması dolayısıyla kendi fikrinin mahsulü olmayıp doğrudan doğruya Kur'an'ın malı olduğunu Mektubat kitabında zikrettiği gibi Tarihçe-i Hayatı 110. sayfada "hakîkat-i ihlas ile baktım, tashih yerini bulamadım. Demek, <span style="font-size: 15px">sünûhat-i Kur'aniye olduğundan, i'caz-ı Kur'aniye onu yanlışlardan himaye etmiş</span>." Evet burada İşarat-ül İ'caz tefsirini kastederek söylemiş fakat bu hususiyet yukarıdaki mektup nazara alındığında bütün külliyat için geçerlidir. Çünkü bu ibarede "sünuhat-ı Kur'aniye olduğundan" kaydı düşülmüş. Üstad, risalelerin çok yerinde bu eserlerin sünuhat ve ilham eseri olduğunu söylüyor. </p><p></p><p>Kısa bir eleştiri de ben yapayım bu zevat-ı zavallılar hakkında... Bediüzzaman gibi 90 cilt kitabı hafızasında tutan ve sorulan bütün suallere tereddütsüz ve doğru olarak cevap verebilen bir dahinin ilmi nerede, kendi karihasının darlığından sünuhat ve ilham ile yazılan ve Kur'an'ın 33 ayetiyle tasdik edilen (evet burada durmak lazım, çünkü bu eserleri 33 ayetin işaretiyle Sahib-i Kainat tasdik etmiştir. Sahib-i Kainat tasdik ettikten sonra başkasının tenkidinden ne çıkar.) bir eseri tenkit etmeye çalışan ilmin nerede.... Heyhat! Eynes sera mines süreyya... </p><p></p><p>Senin misalin, üstadın tabiriyle gökteki bir yıldızı düşürmek için semaya taş atanın misaline benzer... Dikkatli at, başına düşmesin...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kenz-i mahfi, post: 366643, member: 1024011"] Ey tenkit gözlüğünü takan zevat-ı zavallı..., demek 1970'ten beri Risaleleri okuduğunu iddia ediyorsun. Peki o zaman Barla Lahikası'ndaki şu mektubu okumuş olmalısın.. "Bir seyyie, bir hata görünse de, sair hasenata karşı kalbi bulandırıp i'tiraz etmemektir. Hakaika dair mesailde külliyatları ve bazan da tafsilatları sünuhat-ı ilhamiye nev'inden olduğundan [SIZE=4]hemen umumiyetle şüphesizdir, kat'idir[/SIZE]. Onların hususunda sizlere bazı müracaat ve istişarem, tarz-ı telakkisine dairdir. Onlar hakikat ve hak olduğuna dair değildir. Çünki, hakikat olduklarına tereddüdüm kalmıyor." (Barla Lahikası, Envar Neşriyat, sayfa 138) Üstat güya hata olduğunu söylüyormuş öyle mi, ama bu mektupta öyle demiyor... Bu mektupta Risalelerin umumiyetle sünuhat ve ilham eseri olduğunu, dolayısıyla kendi fikrinin mahsulü olmadığını beyan etmiştir. En basitinden "...belki de fikrim karışmış risale-i nurlarda bazı hatalar olmuş" demesinden maksat, bu mektuba göre "siz fikrinizi karıştırırsanız hata edersiniz" demektir. Zira bu ifade yukarıdaki mektuba göre "ilam-ı malum" kabilindendir. Çünkü bu mektupta açık olarak talebelerine "bu yazdıklarım doğru mu, yanlış mı, hata var mı, yok mu diye sormuyor?" Sorduğu şey, okuyanlarda bıraktığı tesirlerdir. Talebelerine onu soruyor. Yoksa üstadın ifadesiyle risalelerin sünuhat ve ilham eseri olması dolayısıyla kendi fikrinin mahsulü olmayıp doğrudan doğruya Kur'an'ın malı olduğunu Mektubat kitabında zikrettiği gibi Tarihçe-i Hayatı 110. sayfada "hakîkat-i ihlas ile baktım, tashih yerini bulamadım. Demek, [SIZE=4]sünûhat-i Kur'aniye olduğundan, i'caz-ı Kur'aniye onu yanlışlardan himaye etmiş[/SIZE]." Evet burada İşarat-ül İ'caz tefsirini kastederek söylemiş fakat bu hususiyet yukarıdaki mektup nazara alındığında bütün külliyat için geçerlidir. Çünkü bu ibarede "sünuhat-ı Kur'aniye olduğundan" kaydı düşülmüş. Üstad, risalelerin çok yerinde bu eserlerin sünuhat ve ilham eseri olduğunu söylüyor. Kısa bir eleştiri de ben yapayım bu zevat-ı zavallılar hakkında... Bediüzzaman gibi 90 cilt kitabı hafızasında tutan ve sorulan bütün suallere tereddütsüz ve doğru olarak cevap verebilen bir dahinin ilmi nerede, kendi karihasının darlığından sünuhat ve ilham ile yazılan ve Kur'an'ın 33 ayetiyle tasdik edilen (evet burada durmak lazım, çünkü bu eserleri 33 ayetin işaretiyle Sahib-i Kainat tasdik etmiştir. Sahib-i Kainat tasdik ettikten sonra başkasının tenkidinden ne çıkar.) bir eseri tenkit etmeye çalışan ilmin nerede.... Heyhat! Eynes sera mines süreyya... Senin misalin, üstadın tabiriyle gökteki bir yıldızı düşürmek için semaya taş atanın misaline benzer... Dikkatli at, başına düşmesin... [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
Risale-i Nurda Bulunan Bazı Hatalar ve Yanlış Anlaşılan Bazı Konular
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst