Okumakmi? Basortusumu?

Türkiyedeki bu þartlar altýnda önünüze iki seçenek sunulsa siz?okumakmi? baþörtüsü?


  • Kullanılan toplam oy
    37
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Eyvàh!

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

abi ben bu konuda vebale girmek istemem millet sağa sola çekiyo biz kalakalıyoz.yazan yazmış.ben su-su-yorum.........

e adi ustunde forum bir konu yazilir mesveret edilir
bu millet saga da ceker solada herkes fikrini beyan ediyor
sagi solu birakinda yukardaki vebale girmek istememle yetinin bence
 

þualar

Active member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

herkes onu sececegi icin anket ozelligi kalmaz... o yuzden ekleme diyorsun dimi? :rolleyes: tabi benim kardes cok dusuncelidir, anket yapma emegi, bosa gitmesin diyor...:D sonuclar belli olursa emek bosa gider...:eek:


yoksa oylede okumayin:eek: demez sualar:rolleyes:, dimi sualar....:confused:



Ankete gelince; oylamiyorum... :)
Bunu msnede konuşak:D

benim bildigim sualar der :D dermisim
Beni iyi tanımışın;)
 

Yeltegiyan

Elfidam
Cevap: okumakmi? basortusumu?

e adi ustunde forum bir konu yazilir mesveret edilir
bu millet saga da ceker solada herkes fikrini beyan ediyor
sagi solu birakinda yukardaki vebale girmek istememle yetinin bence

yok tam anlamıyla kastettiğim bu. yetinmeye gerek yok.kaynak falan etki etmiyor bazen ortam geriliyor lüzum yok herkes biliyor bence yapması gerekeni.şahsım adına vicdanım rahat.yanlış anlaşılmalara mahal vermek hoş olmuyor.radikal bakmak da bana göre değil....
 

Garib

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

öle düzenlemek mi olur yorum yok yasmamıssınız ala ala belki yorum yapmıcaz...:p
asagı tükürsen bıyık yukarı tükürsen sakal bea ... :(
 

GuLSerbeti

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?


hayal kirikligi gibi bisey oluyor galiba..:)

Sen kendini türkiyede okuyan kardeşlerle karıştırma;)

hmm bilemiyorum... ortam meselesi herhal... neyse ben susayim o zaman...

Allah cumlemizi iyi etsin...

ama bak bi hikaye geldi aklima; simdi iki veli zat yahut dervis varmis... biri kasabada biri dagda yasiyor.. biri demirci, biri dagda inzivada... gel zaman git zaman... dagdaki dervis anlarki kasabadaki dostu kendinden yucedir makami... ve birgun kasabadaki dostunu ziyarete gelir... arkadasina birsey demez...ama bu makam yuksekliginin sebebini ogrenmek ister, arkadasinin dukkanina gider...derken oradan guzel bir nisa gecer.. bizim dagdaki dervisin gozu kayar ve bakar.. sonra farkederki arkadasi hic bakmamistir... sorusunun cevabini o anda alir..

Bu misal gibi; savasi cephede veren kardesler var eminim Turkiyede...

Ustad Turkiyeyi terk etmesi istenir ve hatta diger bolgelerden Davetler alirken birakmismi Cepheyi ?

aklima bunlar geldi.. biz dagdaki dervisiz diyelim...:eek: Allahu alem sonumuzu..

Cephede bulunan kardeslerimize de Dua edelim....insaAllah...:(

Hakkinizi helal edin..
 

þualar

Active member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

hayal kirikligi gibi bisey oluyor galiba..:)



hmm bilemiyorum... ortam meselesi herhal... neyse ben susayim o zaman...

Allah cumlemizi iyi etsin...

ama bak bi hikaye geldi aklima; simdi iki veli zat yahut dervis varmis... biri kasabada biri dagda yasiyor.. biri demirci, biri dagda inzivada... gel zaman git zaman... dagdaki dervis anlarki kasabadaki dostu kendinden yucedir makami... ve birgun kasabadaki dostunu ziyarete gelir... arkadasina birsey demez...ama bu makam yuksekliginin sebebini ogrenmek ister, arkadasinin dukkanina gider...derken oradan guzel bir nisa gecer.. bizim dagdaki dervisin gozu kayar ve bakar.. sonra farkederki arkadasi hic bakmamistir... sorusunun cevabini o anda alir..

Bu misal gibi; savasi cephede veren kardesler var eminim Turkiyede...

Ustad Turkiyeyi terk etmesi istenir ve hatta diger bolgelerden Davetler alirken birakmismi Cepheyi ?

aklima bunlar geldi.. biz dagdaki dervisiz diyelim...:eek: Allahu alem sonumuzu..

Cephede bulunan kardeslerimize de Dua edelim....insaAllah...:(

Hakkinizi helal edin..
Neyse ben yorum yapmıyam, zamanında cok konustum bu konuda;)
 

turkuaz

Active member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Başörtüsü örtmek farz. Okumak ve ilim tahsil etmek ise başta Alâk Sûresinin ilk ve 3.’cü âyetler ve birçok âyete göre farz. Acaba başörtüsü yasağı karşısında başörtüsü mü, okul mu, yoksa başörtüsü ile birlikte okumak mı? Herhalde bu hususa şu soru zâviyesinden bakmak durumundayız: Biz bu dünyaya niye gönderildik?
????????????????????



Okumayı emreden âyetlerin, “Saçınızı-başınızı açarak, yasakçı sistemin okullarında okuyun!” demek istemediği kesin. Hâlıkımız bizi bu dünyaya, imtihan, imân ve ibâdet etmek (aynı zamanda hanımların da başlarını örtmesi), ilimle tekâmül etmek için dünyaya göndermiş. Yoksa, “Öğretmen, doktor, mühendis, işletmeci olun!” diye değil.
Peki ilmi alırken bi alana yönelmesseniz nasıl olgunlaşmayı bekliyosunuz?

Okumanın, kariyer yapmanın, kendini yetiştirmenin binbir yolu imkânı olmalı. Gelişmiş ülkelerde “ev eğitimi” yaygın bir uygulamadır. Kurslar vasıtasıyla çeşitli mesleklere, sanatlara yönelmek mümkün. Nice sanatkâr, araştırmacı ve kâşifin resmî diploması yoktur. Nice ev hanımı, eserleri, çalışması, buluşuyla resmî diplomalılara taş çıkartmıştır!
N'olur bana bi kaç kişi gösterin?We diyin ki bu insanlar ilimde olgunlaştılar;çewrelerine çok yararları dokundu...Siz ilmi dağıtmadıktan sonra ne bekleyebilirsiniz ki...

“Ne yapalım, şartlar böyle gerektiriyor; başımızı açıp okuyalım, makam ve mevki sahibi olalım ve sonra dinimize, milletimize hizmet edelim!” diye düşünmek de mümkün. Ancak, hizmeti, farzı terk edip, meşkûk, şüpheli hizmete gidilebilir mi? Çünkü başörtüsü İslâmî şeâirdir, semboldür. o­nu takmak İslâma lisan-ı hal ile yapılan bir hizmettir.
Bir büyüğümüzün dediği gibi sırf maaş için başınızı açacaksanız hiç açmayın;ancak çewreme,milletime yarar sağlamak için yapıyorum diyorsanız ne ala...

Acaba hizmet adına baş açılırsa, bu durum ne kadar kanıksanacak ve daha başka hangi tavizler verilecektir? Başörtüsüne cevaz bulan, yorum yapan, diğerlerine neden yapmasın? Bu kanıksanma ve tavizlerin sonunun nereye varacağını kim tahmin edebilir? Evet, bu bir psikolojik kaidedir: İnandığınız gibi yaşamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız!
İşte biz bunu bilerek yola çıkalım we inandığımız gibi yaşayalım;başımızı açarken de gerçekten acısını duymaya çalışalım...

Başörtüsünü açmaya razı olup o­nu kanıksadıktan sonra; pantolona, oradan tokalaşmaya, oradan da daha başka tavizlere kadar gidildiğinin çok acı örnekleri görülmüştür.
Bİz bunun aksine başını açmaya razı olmayıp,bunu neredeyse müslümanlıktan çıkmak olarak görenleri de bu hallere düşmüş olarak gördük...Bırakın da vicdanımız bizi sorgulasın;ilimi ewde alın başınızı açmayın diyenler diil...;)
 

Eyvàh!

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

????????????????????
yaziyi tam okumadiniz sanirim turkuaz kardes yoksa soru isareti yapmazdiniz

buyrun cevabi

Hâlıkımız bizi bu dünyaya, imtihan, imân ve ibâdet etmek (aynı zamanda hanımların da başlarını örtmesi), ilimle tekâmül etmek için dünyaya göndermiş. Yoksa, “Öğretmen, doktor, mühendis, işletmeci olun!” diye değil.

ama yok yeterli degil diyorsaniz evrenin sabine kulak verelim


Ey ademoğulları! Ben size, şeytana kulluk etmeyin. Çünkü o sizin için apaçık bir düşmandır. Bana kulluk edin. İşte bu dosdoğru yoldur, diye emretmedim mi?" (Yasin 60-61)


Iste insan hayatindaki tevhidin bozulmasi sonucu sirk hayata egemen olmaktadir musluman ya Tevhid yada sirk diyebilmeli yoksa hasa Allah c.c yokmus gibi yasamak ve konusmak ancak seytan isidir




Peki ilmi alırken bi alana yönelmesseniz nasıl olgunlaşmayı bekliyosunuz? demissiniz



ilmi ogrenmek yolunda olculer var uyulmali
ilmi Allah rizasini kazanmak Kur ani Kerim in emirleri istikametinde farzlari terk etmeden ogrenmeli derim


hz Osman r.a derki
dağın yerini ovada arama ovanın verimini dağda bekleme
ovayı verimine dağı da görümüne göre düşün
masanın küçüğünü elde gezdirirsin büyüğünü dile verirsin
dağı da ulaşamam der öyle görürsün onun için gözünde büyütürsün
dedim daha önce dağı görünüşüne göre ovayı verimine göre seversin
ovaya girersin toprağı kazarsın onunla beraber olursun
sen topraktan toprak senden alır
samimiyetin toprakla olduğu için onu verimi ile ararsın
dağın görünümüne bakansın
ne var ki
karışılmadığı için resmiyet duyarsın
toprak ile deniz ile daima haşir neşirsin


N'olur bana bi kaç kişi gösterin?We diyin ki bu insanlar ilimde olgunlaştılar;çewrelerine çok yararları dokundu...Siz ilmi dağıtmadıktan sonra ne bekleyebilirsiniz ki...demissiniz


sanirim yine iyi okumadiniz yazida gelismis ulkeler diyor Turkiye den bahsetmiyor gelismis ulke olmak icin cok calismamiz lazim cokkk illaki masa basimi iste olmakmi gelismek ?
Turkiye nin hali belli okuycam illa okuycam inat bu ya gerekirse farzi terk edip basimida acicam ne diyelim yolunuz acik olsun …

eger gercektende hizmet etmek istiyorsaniz asagidaki yaziya kulak verin turkuaz kardes

Ancak, hizmeti, farzı terk edip, meşkûk, şüpheli hizmete gidilebilir mi? Çünkü başörtüsü İslâmî şeâirdir, semboldür. o­nu takmak İslâma lisan-ı hal ile yapılan bir hizmettir !!!!!!

bizim 5 yasindaki Ahmet ilim dagitmak icin farzi terk etmis bi bayan gorse ne der bilemiyorum sormam lazim
kardes taviz tavizi dogurur bizler taviz verdikce o yasakcilarin dusuncesi ne oluyor hic dusundunuzmu aman canim bak acan aciyor demekki farz degilmis vs. vs….


Bir büyüğümüzün dediği gibi sırf maaş için başınızı açacaksanız hiç açmayın;ancak çewreme,milletime yarar sağlamak için yapıyorum diyorsanız ne ala... demissiniz



eh buyugumuz demis uymak lazim :rolleyes: benimde bir buyugum vardi mahallemde ustelik Kur ani kerimi defalarca hatmetmis
bana derdiki faize koy parani sadece bogazina girmesin detarjan al ayakkabi al giysi al v.s ..v.s ...acaba bu buyugum dorumu demisti bana ? parami koymalimiydim faize ?

İşte biz bunu bilerek yola çıkalım we inandığımız gibi yaşayalım;başımızı açarken de gerçekten acısını duymaya çalışalım...demissiniz


Siz hic ben su icemeden hava almadan yasarim diyeni yada yasayani gordunuzmu ?

yasamak icin en basit olarak gordugumuz seyler Tevhid in unsurlaridir
bir camasir makinasina yanlis parcayi taksaniz onun isleyis mekanizmasini bozarsiniz degilmi ve sizinde butun duzeniz alt ust olur ya elinizde yikacayacaksiniz yada usta gelinceye kadar camasirlar bekler
iste bu makina gib tevhid te boyle birisini yok sayamadiginiz yuce bir duzenin parcalaridir
insanin maddi dunyasi gibi manevi dunyasida Tevhid i zorunlu kilar inanc cogulculuk tanimaz
evet insan bir fikir ekseninde inancini sekillendirir hayatindada bu inanca gore yasar
Velev ki bu inanci doru ilkeler uzerine bina edilmis olmasin..:confused:

Neyse sizi acinizla bas basa birakiyorum ..ha unutmadan kinamiyorum…

neyse yineliyorum Allah c.c yokmus gibi yasamak ve konusmak ancak seytan isidir ..

Bİz bunun aksine başını açmaya razı olmayıp,bunu neredeyse müslümanlıktan çıkmak olarak görenleri de bu hallere düşmüş olarak gördük...Bırakın da vicdanımız bizi sorgulasın;ilimi ewde alın başınızı açmayın diyenler diil.. demissiniz

bunu yazarken hangi organinizin aldigi bilgi ile yazdiniz ? kulak ,goz ,zihin?
Bİz bunun aksine başını açmaya razı olmayıp,bunu neredeyse müslümanlıktan çıkmak olarak görenleri de bu hallere düşmüş olarak gördük...diyorsunuzya

kendiniz cevapliyorsunuz dustugunuzu ...onlarinda dusmuslugunu ?kim zorladi ?illaki okuyacaksin ama basin acik diye kim silah dorulttu size ? besikten mezara kadar oku emrini bu sekildemi algilar insan

hani sizin bir buyugunuz vardiya
sırf maaş için başınızı açacaksanız hiç açmayın;ancak çewreme,milletime yarar sağlamak için yapıyorum diyorsanız ne ala...
birde benim tanidigim buyuk var var oda su sozleri sarf etmis

İster göz, ister kulak, ister zihin, hangi organınızla okursanız okuyunuz, mutlaka aldığınız bilgiyi gönül sarnıcında damıtınız. Elde ettiğiniz bilgiyi, imanınızın olur'unu almadan eyleme dökmeyiniz.

sahsen basi acik okuyani kinamam haddime dusmez.. ama karsiyim :D

yazan Ali Ferşadoğlu ne anlatmak istemis iyi okuyup degerlendirmek lazim
gaye sadece diploma degil gelismek icin baska sartlarinda oldugu onemli olan topluma verecegi hizmeti ne sekilde aldigi
neyse dediginiz gibi mesele vicdan meselesi ise basbasa birakalim sizi

yazarin butun yazisini yollarim size
 

Eyvàh!

Well-known member
Cevap:hitmet icin okumakmi? basortusumu?

birde Ali Fersatoglunun yazisini tam okuyun turkuaz kardes

Hizmet için okul mu, başörtüsü mü?

Başörtüsü örtmek farz. Okumak ve ilim tahsil etmek ise başta Alâk Sûresinin ilk ve 3.cü âyetler ve birçok âyete göre farz. Acaba başörtüsü yasağı karşısında başörtüsü mü, okul mu, yoksa başörtüsü ile birlikte okumak mı? Herhalde bu hususa şu soru zâviyesinden bakmak durumundayız: Biz bu dünyaya niye gönderildik?

İnsan bu âleme ilim ve duâ vâsıtasıyla tekemmül etmek (olgunlaşmak, gelişmek) için gelmiştir. Mahiyet ve istidad (potansiyel yetenek) itibâriyle herşey ilme bağlıdır. Ve bütün gerçek ilimlerin esâsı ve mâdeni ve nuru ve ruhu, mârifetullahtır (Allahı bütün isim ve sıfatlarıyla, eser ve sanatlarıyla, nimet ve ikramlarıyla tanımaktır). Ve o*nun üssül-esâsı (öğrenmenin temel prensibi) Allaha imandır. (Sözler, s. 286.)

Okumayı emreden âyetlerin, Saçınızı-başınızı açarak, yasakçı sistemin okullarında okuyun! demek istemediği kesin. Hâlıkımız bizi bu dünyaya, imtihan, imân ve ibâdet etmek (aynı zamanda hanımların da başlarını örtmesi), ilimle tekâmül etmek için dünyaya göndermiş. Yoksa, Öğretmen, doktor, mühendis, işletmeci olun! diye değil.

Okumanın, kariyer yapmanın, kendini yetiştirmenin binbir yolu imkânı olmalı. Gelişmiş ülkelerde ev eğitimi yaygın bir uygulamadır. Kurslar vasıtasıyla çeşitli mesleklere, sanatlara yönelmek mümkün. Nice sanatkâr, araştırmacı ve kâşifin resmî diploması yoktur. Nice ev hanımı, eserleri, çalışması, buluşuyla resmî diplomalılara taş çıkartmıştır!

Ne yapalım, şartlar böyle gerektiriyor; başımızı açıp okuyalım, makam ve mevki sahibi olalım ve sonra dinimize, milletimize hizmet edelim! diye düşünmek de mümkün. Ancak, hizmeti, farzı terk edip, meşkûk, şüpheli hizmete gidilebilir mi? Örtünmek de ibâdet ve hizmettir. Çünkü başörtüsü İslâmî şeâirdir, semboldür. o*nu takmak İslâma lisan-ı hal ile yapılan bir hizmettir. Nice insan, tesettürlüleri görerek, Neden böyle ve niçin? diye tesettürü sorgulamış, gerçeği bulmuş, bulacaktır; bilemiyoruz.

Abdullah Aymaz, 16 Ocak 2005 tarihli Zamandaki yazısında, tanımadığı bir İtalyan ve Alman ile yola çıkan bir Müslümanın, istasyonda namaz kılmasından sonra, İtalyanın namazı, İslâmiyeti araştırdığını yazar: Namazın hikmetlerini Dokuzuncu Sözden dinledikten sonra ibâdetin çok hoşuna gittiğini söyleyen İtalyan, Bu yolculuğumuz bir tesadüf değil, senin benzinliğe girip namaz kılman bir tesadüf değil. Yoksa bu güzel sohbetimiz olmazdı. Ayrıca çoktan beri aradığım kitabı benzinlikte buldum; satın aldım der. Aradan bir buçuk ay geçer. İtalyan, Müslümanı arar, Bu namaz ibâdeti çok hoşuma gitti. Yanlış anlama, hemen Müslüman olacak değilim. Ama, namaz kılmayı nasıl öğrenebilirim, bana yardımcı olabilir misin? diye sorar... İşte sadece bir vakit namaz kılmanın, hizmete yansıyan ve tesbit edilen sadece bir yönü...

Diğer taraftan hizmet; makam, mevki, güç, para-pul, kariyer ile değil, ihlâs iledir der Bediüzzaman. Dinleyelim: Bu dünyada, özellikle âhirete yönelik hizmetlerde en mühim bir esas ihlâstır. En büyük bir kuvvet ihlâstır. En makbul bir şefaatçi ihlâstır. En metin/sağlam bir istinat noktası ihlâstır. En kısa hakikat yolu ihlâstır. En makbul mânevî bir duâ ihlâstır. Maksatlara ulaşmada en kerametli (harika) vesile ihlâstır. En yüksek bir haslet ihlâstır. En sâfî ubudiyet/kulluk ihlâstır. (Lemalar, s. 163) Yani, hizmet etmek isteyen için esas, kuvvet, şefaatçi, istinat noktası, hakikat, duâ, keramet/harika hal, haslet, ubudiyet/kulluk ihlâstır. Yoksa, dünyevî makam, mevki ve kariyerler değil!

Acaba hizmet adına baş açılırsa, bu durum ne kadar kanıksanacak ve daha başka hangi tavizler verilecektir? Başörtüsüne cevaz bulan, yorum yapan, diğerlerine neden yapmasın? Bu kanıksanma ve tavizlerin sonunun nereye varacağını kim tahmin edebilir? Evet, bu bir psikolojik kaidedir: İnandığınız gibi yaşamazsanız, yaşadığınız gibi inanmaya başlarsınız!

Bilhassa 28 Şubat'tan sonra başörtüsünü açmaya razı olup o*nu kanıksadıktan sonra; pantolona, oradan tokalaşmaya, oradan da daha başka tavizlere kadar gidildiğinin çok acı örnekleri görülmüştür.

Ali Ferşadoğlu
 

Garib

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

walla ne dicem hic bilmiom kalbimle cevvap versem nefis razı deil nefisle konussam aklımda kalbimde kısıo en iyisi bilemiyrum.........:eek:
hocanın bi fıkrası var aklıma geldi
bi gün kadılık yapıomus iki adam gelmis davaları var
hoca dinlemis birinci adamı haklısın demis
ikinci adamı dinlemis haklısın demis
karısı kısmıs hocak ikiside haklı olurmu diyince
hoca be hatun sende haklısın demis .....:rolleyes:
basını acık girmek yanlıs biliom Allah yardımcıları olsun herkesin :(
basını actıranlara boyun eymek onuda biliom onlar kıs kıs gülüo iste basardık bitane daha boyun eydi diye göbek atıolar ne diim Allah onlarada hidayet versin islah etsin.ya wallahi ne dicem bilmiom ancak dua edebiliriz ama sunu cok ii biliomki Allah istemesse bi yaprak kıpırdamaz vardır bi sır Allah bilir musibet üc türlü diyo ustad ya ikramdır ya cezadır ya kefarettir
bakıom bazı ablalara Allahım basında bi mendil esarp üstü Allah affetsin acıklar giymio yaf ben burdayım dio töbe töbe bazen diyom ki öle örtüncene örtmesin ne kadar dogru bilmem yanlıssa Allah affetsin ama...
basörtü demek illa basını kapat ta öle değilki bi mendil esarp ehli dünyadan daha dünyalı.... basörtü tesettür değilmi ....tesettür bi mendil esarpla deilki herseyle konusmasıla ne bilim kıyafetiyle okula gidiosa okuldaki arkadaşlarıla konusmaları hepsi icinde....tesettür Allahın emri okumak ilim kazanmak he ilimden sölenen sade fizik mat ...deil ilimden sölenen Allahı bilmek onu tanımak necisin nerden geldin nereye gidcen sorularına cevp aramak dogru ama .........sus hüsrev sus...........gidelim hüsrev .:eek:
tercihse basörtü illaki tercih dedim ya Allah yardımcımız olsun....
:(
 

istigna

Member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

...Emin olun yazıyı çok dikkatli bi şekilde okudum...Ben bu konuda zaten çok rahatım;ama ewde SADECE kendini geliştir[meye çalışn]en zihniyete de karşıyım;senelerdir aynı sıkıntıyı yaşıyoruz;we bunun sırf böyle düşününlere yüzünden olduğu kanaatindeyim...Bu kısmı Tarihçi kardeşimiz oldukça güzel bi şekilde zaten açıklamış...N'olur fetwa makamı olmayı bırakın;ilerde birgün 5 yaşındaki Ahmet'inizi okula gönderdiğinizde kimlere teslim edeceksiniz,bir düşünün...EWet farzı terkederek başka bir farz yapılmaz;bunu herkes kadar ii biliyorum;dewekuşu olmayı bırakalı çok oldu;)...
Ha bu arada anlamak için sadece aklımı kullanmaktan yanayım;sizin yetileriniz sanırım organlarınızda saklı,basitleşmeyelim;buyrun dewam edin...Yineliyorum;bırakında sorgulanacak bişi warsa bunu kendi kendimize yapalım,biz kendimizi sorgulayalım,ewde kendini geliştirmeye çalışanlar diil...
pardon bu zihniyet size ne yapmış;onlar sizin gibilerin zihnıyetinden cekmış olmasın.inanmıyorum bir kac ehli dalaletle bu kardeşlerimizi resmen aynı kefede tutmuşunuz.bu yorumdan tıtreyin.mesuliyeti ağırdır.size bu sıkıntıyı cektiren ehli dalalettir.evde ki kardeşlerimiz değil...
üstad derki aklın nuru ulumu fenniye kalbin ulumu diniyyedir bu ikiisinin imtizacından hakıkat ortaya cıkar siz aklınızla hareket etmeye devam edin belki hakikate bir gün ulaşan siz olursunuz:p
bir kör adam kaseten kuranı dinleyip hafızolmuş.Demek insanlar okulada kursada gitmesede bi yerlere gelebiliyor ve nitekim gelenlerde var. bu ilim işi okul işi değil azim gönnül işidir...
yada üstadımız kac fakülte bitirdi?Abdülkadir geylani hz.leri okul mu
gördü?lütfen bi takım yorum yaparken daha dikkatli olun.umuma hitap ederken ince düsünün.
 

Eyvàh!

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Emin olun yazıyı çok dikkatli bi şekilde okudum...Ben bu konuda zaten çok rahatım;ama ewde SADECE kendini geliştir[meye çalışn]en zihniyete de karşıyım;senelerdir aynı sıkıntıyı yaşıyoruz;we bunun sırf böyle düşününlere yüzünden olduğu kanaatindeyim...Bu kısmı Tarihçi kardeşimiz oldukça güzel bi şekilde zaten açıklamış...N'olur fetwa makamı olmayı bırakın;ilerde birgün 5 yaşındaki Ahmet'inizi okula gönderdiğinizde kimlere teslim edeceksiniz,bir düşünün...EWet farzı terkederek başka bir farz yapılmaz;bunu herkes kadar ii biliyorum;dewekuşu olmayı bırakalı çok oldu Ha bu arada anlamak için sadece aklımı kullanmaktan yanayım;sizin yetileriniz sanırım organlarınızda saklı,basitleşmeyelim;buyrun dewam edin...Yineliyorum;bırakında sorgulanacak bişi warsa bunu kendi kendimize yapalım,biz kendimizi sorgulayalım,ewde kendini geliştirmeye çalışanlar diil
-------------------------------------------------------------------------
zaten su yukardaki yazinizdan sonra iyice emin oldum okudugunuza dikkatinize hayranim anlayisinizada sizin gibi kizlarimizin oldugunu bilmek muslumanlik icin umit verici

yinede derimki akilinizi dinlemeyin vahyi yi dinleyin aklinizi vahyi yi anlamak icin kullanin

vahyi yi dinlemeyen akil ile dunya bugun yangin yerine donmustur diyen mevlana ya kulak verin

bana fetva makami olmayin diyorsunuz ama tarihcinin yazisini onayliyorsunuz peki tarihci fetva makamimi ? yoksa tarihcinin sozleri nefsinize dahami hos geldi ?

turkuaz ben medya fetvacisindan almadim turban bilgilerini

Ahmet i kimlere emanet edecegiz anne babasina sordum diyorlarki Ahmet burda dogdu burda buyumekte ve insallah burda okuyacak o yuzden siz Ahmet i merak etmeyin

Şehirler arası yollarda giderken, sık sık sizinle aynı yoldayız, yanınızdayız, beraberiz’gibi sözler yazılı reklam panoları görürsünüz. Acaba neden yolculuk edenlere ‘yanınızdayız, beraberiz, aynı yoldayız’ gibi temaları işleyen reklamlar yapılıyor, merak ettim. Bunun üzerine, insanın önemli bir zaafı ve arkasından da büyük bir hakikatin ucu inkişaf etti. Şöyle ki

İnsan, bilmediği bir yolda, özellikle yalnız olarak giderse, endişe ve korku içersinde yol alıyor. Eğer yolda birilerine rastlarsa biraz rahatlıyor. Aynı yolda rastladığı bu kişiler, tanıdığı ve güvendiği veya herkesin güvendiği kimseler olursa, o zaman yolculuktaki endişe ve korkular gittikten sonra, bu yolculuk bir de zevkli bir hale geliyor. İşte, insanın bu zaafını keşfeden firmalar ‘yanınızdayız, beraberiz, aynı yoldayız’ gibi mesajlar vererek reklamlarını yapıyorlar.

İnsanoğlu, kısacık ve geçici olan şu dünyadaki kısa yolculuklarında bile endişe edip aynı yolda güvendiği ve sevdiği kimselerin olmasından rahatlayıp, korkuları giderse ve o yolculuk zevkli bir hale gelirse; acaba aynı insanın ebed tarafına olan yolculuktaki durumu nasıl olur?
İnsanoğlu, henüz görmediği, amma inandığı ebedi bir aleme doğru, gece ve gündüzün geçmesi ile hızla yol almaktadır
Ancak insanlar, her ne kadar aynı yerde ve karışık olarak yaşasalar da, bu ebed tarafına olan yolculuklarını ayrı ayrı yolardan yapmaktadırlar. Kişi hangi yoldan ebedi hayata doğru gittiğini, gittiği yolda kimlerin olduğuna bakarak anlayabilir

Şimdi sen, bak bakalım kimlerle aynı yoldasın? demis yazarimiz


kadinlarin nasil ortunecekleri konusu gunumuzun en onemli konusu
halbuki rabbimiz kadinlarin nasil ortuneceklerini Kur an i Kerimde apacik bildirmis ahzap suresi 59 suresinde kadinlarin kadinlarin cilbab ile ortunmesi ickinin yasaklanmasi gibi asama asama olmus ve 3. asamada kadinlara tamamem cilbab ile ortunun emri gelmis

basta peygamber hanimi , kizlari ve butun mu min hanimlari bastan asagi ortunmusler ve bu tesettur boyle tatbikederek 1400 sene bu sekli île gunumuze kadar gelmis

ama ne olmussa olmus icinde yasadigimiz asirda Ummet-i Muhammed in 1400 senedir korku ile bekledigi ahir zaman fitnesini yasakci zihniyet koparmis
hem bu yasakci zihniyet 3 asamada degil tek asamada Ummet-i Muhammed in korkusunu gidermis
kadinlara yada kizlara cikarin tesetturunuzu ve okuyun demis yani kisaca rabbimin vermedigini bu yasakci zihniyet vermis ve bizimde Ummet -i Muhammed kizlarimizda buna uymus

suda bir gercek hic bir mufsid ben mufsid im demez daima sureti haktan gorur yada batili hak gorur cok silik sozun ticarette gezdigi soylenir siz benim sozlerimi hus-nu zan olarak alin ne bileyim belkide ben mufsidim yada bilmedigim halde ifsad ediyorum ama yinede sozleri elinizde tutun ve mihenge vurun
eger altin cikti ise kalbinizde saklayin eger bakir ciktiysa giybeti ustune bedduayi da arkasina takin bana gonderin
 

turkuaz

Active member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

...Anlayışın böylesi...
...Allah razı olsun KArde$;biz ne diyelim...:rolleyes:
 

þualar

Active member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Emin olun yazıyı çok dikkatli bi şekilde okudum...Ben bu konuda zaten çok rahatım;ama ewde SADECE kendini geliştir[meye çalışn]en zihniyete de karşıyım;senelerdir aynı sıkıntıyı yaşıyoruz;we bunun sırf böyle düşününlere yüzünden olduğu kanaatindeyim...Bu kısmı Tarihçi kardeşimiz oldukça güzel bi şekilde zaten açıklamış...N'olur fetwa makamı olmayı bırakın;ilerde birgün 5 yaşındaki Ahmet'inizi okula gönderdiğinizde kimlere teslim edeceksiniz,bir düşünün...EWet farzı terkederek başka bir farz yapılmaz;bunu herkes kadar ii biliyorum;dewekuşu olmayı bırakalı çok oldu Ha bu arada anlamak için sadece aklımı kullanmaktan yanayım;sizin yetileriniz sanırım organlarınızda saklı,basitleşmeyelim;buyrun dewam edin...Yineliyorum;bırakında sorgulanacak bişi warsa bunu kendi kendimize yapalım,biz kendimizi sorgulayalım,ewde kendini geliştirmeye çalışanlar diil
-------------------------------------------------------------------------
zaten su yukardaki yazinizdan sonra iyice emin oldum okudugunuza dikkatinize hayranim anlayisinizada sizin gibi kizlarimizin oldugunu bilmek muslumanlik icin umit verici

yinede derimki akilinizi dinlemeyin vahyi yi dinleyin aklinizi vahyi yi anlamak icin kullanin

vahyi yi dinlemeyen akil ile dunya bugun yangin yerine donmustur diyen mevlana ya kulak verin

bana fetva makami olmayin diyorsunuz ama tarihcinin yazisini onayliyorsunuz peki tarihci fetva makamimi ? yoksa tarihcinin sozleri nefsinize dahami hos geldi ?

Ahmet i kimlere emanet edecegiz anne babasina sordum diyorlarki Ahmet burda dogdu burda buyumekte ve insallah burda okuyacak o yuzden siz Ahmet i merak etmeyin

Şehirler arası yollarda giderken, sık sık sizinle aynı yoldayız, yanınızdayız, beraberiz’gibi sözler yazılı reklam panoları görürsünüz. Acaba neden yolculuk edenlere ‘yanınızdayız, beraberiz, aynı yoldayız’ gibi temaları işleyen reklamlar yapılıyor, merak ettim. Bunun üzerine, insanın önemli bir zaafı ve arkasından da büyük bir hakikatin ucu inkişaf etti. Şöyle ki

İnsan, bilmediği bir yolda, özellikle yalnız olarak giderse, endişe ve korku içersinde yol alıyor. Eğer yolda birilerine rastlarsa biraz rahatlıyor. Aynı yolda rastladığı bu kişiler, tanıdığı ve güvendiği veya herkesin güvendiği kimseler olursa, o zaman yolculuktaki endişe ve korkular gittikten sonra, bu yolculuk bir de zevkli bir hale geliyor. İşte, insanın bu zaafını keşfeden firmalar ‘yanınızdayız, beraberiz, aynı yoldayız’ gibi mesajlar vererek reklamlarını yapıyorlar.

İnsanoğlu, kısacık ve geçici olan şu dünyadaki kısa yolculuklarında bile endişe edip aynı yolda güvendiği ve sevdiği kimselerin olmasından rahatlayıp, korkuları giderse ve o yolculuk zevkli bir hale gelirse; acaba aynı insanın ebed tarafına olan yolculuktaki durumu nasıl olur?
İnsanoğlu, henüz görmediği, amma inandığı ebedi bir aleme doğru, gece ve gündüzün geçmesi ile hızla yol almaktadır
Ancak insanlar, her ne kadar aynı yerde ve karışık olarak yaşasalar da, bu ebed tarafına olan yolculuklarını ayrı ayrı yolardan yapmaktadırlar. Kişi hangi yoldan ebedi hayata doğru gittiğini, gittiği yolda kimlerin olduğuna bakarak anlayabilir

Şimdi sen, bak bakalım kimlerle aynı yoldasın? demis yazarimiz


kadinlarin nasil ortunecekleri konusu gunumuzun en onemli konusu
halbuki rabbimiz kadinlarin nasil ortuneceklerini Kur an i Kerimde apacik bildirmis ahzap suresi 59 suresinde kadinlarin kadinlarin cilbab ile ortunmesi ickinin yasaklanmasi gibi asama asama olmus ve 3. asamada kadinlara tamamem cilbab ile ortunun emri gelmis

basta peygamber hanimi , kizlari ve butun mu min hanimlari bastan asagi ortunmusler ve bu tesettur boyle tatbikederek 1400 sene bu sekli île gunumuze kadar gelmis

ama ne olmussa olmus icinde yasadigimiz asirda Ummet-i Muhammed in 1400 senedir korku ile bekledigi ahir zaman fitnesini yasakci zihniyet koparmis
hem bu yasakci zihniyet 3 asamada degil tek asamada Ummet-i Muhammed in korkusunu gidermis
kadinlara yada kizlara cikarin tesetturunuzu ve okuyun demis yani kisaca rabbimin vermedigini bu yasakci zihniyet vermis ve bizimde Ummet -i Muhammed kizlarimizda buna uymus

suda bir gercek hic bir mufsid ben mufsid im demez daima sureti haktan gorur yada batili hak gorur cok silik sozun ticarette gezdigi soylenir siz benim sozlerimi hus-nu zan olarak alin ne bileyim belkide ben mufsidim yada bilmedigim halde ifsad ediyorum ama yinede sozleri elinizde tutun ve mihenge vurun
eger altin cikti ise kalbinizde saklayin eger bakir ciktiysa giybeti ustune bedduayi da arkasina takin bana gonderin

Hüsran bu konu bana lemalar dan su kısmı hatırlattı;


Ey bedbaht, fâsık adam! Fâsıkların kesretine bakıp aldanma ve "Ekseriyetin efkârı benimle beraberdir" deme. Çünkü fâsık adam, fıskı isteyerek ve bizzat talep edip girmemiş; belki içine düşmüş, çıkamıyor. Hiçbir fâsık yoktur ki, salih olmasını temenni etmesin ve âmirini ve reisini mütedeyyin görmek istemesin. İllâ ki-el-iyâzü billâh!-irtidat ile vicdanı tefessüh edip, yılan gibi zehirlemekten lezzet alsın!
Ey divane baş ve bozuk kalb! Zanneder misin ki Müslümanlar dünyayı sevmiyorlar veyahut düşünmüyorlar ki fakr-ı hale düşmüşler; ve ikaza muhtaçtırlar, tâ ki dünyadan hissesini unutmasınlar?
Zannın yanlıştır, tahminin hatadır. Belki hırs şiddetlenmiş; onun için fakr-ı hale düşüyorlar. Çünkü mü’minde hırs sebeb-i hasârettir ve sefalettir.
b649.gif
durub-u emsal hükmüne geçmiştir.
Evet, insanı dünyaya çağıran ve sevk eden esbab çoktur. Başta nefis ve hevâsı ve ihtiyaç ve havassı ve duyguları ve şeytanı ve dünyanın surî tatlılığı ve senin gibi kötü arkadaşları gibi çok dâileri var. Halbuki bâki olan âhirete ve uzun hayat-ı ebediyeye davet eden azdır. Eğer sende zerre miktar bu biçare millete karşı hamiyet varsa ve ulüvv-ü himmetten dem vurduğun yalan olmazsa, hayat-ı bâkiyeye davet eden azlara imdat etmek lâzım gelir. Yoksa, o az dâileri susturup çoklara yardım etsen, şeytana arkadaş olursun.


Konu ile alakalı burası çağrışım yaptı kimse üstüne alınmasın...
 

Eyvàh!

Well-known member
Cevap: okumakmi? basortusumu?

Hüsran bu konu bana lemalar dan su kısmı hatırlattı;


Ey bedbaht, fâsık adam! Fâsıkların kesretine bakıp aldanma ve "Ekseriyetin efkârı benimle beraberdir" deme. Çünkü fâsık adam, fıskı isteyerek ve bizzat talep edip girmemiş; belki içine düşmüş, çıkamıyor. Hiçbir fâsık yoktur ki, salih olmasını temenni etmesin ve âmirini ve reisini mütedeyyin görmek istemesin. İllâ ki-el-iyâzü billâh!-irtidat ile vicdanı tefessüh edip, yılan gibi zehirlemekten lezzet alsın!
Ey divane baş ve bozuk kalb! Zanneder misin ki Müslümanlar dünyayı sevmiyorlar veyahut düşünmüyorlar ki fakr-ı hale düşmüşler; ve ikaza muhtaçtırlar, tâ ki dünyadan hissesini unutmasınlar?
Zannın yanlıştır, tahminin hatadır. Belki hırs şiddetlenmiş; onun için fakr-ı hale düşüyorlar. Çünkü mü’minde hırs sebeb-i hasârettir ve sefalettir.
b649.gif
durub-u emsal hükmüne geçmiştir.

Evet, insanı dünyaya çağıran ve sevk eden esbab çoktur. Başta nefis ve hevâsı ve ihtiyaç ve havassı ve duyguları ve şeytanı ve dünyanın surî tatlılığı ve senin gibi kötü arkadaşları gibi çok dâileri var. Halbuki bâki olan âhirete ve uzun hayat-ı ebediyeye davet eden azdır. Eğer sende zerre miktar bu biçare millete karşı hamiyet varsa ve ulüvv-ü himmetten dem vurduğun yalan olmazsa, hayat-ı bâkiyeye davet eden azlara imdat etmek lâzım gelir. Yoksa, o az dâileri susturup çoklara yardım etsen, şeytana arkadaş olursun.


Konu ile alakalı burası çağrışım yaptı kimse üstüne alınmasın...

ohhh beee aradigim konuydu yureginize saglik sualar
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst