imported_mihrace
Active member
Niyetin birinci hali şudur ki:Mesela diyelim ki, namaz kılmamız gerekiyor. Tadili erkan ile kılmakla birlikte biz şundan eminiz ki hakikat-ı namazı tam idrak etmeden kılarak eda etmişizdir. İşte burada :
Ya Rabbi; ben elimden geleni yaptım, eğer marifetim ve ihata-i kabiliyetim olmuş olsaydı Peygamber (a.s.m) gibi namazımı eda ederdim şeklindeki niyet bizim amelimizin niyetimize göre muteber olmasını gerektirir.Ezcümle:
"Nebâtâtın tohumları ve çekirdekleri, onların niyetleridir. Hem meselâ, kavun, kalbinde nüveler sûretinde bin niyet eder ki, "Yâ Halıkım! Senin Esmâ-i Hüsnânın nakışlarını yerin birçok yerlerinde ilân etmek isterim." Cenâb-ı Hak, gelecek şeylerin nasıl geleceklerini bildiği için, onların niyetlerini bilfiil ibâdet gibi kabul eder. "Müminin niyeti, amelinden hayırlıdır," şu sırra işaret eder."24. söz
İkinci bir niyet hali ki o da şudur: Mesela namaz kılıyoruz. Normalde namaz Allah ve Allah'ın emri olduğu için kılınır. Eğer namazımızı birilerine mesaj vermek için kılarsak sevabı günaha değiştirmiş oluruz.
Ya da diyelim ki bir törende birini kıyamda beklemiz ve ruku vari bir duruş sergilememiz lazım. Normalde bu haller Allah'a karşı olduğu için bizim bu halimiz günah bir fiildir. Ancak bu görev icabı bu durumları sergilememiz gerekiyorsa biz niyetimizi: "Ya Rabb, Sen mekandan münezehsin ben karşımdakinin değil senin huzurunda kıyam ve rukudayım" olursa günahımız sevaba inkilab etmiş olur.. Ezcümle:
"Niyet mahiyet-i eşyayı tağyir eder. Günahı sevaba, sevabı günaha kalb eder. Evet, niyet âdi bir hareketi ibadete çevirir. Ve gösteriş için yapılan bir ibadeti günaha kalb eder."
Ya Rabbi; ben elimden geleni yaptım, eğer marifetim ve ihata-i kabiliyetim olmuş olsaydı Peygamber (a.s.m) gibi namazımı eda ederdim şeklindeki niyet bizim amelimizin niyetimize göre muteber olmasını gerektirir.Ezcümle:
"Nebâtâtın tohumları ve çekirdekleri, onların niyetleridir. Hem meselâ, kavun, kalbinde nüveler sûretinde bin niyet eder ki, "Yâ Halıkım! Senin Esmâ-i Hüsnânın nakışlarını yerin birçok yerlerinde ilân etmek isterim." Cenâb-ı Hak, gelecek şeylerin nasıl geleceklerini bildiği için, onların niyetlerini bilfiil ibâdet gibi kabul eder. "Müminin niyeti, amelinden hayırlıdır," şu sırra işaret eder."24. söz
İkinci bir niyet hali ki o da şudur: Mesela namaz kılıyoruz. Normalde namaz Allah ve Allah'ın emri olduğu için kılınır. Eğer namazımızı birilerine mesaj vermek için kılarsak sevabı günaha değiştirmiş oluruz.
Ya da diyelim ki bir törende birini kıyamda beklemiz ve ruku vari bir duruş sergilememiz lazım. Normalde bu haller Allah'a karşı olduğu için bizim bu halimiz günah bir fiildir. Ancak bu görev icabı bu durumları sergilememiz gerekiyorsa biz niyetimizi: "Ya Rabb, Sen mekandan münezehsin ben karşımdakinin değil senin huzurunda kıyam ve rukudayım" olursa günahımız sevaba inkilab etmiş olur.. Ezcümle:
"Niyet mahiyet-i eşyayı tağyir eder. Günahı sevaba, sevabı günaha kalb eder. Evet, niyet âdi bir hareketi ibadete çevirir. Ve gösteriş için yapılan bir ibadeti günaha kalb eder."