ihlas risalesindeki 1.düsturda geçen " O " zamirini nasıl anlamalıyız.selamlar.

akna

Well-known member
Cevap: ihlas risalesindeki 1.düsturda geçen " O " zamirini nasıl anlamalıyız.selamlar.

BİRİNCİ DÜSTURUNUZ

Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı.
Eğer O razı olsa, bütün dünya küsse ehemmiyeti yok. Eğer O kabul etse, bütün halk reddetse tesiri yok.
O razı olduktan ve kabul ettikten sonra, isterse ve hikmeti iktiza ederse, sizler istemek talebinde olmadığınız halde, halklara da kabul ettirir, onları da razı eder. Onun için, bu hizmette, doğrudan doğruya, yalnız Cenâb-ı Hakkın rızasını esas maksat yapmak gerektir.


Üstat burada, Allah acaba benden razı olmuş mudur, olmamış mıdır, manasını değil, kul rızası ile Allah rızası arasında bir mukayese yapıyor. Bütün insanların rızasının, Allah rızası karşısında ne kadar basit ve değersiz kaldığını ifade ediyor.

Allah rızasının ölçü ve dairesi bellidir; biz bu daire ve ölçüye riayet etmekle sorumluyuz. Yoksa, acaba razı oldu mu, olmadı mı meselesi bize gaybidir. Allah razı olduğu şeyleri Kur'an ve sünnette açıkça ifade etmiştir. Biz bunlara samimi bir şekilde uyarsak, gerisi Allah’a kalmıştır. "O razı olduktan ve kabul ettikten sonra, isterse ve hikmeti iktiza ederse, sizler istemek talebinde olmadığınız halde, halklara da kabul ettirir, onları da razı eder."



sorularlarisale
 
Üst