.
demokrasiden murad katılımcılık esasıdır ve buda bizim tarihimizde sağlanmıştır..
gerek ilk dört halifenin seçimi ve yönetiminde gereksede efendimizin
devletin yönetim ve idaresi hususunda izlediği yol ve tutumda bu görülmektedir.
olmaz, olamaz, imkansız, ütopik ve afaki demekten ziyade bunu yaşayanları vede yaşatanları iyi bir şekilde idrak etmek daha doğru olur kanaatindeyim.
Amenna,
Lakin benim anlatmaya calistigim,
gunumuz sisteminde, demokrasi rejimiyle geciniyoruz diyen ve bundan gurur duyan ulkelerin bile ,demokrasi kavramini ,tam manasiyla ele alirsak sayet, yani halkin iktidari, bu ulkelerde bile demokrasi uygulamasi yapilmamaktadir,
Demokrasi, Halkin iktidarindan,hakimiyetinden bahseder, halkin kendi kendini yonetebilmesinden, alinacak kararlara katilabilmesinden, kanun önerebilme yetkisinden bahseder...
Islam devlet yonetim sisteminde ise hakimiyet, ve hukumdarlik Allah a aittir.Kanun koyma yetkiside sade ve sadece Kurani Kerime goredir.Resulu Zisan Efendimiz bile kanun koyma konusunda, hukumler Kuranda yer almayinca "vahyi gayri metluvv" emirleriyle,yani Cebrail vasitasiyla Allah cc den gelen(ve Kurani kerimde yer almayan) emirlere gore hukum veriyor ve kanun cikartiyordu
Efendimiz s.a.v 'in devlet yonetiminde en onemli husus adalet ve hakkaniyet olculerine uymaktir.
Demokrasi ; avrupali feyleseylarin kabul etmis oldugu bir adalet anlayisidir,
ne kadar adil olduguda tartisilir ve zaten bir cok hukukcu tarafindanda elestiriliyor;
Bu nedenle, Efendimizin idare sisteminin "demokrasi rejimi " olarak adlandirmanin yanlis oldugunu dusunuyorum.
-----
Gunumuz sistemi , demokrasi rejimi olarakta adlandiriliyorsa eger,
"Demokrasi diye bisey yok , boyle bir sey gercek anlamda mumkun degildir" diyorum