Zübeyir Gündüzalp'den Ümit Ve Nikbinlik

Eyvàh!

Well-known member
Her şeyin iyi cihetini ve güzel vechesini görmek, yani imanlı bir nikbinliğe (iyimserliğe) malik olmak, güzel huy ve ahlâkla meşru dairede yaşamak ve bundan İlâhî bir haz duymak akıl, kalp ve ruhun her zamanki durumu olmalıdır.

Ruh, akıl ve kalp eğer maarif-i İlâhiye ile, ilm-i iman ve marifetullahı ders veren Risale-i Nur’la salim ise; en tehlikeli anlarda, bedbinlik veren en ümitsiz hallerde, yaşamayı çok acı bulduğun en bunaltıcı ve en buhranlı çağlarda, inim inim inlediğin saatlerde bile nikbin olabilirsin.

Nikbin olmakla da hayatın dağlarvari dağdaları altında ezilmekten kurtulmak için şahlar gibi şahlanabilirsin ve şahlanmalısın.

Bilhassa yeis, ümitsizlik ve bedbinlik hislerinin sana musallat olduğu çağlarda ve zamanlarda bütün nikbinlik ve cesaretini ele alarak yeisin attığı sefahet yatağından fırlamalısın ve fırlayacak kudretin özünde mevcut olduğunu bilmelisin.

Gözlerinin ümit, saadet ve muvaffakiyet sürunun ve sevincinin parlak kıvılcımlarıyla parladığını âyineye bakıp görmelisin.

Sakın hiçbir zaman deme ki; her işin kötü gittiği bir sırada, insan nasıl ümitvâr ve nikbin olabilir?

Nikbin bir vaziyete sahip olmak demek; daima kuvvet-i imanla dayanmaya;en kötü durumlarda bile herşeyi iyi görmeye, hadiseleri mümkün olabilen en müspet, yani en olabilir taraflarını elde edebilecek surette karşılamaya hazır bulunan ruhun müspet bir durumuna erişmektir.

Ruh böyle bir durumu birden bire elde edemez. Ancak bilmelidir ki irade, sabır, sebat ve enerji ile herşeye vasıl olunur.

Gelişigüzel yaşayan adam ölüme sürüklenir. Hadiseleri ve güçlükleri yenmek elinde değilse bile hiç olmazsa kendi kendine telkinlerde bulunmalısın ve istiğfar ve “hasbünallâhu ve ni’me’l-vekil” duasına devam etmelisin.
 

Sergerdan

Well-known member
Nikbin bir vaziyete sahip olmak demek; daima kuvvet-i imanla dayanmaya;en kötü durumlarda bile herşeyi iyi görmeye, hadiseleri mümkün olabilen en müspet, yani en olabilir taraflarını elde edebil ecek surette karşılamaya hazır bulunan ruhun müspet bir durumuna erişmektir.

:O .)
 
Üst