Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Sözler
Yirmi Dokuzuncu Söz
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="TaLHa" data-source="post: 265383" data-attributes="member: 1"><p><strong>Yirmi Dokuzuncu Söz - Sayfa 698</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'tahoma'">kerrat ile münasebattan neş’et eden bir nevi hükm-ü tecrübîdir. Evet, tek bir ruhun bâdelmemat bekàsı anlaşılsa, şu ruh nev’inin külliyetle bekàsını istilzam eder. Zira, fenn-i mantıkça kat’îdir ki, zâtî bir hassa birtek fertte görünse, bütün efratta dahi o hassanın vücuduna hükmedilir. Çünkü zâtîdir. Zâtî olsa her fertte bulunur. Halbuki, değil bir fert, belki o kadar hadsiz, o kadar hesaba, hasra gelmez müşahedâta istinad eden âsâr ve bekà-i ervâha delâlet eden emârat o derece kat’îdir ki, bize nasıl Yeni Dünya, yani Amerika var ve orada insanlar bulunur, o insanların vücutlarına hiç vehim hatıra gelmez; öyle de, şüphe kabul etmez ki, şimdi âlem-i melekût ve ervahta, ölmüş, vefat etmiş insanların ervâhı pek çok kesretle vardır ve bizimle münasebettardırlar. Mânevî hedâyâmız onlara gidiyor; onların nuranî feyizleri de bizlere geliyor.</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'">Hem hads-i kat’î ile vicdanen hissedilebilir ki, insan öldükten sonra esaslı bir ciheti bâkidir. O esas ise ruhtur. Ruh ise, tahrip ve inhilâle maruz değil. Çünkü basittir; vahdeti var. Tahrip ve inhilâl ve bozulmak ise, kesret ve terkip edilmiş şeylerin şe’nidir. Sabıkan beyan ettiğimiz gibi, hayat, kesrette bir tarz-ı vahdeti temin eder, bir nevi bekàya sebebiyet verir. Demek vahdet ve bekà, ruhta esastır ki, ondan kesrete sirayet eder.</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'">Ruhun fenâsı, ya tahrip ve inhilâl iledir. O tahrip ve inhilâl ise, vahdet yol vermez ki girsin, besâtet bırakmaz ki bozsun. Veyahut idam iledir. İdam ise, Cevâd-ı Mutlakın hadsiz merhameti müsaade etmez ve nihayetsiz cûdu bırakmaz ki, verdiği nimet-i vücudu, o nimet-i vücuda pek müştak ve lâyık olan ruh-u insanîden geri alsın.</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ÜÇÜNCÜ MENBA:</strong> Ruh, zîhayat, zîşuur, nuranî vücud-u hâricî giydirilmiş, câmi’, hakikattar, külliyet kesb etmeye müstaid bir kanun-u emrîdir. Halbuki, en</span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span> <table style='width: 100%'><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Amerika</strong>: (bk. bilgiler)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Cevâd-ı Mutlak</strong>: sınırsız cömertlik ve ikram sahibi Allah (bk. c-v-d; ṭ-l-ḳ)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>basit</strong>: çeşitli madde veya unsunların karışımından, birleşiminden meydana gelmemiş</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>bekà</strong>: devamlılık, süreklilik (bk. b-ḳ-y)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>bekà-i ervâh</strong>: ruhların devamlılığı, ölümsüzlüğü (bk. b-ḳ-y; r-v-ḥ)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>besâtet</strong>: birleşik maddelerden olmama</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>beyan etme</strong>: açıklama (bk. b-y-n)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>bâdelmemat</strong>: öldükten sonra (bk. m-v-t)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>bâki</strong>: devamlı, kalıcı, ölümsüz (bk. b-ḳ-y)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>cihet</strong>: yön, taraf</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>câmi’</strong>: kapsamlı (bk. c-m-a)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>cûd</strong>: cömertlik (bk. c-v-d)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>delâlet</strong>: delil olma, işaret etme</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>efrat</strong>: kişiler, şahıslar (bk. f-r-d)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>emârat</strong>: belirtiler, işaretler</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ervâh</strong>: ruhlar (bk. r-v-ḥ)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>fenn-i mantık</strong>: mantık ilmi</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>fenâ</strong>: gelip geçicilik, ölümlülük (bk. f-n-y)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>feyiz</strong>: ilham, bolluk, bereket (bk. f-y-ḍ)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hads-i kat’î</strong>: kesin ve doğru sezgi</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hadsiz</strong>: sayısız</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hakikattar</strong>: hakikatli, gerçek (bk. ḥ-ḳ-ḳ)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hasr</strong>: sınırlama, birşeye mahsus kılma</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hassa</strong>: özellik</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hedâyâ</strong>: hediyeler</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hükm-ü tecrübî</strong>: tecrübeyle elde edilen sonuç, bilgi (bk. ḥ-k-m)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>idam</strong>: yok etme</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>inhilâl</strong>: çözülme, dağılma</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>istilzam etmek</strong>: gerektirmek</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>istinad eden</strong>: dayanan (bk. s-n-d)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kanun-u emrî</strong>: Cenâb-ı Hakkın doğrudan emrinden gelerek vasıtasız işleyen kanunu (bk. ḳ-n-n)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kerrat</strong>: defalarca</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kesb etmek</strong>: kazanmak</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kesret</strong>: çokluk (bk. k-s̱-r)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>külliyet</strong>: fertlerin geneli, genellik (bk. k-l-l)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>maruz</strong>: tesirinde kalmış, uğramış</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>menba</strong>: kaynak</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>münasebat</strong>: ilişkiler, bağlantılar (bk. n-s-b)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>münasebettar</strong>: alâkalı, ilgili (bk. n-s-b)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>müstaid</strong>: istidatlı, kabiliyetli (bk. a-d-d)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>müşahedât</strong>: gözlemler (bk. ş-h-d)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>müştak</strong>: çok istekli, arzulu</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nev’i</strong>: çeşit, tür</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>neş’et etmek</strong>: doğmak, meydana gelmek</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nihayetsiz</strong>: sonsuz</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nimet-i vücud</strong>: varlık nimeti (bk. n-a-m; v-c-d)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nuranî</strong>: nurlu (bk. n-v-r)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ruh-u insanî</strong>: insan ruhu (bk. r-v-ḥ)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>sabıkan</strong>: bundan önce</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>sirayet</strong>: bulaşmak, yayılmak</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tahrip</strong>: yıkma, bozma</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tarz-ı vahdet</strong>: birlik hali (bk. v-ḥ-d)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>terkip</strong>: birleştirme, birleşik olma</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vahdet</strong>: birlik (bk. v-ḥ-d)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vehim</strong>: zan, kuruntu</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vücud-u hâricî</strong>: yokluktan veya ilim dairesinden varlık âlemine çıkmış olan (bk. v-c-d)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vücut</strong>: varlık (bk. v-c-d)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>zira</strong>: çünkü</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>zâtî</strong>: öznel nitelik, temel özellik</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>zîhayat</strong>: canlı (bk. ẕî; ḥ-y-y)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>zîşuur</strong>: şuur sahibi, bilinçli (bk. ẕî; ş-a-r)</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>âlem-i melekût ve ervah</strong>: ruhlar âlemi; hiçbir vasıta ve sebebin müdahele etmediği, hüküm ve idaresi doğrudan Allah’ın elinde bulunan âlem (bk. a-l-m; m-l-k; r-v-ḥ)</span></td></tr><tr><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>âsâr</strong>: eserler</span></td><td><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>şe’n</strong>: özellik, belirleyici nitelik (bk. ş-e-n)</span></td></tr></table><p><br /> <tbody> <br /> </tbody></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p><p><span style="font-family: 'tahoma'"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TaLHa, post: 265383, member: 1"] [b]Yirmi Dokuzuncu Söz - Sayfa 698[/b] [FONT=tahoma]kerrat ile münasebattan neş’et eden bir nevi hükm-ü tecrübîdir. Evet, tek bir ruhun bâdelmemat bekàsı anlaşılsa, şu ruh nev’inin külliyetle bekàsını istilzam eder. Zira, fenn-i mantıkça kat’îdir ki, zâtî bir hassa birtek fertte görünse, bütün efratta dahi o hassanın vücuduna hükmedilir. Çünkü zâtîdir. Zâtî olsa her fertte bulunur. Halbuki, değil bir fert, belki o kadar hadsiz, o kadar hesaba, hasra gelmez müşahedâta istinad eden âsâr ve bekà-i ervâha delâlet eden emârat o derece kat’îdir ki, bize nasıl Yeni Dünya, yani Amerika var ve orada insanlar bulunur, o insanların vücutlarına hiç vehim hatıra gelmez; öyle de, şüphe kabul etmez ki, şimdi âlem-i melekût ve ervahta, ölmüş, vefat etmiş insanların ervâhı pek çok kesretle vardır ve bizimle münasebettardırlar. Mânevî hedâyâmız onlara gidiyor; onların nuranî feyizleri de bizlere geliyor. Hem hads-i kat’î ile vicdanen hissedilebilir ki, insan öldükten sonra esaslı bir ciheti bâkidir. O esas ise ruhtur. Ruh ise, tahrip ve inhilâle maruz değil. Çünkü basittir; vahdeti var. Tahrip ve inhilâl ve bozulmak ise, kesret ve terkip edilmiş şeylerin şe’nidir. Sabıkan beyan ettiğimiz gibi, hayat, kesrette bir tarz-ı vahdeti temin eder, bir nevi bekàya sebebiyet verir. Demek vahdet ve bekà, ruhta esastır ki, ondan kesrete sirayet eder. Ruhun fenâsı, ya tahrip ve inhilâl iledir. O tahrip ve inhilâl ise, vahdet yol vermez ki girsin, besâtet bırakmaz ki bozsun. Veyahut idam iledir. İdam ise, Cevâd-ı Mutlakın hadsiz merhameti müsaade etmez ve nihayetsiz cûdu bırakmaz ki, verdiği nimet-i vücudu, o nimet-i vücuda pek müştak ve lâyık olan ruh-u insanîden geri alsın. [B]ÜÇÜNCÜ MENBA:[/B] Ruh, zîhayat, zîşuur, nuranî vücud-u hâricî giydirilmiş, câmi’, hakikattar, külliyet kesb etmeye müstaid bir kanun-u emrîdir. Halbuki, en [/FONT][TABLE] <tbody>[TR] [TD][FONT=tahoma][B]Amerika[/B]: (bk. bilgiler)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]Cevâd-ı Mutlak[/B]: sınırsız cömertlik ve ikram sahibi Allah (bk. c-v-d; ṭ-l-ḳ)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]basit[/B]: çeşitli madde veya unsunların karışımından, birleşiminden meydana gelmemiş[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]bekà[/B]: devamlılık, süreklilik (bk. b-ḳ-y)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]bekà-i ervâh[/B]: ruhların devamlılığı, ölümsüzlüğü (bk. b-ḳ-y; r-v-ḥ)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]besâtet[/B]: birleşik maddelerden olmama[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]beyan etme[/B]: açıklama (bk. b-y-n)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]bâdelmemat[/B]: öldükten sonra (bk. m-v-t)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]bâki[/B]: devamlı, kalıcı, ölümsüz (bk. b-ḳ-y)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]cihet[/B]: yön, taraf[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]câmi’[/B]: kapsamlı (bk. c-m-a)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]cûd[/B]: cömertlik (bk. c-v-d)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]delâlet[/B]: delil olma, işaret etme[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]efrat[/B]: kişiler, şahıslar (bk. f-r-d)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]emârat[/B]: belirtiler, işaretler[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]ervâh[/B]: ruhlar (bk. r-v-ḥ)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]fenn-i mantık[/B]: mantık ilmi[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]fenâ[/B]: gelip geçicilik, ölümlülük (bk. f-n-y)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]feyiz[/B]: ilham, bolluk, bereket (bk. f-y-ḍ)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]hads-i kat’î[/B]: kesin ve doğru sezgi[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]hadsiz[/B]: sayısız[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]hakikattar[/B]: hakikatli, gerçek (bk. ḥ-ḳ-ḳ)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]hasr[/B]: sınırlama, birşeye mahsus kılma[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]hassa[/B]: özellik[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]hedâyâ[/B]: hediyeler[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]hükm-ü tecrübî[/B]: tecrübeyle elde edilen sonuç, bilgi (bk. ḥ-k-m)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]idam[/B]: yok etme[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]inhilâl[/B]: çözülme, dağılma[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]istilzam etmek[/B]: gerektirmek[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]istinad eden[/B]: dayanan (bk. s-n-d)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]kanun-u emrî[/B]: Cenâb-ı Hakkın doğrudan emrinden gelerek vasıtasız işleyen kanunu (bk. ḳ-n-n)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]kerrat[/B]: defalarca[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]kesb etmek[/B]: kazanmak[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]kesret[/B]: çokluk (bk. k-s̱-r)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]külliyet[/B]: fertlerin geneli, genellik (bk. k-l-l)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]maruz[/B]: tesirinde kalmış, uğramış[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]menba[/B]: kaynak[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]münasebat[/B]: ilişkiler, bağlantılar (bk. n-s-b)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]münasebettar[/B]: alâkalı, ilgili (bk. n-s-b)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]müstaid[/B]: istidatlı, kabiliyetli (bk. a-d-d)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]müşahedât[/B]: gözlemler (bk. ş-h-d)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]müştak[/B]: çok istekli, arzulu[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]nev’i[/B]: çeşit, tür[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]neş’et etmek[/B]: doğmak, meydana gelmek[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]nihayetsiz[/B]: sonsuz[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]nimet-i vücud[/B]: varlık nimeti (bk. n-a-m; v-c-d)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]nuranî[/B]: nurlu (bk. n-v-r)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]ruh-u insanî[/B]: insan ruhu (bk. r-v-ḥ)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]sabıkan[/B]: bundan önce[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]sirayet[/B]: bulaşmak, yayılmak[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]tahrip[/B]: yıkma, bozma[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]tarz-ı vahdet[/B]: birlik hali (bk. v-ḥ-d)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]terkip[/B]: birleştirme, birleşik olma[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]vahdet[/B]: birlik (bk. v-ḥ-d)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]vehim[/B]: zan, kuruntu[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]vücud-u hâricî[/B]: yokluktan veya ilim dairesinden varlık âlemine çıkmış olan (bk. v-c-d)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]vücut[/B]: varlık (bk. v-c-d)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]zira[/B]: çünkü[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]zâtî[/B]: öznel nitelik, temel özellik[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]zîhayat[/B]: canlı (bk. ẕî; ḥ-y-y)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]zîşuur[/B]: şuur sahibi, bilinçli (bk. ẕî; ş-a-r)[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]âlem-i melekût ve ervah[/B]: ruhlar âlemi; hiçbir vasıta ve sebebin müdahele etmediği, hüküm ve idaresi doğrudan Allah’ın elinde bulunan âlem (bk. a-l-m; m-l-k; r-v-ḥ)[/FONT][/TD] [/TR] [TR] [TD][FONT=tahoma][B]âsâr[/B]: eserler[/FONT][/TD] [TD][FONT=tahoma][B]şe’n[/B]: özellik, belirleyici nitelik (bk. ş-e-n)[/FONT][/TD] [/TR] </tbody>[/TABLE] [FONT=tahoma] [/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Sözler
Yirmi Dokuzuncu Söz
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst