Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mektûbat
.....Ve Şeytan Sustu.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 84924" data-attributes="member: 27"><p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 18px"><span style="color: red">Kur'an Ortada Kalamaz!</span></span></span></p><p></p><p><span style="color: red"><strong>Şeytan dedi ki:</strong></span> "Öyleyse ne Allah'ın kelâmı, ne de beşerin kelâmı deme. <strong>Ortada farz et</strong>, bak." </p><p> </p><p> </p><p><span style="color: blue"><strong>Ben dedim:</strong></span> O da olamaz. Çünkü, münazaan fîh bir mal bulunsa, eğer <strong>iki müddeî</strong> birbirine yakınsa ve <strong>kurbiyet-i mekân varsa</strong>, o vakit, o mal ikisinden başka birinin elinde veya ikisinin elleri yetişecek bir surette bir yere bırakılacak. <strong>Hangisi ispat etse, o alır</strong>. Eğer o iki müddeî birbirinden gayet uzak, biri maşrıkta, biri mağripte ise, <strong>o vakit, kaideten, sahibü'l yed kim ise </strong>onun elinde bırakılacaktır. Çünkü <strong>ortada bırakmak kabil değildir</strong>. </p><p> </p><p> </p><p>İşte, <strong>Kur'ân kıymettar bir maldır</strong>. Beşer kelâmı Cenâb-ı Hakkın kelâmından ne kadar uzaksa, iki taraf o kadar, belki <strong>hadsiz birbirinden uzaktır</strong>. İşte, serâdan Süreyya'ya kadar birbirinden uzak o iki taraf ortasında <strong>bırakmak mümkün değildir.</strong> Hem ortası yoktur. Çünkü, vücut ve adem gibi ve nâkızeyn gibi iki zıttırlar; ortası olamaz. Öyleyse, Kur'ân için sahibü'l yed, <strong>taraf-ı İlâhîdir</strong>. Öyleyse, Onun elinde kabul edilip, öylece delâil-i ispata bakılacak. Eğer öteki taraf, Onun kelâmullah olduğuna dair <strong>bütün bürhanları birer birer çürütse, elini ona uzatabilir</strong>; yoksa uzatamaz. </p><p> </p><p> </p><p>Heyhat! <strong>Binler berâhin-i katiyenin mıhlarıyla Arş-ı Âzama çakılan bu muazzam pırlantayı, hangi el bütün o mıhları söküp, o direkleri kesip, onu düşürebilir? </strong></p><p> </p><p> </p><p><span style="color: blue"><strong>İşte, ey Şeytan</strong></span>, senin rağmına, ehl-i hak ve insaf bu suretteki hakikatli muhakeme ile <strong>muhakeme ederler</strong>. Hattâ, en küçük bir delilde dahi Kur'ân'a karşı <strong>imanlarını ziyadeleştirirler</strong>. Senin ve şakirtlerinin gösterdiği yol ise: </p><p> </p><p><strong>Bir kere beşer kelâmı farz edilse</strong>, yani Arşa bağlanan o muazzam pırlanta yere atılsa, bütün mıhların kuvvetinde ve çok bürhanların metanetinde <strong>birtek bürhan lâzım ki onu yerden kaldırıp</strong> Arş-ı Mânevîye çaksın-<strong>tâ küfrün zulümatından kurtulup</strong> imanın envârına erişsin. Halbuki <strong>buna muvaffak olmak pek güçtür</strong>. Onun için, senin desisenle, şu zamanda, <strong>bîtarafâne</strong> muhakeme sureti altında <strong>çokları imanlarını kaybediyorlar. </strong></p><p> </p><p>26. Mektup s.299</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 84924, member: 27"] [CENTER][FONT=Comic Sans MS][SIZE=5][COLOR=red]Kur'an Ortada Kalamaz![/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=red][B]Şeytan dedi ki:[/B][/COLOR] "Öyleyse ne Allah'ın kelâmı, ne de beşerin kelâmı deme. [B]Ortada farz et[/B], bak." [COLOR=blue][B]Ben dedim:[/B][/COLOR] O da olamaz. Çünkü, münazaan fîh bir mal bulunsa, eğer [B]iki müddeî[/B] birbirine yakınsa ve [B]kurbiyet-i mekân varsa[/B], o vakit, o mal ikisinden başka birinin elinde veya ikisinin elleri yetişecek bir surette bir yere bırakılacak. [B]Hangisi ispat etse, o alır[/B]. Eğer o iki müddeî birbirinden gayet uzak, biri maşrıkta, biri mağripte ise, [B]o vakit, kaideten, sahibü'l yed kim ise [/B]onun elinde bırakılacaktır. Çünkü [B]ortada bırakmak kabil değildir[/B]. İşte, [B]Kur'ân kıymettar bir maldır[/B]. Beşer kelâmı Cenâb-ı Hakkın kelâmından ne kadar uzaksa, iki taraf o kadar, belki [B]hadsiz birbirinden uzaktır[/B]. İşte, serâdan Süreyya'ya kadar birbirinden uzak o iki taraf ortasında [B]bırakmak mümkün değildir.[/B] Hem ortası yoktur. Çünkü, vücut ve adem gibi ve nâkızeyn gibi iki zıttırlar; ortası olamaz. Öyleyse, Kur'ân için sahibü'l yed, [B]taraf-ı İlâhîdir[/B]. Öyleyse, Onun elinde kabul edilip, öylece delâil-i ispata bakılacak. Eğer öteki taraf, Onun kelâmullah olduğuna dair [B]bütün bürhanları birer birer çürütse, elini ona uzatabilir[/B]; yoksa uzatamaz. Heyhat! [B]Binler berâhin-i katiyenin mıhlarıyla Arş-ı Âzama çakılan bu muazzam pırlantayı, hangi el bütün o mıhları söküp, o direkleri kesip, onu düşürebilir? [/B] [COLOR=blue][B]İşte, ey Şeytan[/B][/COLOR], senin rağmına, ehl-i hak ve insaf bu suretteki hakikatli muhakeme ile [B]muhakeme ederler[/B]. Hattâ, en küçük bir delilde dahi Kur'ân'a karşı [B]imanlarını ziyadeleştirirler[/B]. Senin ve şakirtlerinin gösterdiği yol ise: [B]Bir kere beşer kelâmı farz edilse[/B], yani Arşa bağlanan o muazzam pırlanta yere atılsa, bütün mıhların kuvvetinde ve çok bürhanların metanetinde [B]birtek bürhan lâzım ki onu yerden kaldırıp[/B] Arş-ı Mânevîye çaksın-[B]tâ küfrün zulümatından kurtulup[/B] imanın envârına erişsin. Halbuki [B]buna muvaffak olmak pek güçtür[/B]. Onun için, senin desisenle, şu zamanda, [B]bîtarafâne[/B] muhakeme sureti altında [B]çokları imanlarını kaybediyorlar. [/B] 26. Mektup s.299 [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mektûbat
.....Ve Şeytan Sustu.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst