Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Sorularla İslamiyet
topluca tesbihat yapma müezzin esliginde?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="TaLHa" data-source="post: 360233" data-attributes="member: 1"><p>Değerli kardeşim;</p><p></p><p>Hadisi Şeriflerdeki manayı anlayabilmek için tafsilatına da bakmak gerekir. Hadisde böyle deniliyor diye hemen amele geçilemez. İtikad ve amelde olabilmesi için islam fukahasında yer alması gerekmektedir. Yukarıdaki aktardığınız hadisi şeriflerin, kime ne zaman nasıl ve hangi makamda söylendiğini araştırırsanız mevzunun hakikatini öğrenmiş olursunuz.</p><p></p><p>Bizler tabiyiz, tabi olduğumuz için kendi aklımıza ve fikrimize güvenerek ne ayeti kerimeden neden hadisi şerifden kıyas ve icma edemeyiz. İslam fıkhına bakarız, ehli sünnet mezhep alimleri ne demiş ona göre hareket ederiz. </p><p></p><p><strong>Bidat meselesi islam fıkhında anlatılmaktadır. Ve iki çeşit olmaktadır. Biri hayırlı bidat diğeri ise bidatı şerdir. Bazı muhim alimler bidat kelimesinin uhdeviyetinden dolayı bidatı hasene yerine güzel adet manasında olan sünneti hasene ifadesini kullanmışlardır. Netice olarak bidatı hasene kabul edilen meseleler ne isim altında olursa olsun islama uygun kabul edilmiştir.</strong></p><p></p><p> Yukarıdaki hadisi şeriflerde yasaklanan zati ikinci kısmıdır. Bidatı hasene ise islam ulemaları tarafından fıkıha konu edilmiştir. Yoksa ali veya ahmetin bu hayırlı bidattır demesiyle oluşmamaktadır. </p><p></p><p>İmamı Rabbani gibi alimler ifade hususunda fikirlerini beyan ederek sizinde aktardığınız hadisi şerifleri dile getirmişlerdir. Yani meseleye bidatı hasene denilmemesini sünneti hasene denilmesinin daha yerinde olacağını ifade etmişlerdir.</p><p></p><p>Diğer hususda ise bidatı hasene diyen alimlerimiz ise dine sonradan adet haline getirildiğini ifade etmek için bu şekilde ayırmışlardır..</p><p></p><p>Burada anlatmaya çalıştığımız meseleler islam fıkıhında bulunan meselelerdir ve bizler onlara tabiyiz. İslam fıkıhında olmayan bir meseleyi aktarıyorsak bunu iddia ederseniz bizde ona göre hareket ederiz. Ama ayette böyle diyor hadisde böyle diyor diye islamı tartışmak gereksiz bir tartışma olacaktır. İslam fıkıhında hepsi zamanında tartışılmış ve islam tamamına erdirilmiştir. Yeniden islamı yorumlama zamanında değiliz, yaşama zamanındayız..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TaLHa, post: 360233, member: 1"] Değerli kardeşim; Hadisi Şeriflerdeki manayı anlayabilmek için tafsilatına da bakmak gerekir. Hadisde böyle deniliyor diye hemen amele geçilemez. İtikad ve amelde olabilmesi için islam fukahasında yer alması gerekmektedir. Yukarıdaki aktardığınız hadisi şeriflerin, kime ne zaman nasıl ve hangi makamda söylendiğini araştırırsanız mevzunun hakikatini öğrenmiş olursunuz. Bizler tabiyiz, tabi olduğumuz için kendi aklımıza ve fikrimize güvenerek ne ayeti kerimeden neden hadisi şerifden kıyas ve icma edemeyiz. İslam fıkhına bakarız, ehli sünnet mezhep alimleri ne demiş ona göre hareket ederiz. [B]Bidat meselesi islam fıkhında anlatılmaktadır. Ve iki çeşit olmaktadır. Biri hayırlı bidat diğeri ise bidatı şerdir. Bazı muhim alimler bidat kelimesinin uhdeviyetinden dolayı bidatı hasene yerine güzel adet manasında olan sünneti hasene ifadesini kullanmışlardır. Netice olarak bidatı hasene kabul edilen meseleler ne isim altında olursa olsun islama uygun kabul edilmiştir.[/B] Yukarıdaki hadisi şeriflerde yasaklanan zati ikinci kısmıdır. Bidatı hasene ise islam ulemaları tarafından fıkıha konu edilmiştir. Yoksa ali veya ahmetin bu hayırlı bidattır demesiyle oluşmamaktadır. İmamı Rabbani gibi alimler ifade hususunda fikirlerini beyan ederek sizinde aktardığınız hadisi şerifleri dile getirmişlerdir. Yani meseleye bidatı hasene denilmemesini sünneti hasene denilmesinin daha yerinde olacağını ifade etmişlerdir. Diğer hususda ise bidatı hasene diyen alimlerimiz ise dine sonradan adet haline getirildiğini ifade etmek için bu şekilde ayırmışlardır.. Burada anlatmaya çalıştığımız meseleler islam fıkıhında bulunan meselelerdir ve bizler onlara tabiyiz. İslam fıkıhında olmayan bir meseleyi aktarıyorsak bunu iddia ederseniz bizde ona göre hareket ederiz. Ama ayette böyle diyor hadisde böyle diyor diye islamı tartışmak gereksiz bir tartışma olacaktır. İslam fıkıhında hepsi zamanında tartışılmış ve islam tamamına erdirilmiştir. Yeniden islamı yorumlama zamanında değiliz, yaşama zamanındayız.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Sorularla İslamiyet
topluca tesbihat yapma müezzin esliginde?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst