Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mesnevi-i Nuriye
Temsiller ve Hikayelerle "Mesnevi-i Nuriye"
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 196081" data-attributes="member: 27"><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="font-size: 18px"><span style="color: Red"><u>Lem'alar</u></span></span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="font-size: 18px"><span style="color: Red"><u></u></span></span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="font-size: 18px"><span style="color: Red"><u></u></span></span></span></span></span></strong><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">DÖRDÜNCÜ LEM’A: Bir kitap el yazısıyla yazılırsa, yalnız bir adama ve bir kaleme ihtiyaç vardır. Fakat matbaada basılırsa, kalem işini gören pek çok demir kalemler lâzımdır. Ve o demir harfleri yapmak için ustalar ve âlât ve edevat ve mürettipler gibi çok şeylere ihtiyaç olur. Kezalik, şu kitab-ı kâinatta yazılı satırlar, kelimeler ve harflerin bir Vahid-i Ehadin kalem-i kudretiyle yazılmış olduğu cihete hükmeden adam, pek rahat ve kolay ve mâkul bir yola sülûk etmiş olur. Fakat, o yazıları, o harfleri tabiata ve esbaba isnad eden herifler, imtina ve muhalin en suubetli ve çıkmaz bir yoluna zehab etmiş olurlar. Çünkü, bu yola zehab edenler için tek bir zîhayatın tab’ ve bastırılması için ekser kâinatın tab’ına lâzım olan teçhizat lâzımdır. Bu ise, vehmin kabul edemediği bir hurafedir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Ve keza, toprağın, suyun, havanın herbir cüz’ünde, nebatat adedince mânevî gizli matbaalar lâzımdır ki, mahiyetleri ve cihazları mütehalif sayısız meyve ve çiçeklerin teşkilâtını yapabilsinler. Veyahut o nebatatı o kadar ziynet ve intizamlarıyla beraber yeşillendirmek için, o üç unsurun herbir cüz’ünde bütün ağaçların, meyvelerin ve çiçeklerin hassalarını, cihazlarını ve mizanlarını bilip yapabilecek bir kudret, bir ilim lâzımdır. Çünkü, bu üç unsurun herbir cüz’ü, herbir nebatın teşkiline medar ve menşe olabilir. Evet, bir saksıdaki toprak, cihazları ve şekilleri ve sair sıfatları muhalif olan herhangi bir nebatın tohumunu yeşillendirmeye kabiliyeti vardır. Binaenaleyh, ikinci yola zehab edenlerce, o küçük saksı içerisinde sayısız gizli makine ve fabrikaların vücudu lâzım gelir ki, hurafeciler dahi bundan utanıyorlar.</span></span></span><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">BEŞİNCİ LEM’A: Bir kitapta yazılı bir harf, yalnız bir cihetle kendisini gösterir ve kendisine delâlet eder. Fakat o harf, kâtibine çok cihetlerle delâlet eder ve nakkaşını târif eder.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Kezalik, kitab-ı kâinatta mücessem olarak yazılan herbir kelime, kendi miktarınca kendini gösterirse de, pek çok cihetlerden münferiden ve müçtemian Sâniini gösterir, esmâsını izhar eder. Ve kendi evsafıyla, eşkâliyle, nakışlarıyla, âdeta Sâniini medih için yazılmış bir kasidedir. Buna binaen, meşhur Hebenneka gibi ahmaklaşan bir adam dahi Sâni-i Zülcelâlin inkârına gitmemek gerektir.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong><p style="text-align: center"><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Red">......</span></span></span></span></strong></p> <p style="text-align: center"></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple"></span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple"></span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple"></span></span></span></span><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Purple">فَانْظُرْ اِلٰۤى اٰثَارِ رَحْمَتِ اللهِ كَيْفَ يُحْىِ اْلاَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَاۤ اِنَّ ذٰلِكَ لَمُحْىِ الْمَوْتٰى وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ</span></span></span><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple"> </span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple"></span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple">“Şimdi bak Allah’ın rahmet eserlerine: Yeryüzünü ölümünün ardından nasıl diriltiyor? Bunu yapan, elbette ölüleri de öylece diriltecektir; O herşeye hakkıyla kàdirdir.” </span></span></span></span><em><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple">Rum Sûresi, 30:50.</span></span></span></span></em></strong><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple"></span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple"></span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong><p style="text-align: center"><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Red">......</span></span></span></span></strong></p> <p style="text-align: center"></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Evet, bir tarlaya tohum ekilmesinden anlaşılıyor ki, o tarla tohum sahibinin mülküdür. Ve o tohum da, o tarla sahibinin malıdır. Yani, o buna, bu da ona şehadet ediyorlar.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray">Kezalik, kâinattaki masnuat, tohum gibidir. Âlem ve anasır da tarla gibidir. Her iki tarafın lisan-ı halleriyle ettikleri şehadete göre, masnuatı ile âlem-i anasır, yani tohum ile tarla ve muhit ile muhat, hep bir Sâni-i Vâhidin yed-i tasarrufundadır. Demek ednâ bir mahlûka yapılan tasarruf-u hakikî ve zayıf bir mevcuda edilen tevcih-i rububiyet, âlem ve anâsır kabza-i tasarrufunda bulunan Zâta mahsus olduğu gibi, herhangi bir unsurun da tedvir ve tedbiri, bütün hayvanat ve nebatatı kabza-i rububiyetinde tutup terbiye eden aynen o Zâta mahsustur. İşte, hâtem-i tevhid dediğimiz budur.</span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong><p style="text-align: center"><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Red">......</span></span></span></span></strong></p> <p style="text-align: center"></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple">Meselâ: Bir ordu askere yapılan elbise tedariki için ne kadar âlât, edevat ve makine lâzımdır; bir neferin elbisesi için de o kadar âlât ve edevat lâzımdır. Ve keza, bir kitabın bin nüshasıyla bir nüshasının ücreti matbaaca birdir. Bazan da tek bir nüshanın tab’ı, daha fazla bir ücrete tâbi tutulur. Buna kıyasen, bir matbaayı bırakıp çok matbaalara başvurulursa, bir kaç kat fazla ücretlerin verilmesi lâzım gelir.</span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple"></span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"><span style="color: Purple">Evet, kesret vahdete isnad edilmediği takdirde, vahdeti kesrete isnad etmek mecburiyeti hasıl olur. Demek, dağınık bir nev’in icadındaki suhulet-i harika, vahdet ve tevhid sırrına bağlıdır.</span></span></span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Courier New'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkSlateGray"></span></span></span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 196081, member: 27"] [B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][SIZE=5][COLOR=Red][U]Lem'alar [/U][/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]DÖRDÜNCÜ LEM’A: Bir kitap el yazısıyla yazılırsa, yalnız bir adama ve bir kaleme ihtiyaç vardır. Fakat matbaada basılırsa, kalem işini gören pek çok demir kalemler lâzımdır. Ve o demir harfleri yapmak için ustalar ve âlât ve edevat ve mürettipler gibi çok şeylere ihtiyaç olur. Kezalik, şu kitab-ı kâinatta yazılı satırlar, kelimeler ve harflerin bir Vahid-i Ehadin kalem-i kudretiyle yazılmış olduğu cihete hükmeden adam, pek rahat ve kolay ve mâkul bir yola sülûk etmiş olur. Fakat, o yazıları, o harfleri tabiata ve esbaba isnad eden herifler, imtina ve muhalin en suubetli ve çıkmaz bir yoluna zehab etmiş olurlar. Çünkü, bu yola zehab edenler için tek bir zîhayatın tab’ ve bastırılması için ekser kâinatın tab’ına lâzım olan teçhizat lâzımdır. Bu ise, vehmin kabul edemediği bir hurafedir. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray]Ve keza, toprağın, suyun, havanın herbir cüz’ünde, nebatat adedince mânevî gizli matbaalar lâzımdır ki, mahiyetleri ve cihazları mütehalif sayısız meyve ve çiçeklerin teşkilâtını yapabilsinler. Veyahut o nebatatı o kadar ziynet ve intizamlarıyla beraber yeşillendirmek için, o üç unsurun herbir cüz’ünde bütün ağaçların, meyvelerin ve çiçeklerin hassalarını, cihazlarını ve mizanlarını bilip yapabilecek bir kudret, bir ilim lâzımdır. Çünkü, bu üç unsurun herbir cüz’ü, herbir nebatın teşkiline medar ve menşe olabilir. Evet, bir saksıdaki toprak, cihazları ve şekilleri ve sair sıfatları muhalif olan herhangi bir nebatın tohumunu yeşillendirmeye kabiliyeti vardır. Binaenaleyh, ikinci yola zehab edenlerce, o küçük saksı içerisinde sayısız gizli makine ve fabrikaların vücudu lâzım gelir ki, hurafeciler dahi bundan utanıyorlar.[/COLOR][/SIZE][/FONT][B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] BEŞİNCİ LEM’A: Bir kitapta yazılı bir harf, yalnız bir cihetle kendisini gösterir ve kendisine delâlet eder. Fakat o harf, kâtibine çok cihetlerle delâlet eder ve nakkaşını târif eder. Kezalik, kitab-ı kâinatta mücessem olarak yazılan herbir kelime, kendi miktarınca kendini gösterirse de, pek çok cihetlerden münferiden ve müçtemian Sâniini gösterir, esmâsını izhar eder. Ve kendi evsafıyla, eşkâliyle, nakışlarıyla, âdeta Sâniini medih için yazılmış bir kasidedir. Buna binaen, meşhur Hebenneka gibi ahmaklaşan bir adam dahi Sâni-i Zülcelâlin inkârına gitmemek gerektir. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][CENTER][B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][COLOR=Red]......[/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/CENTER] [B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [COLOR=Purple] [/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=Purple]فَانْظُرْ اِلٰۤى اٰثَارِ رَحْمَتِ اللهِ كَيْفَ يُحْىِ اْلاَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَاۤ اِنَّ ذٰلِكَ لَمُحْىِ الْمَوْتٰى وَهُوَ عَلٰى كُلِّ شَىْءٍ قَدِيرٌ[/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][COLOR=Purple] “Şimdi bak Allah’ın rahmet eserlerine: Yeryüzünü ölümünün ardından nasıl diriltiyor? Bunu yapan, elbette ölüleri de öylece diriltecektir; O herşeye hakkıyla kàdirdir.” [/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT][I][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][COLOR=Purple]Rum Sûresi, 30:50.[/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT][/I][/B][B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][COLOR=Purple] [/COLOR] [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][CENTER][B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][COLOR=Red]......[/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/CENTER] [B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] Evet, bir tarlaya tohum ekilmesinden anlaşılıyor ki, o tarla tohum sahibinin mülküdür. Ve o tohum da, o tarla sahibinin malıdır. Yani, o buna, bu da ona şehadet ediyorlar. Kezalik, kâinattaki masnuat, tohum gibidir. Âlem ve anasır da tarla gibidir. Her iki tarafın lisan-ı halleriyle ettikleri şehadete göre, masnuatı ile âlem-i anasır, yani tohum ile tarla ve muhit ile muhat, hep bir Sâni-i Vâhidin yed-i tasarrufundadır. Demek ednâ bir mahlûka yapılan tasarruf-u hakikî ve zayıf bir mevcuda edilen tevcih-i rububiyet, âlem ve anâsır kabza-i tasarrufunda bulunan Zâta mahsus olduğu gibi, herhangi bir unsurun da tedvir ve tedbiri, bütün hayvanat ve nebatatı kabza-i rububiyetinde tutup terbiye eden aynen o Zâta mahsustur. İşte, hâtem-i tevhid dediğimiz budur. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][CENTER][B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray][COLOR=Red]......[/COLOR][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/CENTER] [B][FONT=Courier New][SIZE=3][COLOR=DarkSlateGray] [COLOR=Purple]Meselâ: Bir ordu askere yapılan elbise tedariki için ne kadar âlât, edevat ve makine lâzımdır; bir neferin elbisesi için de o kadar âlât ve edevat lâzımdır. Ve keza, bir kitabın bin nüshasıyla bir nüshasının ücreti matbaaca birdir. Bazan da tek bir nüshanın tab’ı, daha fazla bir ücrete tâbi tutulur. Buna kıyasen, bir matbaayı bırakıp çok matbaalara başvurulursa, bir kaç kat fazla ücretlerin verilmesi lâzım gelir. Evet, kesret vahdete isnad edilmediği takdirde, vahdeti kesrete isnad etmek mecburiyeti hasıl olur. Demek, dağınık bir nev’in icadındaki suhulet-i harika, vahdet ve tevhid sırrına bağlıdır.[/COLOR] [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mesnevi-i Nuriye
Temsiller ve Hikayelerle "Mesnevi-i Nuriye"
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst