Şeytan ve Korunma Yolları - Hikmetül İstiaze

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Bismillahirrahmanirrahim[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] “De ki: Ey Rabbim, şeytanların vesveselerinden Sana sığınırım. Onların yanımda bulunmalarından da, yâ Rabbi, Sana sığınırım.” Mü’minûn Sûresi, 23:97-98.[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Sohbetimize devam etmeden önce bu ayeti celile üzerinde kendi alemimizde biraz tefekkür edelim..[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Ayeti celilede bir pencerede değil şeytanın dediğini yapmak onun yanımızda olmasından bile Aallaha sığınmak gerektiğini bizlere öğretiyor ve hatırlatıyor.[/FONT]

rnksohbet.gif


[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]ve diyorki ondan ve gelebilecek tehlikelerinden dua etmek lazımdır,[/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] ve bu duaya devam etmek gerektir.[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Sual:
Şeytanların kâinatta icad cihetinde hiçbir methalleri olmadığı[/FONT]
yani bir şeyin yaratılmasından ve icadında şeytanların zerre kadar katkı imkan ve tesirleri yoktur

hem Cenâb-ı Hak rahmet ve inâyetiyle ehl-i hakka taraftar olduğu, hem hak ve hakikatin cazibedar güzellikleri ve mehâsinleri ehl-i hakka müeyyid ve müşevvik bulunduğu,..
evet Allah bizden yana
hak bizden yana
hakikatin guzelliği bizden yana
hikmet bizden yana
tum bu bizden yana olan guzellikler bizim için teşvik edici guzelliklerdir

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]hem dalâletin müstekreh çirkinlikleri ehl-i dalâleti tenfir ettikleri halde
dalalet hakkın zıddıdır,
hakikatin zıddıdır,
hikmetin zıddıdır,
adaletin zıddıdır,
fıtratın zıddır,
insaniyetin zıddıdır.
tum bunlar dalaletin nefret edilen bir şey olduğunu göstermektedir[/FONT]

ve dalalet yolunda gidenlerin dalalet mesleklerinde bir cazibe ve guzellik söz konusu değildir.


Hem dalâletin müstekreh çirkinlikleri ehl-i dalâleti tenfir ettikleri halde
hizbüşşeytanın çok defa galebe etmesinin hikmeti nedir?

Ve ehl-i hak, her vakit şeytanın şerrinden Cenâb-ı Hakka sığınmasının sırrı nedir?
evet özetler isek
şeytanın tesir etme özelliği yoktur
vesvese vermekten başka birşey elinden gelmez
ve dalalet çok çirkin bir yoldurki cazibesi yoktur
ehl i hak bunun tersidir
hem Allah hem hak hem hakikat hem hikmet hem adalet tum guzellikler ve cazibeler ehl i haktan yanadır
böyle olduğu halde
neden dalalette gidenler
ehli hakka galib geldiler
ve ehl i hakkın her vakit şeytandan Allaha sığınmasının hikmeti nedir?
yani şeytanın tesir gucu yok
zarar verme kuvvetine sahib değil
böyle olduğu halde ehl i hakkın her vakit şeytandan Allaha sığınmasının sırrı nedir?
sorulan soru bu..

-iyide zarar verme fırsatı verilmemişmidir ?
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]-”tesir guç ve mudahele ister
şeytanlar mudahale etmezler sadece vesvese verirler o kadar
vesveselerini guç kullanarak yaptırmazlar
yani zarara teşvik fırsatı her zaman verilmiştir ama
zararı yaptırması kişinin o vesveseyi kabul etmesiyledir
kabul etmese o vesvese işe yaramayacaktı
ve insan manevi terakki kazanacaktı
kabul etmese bir cihadı kazanmış olacaktı[/FONT]
.”

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] Elcevap:[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Ekseriyet-i mutlaka ile dalâlet ve şer, menfidir ve tahriptir ve ademîdir ve bozmaktır.
kardeşler
içki içmek şerdir
inkar etmek varı yok saymaktır
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]namazı kılmamak vucudu ademe mahkum etmektir[/FONT]
-yani içki içersiniz günah işlersiniz
ama içkinin günah olmadığını söylerseniz
küfremi girer?

-evet

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Mesela namaz kılmak vucuddur
abdest almak vucuddur
namazın her bir harekti vucuddur
ama namazı kılmamak âdemdir
yani yoklukdur
dikkat etdiniz mi?
Namazı kılmakmı zahmet ister kılmamakmı zahmet ister?
namazı kılmak fiildir
kılmamak fiilsizlikdir
yani zahmetli bir iş yapmıyorsun
sadece terk ederek
tahrib eidyorsun
sadece terk ederek namaz vucudunu fiillerini meydana çıkmasını engelliyorsun..[/FONT]


Ve ekseriyet-i mutlaka ile hidayet ve hayır, müsbettir ve vücudîdir ve imar ve tamirdir
şimdi bir misal verelim
Herkesçe malûmdur ki, yirmi adamın yirmi günde yaptığı bir binayı, bir adam bir günde tahrip eder.

Evet, bütün âzâ-yı esasiyenin ve şerâit-i hayatiyenin vücuduyla vücudu devam eden hayat-ı insan Hâlık-ı Zülcelâlin kudretine mahsus olduğu halde,
yani bir insanın hayatı için sadece insanın vucudu kafi değildir
toprak su hava ışık yer ve gökler ve kısacası tum kainatın vucudu lazımdırki
insanın hayatı devam etsin
demek insanın vucududa bekasıda Halıkı Zulcelalin kudretine mahsusdur.

bir zalim, bir uzvu kesmesiyle, hayata nisbeten ademî olan mevte o insanı mazhar eder.
evet bir zalim gelir insanın bir damarını keser o hayata son verir
Hayatı icad etmek ne kadar masraflı oldu,
Ama o hayatı yıkmak bir damarın kesilmesiyle oldu;
ondandırki tahrib kolaydır demiştir atalarımız..
Dalaletin yaptığı bu olduğundan onların yaptığı zulüm güç istemiyor kuvvet istemiyor
yıkmak kolaydır fazla bir güç istemez..
şimdi Elhamdulillah ehl-i Hakkın ehl-i dalalet, zalimlere mağlub olması zalimlerin kuvvetinden gelmiyor
ehl-i hakkın da mağlub olması kuvvetsizliklerinden değildir..

İşte bu sırdandır ki, ehl-i dalâlet, hakikaten zayıf bir kuvvetle pek kuvvetli ehl-i hakka bazan galip oluyor.
bir cocuğu beslemek eğitmek yılları alır
ama bir katil gelir bir darbe ile o yılların emeğini heder eder
bu katilin guçünden kuvvetinden değildir belki o katl mesleğinin kolaylığındandır..

Fakat ehl-i hakkın öyle muhkem bir kalesi var ki, onda tahassun ettikleri vakit, o müthiş düşmanlar yanaşamazlar, bir halt edemezler.
Eğer muvakkat bir zarar verseler
Akıbet takvâ sahiplerinindir.” A’râf Sûresi, 7:128.
sırrıyla, ebedî bir sevap ve menfaatle o zarar telâfi edilir.
O kale-i metin, o hısn-ı hasîn ise, şeriat-ı Muhammediye ve sünnet-i Ahmediyedir (a.s.m.).

Evet bizim her şer ve tahtibatcıdan kurtuluşumuz olan kal’amız Kur’an-i Kerim ve sünnet-i seniyyedir
bazan namazda fark ediyorum şeytan beni meşgul etmeye uğraşıyor
hemen peygamber efendimizi duşunuyorum şeytanın çekilib gittiğni görüyorum
adeta dayanamıyor kaçıyor
ama daha sonra tekrar geliyor
ne yapalım o gelecek bizde mucadele edeceğiz bu bizim cihadımızdır
özetlersek şeytanın icad ve vucudda mudahalesi yoktur
herhangi bir yaptırım gücü yoktur
vesvese ve bizim korku damarımızı işlettirmekden başka elinde silah yoktur
işin şer tarafına sevk etmek ister
insan kabul etmese tesir edemez
eh-i dalaletin gucu yoktur
zira meslekleri icad değil vucud değil yıkmaktır
ehl-i dalalet demek hakdan yuz çevirmiş sapık yolda gidenler
onların mesleği binayı yıkmak gibidir fazla kuvvet istemez
ondandırki pis meslekleri kolaydır
bazan biz ehl-i hakka galib gelebilirler ama
bizim Rabbimiz var mağlub olsakda dunyada oluruz
ahirette gene biz kazanırıız
onlar kaybederler
ikinci işaret haftaya inşallah
el Fatiha

RisaleSohbet

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Bismillahirrahmanirrahim

Sual:
Şerr-i mahz olan şeytanların icadı ve ehl-i imana taslitleri ve onların yüzünden çok insanlar küfre girip Cehenneme girmeleri, gayet müthiş ve çirkin görünüyor
şeytanların ellerinden bir hayır gelmez
tüm mesailerini şerre sarf ederler.
Öyle ki mesleklerinde o kadar azimliler ki sıdk ve ismet sıfatlarına mensup olan peygamberleri dahi
inkara ve küfre sokmak için çabalamışlar.
Onların bu gayretleri sonucu çok insanlar küfre giriyorlar ve cehenneme gidiyorlar
bu gayet çirkin görünüyor..[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
Acaba Cemîl-i Alel’ıtlak ve Rahîm-i Mutlak ve Rahmân-ı Bilhakkın rahmet ve cemâli, bu hadsiz çirkinliğin ve dehşetli musibetin husulüne nasıl müsaade ediyor ve nasıl cevaz gösteriyor? Şu meseleyi çoklar sormuşlar ve çokların hatırına geliyor.
Özetle soruya bakar isek :
Guzelliği sonsuz olan rahmeti mutlak hududsuz olan her cihetle hakkıyla hak olan hakkın rahmeti
ve cemali bu feci’ akıbete nasıl cevaz gösteriyor?
nasıl musaade ediyor?
sorunun kısa bir izahıdır bu[/FONT]

Elcevap:
Şeytanın vücudunda cüz’î şerlerle beraber birçok makasıd-ı hayriye-i külliye ve kemâlât-ı insaniye vardır
Meseleye sadece şeytanın zararları nazara almamak belki onların yaratılmasındaki kulli maksadlarıda nazara alarak bakmak lazımdır
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
Evet, bir çekirdekten koca bir ağaca kadar ne kadar mertebeler var; mahiyet-i insaniyedeki istidatta dahi ondan daha ziyade merâtip var
daha önceki derslerimizi takib edenler hatırlar
insan kainatın küçük bir misalidir
bunu misalleriyle izah etmiştik
insan bu dunyada ne kadar deha da olsa
kabiliyetleri isti’dadları hasseleri çekirdek hükmündedir
bu kabilyetleri ağaç gibi inkişafa açılmaya luzum vardır
Belki zerreden şemse kadar dereceleri var.
bu dereceler her bir insan için vardır
şimdi bizim yapmamız gereken bizdeki bu isti’dadları açmaktır
acaba bunu nasıl yapabiliriz
Bu istidâdâtın inkişâfâtı, elbette bir hareket ister, bir muamele iktiza eder
kapalı olan bir çekirdek olan kabiliyetlerimizin açılması ve içinde olanı göstermesi elbetteki bir haraket ister
o hareketin adı nedir?[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
Ve o muameledeki terakki zembereğinin hareketi, mücahede ile olur
evet bu satırdan anlaşılıyorki bu hareketin adı mucahede dir
mucahede mufaale babındandır hareketin tek taraflı değil karşımızda biri var ve ona karşı verilen bir mucadeledir
yani karşılıklı bir mücadeleyi ifade ediyor[/FONT]

demekki bizim taşıdığımız sayısız kabiliyetler
bir hareketi isterler
bu hareketin ad
mucahededir
yani duşmanla cihaddır
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]- [/FONT][FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]Buradaki mucadele nefse mi şeyatana mı ? Yoksa herşeye mi ?[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] O mücahede ise, şeytanların ve muzır şeylerin vücuduyla olur.
-bu senin guzel sorunun guzel cevabıdır
mesela bizde akıl var
mukabimimde ilim ve cehalet var
ve eğer ilmi kazanmak için mücadele etsem cihad etmiş olurum ve akıl gibi kabiliyetimi inkişaf etmiş olurum
cehalet karanlık gibidir eğer onu alsam aklımı karanlıklarda örtmüş olurum ve onu zayi etmiş olurum
tum latifelerimizi buna nisbet edebiliriz
benim nefsim daima kötü şeylere beni sevk etmek istiyor
gözüme zina ettirmek istiyor
kulağıma haram sesler istiyor
elimi uzatmak istyor
bunları tercih edersek kendi elimizle kendi çekirdek hukmunde olan latifelerimizi atom bombası atarak cürütmüş oluruz
yani bu muzır şeyleri tercih şeklen
cazibedar bir bomba olarak kendi ruhumuza atmış oluyoruz
insanın bu zararlardan her daim kendini koruması imkansız gibidir kendi adıma söylüyorum
ama Allah bizden yana
Allah cihad edenlerden yana
cihadın hakkını verdikden sonra bazen galib bazen malub olmamız olacaktır ama
Rahmet kapısı bizden yanadır
zırhımızı ve silahımızı elmize almamız lazım
zırhımız imandır
silahımız takvadır
allahın yardımıyla kazanan biz oluruz
şeytanın sıkıştırması
her safhadadır
evliyada olsak
şeytanın vesvesesi gelecektir
asıl olan cihazlarımızı donanarak hazır olmaktır
hazır olanlar cihad ediyorlar
ve kazanıyorlar ama hazır olmayanlar
düşman hucüm ediyor daha bizim akıllıda silah yok zırh yok siper yok
ulu orta hiçbirşey yapmadan kendine hucum eden duşmanı izliyor hatta kendine hucum eden duşmana
yardım ediyor
şeytan diyorki :
-şu kıza bak
-tmm efendim ne demek[/FONT]

kızlara diyorki :
-yakışıklı bir erkek kaçırma kaparlar
-tmm efendim hemen guzelliğimi göstereyim
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
-yada yorgunsun şimdi namazı kılmak zor olur ileride kılarsın
-tmm efendim haklısınız[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
-offff anne beni niye rahat bırakmıyorsun
diyerek ebeveyne isyan ettirir
işte insanın kendi eliyle kendine hucum eden şeytana yardımını böyle anlıyorum
siz misalleri artırabilirsiniz
eğer şeytanlar olmasaydı ne olurdu?
demin verdiğimiz misalleri hatırlayınız
o vesveseleri verecek kimse olmazdı
<umeyr> cennet kolay olurdu
hayır umeyr
<seleme> imtihan olurmuydu
cennet de cehennemde insanların yaratılışıda olmayacaktı
insan mücahade etmek üzere yaratıldı
eğer mücahade olmayacaksa insana ne luzum varki
Yoksa, melâikeler gibi, insanların da makamı sabit kalırdı.[/FONT]

evet eğer şeytanlar yaradılmasaydı
insanların makamı melaikeler yada hayvanlar gibi sabit kalırdı
O halde insan nev’inde binler envâ hükmünde sınıflar bulunmayacak…
bu durumda insanın yaratılmasına luzum kalmayacaktı
insan nev inde binler enva hukmunde derken şunu ifade eidyor
bir insan bir kainat kıymetindedir
bir insan hayvanların bir nev inin tum efradından kıymetlidir
bir imanlı insan binlerce kafirden daha kıymetlidir
zira kafirler hayvanlar kadar bile kıymetli değildir
eğer şeytanlar yaradılmasaydı bu kimin işine yarardı
kim söylemek ister
<seleme> kafirlerin mi
evet doğru
kafirler memnun olucaktı ama peygamberler olmayacaktı
evliyalar olmayacaktı
asfiyalar olmayacaktı
şehidler olmayacaktı
milyarlar ulema olmayacaktı
şimdi ya şeytanları yaradacaksın bu kafirlerin kim olduklarını ortaya çıkaracaksın bu arada
nurani silsileleride ortaya çıkaracaksın
yada şeytanları yaratmayacak
kafirleri koruyacak ama diğer tarafta nurani silsileleri kaybedecek onları kustureceksin
hikmet ve adalet ve maslahat hangisini ister :
şeytanların yaradılmasınımı yoksa yaratılmamasınımı ?
<seleme> yani biz şimdi diyeceğiz ki
<seleme> şükür ki şeytanlar yaratıldı öylemi

evet aynen doğru
şeytanlar müslümanların terakkisinde asansör gibidir
o bize hayrı yapma diyecek bir hayır diyecekğiz bu kadar
biz karar veriyoruz
Allahda icad ediyor
mesela şeytan diyorki namaz kılma
Allah diyorki namaz kıl
bu iki teklifden birini biz seçeriz
biz hangisini seçersek Allah onu yaratır
şerri seçersek şerri
hayrı seçersek hayrı
<seleme> kaderd de insanların çoğunu anlamadığı husus bu
evet
bu arada hikmeten şerri yaradılması lazımdır ama şerri insan tercih ettiğinden mesul insandır
şerrin yardılması şer değildir
bilvesile hayırdır
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
Çendan, şeytan yüzünden ekser insanlar dalâlete giderler.
Fakat ehemmiyet ve kıymet, ekseriyetle keyfiyete bakar; kemiyete az bakar veya bakmaz.
Nasıl ki, bin ve on çekirdeği bulunan bir zat, o çekirdekleri toprak altında bir muamele-i kimyeviyeye mazhar etse
ondan on tanesi ağaç olmuş, bini bozulmuş. O on ağaç olmuş çekirdeklerin o adama verdiği menfaat, elbette, bin bozulmuş çekirdeğin verdiği zararı hiçe indirir.
bumisali izah için hep şunu sorarım
mahşerdesiniz
bir tarafda bir evliya var
bir tarafdada bin kafir var
siz bin kafir yanmasın bir evliya yansın daha iyi dermisiniz
elbette demezsiniz
peki neden
eğer sayıya baksaydınız
evet demeliydiniz
ama siz sayıya bakmadınız
kaliteye baktınız dimi
şimdi insan küçük aklıyla kaliteye bakarda
Allah ilm ezelisiyle kaliteye bakmazmı
çok yerde demezmi
ihlas ile az amel ihlassız çok amelden hayırlıdır
devam eden az amel devam etmeyen çok amelden çokdur daha guzeldir denilmezmi
[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]<seleme> evliya ihlaslı amel eden değilmi[/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] evliya manasının sınıfları var seleme
demek kafirlerin çok olması önemli değil
<seleme> onlardan bir tanesini kuyrtulabileceği ihtimali olsa tamam da
<seleme> yoksa eğer
kafir olarak oraya giden neden kurtulsunki
[/FONT]

bir gun musa as.
demişki ya rabbi insanların çoğunun cehenne gitmesini hikmeti nedir
cenab ı hak demiş ya musa şu tarlayı ek
musa as. tarlayı ekmiş mahsulatı almış kalan çer çöpü yakmış
ne yaptın ya musa demiş
yarabbi tarlayı ektim mahsulatımı aldım kalanıda yaktım
bende aynını yapıyorum ya musa
demiş
şimdi bu dunya bir tarladır
bizler ekilen bir tohumuz
eğer mahsulat sınıfına girersek kurtuluruz
çer çöp sınıfına girersek yanarız
işte Allahı ve peygamber efendimizi a.s.v. ve Kur’an-i Kerimi dinlemeyenler o çerçöp sınıfındandır..
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
Öyle de, nefis ve şeytanlara karşı mücahede ile, yıldızlar gibi nev-i insanı şereflendiren ve tenvir eden on insan-ı kâmil yüzünden o nev’e gelen menfaat ve şeref ve kıymet, elbette, haşarat nev’inden sayılacak derecede süflî ehl-i dalâletin küfre girmesiyle insan nev’ine vereceği zararı hiçe indirip göze göstermediği için, rahmet ve hikmet ve adalet-i İlâhiye, şeytanın vücuduna müsaade edip tasallutlarına meydan vermiş.
bu cumleyi yukarıda izah ettik[/FONT]

[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]
Ey ehl-i iman! Bu müthiş düşmanlarınıza karşı zırhınız, Kur’ân tezgâhında yapılan takvâdır
Ve siperiniz, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâmın Sünnet-i Seniyyesidir.
Ve silâhınız, istiâze ve istiğfar ve hıfz-ı İlâhiyeye ilticadır.
evet bu son uç satırı ezberleyelim inşallah
çünkü kurtuluş reçetemizdir
sohbetci şeytandan ve zararlarından nasıl kurtuluruz demiştin
işte o nasılın reçetesi kardeşim..
el fatiha[/FONT]


RisaleSohbet
 

Livza

Well-known member
ALLAH ebeden razi olsun abi..

İş hükme bağlanıp-bitince, şeytan der ki: "Doğrusu, Allah, size gerçek olan va'di va'detti, ben de size vaadde bulundum, fakat size yalan söyledim. Benim size karşı zorlayıcı bir gücüm yoktu, yalnızca sizi çağırdım, siz de bana icabet ettiniz. Öyleyse beni kınamayın, siz kendinizi kınayın. Ben sizi kurtacak değilim, siz de beni kurtacak değilsiniz. Doğrusu daha önce beni ortak koşmanızı da tanımamıştım. Gerçek şu ki, zalimlere acı bir azab vardır." (İbrahim Suresi / 22)
 
Üst