Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
İşaratü'l İcâz
risale i nur da kalb nasıl tarif ve tavsif edilmiştir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="La-Tahzen" data-source="post: 253942" data-attributes="member: 1006758"><p><strong><em><span style="color: teal">Bediüzzaman hazretleri Risale-i Nur Külliyatında Kalb, ve kalbi insaniden müteaddid</span></em></strong> <span style="color: teal"><strong><em>defa bahs etmiştir ama sizin sorduğunuz tarif manası <span style="color: darkred">işaratü'l- icazda </span>şu şekilde izah edilmiştir</em></strong></span></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="color: teal"><strong><em>Kalb imanın mahalli olduğu gibi, en evvel Sâni’i arayan ve isteyen ve Sâni’in vücudunu delailiyle ilân eden, kalb ile vicdandır.</em></strong></span></p><p></p><p><span style="color: teal"><strong><em>Zira kalb, hayat malzemesini düşünürken, en büyük bir acze maruz kaldığını hisseder etmez, derhal bir nokta-i istinadı; kezalik emellerinin tenmiyesi (nemalandırmak) için bir çare ararken, derhal bir nokta-i istimdadı aramaya başlar. </em></strong></span></p><p> </p><p><span style="color: teal"><strong><em>Bu noktalar ise, iman ile elde edilebilir. Demek, kalbin sem’ ve basara hakk-ı takaddümü vardır.</em></strong></span></p><p></p><p><span style="color: teal"><strong><em>İhtar: Kalbden maksad; sanevberî (çam kozalağı gibi) bir et parçası değildir. </em></strong></span></p><p> </p><p><span style="color: teal"><strong><em>Ancak bir latife-i Rabbaniyedir ki, mazhar-ı hissiyatı, vicdan; ma’kes-i efkârı, dimağdır. Binaenaleyh o latife-i Rabbaniyeyi tazammun eden o et parçasına kalb tabirinden şöyle bir letafet çıkıyor ki; </em></strong></span></p><p> </p><p><span style="color: teal"><strong><em>o latife-i Rabbaniyenin insanın maneviyatına yaptığı hizmet, cism-i sanevberînin cesede yaptığı hizmet gibidir. Evet nasılki bütün aktar-ı bedene mâ-ül hayatı neşreden o cism-i sanevberî bir makine-i hayattır ve maddî hayat onun işlemesi ile kaimdir. </em></strong></span></p><p><span style="color: teal"><strong><em>Sekteye uğradığı zaman cesed de sukuta uğrar. Kezalik o latife-i Rabbaniye, âmâl ve ahval ve maneviyatın heyet-i mecmuasını hakikî bir nur-u hayat ile canlandırır, ışıklandırır; nur-u imanın sönmesiyle mahiyeti, meyyit-i gayr-ı müteharrik gibi bir heykelden ibaret kalır.</em></strong></span></p><p></p><p></p><p></p><p><span style="color: teal"><strong><em>Binler selam(alıntı)</em></strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="La-Tahzen, post: 253942, member: 1006758"] [B][I][COLOR=teal]Bediüzzaman hazretleri Risale-i Nur Külliyatında Kalb, ve kalbi insaniden müteaddid[/COLOR][/I][/B] [COLOR=teal][B][I]defa bahs etmiştir ama sizin sorduğunuz tarif manası [COLOR=darkred]işaratü'l- icazda [/COLOR]şu şekilde izah edilmiştir[/I][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][I]Kalb imanın mahalli olduğu gibi, en evvel Sâni’i arayan ve isteyen ve Sâni’in vücudunu delailiyle ilân eden, kalb ile vicdandır.[/I][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][I]Zira kalb, hayat malzemesini düşünürken, en büyük bir acze maruz kaldığını hisseder etmez, derhal bir nokta-i istinadı; kezalik emellerinin tenmiyesi (nemalandırmak) için bir çare ararken, derhal bir nokta-i istimdadı aramaya başlar. [/I][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][I]Bu noktalar ise, iman ile elde edilebilir. Demek, kalbin sem’ ve basara hakk-ı takaddümü vardır.[/I][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][I]İhtar: Kalbden maksad; sanevberî (çam kozalağı gibi) bir et parçası değildir. [/I][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][I]Ancak bir latife-i Rabbaniyedir ki, mazhar-ı hissiyatı, vicdan; ma’kes-i efkârı, dimağdır. Binaenaleyh o latife-i Rabbaniyeyi tazammun eden o et parçasına kalb tabirinden şöyle bir letafet çıkıyor ki; [/I][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][I]o latife-i Rabbaniyenin insanın maneviyatına yaptığı hizmet, cism-i sanevberînin cesede yaptığı hizmet gibidir. Evet nasılki bütün aktar-ı bedene mâ-ül hayatı neşreden o cism-i sanevberî bir makine-i hayattır ve maddî hayat onun işlemesi ile kaimdir. [/I][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][I]Sekteye uğradığı zaman cesed de sukuta uğrar. Kezalik o latife-i Rabbaniye, âmâl ve ahval ve maneviyatın heyet-i mecmuasını hakikî bir nur-u hayat ile canlandırır, ışıklandırır; nur-u imanın sönmesiyle mahiyeti, meyyit-i gayr-ı müteharrik gibi bir heykelden ibaret kalır.[/I][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][/B][/COLOR] [COLOR=teal][B][I]Binler selam(alıntı)[/I][/B][/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
İşaratü'l İcâz
risale i nur da kalb nasıl tarif ve tavsif edilmiştir
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst