Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
O faideleri göremiyorlar ve göremeyecekler ve görmeye de hakları yoktur.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ahmet.1" data-source="post: 517422" data-attributes="member: 1040028"><p><em><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Ubudiyet, emr-i İlahîye ve rıza-yı İlahîye bakar. Ubudiyetin dâîsi emr-i İlahî ve neticesi rıza-yı Hak'tır. Semeratı ve fevaidi, uhreviyedir. Fakat ille-i gaiye olmamak, hem kasden istenilmemek şartıyla, dünyaya ait faideler ve kendi kendine terettüb eden ve istenilmeyerek verilen semereler, ubudiyete münafî olmaz. Belki zaîfler için müşevvik ve müreccih hükmüne geçerler. Eğer o dünyaya ait faideler ve menfaatler; o ubudiyete, o virde veya o zikre illet veya illetin bir cüz'ü olsa; o ubudiyeti kısmen ibtal eder. Belki o hâsiyetli virdi akîm bırakır, netice vermez. İşte bu sırrı anlamayanlar, meselâ yüz hâsiyeti ve faidesi bulunan Evrad-ı Kudsiye-i Şah-ı Nakşibendî'yi veya bin hâsiyeti bulunan Cevşen-ül Kebir'i, o faidelerin bazılarını maksud-u bizzât niyet ederek okuyorlar. O faideleri göremiyorlar ve göremeyecekler ve görmeye de hakları yoktur. Çünki o faideler, o evradların illeti olamaz ve ondan, onlar kasden ve bizzât istenilmeyecek. Çünki onlar fazlî bir surette, o hâlis virde talebsiz terettüb eder. Onları niyet etse, ihlası bir derece bozulur. Belki ubudiyetten çıkar ve kıymetten düşer. Yalnız bu kadar var ki; böyle hâsiyetli evradı okumak için zaîf insanlar bir müşevvik ve müreccihe muhtaçtırlar. O faideleri düşünüp, şevke gelip; evradı sırf rıza-yı İlahî için, âhiret için okusa zarar vermez. Hem de makbuldür. Bu hikmet anlaşılmadığından; çoklar, aktabdan ve selef-i sâlihînden mervî olan faideleri görmediklerinden şübheye düşer, hattâ inkâr da eder.</span></span></em></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Ubudiyet: Kulluk Allah’ın(cc) emir ve yasaklarına uymak.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Emr-i İlahî: Allah’ın(cc) emri.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Rıza-yı İlahî: Allah’ın(cc) memnunluğu ve hoşnutluğu.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Dâî: Sebep olan, davet eden.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Rıza-yı Hak: Hakkın rızası, Allah’ın(cc) memnunluğu ve hoşnutluğu.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Semerat: Meyveler, neticeler, sonuçlar.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Fevaid: Faydalar.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Uhreviye: Ahirete ait, öbür dünya ile ilgili.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">İlle-i gaiye: Göreve bağlı faydalar ve sonuçlar.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Kasden: Kasıtlı olarak, bilerek ve isteyerek. *Özellikle.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Faide: Fayda, yarar.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Terettüb: Bağlı orarak meydana gelme, bağlı olarak ortaya çıkma.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Semere: Meyve, netice, sonuç.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Münafî: Zıt, ters, aykırı.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Belki: Umulur, ihtimal. *Hattâ. *Kat’iyyetle. Dahi. Şüpesiz.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Zaîf: Zayıf, güçsüz, kuvvetsiz.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Müşevvik: Teşvik edici, ilgi ve istek arttırıcı, coşturucu.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Müreccih: Tercih eden, üstün tutan.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Vird: Devamlı okunan dua.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Zikr: Allah’ı(cc) isimleriyle ve sıfatlarıyla(nitelikleriyle) anma, hatırlama.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">İllet: Asıl sebep, temel sebep.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Cüz': Kısım, parça.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">İbtal: Geçersiz yapma, çürütme, iptal.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Hâsiyet: Özellik, te’sir, etkileyicilik, fayda ve kuvvet.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Evrad-ı Kudsiye-i Şah-ı Nakşibend: Şeyh Bahaüddin Nakşibendi(ra) Hazretlerinin devamlı okuduğu bir duası.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Cevşen-ül Kebir: Peygamberimize(asm) vahiy olarak gelmiş çok değerli ve çok önemli büyük bir dua.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Maksud-u bizzât: Asıl istenen, asıl gaye.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Evrad: Virdler, devamlı yapılan ve okunan dualar.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Fazlî: İkram, iyilik ve yardım olarak.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Makbul: Kabul edilen, beğenilen, kabul gören.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Aktab: Kutuplar, ermiş kişi olan velilerin başları.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Selef-i sâlihîn: Geçmişteki Sâlih Müslümanlar.</span></span></p><p><span style="color: #008000"><span style="font-family: 'Arial'">Mervî: Rivayet edilen, anlatılan, aktarılan, nakledilen.</span></span></p><p></p><p><strong><em><p style="text-align: right"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 12px">Bediüzzaman</span></span></p><p></em></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ahmet.1, post: 517422, member: 1040028"] [I][FONT=Arial][SIZE=3]Ubudiyet, emr-i İlahîye ve rıza-yı İlahîye bakar. Ubudiyetin dâîsi emr-i İlahî ve neticesi rıza-yı Hak'tır. Semeratı ve fevaidi, uhreviyedir. Fakat ille-i gaiye olmamak, hem kasden istenilmemek şartıyla, dünyaya ait faideler ve kendi kendine terettüb eden ve istenilmeyerek verilen semereler, ubudiyete münafî olmaz. Belki zaîfler için müşevvik ve müreccih hükmüne geçerler. Eğer o dünyaya ait faideler ve menfaatler; o ubudiyete, o virde veya o zikre illet veya illetin bir cüz'ü olsa; o ubudiyeti kısmen ibtal eder. Belki o hâsiyetli virdi akîm bırakır, netice vermez. İşte bu sırrı anlamayanlar, meselâ yüz hâsiyeti ve faidesi bulunan Evrad-ı Kudsiye-i Şah-ı Nakşibendî'yi veya bin hâsiyeti bulunan Cevşen-ül Kebir'i, o faidelerin bazılarını maksud-u bizzât niyet ederek okuyorlar. O faideleri göremiyorlar ve göremeyecekler ve görmeye de hakları yoktur. Çünki o faideler, o evradların illeti olamaz ve ondan, onlar kasden ve bizzât istenilmeyecek. Çünki onlar fazlî bir surette, o hâlis virde talebsiz terettüb eder. Onları niyet etse, ihlası bir derece bozulur. Belki ubudiyetten çıkar ve kıymetten düşer. Yalnız bu kadar var ki; böyle hâsiyetli evradı okumak için zaîf insanlar bir müşevvik ve müreccihe muhtaçtırlar. O faideleri düşünüp, şevke gelip; evradı sırf rıza-yı İlahî için, âhiret için okusa zarar vermez. Hem de makbuldür. Bu hikmet anlaşılmadığından; çoklar, aktabdan ve selef-i sâlihînden mervî olan faideleri görmediklerinden şübheye düşer, hattâ inkâr da eder.[/SIZE][/FONT][/I] [COLOR="#008000"][FONT=Arial]Ubudiyet: Kulluk Allah’ın(cc) emir ve yasaklarına uymak. Emr-i İlahî: Allah’ın(cc) emri. Rıza-yı İlahî: Allah’ın(cc) memnunluğu ve hoşnutluğu. Dâî: Sebep olan, davet eden. Rıza-yı Hak: Hakkın rızası, Allah’ın(cc) memnunluğu ve hoşnutluğu. Semerat: Meyveler, neticeler, sonuçlar. Fevaid: Faydalar. Uhreviye: Ahirete ait, öbür dünya ile ilgili. İlle-i gaiye: Göreve bağlı faydalar ve sonuçlar. Kasden: Kasıtlı olarak, bilerek ve isteyerek. *Özellikle. Faide: Fayda, yarar. Terettüb: Bağlı orarak meydana gelme, bağlı olarak ortaya çıkma. Semere: Meyve, netice, sonuç. Münafî: Zıt, ters, aykırı. Belki: Umulur, ihtimal. *Hattâ. *Kat’iyyetle. Dahi. Şüpesiz. Zaîf: Zayıf, güçsüz, kuvvetsiz. Müşevvik: Teşvik edici, ilgi ve istek arttırıcı, coşturucu. Müreccih: Tercih eden, üstün tutan. Vird: Devamlı okunan dua. Zikr: Allah’ı(cc) isimleriyle ve sıfatlarıyla(nitelikleriyle) anma, hatırlama. İllet: Asıl sebep, temel sebep. Cüz': Kısım, parça. İbtal: Geçersiz yapma, çürütme, iptal. Hâsiyet: Özellik, te’sir, etkileyicilik, fayda ve kuvvet. Evrad-ı Kudsiye-i Şah-ı Nakşibend: Şeyh Bahaüddin Nakşibendi(ra) Hazretlerinin devamlı okuduğu bir duası. Cevşen-ül Kebir: Peygamberimize(asm) vahiy olarak gelmiş çok değerli ve çok önemli büyük bir dua. Maksud-u bizzât: Asıl istenen, asıl gaye. Evrad: Virdler, devamlı yapılan ve okunan dualar. Fazlî: İkram, iyilik ve yardım olarak. Makbul: Kabul edilen, beğenilen, kabul gören. Aktab: Kutuplar, ermiş kişi olan velilerin başları. Selef-i sâlihîn: Geçmişteki Sâlih Müslümanlar. Mervî: Rivayet edilen, anlatılan, aktarılan, nakledilen.[/FONT][/COLOR] [B][I][RIGHT][FONT=Arial][SIZE=3]Bediüzzaman[/SIZE][/FONT][/RIGHT][/I][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
O faideleri göremiyorlar ve göremeyecekler ve görmeye de hakları yoktur.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst