topraktoprak
Well-known member
SORU:
Memleketimizde nişanli gençler bazan yalnizca bir araya geliyor, birlikte gezip tozuyorlar.
Bazilari nişanlilarin böyle yalnizca bir arada gezip tozmalarinin câiz olmayacagini söylüyor, bazilari da, nisanlisidir, mahzur olmaz, diyorlar.
Ne dersiniz?
CEVAP:
Nişan, nikâh degildir.
Nikâh olmadigi içindir ki, nişanli gençler birbirlerinin yabancisi ve namahremidirler.
Herhangi bir yabanci ne ise bunlar da birbirleri için aynidirlar.
Bu bakimdan, nişanli gençler, yanlarinda üçüncü kimse bulunmadan yapayalniz basbaşa kalamaz, iki ikiye çarsida gezip tozamazlar.
Resûl-i Ekrem Efendimiz bir kadinin yabanci bir erkekle iki ikiye başbasa kalmalarini yasaklamis, bunlarin üçüncülerinin seytan olacagini haber vermislerdir.
Kaldiki, nişan hiçbir zaman taraflari baglayan anlasma degeri de tasimaz.
Bu esnada bir anlasmazlik çikabilir, birbirlerinin meçhul taraflarina sahit olup vaz geçebilirler.
Böyle bir ayrilmada taraflar yapayalniz kalmislarsa mahzur daha da çogalir, ihlâl ettikleri mahremiyet yüzünden bilhassa kiz tarafinin itibari asagi düsebilir.
Böyle bir ayrilmada, alinip verilen hediye ve nisan esyalari aynen iâde edilir, edilmeyenler de kiymetleri itibariyla paraya çevrilir, para olarak ödeme yoluna gidilerek helâllasilir.
Bu mevzuda âile büyükleri titiz olmali, büyük bir pişmanliga sebeb olacak hatanin dogabilecegi ihtimalini uzak görmemelidirler.
Alıntı: Ahmed ŞAHİN
Memleketimizde nişanli gençler bazan yalnizca bir araya geliyor, birlikte gezip tozuyorlar.
Bazilari nişanlilarin böyle yalnizca bir arada gezip tozmalarinin câiz olmayacagini söylüyor, bazilari da, nisanlisidir, mahzur olmaz, diyorlar.
Ne dersiniz?
CEVAP:
Nişan, nikâh degildir.
Nikâh olmadigi içindir ki, nişanli gençler birbirlerinin yabancisi ve namahremidirler.
Herhangi bir yabanci ne ise bunlar da birbirleri için aynidirlar.
Bu bakimdan, nişanli gençler, yanlarinda üçüncü kimse bulunmadan yapayalniz basbaşa kalamaz, iki ikiye çarsida gezip tozamazlar.
Resûl-i Ekrem Efendimiz bir kadinin yabanci bir erkekle iki ikiye başbasa kalmalarini yasaklamis, bunlarin üçüncülerinin seytan olacagini haber vermislerdir.
Kaldiki, nişan hiçbir zaman taraflari baglayan anlasma degeri de tasimaz.
Bu esnada bir anlasmazlik çikabilir, birbirlerinin meçhul taraflarina sahit olup vaz geçebilirler.
Böyle bir ayrilmada taraflar yapayalniz kalmislarsa mahzur daha da çogalir, ihlâl ettikleri mahremiyet yüzünden bilhassa kiz tarafinin itibari asagi düsebilir.
Böyle bir ayrilmada, alinip verilen hediye ve nisan esyalari aynen iâde edilir, edilmeyenler de kiymetleri itibariyla paraya çevrilir, para olarak ödeme yoluna gidilerek helâllasilir.
Bu mevzuda âile büyükleri titiz olmali, büyük bir pişmanliga sebeb olacak hatanin dogabilecegi ihtimalini uzak görmemelidirler.
Alıntı: Ahmed ŞAHİN