Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Tarihçe-i Hayat
Madden İlerleme Ve Müslümanlar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Yaakarii" data-source="post: 71320" data-attributes="member: 3033"><p>Tüm bunlar nedeniyle şimdilik benim kafamda şu fikir oluştu.</p><p></p><p>1-Kainatın ve onun bir çeşit kalbi olan dünyanın varlıgı Allah tan ötürüdür.Zat-ı Akdes e uygun olacak şekilde şuuanat sahibidir demiştik.Dünya şuunat,sıfat,isim,fiil sırasını izleyen yaratıldıgı günden beri hervakit tazelenen eserlerle dolu alemlerden bir alemdir.Zihayat,ziruh ve zişuur olanların yaşadıgı ve yaşaması irade edilen yerdir.Tüm sıfatları kemalde olan Zat ın bilinmek ve görünmek istemesi sırrınca kendisini Kendi ve mahlukatının nazarına sundugu yerlerden bir yerdir.Ve mahlukatın buna tesbih,tazim,şükür ve hamdla karşılık verdigi ve vermesi gereken,beklenilen yerdir dünya.</p><p></p><p>Denebilir ki geçmişten günümüze tüm enbiyanın,peygamberlerin insanlara verdigi ders buydu.İnsanı bu gerçege davet ettiler.Onun için semavi dinler tahrif olmamış haliyle haktır,aynı kaynaktan gelir deriz.</p><p></p><p>Ve bu anlamda yaşamak,bu teklif herkesin üzerinde olan bir yükümlülüktür.Emaneti üzerine alan müslüman,hristiyan,çinli,hind,arap herkestir.Bu vazifedeki noksanlık herkeste olacaktır yani ehl-i islam da bundan,dünyanın bu anlamından gafket edebilir.Dolayısıyla telkin,teşvik,tahşidat insanlara bu anlamda her vakit şarttır ve en öncelikli meseledir beşerin başında bulunan.</p><p></p><p></p><p>2-Şöyle hayal ettim Hz Adem a.s dünyaya ilk adımını atıyor cezasının üzerine ve insanlar için belirlenmiş imtihan geregi.Acaba dünyaya gelen Adem a.s ın aklına önce ne gelmiştir veya ne gelmeliydi.Uzaya ogullarımla bereber ne zaman çıkarım,bilgisayarı ne zaman icad ederim,televizyon radyoyla biz insanları ne zaman eglendiririm vs degildi herhalde.Aslolan manevi cihetti insanın ancak yaşadıgı yerde insanın ayrı bir gerçegiydi.İmtihanı burada devam edecekti ve iradeleriyle insan dünyanın dünya cihetine şekil vereceklerdi.</p><p></p><p>3-Terakkinin kaynagı ihtiyaç ve beşerin kaderinde,tarihinde kimbilir neler neler etkili olmuş.Asya da din,Batı da hikmet hakim olmuş.İnsan tarih içinde yuvarlana yuvarlana nisyan ve nankörlükle de beraber nerelere gelmiş,kimbilir hangi iyi şeyinin arkasında hangi kötü vasfı var.</p><p></p><p>Bu geldigimiz yer itibariyle dünyanın imarında,yani konunun başındaki bu zamanda yaşamak müşkilleşmiştir müslümanlar Allah Allah dedigi için geri kalmıştır demeye sebeb olan maddi ilerlemede frenkler,yabancılar önde olmuşlardır.Dünyanın kaderinde bu varmış diyebiliriz çünkü;</p><p></p><p>(<strong>Bil ki, kıymet ve ehemmiyet, kemiyette ve adet çokluğunda değil. Çünkü, insan eğer insan olmazsa, şeytan bir hayvana inkılâp eder. İnsan, bazı frenkler ve frenkmeşrepler gibi ihtirâsât-ı hayvâniyede terakki ettikçe, daha şiddetli bir hayvâniyet mertebesini alır. Sen görüyorsun ki, hayvânâtın kemiyet ve adet itibarıyla hadsiz bir çokluğu varken, ona nispeten insan gayet az iken, umum envâ-ı hayvânat üstünde sultan ve halife ve hâkim olmuştur. </strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>İşte, muzır kâfirler ve kâfirlerin yolunda giden sefihler, Cenâb-ı Hakkın hayvânâtından bir nevi habislerdir ki, Fâtır-ı Hakîm onları dünyanın imârâtı için halk etmiştir. Mü'min ibâdına ettiği nimetlerin derecelerini bildirmek için, onları bir vâhid-i kıyasî yapıp, âkıbetinde, müstehak oldukları Cehenneme teslim eder. </strong>)</p><p></p><p>frenkler belkide insana has o nankörlük ve nisyan ile birlikte beşerin tarihinde hayvani ihtiraslarda ilerleyerek yol aldılar,müslümanlar gibi degillerdi.Dolayısıyla Hz Adem in düştügü bu topraklarda onları dünyaya dünya cihetiyle sevkeden ihtiyaçlar,saikler veya arızalar daha şiddetli idi.Ve sonuç olarak dünyayı imar ettiler ve bizim açımızdan belki bu durum yine bir nimet oldu,onlar dahi kıyas yapacagımız bir çeşit ölçü gibi oldular.Belki şu an şu konuda da buna muhatap oluyorlar bu halleriyle. </p><p></p><p>4-İşte yukarıda geri kaldık diyenin nazar etmedigi,gaflet ettigi şey buydu ve onun için insanlar bu zamanda dünya da dünya demeli diyordu.Halbuki buraya kadar konuştugumuz şeyler dikkate alınsa ahiret ve ahiret yolunda dünyada din cihetiyle gaflet etmekten insanların her vakit korunması gerektigi düşünülürdü.Veya en azından o zihniyette bir noksanlık olmasa biz dinimizden geri kalmadan bu ihtiras-ı hayvaniyeleri sonucu madden terakki etmiş yabancılara nasıl yetişiriz diye düşünülürdü.</p><p></p><p>Onun için bir defa top tüfek dense bin defa Allah Allah demek gerekir.Ama bu zihniyetin uygulamaları bin defa top tüfek demek şeklinde gözüküyor,insanların gafletini artırıyorlar bu zamanın her türlü aracıyla.</p><p></p><p>5-Ve ayrıca düşünmüyorlar ki dinden kopan,dine az telkin yapan insanların maddiyatçılıgı nere gider.Çünkü şu an maddi terakkiden saglanan menfaatler,lezzetler dahi bir şekilde ahiret inancıyla mümkün.Çünkü sonu oldugu bilinen bir lezzet acılaşır insan kendisinin ve dünyanın ebedi oldugu zannıyla belki o şeylerden mutluluk duyuyor.(devekuşu misali)</p><p></p><p>O açıdan insanlar iki şekilde de aslında dine gebe,borçlu.Bir fıtri olarak/hak olarak üzerlerine aldıkları emanetin Allah a bakan ciheti.İki gafletlerini ve dünyadaki aldıkları lezzetlerini dahi biz yaşamaya devam edecegiz şeklindeki bir çeşit ahiret inançlarına borçlu olmaları.Çünkü onun ile kendilerini teselli ediyorlar ve ahiret inançlarını sadece bu noktada lezzetlerini artırmak adına kullanıyorlar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Yaakarii, post: 71320, member: 3033"] Tüm bunlar nedeniyle şimdilik benim kafamda şu fikir oluştu. 1-Kainatın ve onun bir çeşit kalbi olan dünyanın varlıgı Allah tan ötürüdür.Zat-ı Akdes e uygun olacak şekilde şuuanat sahibidir demiştik.Dünya şuunat,sıfat,isim,fiil sırasını izleyen yaratıldıgı günden beri hervakit tazelenen eserlerle dolu alemlerden bir alemdir.Zihayat,ziruh ve zişuur olanların yaşadıgı ve yaşaması irade edilen yerdir.Tüm sıfatları kemalde olan Zat ın bilinmek ve görünmek istemesi sırrınca kendisini Kendi ve mahlukatının nazarına sundugu yerlerden bir yerdir.Ve mahlukatın buna tesbih,tazim,şükür ve hamdla karşılık verdigi ve vermesi gereken,beklenilen yerdir dünya. Denebilir ki geçmişten günümüze tüm enbiyanın,peygamberlerin insanlara verdigi ders buydu.İnsanı bu gerçege davet ettiler.Onun için semavi dinler tahrif olmamış haliyle haktır,aynı kaynaktan gelir deriz. Ve bu anlamda yaşamak,bu teklif herkesin üzerinde olan bir yükümlülüktür.Emaneti üzerine alan müslüman,hristiyan,çinli,hind,arap herkestir.Bu vazifedeki noksanlık herkeste olacaktır yani ehl-i islam da bundan,dünyanın bu anlamından gafket edebilir.Dolayısıyla telkin,teşvik,tahşidat insanlara bu anlamda her vakit şarttır ve en öncelikli meseledir beşerin başında bulunan. 2-Şöyle hayal ettim Hz Adem a.s dünyaya ilk adımını atıyor cezasının üzerine ve insanlar için belirlenmiş imtihan geregi.Acaba dünyaya gelen Adem a.s ın aklına önce ne gelmiştir veya ne gelmeliydi.Uzaya ogullarımla bereber ne zaman çıkarım,bilgisayarı ne zaman icad ederim,televizyon radyoyla biz insanları ne zaman eglendiririm vs degildi herhalde.Aslolan manevi cihetti insanın ancak yaşadıgı yerde insanın ayrı bir gerçegiydi.İmtihanı burada devam edecekti ve iradeleriyle insan dünyanın dünya cihetine şekil vereceklerdi. 3-Terakkinin kaynagı ihtiyaç ve beşerin kaderinde,tarihinde kimbilir neler neler etkili olmuş.Asya da din,Batı da hikmet hakim olmuş.İnsan tarih içinde yuvarlana yuvarlana nisyan ve nankörlükle de beraber nerelere gelmiş,kimbilir hangi iyi şeyinin arkasında hangi kötü vasfı var. Bu geldigimiz yer itibariyle dünyanın imarında,yani konunun başındaki bu zamanda yaşamak müşkilleşmiştir müslümanlar Allah Allah dedigi için geri kalmıştır demeye sebeb olan maddi ilerlemede frenkler,yabancılar önde olmuşlardır.Dünyanın kaderinde bu varmış diyebiliriz çünkü; ([b]Bil ki, kıymet ve ehemmiyet, kemiyette ve adet çokluğunda değil. Çünkü, insan eğer insan olmazsa, şeytan bir hayvana inkılâp eder. İnsan, bazı frenkler ve frenkmeşrepler gibi ihtirâsât-ı hayvâniyede terakki ettikçe, daha şiddetli bir hayvâniyet mertebesini alır. Sen görüyorsun ki, hayvânâtın kemiyet ve adet itibarıyla hadsiz bir çokluğu varken, ona nispeten insan gayet az iken, umum envâ-ı hayvânat üstünde sultan ve halife ve hâkim olmuştur. İşte, muzır kâfirler ve kâfirlerin yolunda giden sefihler, Cenâb-ı Hakkın hayvânâtından bir nevi habislerdir ki, Fâtır-ı Hakîm onları dünyanın imârâtı için halk etmiştir. Mü'min ibâdına ettiği nimetlerin derecelerini bildirmek için, onları bir vâhid-i kıyasî yapıp, âkıbetinde, müstehak oldukları Cehenneme teslim eder. [/b]) frenkler belkide insana has o nankörlük ve nisyan ile birlikte beşerin tarihinde hayvani ihtiraslarda ilerleyerek yol aldılar,müslümanlar gibi degillerdi.Dolayısıyla Hz Adem in düştügü bu topraklarda onları dünyaya dünya cihetiyle sevkeden ihtiyaçlar,saikler veya arızalar daha şiddetli idi.Ve sonuç olarak dünyayı imar ettiler ve bizim açımızdan belki bu durum yine bir nimet oldu,onlar dahi kıyas yapacagımız bir çeşit ölçü gibi oldular.Belki şu an şu konuda da buna muhatap oluyorlar bu halleriyle. 4-İşte yukarıda geri kaldık diyenin nazar etmedigi,gaflet ettigi şey buydu ve onun için insanlar bu zamanda dünya da dünya demeli diyordu.Halbuki buraya kadar konuştugumuz şeyler dikkate alınsa ahiret ve ahiret yolunda dünyada din cihetiyle gaflet etmekten insanların her vakit korunması gerektigi düşünülürdü.Veya en azından o zihniyette bir noksanlık olmasa biz dinimizden geri kalmadan bu ihtiras-ı hayvaniyeleri sonucu madden terakki etmiş yabancılara nasıl yetişiriz diye düşünülürdü. Onun için bir defa top tüfek dense bin defa Allah Allah demek gerekir.Ama bu zihniyetin uygulamaları bin defa top tüfek demek şeklinde gözüküyor,insanların gafletini artırıyorlar bu zamanın her türlü aracıyla. 5-Ve ayrıca düşünmüyorlar ki dinden kopan,dine az telkin yapan insanların maddiyatçılıgı nere gider.Çünkü şu an maddi terakkiden saglanan menfaatler,lezzetler dahi bir şekilde ahiret inancıyla mümkün.Çünkü sonu oldugu bilinen bir lezzet acılaşır insan kendisinin ve dünyanın ebedi oldugu zannıyla belki o şeylerden mutluluk duyuyor.(devekuşu misali) O açıdan insanlar iki şekilde de aslında dine gebe,borçlu.Bir fıtri olarak/hak olarak üzerlerine aldıkları emanetin Allah a bakan ciheti.İki gafletlerini ve dünyadaki aldıkları lezzetlerini dahi biz yaşamaya devam edecegiz şeklindeki bir çeşit ahiret inançlarına borçlu olmaları.Çünkü onun ile kendilerini teselli ediyorlar ve ahiret inançlarını sadece bu noktada lezzetlerini artırmak adına kullanıyorlar. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Tarihçe-i Hayat
Madden İlerleme Ve Müslümanlar
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst