Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Kuran-i Kerim
Sorularla Kuran-ı Kerim
Kur'an-ı kerîm'den bedialar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kasif1" data-source="post: 263687" data-attributes="member: 1008778"><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">Mushaf-ı Şerif "Elhamdü-lillâh" ile başlar, "Kuleuzü" ile sona erer. Bu her iki sûrenin harfleri tekrarsız olarak sayılırsa 22 harftir. Alusî'nin nakline</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">göre, bunu nüzul senelerine bir remz ve işaret sayanlar olmuştur. .</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">Burada şöyle bir nükte de vardır: Kur'an'ın nüzul müddeti 22 sene, 2 ay, 22</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">gün olduğunu söylenmişdir. İki tarafta sûreler iki yerde 22 harfli; bunu şöyle</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">yazalım: 22-2-22. İki tarafa 22 yazıp araya da 2'yi koyunca tam nüzul müddeti</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">olan 22.2.22 çıkıyor. Nasıl hoş değil mi?</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">"Kur'an Dili" sahibi merhum M.Hamdi Yazir bu hususta diyor ki: </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"><strong>"Bu gibi tevafuklara ahkâm terettüp edecek kadar ihticaca salih, ifadesi maksud bir mânayı murad nazariyle bakmak doğru olmaz ise de hakikatte ilmi ilâhîye nazaran tesadüf mülâhazası varid olamıyacağı ve her tesadüfün dahi nefsel emirde bir hikmet ve mânası bulunmak iktiza edeceği teemmül olunursa, bu gibi tesadüflerin yerine göre remzi bir mâna ifadesinden hâli kalmıyacağı da inkâr edilemez. Bu sebeple bunları da letaifi işaret ve müstetbeati terakib kabilinden olan zevki nüktelere mülhak remzler, imalar halinde kayıt ve mütalâa etmek faideden hâli olmaz. Kur'an'da bu kabilden de bir çok incelikler bulunduğu malûm, maamafih müteşabihat vâdisi demek olan bu gibi nüktelerden muhkemat hilâfına mânalar çıkarmaya kalkışmak, hurufilik zeygu dalalile batınilik zulmetlerine sürüklenmek demek olacağı, bunun ise Kur'an'ın zulmetten nura götüren açık beyanına münafi olduğu da şüphesiz olmakla beraber muhkemata aykırı olmayarak sezilen, duyulan, lem'alar, lemhalar, ince ince irfanları, zevkleri okşayan remzler, imalar, kaalden ziyade hâle ait olan ve ehlinden başkasına keşf-i nikab etmeyen bedialar da ne kadar incelense o kadar müfid, o kadar lâtif olur. Meselâ Kur'an'ın evveli besmelenin (Başı) ile başladığı, ahiri de nâsın (sini) ile hitam bulduğu mülâhaza edilince, buna "Bes"(17) yâni yetişir, kâfi, işte o kadar demek gibi olduğu, bunun da</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"><strong>ما فرطنا في الكتاب من شيئ ثم 'لي ربهم يحشرون </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"><strong>"Mâ Ferratnâ fil-kitabi min şey'in sümme ileyye rabbibhim yuhşerun''</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"><strong>mazmunu muhkemine mutabık olarak Kur'an'ın başka bir kitaba, diğer bir delile ihtiyaç bırakmıyacak derecede usuli dinin hepsini hâvi, kâfi bir hidayet rehberi olduğuna bir remz, yâni</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"><strong>اولم يكفيهم 'نا انزلنا عيك الكتاب تتلي عليهم ان في ذلك لرحمة وذكري لقوم يؤمنون </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"><strong>"Evelem yekfihüm inna enzelna aleykel kitabe tütlâ aleyhim inne fi zalike lerahmeten ve zikra likavmin yü'minun" mazmunu muhkemine de işaret olması gibi anlayışlar, boş değil hoştur."(18)</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"><strong>Bazıları Kur'an'ın "Elhamdülil-lâh" ile başladığına, onun elifini alarak nâsın sini ile bir "Üs" teşkil ederler ve bu Kur'an esas temeldir, remzine bir işarettir derler ki, buda (Bes) gibi hoştur.</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">____________ </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">(17) Evvel ve âhri Kur'an ziçe bâ âmed ve sin اول وآخر قرآن زجه آمد وسين </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">Yâni ender rehdin-i rehber-i tü Kur'an-ı bes..</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">يعني اندر ره دين رهبير تو قران بس </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #4b0082">18) M. H. Yazır, Hak Dini, Kur'an Dili; c. VIII, s. 6430.</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kasif1, post: 263687, member: 1008778"] [SIZE=4][COLOR=#4b0082]Mushaf-ı Şerif "Elhamdü-lillâh" ile başlar, "Kuleuzü" ile sona erer. Bu her iki sûrenin harfleri tekrarsız olarak sayılırsa 22 harftir. Alusî'nin nakline göre, bunu nüzul senelerine bir remz ve işaret sayanlar olmuştur. . Burada şöyle bir nükte de vardır: Kur'an'ın nüzul müddeti 22 sene, 2 ay, 22 gün olduğunu söylenmişdir. İki tarafta sûreler iki yerde 22 harfli; bunu şöyle yazalım: 22-2-22. İki tarafa 22 yazıp araya da 2'yi koyunca tam nüzul müddeti olan 22.2.22 çıkıyor. Nasıl hoş değil mi? "Kur'an Dili" sahibi merhum M.Hamdi Yazir bu hususta diyor ki: [B]"Bu gibi tevafuklara ahkâm terettüp edecek kadar ihticaca salih, ifadesi maksud bir mânayı murad nazariyle bakmak doğru olmaz ise de hakikatte ilmi ilâhîye nazaran tesadüf mülâhazası varid olamıyacağı ve her tesadüfün dahi nefsel emirde bir hikmet ve mânası bulunmak iktiza edeceği teemmül olunursa, bu gibi tesadüflerin yerine göre remzi bir mâna ifadesinden hâli kalmıyacağı da inkâr edilemez. Bu sebeple bunları da letaifi işaret ve müstetbeati terakib kabilinden olan zevki nüktelere mülhak remzler, imalar halinde kayıt ve mütalâa etmek faideden hâli olmaz. Kur'an'da bu kabilden de bir çok incelikler bulunduğu malûm, maamafih müteşabihat vâdisi demek olan bu gibi nüktelerden muhkemat hilâfına mânalar çıkarmaya kalkışmak, hurufilik zeygu dalalile batınilik zulmetlerine sürüklenmek demek olacağı, bunun ise Kur'an'ın zulmetten nura götüren açık beyanına münafi olduğu da şüphesiz olmakla beraber muhkemata aykırı olmayarak sezilen, duyulan, lem'alar, lemhalar, ince ince irfanları, zevkleri okşayan remzler, imalar, kaalden ziyade hâle ait olan ve ehlinden başkasına keşf-i nikab etmeyen bedialar da ne kadar incelense o kadar müfid, o kadar lâtif olur. Meselâ Kur'an'ın evveli besmelenin (Başı) ile başladığı, ahiri de nâsın (sini) ile hitam bulduğu mülâhaza edilince, buna "Bes"(17) yâni yetişir, kâfi, işte o kadar demek gibi olduğu, bunun da ما فرطنا في الكتاب من شيئ ثم 'لي ربهم يحشرون "Mâ Ferratnâ fil-kitabi min şey'in sümme ileyye rabbibhim yuhşerun'' mazmunu muhkemine mutabık olarak Kur'an'ın başka bir kitaba, diğer bir delile ihtiyaç bırakmıyacak derecede usuli dinin hepsini hâvi, kâfi bir hidayet rehberi olduğuna bir remz, yâni اولم يكفيهم 'نا انزلنا عيك الكتاب تتلي عليهم ان في ذلك لرحمة وذكري لقوم يؤمنون "Evelem yekfihüm inna enzelna aleykel kitabe tütlâ aleyhim inne fi zalike lerahmeten ve zikra likavmin yü'minun" mazmunu muhkemine de işaret olması gibi anlayışlar, boş değil hoştur."(18) Bazıları Kur'an'ın "Elhamdülil-lâh" ile başladığına, onun elifini alarak nâsın sini ile bir "Üs" teşkil ederler ve bu Kur'an esas temeldir, remzine bir işarettir derler ki, buda (Bes) gibi hoştur.[/B] ____________ (17) Evvel ve âhri Kur'an ziçe bâ âmed ve sin اول وآخر قرآن زجه آمد وسين Yâni ender rehdin-i rehber-i tü Kur'an-ı bes.. يعني اندر ره دين رهبير تو قران بس 18) M. H. Yazır, Hak Dini, Kur'an Dili; c. VIII, s. 6430.[/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Kuran-i Kerim
Sorularla Kuran-ı Kerim
Kur'an-ı kerîm'den bedialar
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst