İslam'da sübyancılık var mı?

Slippery Floor

New member
İslam eleştirmenleri diyorlar ki: "Taberi ve Mevdudi tefsirinde ve Fetava-yı Hindiye'de açıkça ergenliğe girmemiş
kız çocuğuyla cinsel ilişkiye girilebileceği yazıyor. Fakih ve müfessirlerin ezici bir çoğunluğu da Talak 65/4 ayetinden yaşı küçük olduğu için adet görmeyenlerin (yani kız çocuklarının) evlendirilebileceği hükmünü çıkarmış. Kur'an'da hurilerden söz edilirken "göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar" (Nebe 78/33) deniliyor. Buhari'de Muhammed'in 9 yaşındaki Aişe ile gerdeğe girdiği yazılıdır. Bütün bunlar İslam'da sübyancılığın teşvik edildiğini gösteriyor."

Bu iddiaya nasıl cevap verebiliriz? İslam'da kız çocuklarının evlendirilmesine neden izin verilmiştir?

TALAK/4'ÜN TEFSİRİNDEN ÖRNEKLER:

Mevdudi, Tefhimu'l Kuran, Talak/4'ün tefsiri

Büluğa ermediği için hayız görmeyen veya bazı nedenler dolayısıyla geç hayız gören ya da çok büyük bir istisna olup da hiç hayız görmeyen kadınlar, hayızdan kesilmiş kadınlar gibi talaktan sonra 3 ay iddet beklerler.

Kur'an'ın bu açıklamasına göre, burada "Mudhale" (kocasıyla gerdeğe girmiş) bir kadının sözkonusu olduğuna dikkat edilmelidir. Çünkü mübaşeret olmasaydı eğer, iddet sözkonusu olmazdı. (Bkz. Ahzab: 49) Bu yüzden, henüz hayız görmeye başlamamış kızların, iddetinin beyan edilmesinden anlaşıldığına göre, bu yaştaki kızlarla evlenmek ve kocalarının kendileriyle cinsel ilişkide bulunması caizdir. Dolayısıyla Kur'an'ın caiz gördüğü bir davranışı hiçbir Müslümanın yasaklamaya hakkı yoktur.

Seyyid Kutub, Fizilal'il Kuran, Talak/4-5'in tefsiri:

Boşanma sonrası bekleme döneminin süresine ilişkin bu sınırlandırma hayız görmeyen, bir de hamile olmayan kadınlar içindir. Hayız görmeme durumu hem hayızdan kesilmiş kocamış kadınlar hem de yaşının küçüklüğünden veya bir hastalıktan dolayı henüz hayız görmeyen kadınları kapsıyor.

Ömer Nasuhi Bilmen, Kuran Tefsiri, Talak/4'ün tefsiri

Ve o kadınlar ki, altmış veya elli beş yaşında oldukları için hayzdan kesilmişler veya pek genç oldukları için henüz hayz görmeğe başlamamışlardır, eğer bunların boşandıkları vakit iddetleri hususunda şüpheye düşmüş iseniz biliniz ki: onların iddetleri üç aydır. Bu kadar müddet bekleyince kendilerini boşamış olan kocaları ile bağları tamam kesilmiş olur, artık başkaları ile evlenebilirler.

Elmalılı M. Hamdi Yazır, Hak Dini - Kuran Dili, Talak/4'ün tefsiri

Bunlar gerek on yedi yaşından küçük olup henüz büluğa ermemiş olduklarından dolayı hayız görmemiş olanları ve gerek büluğ yaşının en üst sınırı olan on yedi yaşını geçmiş, binaenaleyh yaş itibariyle büluğa ermiş oldukları halde âdet görmeyenleri kapsamaktadır.

İbn-i Kesir,

Hadislerle Kuran-ı Kerim Tefsiri (Çağrı Yayınları), çevirenler: Prof.
Dr. Bekir Karlığa / Prof. Dr. Bedriddin Çetiner, Talak/4'ün tefsiri

Allah Teâlâ, yaşlılık nedeniyle âdetten kesilmiş olan kadınların iddet müddetinin âdet gören kadınlarla ilgili olarak Bakara sûresinde (228. âyet) belirtildiği gibi üç temizlik üzerine üç ay olduğunu belirti*yor. Henüz âdet yaşına erişmemiş olan küçük kızların da âdetten kesil*miş hanımlar gibi üç ay iddet bekleyeceklerini bildiriyor

Celal Yıldırım, İlmin Işığında Asrın Kuran Tefsiri (Anadolu Yayınları), Talak/4'ün tefsiri

İniş Sebebi:

Ubey b. Kâb (R.A.), Peygamber Efendimize: «Ya Resûlellah! Kadınların iddetiyle ilgili âyet inince Medineli bazı kişiler, ayhalinden ümidi kesilenle henüz ayhali olmayan kadınların ve bir de hâmile kadınların iddeti hakkında Kur'ân'da bir açıklama ve hüküm yoktur, diyorlar. Bu hususta ne buyurursunuz?» diye sorunca, ilgili âyetler indi.< (...) Yaşı küçük olduğundan henüz ayhali görmüyorsa, o da boşandıktan sonra üç ay bekler; bu süre dolmadan başka biriyle evlenemez.

Muhammed Ali Es-Sabuni, Safvetü’t Tefasir(Ensar Neşriyat), Talak/4'ün tefsiri

Aynı şekilde, küçüklüğünden dolayı hayız görmeyenlerin iddeti de üç aydır.

Ali Küçük, Besairu'l Kuran (Adım Yayınevi), Talak/4'ün tefsiri

Yaşlılıklarından dolayı hayızdan kesilmiş, hayızdan ümidi kesilmiş, hayız görme dönemi bitmiş ve henüz hayız görmemiş, hayız görecek yaşa gelmemiş kadınların iddetleri hususunda bir şüpheye düşerseniz, bilesiniz ki onların iddetleri üç aydır. Gebe olan kadınların iddetleri ise doğumları ile tamamlanmış olur.

Konyalı Mehmed Vehbi, Büyük Kuran Tefsiri (Üçdal Neşriyat), Talak/4'ün tefsiri

Vacip Tealâ kadınların hayız görenlerinin iddetini beyan buyurunca huzur-u risalette bulunan ashaptan (Müaz b. Cebel) ''Ya Resulallah! Hayız erbabının iddetini bildik. Erbab-ı hayızdan olmayanların iddeti nedir?'' ve diğer bir kimsenin dahi ''sabiyye olanların iddeti nedir?'' ve bir başkasının da ''karnında çocuk olanların iddeti nedir?'' demeleri üzerine şu suâl olunan hatunların iddetlerini beyan etmek üzere buyuruyor: ''Talâk verdiğiniz nisvandan sol hatunlar ki onlar hayızdan kesilmekle çocuk getirmekten me'yııs oldular. Eğer onların iddetlerinde şüphe ederseniz onların ve hiç hayız görmeyen sabiyye hatunların müddet-i iddetleri üç aydır ve üzerleri çocuklu olan hatunların gerek mutalleka olsun ve gerek kocaları vefat etmiş olsun iddetleri üzerlerinde olan çocukları doğuruncaya kadardır.

Yani elli-ellibeş yaşını tecavüz etmekle hayızdan ve çocuktan ümidi kesilmiş me'yus ve yaşlı olan kadınlara ve henüz sinn-i rüşde baliğ olmamış sabiyye olanlara talâk verip de iddetinde şekkederseniz onların iddetleri eğer talâk ayın bidâyesine tesadüf ederse o ayın ibtidası ve ayın ortasına tesadüf ederse gün hesabiyle üç aydır.
 

ASHAB-I BEDR

Well-known member
Bu nasıl bir sorudur ? İnsanlar sapık hayatlarına İslamiyetten Settar edebilecek,kendilerini avutabilecek cevaplar mı arıyor ?

Başka işleri mi kalmadı.

İslam eleştirmenleri diyorlar ki: "Taberi ve Mevdudi tefsirinde ve Fetava-yı Hindiye'de açıkça ergenliğe girmemiş
kız çocuğuyla cinsel ilişkiye girilebileceği yazıyor. Fakih ve müfessirlerin ezici bir çoğunluğu da Talak 65/4ayetinden yaşı küçük olduğu için adet görmeyenlerin (yani kız çocuklarının) evlendirilebileceği hükmünü çıkarmış. Kur'an'da hurilerden söz edilirken "göğüsleri tomurcuklanmış yaşıt kızlar" (Nebe 78/33) deniliyor. Buhari'de Muhammed'in 9 yaşındaki Aişe ile gerdeğe girdiği yazılıdır. Bütün bunlar İslam'da sübyancılığın teşvik edildiğini gösteriyor."

Bu iddiaya nasıl cevap verebiliriz? İslam'da kız çocuklarının evlendirilmesine neden izin verilmiştir?

Ayet istisna olarak geçtiği söylediğiniz hadislerin numarası ile neye binaen söylenmiş olduğunu araştırmamız açısından yeniden eklemenizi tavsiye ederim.

Bahsi geçen isim Kainatın En Ekmeli,yaratılanların en övülmüşüdür.Edeb çizgisinde bahsedilmesi gerekir ki hele hele bizim gibi avamın onun ehli beytine abuk sabuk yorumlar yapma hakkını vermez.

Kendini bilmez birçok kişi ve sapık fırka; özellikle Efendimiz (s.a.v) eşi Hz.Aişe annemizin yaşı konusunda ısrarla aynı şeyleri kekelemektedirler.



Konuları başka başka cihetlere nazar ederek insanların imanlarını zayıflatmayı hedef seçmişlerdir.

Böyle saçma bir sorunun kaldı ki cevabı Onun mübarek ehli beytinde aranacak değildir.Hz .Aişe annemizin yaşı konusuna gelince burayı okuyun.

Hz Ayşe (ra) validemiz, Peygamberimiz (asv) ile evlendiğinde kaç yaşındaydı? | Sorularla İslamiyet
 

kýrýmlý

Well-known member
Hemen sorunuzun cevabını vererek başlıyalım.İslamda sübyancılık yoktur.

Öyleyse bu görüşler nasıl ortaya çıkmıştır diye soru aklımızı gelecektir elbetteki.Bu soruyu sormakta soranlarda sizde haklısınız.Bu tip sorular sorulmadığı taktirde meselenin doğru anlaşılamayacağı için sorunun sorulması,konunun incelenmesi gerekir ki böyle şüpheler akıllarda kalmasın.Dinimiz ve Kuran gerçek şekliyle anlaşılabilsin.

İlk önce bu tip konuların çıktığı Peygamberimizin,Ayşe validemizle evliliğinden bahsedelim.Konular çok uzamasın diye kısa olarak anlatmaya çalışacağım.Anlattığım doğrultuda araştırmalar yaparsanız tafsilatlarını bulabilirsiniz.Buhari'de bahsi geçen Peygamberimizin 9 yaşında gerdeğe girdiği bilgisi yanlıştır.Çünkü Ayşe validemiz Ablası Esma'dan 10 yaş küçüktü.Esma hicri 73 yılında 100 yaşında iken öldü.Öyle ise Esma hicrette27-28 yaşında idi.Ayşe validemiz 10 yaş küçük olduğuna göre hicrette 17-18 yaşında idi.Peygamberimizle Medine'de evlendiklerine göre Ayşe validemiz,Peygamberimizle evlendiğinde en az 19-20 yaşında olmalıdır.

Ayrıca Ayşe validemiz Bedir ve Uhud savaşlarınada katılmıştır.Uhud savaşı Hicri 3.yıldadır.Bu savaşta Ayşe validemiz kılıç alarak cephede savaşmak istemiş fakat Peygamberimiz engel olmuştur.Bu bilgiler sebebiyle Ayşe validemizin Peygamberimizle 9 yaşında evlendiği doğru değildir.

Talak Suresi 4. ayet şöyledir.

وَاللَّائِي يَئِسْنَ مِنَ الْمَحِيضِ مِن نِّسَائِكُمْ إِنِ ارْتَبْتُمْ فَعِدَّتُهُنَّ ثَلَاثَةُ أَشْهُرٍ وَاللَّائِي لَمْ يَحِضْنَ وَأُوْلَاتُ الْأَحْمَالِ أَجَلُهُنَّ أَن يَضَعْنَ حَمْلَهُنَّ وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مِنْ أَمْرِهِ يُسْرًا

Bu ayette,sizinde yukarıda bahsettiğiniz gibi bazı müfessirler,Kırmızı ile yazdığım lem yahıdne kelimesinden yola çıkarak,henüz hayız görmemiş kızlardan da bahsettiğini söylemiş olsalar da bu yorumlarda yanlıştır.Çünkü lem edatı dili ve mişli geçmiş zamanlarda kullanılır ve önüne geldiği kelimeyi olumsuz hale getirir.Yani aslında bu kelime,henüz hayız görmemiş kızları değil.Hayız görmüş ve artık hayızdan kesilmiş kadınlardan bahseder.

Malesef meal ve tefsirlerde böyle yanlış çeviri ve yorumlara rastlamaktayız.Ancak bu gibi durumlarda Kuran'ın kendisine baktığımızda doğrunun ne olduğunu görmekteyiz.

Pekiyi birde şöyle bir soru gelirse aklımıza.Kuran bize evlilikle alakalı bir yaş bildiriyor mu?İşin aslında en önemli tarafı burası.Tüm şüpheleri dağıtmaya,tartışmaları sona erdirmeye bir tek ayet yeterlidir.Çünkü tek tartışmasız kesin doğru olan söz Allah'ın sözüdür.Onlarda Kuran'da yazılıdır elhamdülillah.

Nisa Suresi 6.ayete bir bakalım.

Yetimleri evlenme çağına gelene kadar deneyiniz. Eğer olgunlaştıklarını görürseniz hemen mallarını kendilerine teslim ediniz.

Bakın yukarıdaki ayette rabbimiz "evlilik çağından" bahsetmekte ve bu evlilik çağından kast edilenin,buluğ olmadığını,kendilerinde olgunluk görülen yani mallarını bir başkasına kaptırmayacak,parasını kullanabilecek dolayısıyla evini geçindirebilecek bir yaş olması gerektiğini anlıyoruz.Buluğa ermiş bir çocuğa mallarını verirseniz,bir başkaları onu kandırarak o malları elinden kolayca alabilir.Paraya,mala sahip olmak buluğ ile olan bir şey olmadığına göre evlilik çağı daha ilerideki bir yaştır.

Rabbimiz İbrahim Suresi 4. ayette de Tüm peygamberleri kendilerini anlasınlar diye kavimlerinin diliyle gönderdiğini söylemekte.Demek ki Kuran indirildiği topluma anlaşılır bir dille gönderildiğine göre o dönemdeki Arapların da "evlilik çağı" diye bir kavramdan haberleri var demektir.

Böylece Kuran'ın ayetleri doğrultusunda meseleye baktığımızda İslamda küçük yaşta evlenmek diye bir şey olmadığını,"İslam sübyancılığı teşvik ediyor" demenin Müslümanların akıllarını karıştırmak için çıkarılmış iftiralar olduğunu anlıyoruz.
 
Üst