Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İmam Gazali hangi konularda İbni Rüşd, Farabi İbn Sina ile fikir ayrılığı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="&amp;#304;lim-irfan" data-source="post: 166571" data-attributes="member: 8679"><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="font-size: 15px">İmam Gazali hangi konularda İbni Rüşd, Farabi ve İbn Sina ile fikir ayrılığına düşmüştür?</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="font-size: 15px"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="font-size: 15px"></span><span style="color: magenta">İmam Gazali’ye göre, felsefeciler üç kısımdır:</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Dehriyyûn/Materyalistler:<span style="color: blue"> Bunların çoğu eski felseficilerden olup kâinatın ezelî olduğunu, varlıkların bir yaratıcısının olmadığını söyleyen ateist zındıklardır.</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong>Tabiiyyûn/tabiatçılar: <span style="color: blue">Bunlar Allah’ın harika sanatı olan tabiatı/doğayı derinlemesine inceleyip bunların yaratıcısız olmayacağına kanaat getirdiler. Ancak, bu işe fazla daldıkları için, her şeyin otomatikman tabiat düzenine bağlandığını, işlerin bu düzenekte cereyan ettiğini, dolayısıyla, ölümden sonra dirilişin, hesabın kitabın olmayacağını söylediler ve tabiatıyla dinlerin söyledikleri Allah’ın emir ve yasaklarını göz önünde bulundurmanın hiç gereği olmadığını savundular. Bunlar da bir nevi zındıklardır.</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong>İlahiyyûn/İlahiyatçılar:</strong> </span><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue">Bu üçüncü kısım, Sokrat, Eflatun, Aristo gibi sonradan gelen filozoflardan meydana gelmiştir(el Münkız-şamile, 1-7).</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue">Özellikle Aristo’nun görüşlerini bize aktaran İslam filozoflarından Farabi ile İbn Sina’dır. Bunların verdiği bilgiye göre, Aristo’nun düşünceleri; küfre götüren, bidatçiliğe götüren, inkâr edilmemesi gerekenler olmak üzere üç kısımda değerlendirilebilir(a.g.y).</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue">Gazali’ye göre, Aristo’nun ve ona tabi olmuş Farabî ile İbn Sina’nın tekfiri üç husustan ötürüdür: </span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue">a. Haşir cismanî değildir. İnsanlar cesetleriyle değil, yalnız ruhlarıyla haşr olunur, demeleri. Bu bütün Müslümanların inancına ters bir düşüncedir. </span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue">b. Allah külli şeyleri bilir fakat cüzî şeyleri bilmez, demeleri. Bu açık bir küfürdür.</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue">c. Alemin kadim/ezeli olduğunu söylemeleri. Bu üç düşüne İslam akidesine, Müslümanların düşüncesine aykırı olup tekfir edilmesi gerekir(a.g.y).</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue">Gazalî bu düşüncelerini, yazdığı eserlerinde özellikle “Tehafutü’l-felasife=felsefecilerin çelişkileri/tuhaflıkları/tepetakla olmaları” adlı eserinde dile getirmiştir. </span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: blue">İbn Rüşt(1126-1198) ise, Aristo’nun eserlerine şerhler yazmış, Gazalî(1058-1111)’nin bu eserini eleştirmiş ve bunun için “Tehafutü’t- Tehafut” adlı bir eser kaleme almıştır. Gazali ile birlikte anılması bundan ötürüdür. İbn Rüşt Gazalî’nin vefatından sonra dünyaya geldiğine göre, Gazali’nin onun hakkında bir şey söylemiş olması düşünülemez.</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"></span></p><p><span style="font-family: 'Arial'"><strong><span style="color: red">Sorularla İslamiyet</span></strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="İlim-irfan, post: 166571, member: 8679"] [FONT=Arial][B][SIZE=4]İmam Gazali hangi konularda İbni Rüşd, Farabi ve İbn Sina ile fikir ayrılığına düşmüştür? [/SIZE][COLOR=magenta]İmam Gazali’ye göre, felsefeciler üç kısımdır:[/COLOR] Dehriyyûn/Materyalistler:[COLOR=blue] Bunların çoğu eski felseficilerden olup kâinatın ezelî olduğunu, varlıkların bir yaratıcısının olmadığını söyleyen ateist zındıklardır.[/COLOR][/B] [B]Tabiiyyûn/tabiatçılar: [COLOR=blue]Bunlar Allah’ın harika sanatı olan tabiatı/doğayı derinlemesine inceleyip bunların yaratıcısız olmayacağına kanaat getirdiler. Ancak, bu işe fazla daldıkları için, her şeyin otomatikman tabiat düzenine bağlandığını, işlerin bu düzenekte cereyan ettiğini, dolayısıyla, ölümden sonra dirilişin, hesabın kitabın olmayacağını söylediler ve tabiatıyla dinlerin söyledikleri Allah’ın emir ve yasaklarını göz önünde bulundurmanın hiç gereği olmadığını savundular. Bunlar da bir nevi zındıklardır.[/COLOR][/B] [B]İlahiyyûn/İlahiyatçılar:[/B] [/FONT][FONT=Arial][B][COLOR=blue]Bu üçüncü kısım, Sokrat, Eflatun, Aristo gibi sonradan gelen filozoflardan meydana gelmiştir(el Münkız-şamile, 1-7). Özellikle Aristo’nun görüşlerini bize aktaran İslam filozoflarından Farabi ile İbn Sina’dır. Bunların verdiği bilgiye göre, Aristo’nun düşünceleri; küfre götüren, bidatçiliğe götüren, inkâr edilmemesi gerekenler olmak üzere üç kısımda değerlendirilebilir(a.g.y). Gazali’ye göre, Aristo’nun ve ona tabi olmuş Farabî ile İbn Sina’nın tekfiri üç husustan ötürüdür: a. Haşir cismanî değildir. İnsanlar cesetleriyle değil, yalnız ruhlarıyla haşr olunur, demeleri. Bu bütün Müslümanların inancına ters bir düşüncedir. b. Allah külli şeyleri bilir fakat cüzî şeyleri bilmez, demeleri. Bu açık bir küfürdür. c. Alemin kadim/ezeli olduğunu söylemeleri. Bu üç düşüne İslam akidesine, Müslümanların düşüncesine aykırı olup tekfir edilmesi gerekir(a.g.y). Gazalî bu düşüncelerini, yazdığı eserlerinde özellikle “Tehafutü’l-felasife=felsefecilerin çelişkileri/tuhaflıkları/tepetakla olmaları” adlı eserinde dile getirmiştir. İbn Rüşt(1126-1198) ise, Aristo’nun eserlerine şerhler yazmış, Gazalî(1058-1111)’nin bu eserini eleştirmiş ve bunun için “Tehafutü’t- Tehafut” adlı bir eser kaleme almıştır. Gazali ile birlikte anılması bundan ötürüdür. İbn Rüşt Gazalî’nin vefatından sonra dünyaya geldiğine göre, Gazali’nin onun hakkında bir şey söylemiş olması düşünülemez.[/COLOR][/B] [B][COLOR=red]Sorularla İslamiyet[/COLOR][/B][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İmam Gazali hangi konularda İbni Rüşd, Farabi İbn Sina ile fikir ayrılığı
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst