Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İslamın Şartları
Hacca Gitmek
Haccın vacibleri şunlardır
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="NuruAhsen" data-source="post: 33667" data-attributes="member: 857"><p><span style="color: #ff0000">1)</span> İhrama mikat denilen yerlerden başlamak:</p><p>Medine-i Münevvere tarafından hacca gidenler "Zül-Huleyfe"den, Irak, Horasan ve Maveraünnehr halkı "Zati Irak"dan,</p><p>Şam, Mısır ve Mağrib halkı "Cuhfe" hizasındaki bir yerden (Rabiğ hizasından),</p><p>Necidliler "Karn" dan,</p><p>Yemenliler de "Yelemlem"den ihrama girerler. </p><p>Yolları bu mikatlardan birine rastlamayan müslümanlar da, bunlardan birinin hizasında bulunacak bir yerden ihrama başlarlar.</p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">2)</span> İhramın yasaklarını terk etmek: Dikişli elbise giyilmesi, av avlanması, ihramda iken saçların kesilmesi, çirkin söz söylemesi gibi...</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">3)</span> Arafat'da zevalden sonra güneş batıncaya kadar durmak.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">4)</span> Kurban Bayramının birinci gününün fecrinden sonra ve güneşin doğmasından önce, bir saat bile olsa, Müzdelife'de durmak.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Müzdelife, Mekke'ye dört ve Arafat'a iki saatlik mesafede bulunan bir yerin adıdır.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">5)</span> Dört şavtı farz olan Ziyaret Tavafını yediye tamamlamak.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">6)</span> Ziyaret tavafına nahir (kurban kesme) günlerinden birinde (1.2. ve 3. günlerde) yapmak.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">7)</span> Sader (veda) tavafı yapmak. Bu mikat dışından gelen ve afakî denilen hacılara aittir ki, bu veda tavafından ibarettir.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">8) </span>Tavaf esnasında abdestli olmak ve avret yerleri tamamen kapalı bulunmak.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">9) </span>Kabe'yi tavaf daima Hacer-i Esved'in bulunduğu yerden (onun karşısından) başlayıp Kabe'yi sola alarak tavaf etmek. Bunu yürüyerek yapmak. Hastalar ve güçsüzler omuzlar üzerinde taşınarak tavaf ettirilir.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">10) </span>Her tavaftan (yedi şavttan) sonra iki rekât namaz kılmak.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">11) </span>Tavafları Hatîm denilen yerin dışında yapmak. Şöyle ki: Kabe'de "Rükn-i Irakî" denir. Kabe'nin altın oluğu, bu iki rüknün arasında ve Hanefî Makamının önündedir. Bu oluğun akacağı yarım dairelik yer, bir yarım duvarla çevrilmiştir. Bu duvara "Hatîm=Hazret-i İsmail" ve bunun kuşattığı o yere de "Hicrü'l-Kâbe" denir. Bu yerin bir kısmı Kabe'den sayılır. Orada namaz kılınır, dua edilir. Fakat bu yerin Kabe'den olduğu, ahad haberi (tek kişilerin rivayeti) ila sabit olduğundan Beytullah'a yüzü çevirmeksizin bu duvara karşı namaz kılınmaz. Bu duvarın her iki tarafı açıktır. İşte Harem-i şerif için bu duvarın arkasından Kabe tavaf edilir ki, bu vacibdir.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: #ff0000">12)</span> Hac mevsiminde Safa ile Merve arasında yürümek (Sa'y etmek) ve buna Safa'dan başlamak. Özürleri olmayanları bunu piyade olarak yapmaları.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Safa ile Merve, Mescid-i Haram'ın hemen civarında yüksekçe birer tümsektirler. Bunlar, gidiş dönüşü olan büyük bir cadde ile birbirlerine bağlıdırlar. Safa'dan başlayıp Merve'ye dört ve Merve'den Safa'ya üç defa gidip gelmek vacibdir. Bu yedi gidiş ve gelişe "Sa'y" denir. Her defa Kabe görülünceye kadar tümseklerin üzerine çıkılır. Şimdi Merve tarafında yüksek binalar bulunduğu için Kabe oradan görülememektedir.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Farz hac için yapılan sa'y Kudüm ve Ziyaret tavaflarından sonra yapıldığı gibi, Umre için yapılan sa'y, Umre tavafından sonra yapılır.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Bu sa'y yerine "Mes'a" denilir. Eni yaklaşık 20 metre, uzunluğu da 500 metredir.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">(İmam Şafiî'ye göre sa'y, haccın ve umrenin bir rüknüdür. Bunu yapmadan hac ve umre tamam olmaz.)</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Bu şekilde hareket etmek, bütün kâinatın sahibi ve yaratıcısı bulunan Yüce Allah'a tazim ve dilekleri arz için Beytullah'ın mukaddes kapısı önünde şevk ve heyecanla gidip gelmenin, dileklerin kabulünü beklemenin bir işareti demektir.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: #ff0000">13) </span></strong>Mina denilen yerde küçük taş yığınlarına (cemrelere) ufacık taşları atmak. Buna "Remy-i Cemerat = Taşları atmak" denir. Şöyle ki:</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Mekke şehrine iki saatlik mesafede bulunan Mina kasabasında birbirine bir ok atımı kadar uzak üç yerde üç taş yığını vardır. Bunlara Mina'dan Mekke'ye doğru sırası ile: "Cemre-i Ula, Cemre-i vusta, Cemre-i Akabe" adı verimiştir. Bu taş yığınlarının her birine Kurban Bayramının birinci, ikinci ve üçüncü günlerinde: "Bismillâhi Allahu Ekber" denilerek yedişer taş atılır. Bu yedi taş birden atılsa, yeterli olmaz, bir taş yerine geçer.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Bu taşlar üç metre uzaklıktan atılır. Taşların cemre yakınlarına düşmesi de yeterli olur. İki metre kadar uzağa düşenler yeterli olmaz. Yeniden atılmaları gerekir.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Taşları atacak olan şahıs hasta olsa, eline konulacak taşları atar veya bu taşları onun adına başkası atar. Baygın düşen kimse adına da taşları başkası atar. Hac işlerinde böyle başkası yerine görev yapmak, zaruret sebebiyle caizdir.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Akabe Cemresinde ilk taş atmakla Telbiye'ye son verilir. Artık "<strong>Lebbeykallahümme Lebbeyk....</strong>" yapılan telbiyelere bu anda karşılık manevî mükâfat verilmiş olur.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">(İmam Malik'e göre, Arefe gününün zevalinden sonra Telbiye'lere son verilir. Çünkü o gün Anafat'da durmakla yapılan ibadetler kabul olunmuş ve haccın büyük bir rüknü yerine getirilmiş olur.)</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Bu taşların atılmalarındaki hikmet, Yüce Allah'ın ilminde saklıdır. Bu bizim için gerekli olan bir ibadet emridir. Biz bunu yapmakla Yüce Allah'ın emirlerine kayıtsız şartsız itaat ve bağlılığımızı göstermiş oluruz. Bir de kötü ruhlara ve şeytan vesvesesine karşı olan nefretimizin bir işareti ve belirtisidir. Hazret-i İbrahim aleyhisselâm'ın sünnetine bağlılığın da ince bir anlamını taşır.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: #ff0000">14)</span></strong> Mina'da taşları attıktan sonra kurban kesmek. Bundan sonra da Harem bölgesi içinde ve kurban bayramının ilk üç gününden birinde saçları traş etmek veya kısaltmak. Şöyle ki:</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Kurban kesmek, hac ile umrenin her ikisini yapanlara vacibdir. Bu görevi yapmak, hac ile umreyi birlikte yerine getirme nimetine şükür karşılığıdır. Yalnız farz hac yapan ve mikat dışından gelenlere, misafir olduklarından kurban kesmek vacib değildir. İsterlerse nafile olarak kesebilirler.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Kadınlar saçlarının ucundan biraz kırkarlar.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: #ff0000">40-</span></strong> Saçları traş etmeğe Halk, biraz kısaltmağa da Taksîr denir. Bunları yapmak, İmam Azam'a göre belli bir yer ve zamana bağlıdır. Yalnız Harem bölgesinde ve kurban kesme günlerinde yapılabilirler.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">İmam Ebû Yusuf'a göre bunlar bir yere ve zamana bağlı değildir. Bunlar sonradan başka bir yerde de yapılabilir. İmam Muhammed'e göre zamana bağlı değilse de, belli bir yere bağlıdırlar. Buna göre, kurban kesme günlerinden sonra da yapılabilir. Fakat Harem bölgesinde yapılması şarttır. Başka bir yerde yapılırsa, ceza olarak bir koyun kurban etmek gerekir.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'">Traş olmak (halk), taksirden (saç kısaltmaktan) daha faziletlidir. Saçsız olanlar başlarının üzerine usturayı gezdirmekle bu vacibi yerine getirmiş olurlar.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="color: #ff0000">41-</span></strong> Haccın vaciblerinden birini terk etmek, haccın sıhhatına engel olmaz. Fakat ceza olarak yalnız kurban kesmek gerekir. Kurbanın eti Mekke fakirlerine dağıtılır. Bununla beraber terk edilen bir vacib yeniden yapılınca, ceza düşer. Abdestsiz yapılan bir tavafı yeniden yapmak gibi...</span></span></p><p> </p><p style="text-align: right"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 9px">Ömer Nasuhi Bilmen</span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NuruAhsen, post: 33667, member: 857"] [COLOR=#ff0000]1)[/COLOR] İhrama mikat denilen yerlerden başlamak: Medine-i Münevvere tarafından hacca gidenler "Zül-Huleyfe"den, Irak, Horasan ve Maveraünnehr halkı "Zati Irak"dan, Şam, Mısır ve Mağrib halkı "Cuhfe" hizasındaki bir yerden (Rabiğ hizasından), Necidliler "Karn" dan, Yemenliler de "Yelemlem"den ihrama girerler. Yolları bu mikatlardan birine rastlamayan müslümanlar da, bunlardan birinin hizasında bulunacak bir yerden ihrama başlarlar. [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]2)[/COLOR] İhramın yasaklarını terk etmek: Dikişli elbise giyilmesi, av avlanması, ihramda iken saçların kesilmesi, çirkin söz söylemesi gibi...[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]3)[/COLOR] Arafat'da zevalden sonra güneş batıncaya kadar durmak.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]4)[/COLOR] Kurban Bayramının birinci gününün fecrinden sonra ve güneşin doğmasından önce, bir saat bile olsa, Müzdelife'de durmak.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Müzdelife, Mekke'ye dört ve Arafat'a iki saatlik mesafede bulunan bir yerin adıdır.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]5)[/COLOR] Dört şavtı farz olan Ziyaret Tavafını yediye tamamlamak.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]6)[/COLOR] Ziyaret tavafına nahir (kurban kesme) günlerinden birinde (1.2. ve 3. günlerde) yapmak.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]7)[/COLOR] Sader (veda) tavafı yapmak. Bu mikat dışından gelen ve afakî denilen hacılara aittir ki, bu veda tavafından ibarettir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]8) [/COLOR]Tavaf esnasında abdestli olmak ve avret yerleri tamamen kapalı bulunmak.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]9) [/COLOR]Kabe'yi tavaf daima Hacer-i Esved'in bulunduğu yerden (onun karşısından) başlayıp Kabe'yi sola alarak tavaf etmek. Bunu yürüyerek yapmak. Hastalar ve güçsüzler omuzlar üzerinde taşınarak tavaf ettirilir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]10) [/COLOR]Her tavaftan (yedi şavttan) sonra iki rekât namaz kılmak.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]11) [/COLOR]Tavafları Hatîm denilen yerin dışında yapmak. Şöyle ki: Kabe'de "Rükn-i Irakî" denir. Kabe'nin altın oluğu, bu iki rüknün arasında ve Hanefî Makamının önündedir. Bu oluğun akacağı yarım dairelik yer, bir yarım duvarla çevrilmiştir. Bu duvara "Hatîm=Hazret-i İsmail" ve bunun kuşattığı o yere de "Hicrü'l-Kâbe" denir. Bu yerin bir kısmı Kabe'den sayılır. Orada namaz kılınır, dua edilir. Fakat bu yerin Kabe'den olduğu, ahad haberi (tek kişilerin rivayeti) ila sabit olduğundan Beytullah'a yüzü çevirmeksizin bu duvara karşı namaz kılınmaz. Bu duvarın her iki tarafı açıktır. İşte Harem-i şerif için bu duvarın arkasından Kabe tavaf edilir ki, bu vacibdir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][COLOR=#ff0000]12)[/COLOR] Hac mevsiminde Safa ile Merve arasında yürümek (Sa'y etmek) ve buna Safa'dan başlamak. Özürleri olmayanları bunu piyade olarak yapmaları.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Safa ile Merve, Mescid-i Haram'ın hemen civarında yüksekçe birer tümsektirler. Bunlar, gidiş dönüşü olan büyük bir cadde ile birbirlerine bağlıdırlar. Safa'dan başlayıp Merve'ye dört ve Merve'den Safa'ya üç defa gidip gelmek vacibdir. Bu yedi gidiş ve gelişe "Sa'y" denir. Her defa Kabe görülünceye kadar tümseklerin üzerine çıkılır. Şimdi Merve tarafında yüksek binalar bulunduğu için Kabe oradan görülememektedir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Farz hac için yapılan sa'y Kudüm ve Ziyaret tavaflarından sonra yapıldığı gibi, Umre için yapılan sa'y, Umre tavafından sonra yapılır.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Bu sa'y yerine "Mes'a" denilir. Eni yaklaşık 20 metre, uzunluğu da 500 metredir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana](İmam Şafiî'ye göre sa'y, haccın ve umrenin bir rüknüdür. Bunu yapmadan hac ve umre tamam olmaz.)[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Bu şekilde hareket etmek, bütün kâinatın sahibi ve yaratıcısı bulunan Yüce Allah'a tazim ve dilekleri arz için Beytullah'ın mukaddes kapısı önünde şevk ve heyecanla gidip gelmenin, dileklerin kabulünü beklemenin bir işareti demektir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][B][COLOR=#ff0000]13) [/COLOR][/B]Mina denilen yerde küçük taş yığınlarına (cemrelere) ufacık taşları atmak. Buna "Remy-i Cemerat = Taşları atmak" denir. Şöyle ki:[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Mekke şehrine iki saatlik mesafede bulunan Mina kasabasında birbirine bir ok atımı kadar uzak üç yerde üç taş yığını vardır. Bunlara Mina'dan Mekke'ye doğru sırası ile: "Cemre-i Ula, Cemre-i vusta, Cemre-i Akabe" adı verimiştir. Bu taş yığınlarının her birine Kurban Bayramının birinci, ikinci ve üçüncü günlerinde: "Bismillâhi Allahu Ekber" denilerek yedişer taş atılır. Bu yedi taş birden atılsa, yeterli olmaz, bir taş yerine geçer.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Bu taşlar üç metre uzaklıktan atılır. Taşların cemre yakınlarına düşmesi de yeterli olur. İki metre kadar uzağa düşenler yeterli olmaz. Yeniden atılmaları gerekir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Taşları atacak olan şahıs hasta olsa, eline konulacak taşları atar veya bu taşları onun adına başkası atar. Baygın düşen kimse adına da taşları başkası atar. Hac işlerinde böyle başkası yerine görev yapmak, zaruret sebebiyle caizdir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Akabe Cemresinde ilk taş atmakla Telbiye'ye son verilir. Artık "[B]Lebbeykallahümme Lebbeyk....[/B]" yapılan telbiyelere bu anda karşılık manevî mükâfat verilmiş olur.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana](İmam Malik'e göre, Arefe gününün zevalinden sonra Telbiye'lere son verilir. Çünkü o gün Anafat'da durmakla yapılan ibadetler kabul olunmuş ve haccın büyük bir rüknü yerine getirilmiş olur.)[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Bu taşların atılmalarındaki hikmet, Yüce Allah'ın ilminde saklıdır. Bu bizim için gerekli olan bir ibadet emridir. Biz bunu yapmakla Yüce Allah'ın emirlerine kayıtsız şartsız itaat ve bağlılığımızı göstermiş oluruz. Bir de kötü ruhlara ve şeytan vesvesesine karşı olan nefretimizin bir işareti ve belirtisidir. Hazret-i İbrahim aleyhisselâm'ın sünnetine bağlılığın da ince bir anlamını taşır.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][B][COLOR=#ff0000]14)[/COLOR][/B] Mina'da taşları attıktan sonra kurban kesmek. Bundan sonra da Harem bölgesi içinde ve kurban bayramının ilk üç gününden birinde saçları traş etmek veya kısaltmak. Şöyle ki:[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Kurban kesmek, hac ile umrenin her ikisini yapanlara vacibdir. Bu görevi yapmak, hac ile umreyi birlikte yerine getirme nimetine şükür karşılığıdır. Yalnız farz hac yapan ve mikat dışından gelenlere, misafir olduklarından kurban kesmek vacib değildir. İsterlerse nafile olarak kesebilirler.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Kadınlar saçlarının ucundan biraz kırkarlar.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][B][COLOR=#ff0000]40-[/COLOR][/B] Saçları traş etmeğe Halk, biraz kısaltmağa da Taksîr denir. Bunları yapmak, İmam Azam'a göre belli bir yer ve zamana bağlıdır. Yalnız Harem bölgesinde ve kurban kesme günlerinde yapılabilirler.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]İmam Ebû Yusuf'a göre bunlar bir yere ve zamana bağlı değildir. Bunlar sonradan başka bir yerde de yapılabilir. İmam Muhammed'e göre zamana bağlı değilse de, belli bir yere bağlıdırlar. Buna göre, kurban kesme günlerinden sonra da yapılabilir. Fakat Harem bölgesinde yapılması şarttır. Başka bir yerde yapılırsa, ceza olarak bir koyun kurban etmek gerekir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana]Traş olmak (halk), taksirden (saç kısaltmaktan) daha faziletlidir. Saçsız olanlar başlarının üzerine usturayı gezdirmekle bu vacibi yerine getirmiş olurlar.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=Verdana][B][COLOR=#ff0000]41-[/COLOR][/B] Haccın vaciblerinden birini terk etmek, haccın sıhhatına engel olmaz. Fakat ceza olarak yalnız kurban kesmek gerekir. Kurbanın eti Mekke fakirlerine dağıtılır. Bununla beraber terk edilen bir vacib yeniden yapılınca, ceza düşer. Abdestsiz yapılan bir tavafı yeniden yapmak gibi...[/FONT][/SIZE] [RIGHT][SIZE=2][FONT=Verdana][SIZE=1]Ömer Nasuhi Bilmen[/SIZE][/FONT][/SIZE][/RIGHT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
İslam Akaidi ve Fıkıh
İslamın Şartları
Hacca Gitmek
Haccın vacibleri şunlardır
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst