Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Kuran-i Kerim
Meal ve Tefsir
Fecr suresi 27,28,29,30
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="tevhit06" data-source="post: 109764" data-attributes="member: 10740"><p><strong><span style="font-family: 'Tahoma'">FECR Suresi </span></strong><span style="font-family: 'Tahoma'"><strong><span style="font-size: 12px">27,28,29,30 Ayetler neden bahsediyor</span></strong></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Tahoma'">27-Yâ eyyetuhen nefsul mutmainneh(mutmainnetu).</span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px">Ey mutmain olan nefs!</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><strong><span style="font-family: 'Tahoma'">Açıklama</span></strong><span style="font-family: 'Tahoma'">:Ey Allah'a ulaşmayı dilemiş, mürşidine tâbî olmuş ve emmare, levvame, mülhime kademelerine ulaşmış sonra onları aşarak, mutmain olmuş, yani doyuma ulaşmış ve nefsinde %30 nur birikimini sağlamış olan nefs!</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"> 28-İrciî ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh(mardıyyeten).</span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px">Rabbine dön (Allah'tan) razı olarak ve Allah'ın rızasını kazanmış olarak!</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><strong><span style="font-family: 'Tahoma'">Açıklama</span></strong><span style="font-family: 'Tahoma'">:1- "Rabbine dön" ifadesiyle Allah nefse değil Rabbine geri dönerek Rabbine ifna olacak bir varlığa, yani ruha hitap ediyor. Nefs ölümle Allah'a dönmez. 2- Kendisinden evvel ölen aile fertleriyle birlikte olmak üzere nefslerin kıyâmete kadar yaşayacakları berzah âlemine gider. 3- Allah hidayetin hayatta iken Allah'a ulaşmak olduğunu söylüyor. İnnel hudâ hudallâhi (Muhakkak ki hidayet Allah'a ulaşmaktır).</span></span></p><p> </p><p> <span style="font-family: 'Tahoma'">29-Fedhulî fî ibâdî. </span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px">(Ey fizik vücut!) O zaman, (nefsini tezkiye ettiğin ve ruhunu Allah'a ulaştırdığın zaman Bana kul olursun) kullarımın arasına gir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><strong>Açıklama</strong>:Görülüyor ki fizik vücudun Allah'a kul olabilmesi, ancak nefsin tezkiyesi ve buna bağlı olarak ruhun Allah'a ulaşması ile mümkündür.</span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'">30-Vedhulî cennetî.</span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px">Ve cennetime gir.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><strong><span style="font-family: 'Tahoma'">Açıklama</span></strong><span style="font-family: 'Tahoma'">:Allah'a ulaşmayı dileyen kişi 1. kat cennete girer.</span></span></p><p> </p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><strong><span style="font-family: 'Tahoma'">Ömer Tuğrul İNANÇER’</span></strong><span style="font-family: 'Tahoma'">in sohbetinden alınmış konula ilgili bir yazı</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px"> Şeri mükellefiyetler yerine getirildiğinde; insanların nefis mertebeleri, en çok kendi kendine dördüncü mertebeye kadar çıkar. Mutmainneden daha ileriye tek başına gidilmez. Oraya geldiğinin farkında olanlarda azdır zaten. Oraya gelenlerden bir kısmı, eksikliklerini hissedip; bir başka zatın terbiyesine girme ihtiyacını duyarlar. İşte kullarımın arasına gir demek o demektir. Kime hitap ediyor ayet, Kurandan ayrı değildir, Allahın genel ayetleriyle; Efendimizin genel hadisleriyle söz dinleyerek, bunlar öğrenilerek ve tatbik edilerek, mutmaine mertebesine yani tatmin olmuş nefis mertebesine gelinir. Sonra; daha yukarı gitmek için, yani radiyeye, merdiyeye Allahtan razı olmayı öğrenmeye, ve Allahın da ondan razı olmasını nefis mertebesine ki ondan sonraki nefis safiyyedir, bunlar umumi konuşulacak söz değildir ama ayette adı geçiyor. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px"> Bak ne diyor; ‘ <strong>Yâ eyyetuhen nefsul mutmainneh’ ircii</strong>, bu ircii yi öl emri zannediyorlar, bana dön; ne demek bana dön; yani biz Rabbimize, mezar damı döneceğiz, ne münasebet. Nefsin emirlerinden kurtulup, Rabbin emirlerine tabi olmak demek. dön demiyor, bana dön diyor, ayrıca </span></span><span style="font-family: 'Tahoma'">ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh</span><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px">. Yani raziye ve merziyye mertebelerini söylüyor Allah. Bunun için ne yapacağız, dahil ol, bana kul olmuşların arasına gir, ki cennete giresin demiyor bak dikkat edin, cenneti diyor cennet demiyor, benim cennetime gir. Niye diğer Kuranı kerimdeki ayetlerde; cennet diyor da, bu ayette cenneti (cennetim) diyor. İşte nefsi Mutmainneden yukarı gidenler, zat cennetine girerlerde onun için.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px"> Elimizdeki bir ampulün aydınlanması için; onun fişini, pirize takmamız lazımdır. Nefsi mutmainneye la teşbih, kablosuyla, fişiyle, ampulüyle, bir abajur gibidir. Yani aydınlanmak için bir takım malzemeler elde ediyorsunuz. Bunu yapmak için gayretler sarf ediyorsunuz. Allah ve Resulünün emirlerine, yasaklarına riayet ediyorsunuz ve elinizde çok güzel bir hazır lamba var onun fişini pirize takmadığınız zaman; O lamba sizi aydınlatmaz. İşte o fişi pirize takmak; biat müessesesidir.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-size: 12px"> O piriz şeyhtir. Mürşittir. Çünkü o pirizde değil ki elektrik. O pirize gelen kablolarda, o kablolar nerden geliyor, diyelim ki trafo merkezinden geliyor, la teşbih o trafo merkezi kimdir, Pirdir Hz. Abdulkadir dir, Hz. Mevlana dır, Hz. Şahı Nakşibent tir, Hz. Ömeril halvetidir, Hz Ahmeder Rufaidir. vs. Piranı izam efendilerimizdir. Peki onların elektriği nerden geliyor, onlarında kabloları vasıtasıyla; Resurullah Efendimizden geliyor.</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="tevhit06, post: 109764, member: 10740"] [B][FONT=Tahoma]FECR Suresi [/FONT][/B][FONT=Tahoma][B][SIZE=3]27,28,29,30 Ayetler neden bahsediyor[/SIZE][/B][/FONT] [FONT=Tahoma] [/FONT] [FONT=Tahoma]27-Yâ eyyetuhen nefsul mutmainneh(mutmainnetu).[/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3]Ey mutmain olan nefs![/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [SIZE=3][B][FONT=Tahoma]Açıklama[/FONT][/B][FONT=Tahoma]:Ey Allah'a ulaşmayı dilemiş, mürşidine tâbî olmuş ve emmare, levvame, mülhime kademelerine ulaşmış sonra onları aşarak, mutmain olmuş, yani doyuma ulaşmış ve nefsinde %30 nur birikimini sağlamış olan nefs![/FONT][/SIZE] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma] 28-İrciî ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh(mardıyyeten).[/FONT][FONT=Tahoma][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3]Rabbine dön (Allah'tan) razı olarak ve Allah'ın rızasını kazanmış olarak![/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [SIZE=3][B][FONT=Tahoma]Açıklama[/FONT][/B][FONT=Tahoma]:1- "Rabbine dön" ifadesiyle Allah nefse değil Rabbine geri dönerek Rabbine ifna olacak bir varlığa, yani ruha hitap ediyor. Nefs ölümle Allah'a dönmez. 2- Kendisinden evvel ölen aile fertleriyle birlikte olmak üzere nefslerin kıyâmete kadar yaşayacakları berzah âlemine gider. 3- Allah hidayetin hayatta iken Allah'a ulaşmak olduğunu söylüyor. İnnel hudâ hudallâhi (Muhakkak ki hidayet Allah'a ulaşmaktır).[/FONT][/SIZE] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma]29-Fedhulî fî ibâdî. [/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3](Ey fizik vücut!) O zaman, (nefsini tezkiye ettiğin ve ruhunu Allah'a ulaştırdığın zaman Bana kul olursun) kullarımın arasına gir.[/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][B]Açıklama[/B]:Görülüyor ki fizik vücudun Allah'a kul olabilmesi, ancak nefsin tezkiyesi ve buna bağlı olarak ruhun Allah'a ulaşması ile mümkündür.[/FONT] [FONT=Tahoma]30-Vedhulî cennetî.[/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3]Ve cennetime gir.[/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [SIZE=3][B][FONT=Tahoma]Açıklama[/FONT][/B][FONT=Tahoma]:Allah'a ulaşmayı dileyen kişi 1. kat cennete girer.[/FONT][/SIZE] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [SIZE=3][B][FONT=Tahoma]Ömer Tuğrul İNANÇER’[/FONT][/B][FONT=Tahoma]in sohbetinden alınmış konula ilgili bir yazı[/FONT][/SIZE] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] Şeri mükellefiyetler yerine getirildiğinde; insanların nefis mertebeleri, en çok kendi kendine dördüncü mertebeye kadar çıkar. Mutmainneden daha ileriye tek başına gidilmez. Oraya geldiğinin farkında olanlarda azdır zaten. Oraya gelenlerden bir kısmı, eksikliklerini hissedip; bir başka zatın terbiyesine girme ihtiyacını duyarlar. İşte kullarımın arasına gir demek o demektir. Kime hitap ediyor ayet, Kurandan ayrı değildir, Allahın genel ayetleriyle; Efendimizin genel hadisleriyle söz dinleyerek, bunlar öğrenilerek ve tatbik edilerek, mutmaine mertebesine yani tatmin olmuş nefis mertebesine gelinir. Sonra; daha yukarı gitmek için, yani radiyeye, merdiyeye Allahtan razı olmayı öğrenmeye, ve Allahın da ondan razı olmasını nefis mertebesine ki ondan sonraki nefis safiyyedir, bunlar umumi konuşulacak söz değildir ama ayette adı geçiyor. [/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] Bak ne diyor; ‘ [B]Yâ eyyetuhen nefsul mutmainneh’ ircii[/B], bu ircii yi öl emri zannediyorlar, bana dön; ne demek bana dön; yani biz Rabbimize, mezar damı döneceğiz, ne münasebet. Nefsin emirlerinden kurtulup, Rabbin emirlerine tabi olmak demek. dön demiyor, bana dön diyor, ayrıca [/SIZE][/FONT][FONT=Tahoma]ilâ rabbiki râdıyeten mardıyyeh[/FONT][FONT=Tahoma][SIZE=3]. Yani raziye ve merziyye mertebelerini söylüyor Allah. Bunun için ne yapacağız, dahil ol, bana kul olmuşların arasına gir, ki cennete giresin demiyor bak dikkat edin, cenneti diyor cennet demiyor, benim cennetime gir. Niye diğer Kuranı kerimdeki ayetlerde; cennet diyor da, bu ayette cenneti (cennetim) diyor. İşte nefsi Mutmainneden yukarı gidenler, zat cennetine girerlerde onun için.[/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] [/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] Elimizdeki bir ampulün aydınlanması için; onun fişini, pirize takmamız lazımdır. Nefsi mutmainneye la teşbih, kablosuyla, fişiyle, ampulüyle, bir abajur gibidir. Yani aydınlanmak için bir takım malzemeler elde ediyorsunuz. Bunu yapmak için gayretler sarf ediyorsunuz. Allah ve Resulünün emirlerine, yasaklarına riayet ediyorsunuz ve elinizde çok güzel bir hazır lamba var onun fişini pirize takmadığınız zaman; O lamba sizi aydınlatmaz. İşte o fişi pirize takmak; biat müessesesidir.[/SIZE][/FONT] [FONT=Tahoma][SIZE=3] O piriz şeyhtir. Mürşittir. Çünkü o pirizde değil ki elektrik. O pirize gelen kablolarda, o kablolar nerden geliyor, diyelim ki trafo merkezinden geliyor, la teşbih o trafo merkezi kimdir, Pirdir Hz. Abdulkadir dir, Hz. Mevlana dır, Hz. Şahı Nakşibent tir, Hz. Ömeril halvetidir, Hz Ahmeder Rufaidir. vs. Piranı izam efendilerimizdir. Peki onların elektriği nerden geliyor, onlarında kabloları vasıtasıyla; Resurullah Efendimizden geliyor.[/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Kuran-i Kerim
Meal ve Tefsir
Fecr suresi 27,28,29,30
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst