Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İslama Göre Hayat
Etleri yenen ve yenmeyen hayvanlar
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="NuruAhsen" data-source="post: 87396" data-attributes="member: 857"><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-size: 10px">Yaratılışında vahşet ve bayağılık olmayan, iğrenç görülmeyen hayvanların etleri din ölçüleri içinde helaldir, yenebilir. Tavuk kaz, ördek, zürafa, deve kuşu, bağırtlan kuşu, güvercin, bıldırcın, koyun keçi, deve, sığır, manda, ekin kargası, tavus, kırlangıç, baykuş, tavşan ve turna gibi hayvanlar bu kısım eti yenen hayvanlardandır. Serçe ve sığırcık kuşlarını yemekte de bir sakınca yoktur.</span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-size: 10px"> Yarasa kuşunun yenip yenmemesinde, haram veya mekruh olup olmamasında ihtilaf vardır. Hüdhüd kuşunu yemek mekruhtur.</span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-size: 10px"> Saksağan, kumru, bülbül, keklik kuşlarının eti aslen helaldir. Ancak bunların etlerini yiyenlerin bir belaya tutulacakları halk arasında söylenti haline geldiği için yenmeleri iyi değildir.</span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-size: 10px"> (Şafiîlere göre, kırlangıç, tavus, hüdhüd ve papağan kuşlarının etleri haramdır. Martı ve balıkçıl kuşları ise helaldir.)</span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><span style="font-size: 10px"> Azı dişleri ile kapıp avlayan ve parçalayan, kendisini koruyan hayvanların etleri haramdır, yenilemez. Kurt, ayı, aslan, kaplan, pars, sincap, samur, sansar, maymun, sırtlan, fil, köpek, kedi, keler, tilki, gelincik gibi hayvanlar etleri haram hayvanlardır. Azı dişleri olduğu halde bunlarla başkasına saldırmayan bir hayvanın eti de yenebilir; deve gibi...</span></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>Tırnakları ile kapıp avlanan, tırmalayan ve yaratılışında bayağı olan kuşların etleri de haram veya tahrimen mekruhtur. Kerkenez, çaylak, kartal, kuzgun, akbaba, alaca, karga, yarasa, atmaca, şahin gibi... Bunlar leş yemekten çekinmezler. Tırnaklı olduğu halde bununla hayvanları avlamayan bir kuşun eti yenilebilir, güvercin gibi...</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><span style="color: #ff0000"></span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><span style="color: #ff0000"></span><strong> Yaratılışı bakımından iğrenç olan birtakım hayvanların etleri de haramdır, yenmez: Fare, yaban faresi, akrep, yılan, kene, kurbağa, kara ve deniz kaplumbağası, arı, kara sinek, sivrisinek, köstebek, kirpi, bit, pire gibi böcekler.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Görülüyor ki, bu haram olan hayvanlardan bir kısmı yırtıcı bir yaratılışa sahibdir, yaratılışında zararlıdır ve bayağılık vardır. Bir kısmı ise iğrençtir ve nefret edilir haldedir. İnsan ise temizdir, mükerrem bir yaratıktır. Bunun için insanlar, bu gibi bayağı ve zararlı hayvanların etlerinden korunmuşlardır. Besinlerin insanlar üzerinde iyi ve kötü tesir bıraktığı inkar edilemez. İnsanlar kendisi için yararlı olanı ararsa, İslam dininin müsaade ettiği şeylerden yararlanmalı, yasakladığı şeylerden de kaçınmalıdır. Bundan başka selamet yolu yoktur.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Pislik gibi temiz olmayan şeyleri yemiş olan tavuk, koyun, sığır ve deve gibi hayvanların etleri, bu hayvanlar bir müddet hapsedilmeden kesildikleri takdirde, mekruhtur. Çünkü bu halde etleri fena bir kokudan kurtulmuş olamaz. Bunların hapsedilme müddeti tavuklar için üç gün, koyunlar için dört gün, sığır ve develer için de on gündür. Böyle pislik yiyen bir hayvana Celâle denir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Bu hayvanlar, etleri, kokmayacak şekilde pis şeylerden yiyecek olsalar, hapsedilmeleri gerekmez, etleri kerahetsiz olarak yenebilir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>Domuz sütü ile beslenmiş kuzuların yenmesi helaldir; çünkü süt, tüketilerek eseri kalmaz.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Eti yenilir bir hayvan şarap içip de arkasından kesilecek olsa, bunun eti kerahetle helal olur.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Yalnız süt emip de başka bir şey yiyemeyen küçük kuzuların öldükten sonra karınlarından çıkarılan peynir mayaları temizdir. Aynı şekilde koyun ve deve gibi ölmüş hayvanların memelerinden çıkacak sütler de temizdir. Bedenlerin temiz olmaması, sütlerini etkilemez.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Atlar, savaşa yarayan kıymetli hayvanlardır. Bu bakımdan bunların etlerini yemek İmam Azam'a göre, tahrimen mekruhtur. İki İmama göre ise, tenzihen mekruhtur.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Yabanî olmayan (ehli) merkeblerin ve anaları merkeb olan katırların etleri haram veya tahrimen mekruhtur. Yabanî merkeblerin ve anaları sığır olan katırların etleri ise haram değildir. Hayvanlar yenme bakımından anaya bağlıdırlar.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> (İmam Malik'den rivayete göre, ehli merkeblerin etleri mekruh, bir rivayete göre de haramdır. Meşhur olan görüşe göre, atların etleri de haramdır. İmam Şafiî ile İmam Ahmed'e göre, atların etleri mekruh değildir.)</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Devamlı olarak suda yaşayıp barınan hayvanlardan her nevi balık etleri yenebilir, helaldir. Kalkan balığı, sazan balığı, yunus balığı, yılan balığı bunlardandır. Fakat diğer su hayvanları çirkin şeylerden sayılır, yenmeleri caiz olmaz. Yengeç, midye, istiridye, istakoz gibi olanlar helal değildir, etleri yenmez.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Yine, deniz insanı, deniz aygırı, deniz hınzırı gibi balık şeklinde bulunmayan deniz hayvanlarının yenmeleri helal olmadığı gibi, avlanmaları da helal görülmemektedir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>Dıştan bir etki olmaksızın kendi kendine suda ölüp su yüzüne çıkan balıklar yenmez. Fakat suyun açılıp kurumasından, fazla sıcak veya soğuktan ölen veya kuşlar tarafından öldürülen, su içinde bağlı tutulmakla ve buz içinde sıkışmakla ölen balıklar yenir. Balıklarda boğazlamaya gerek yoktur.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Göle veya denize atılan balık otunu yemekle göl veya deniz içinde ölen veya avlanıp da sudan çıkarılmadan başlarına tokmakla vurulup öldürülen ve ağ içinde kurtulamayıp ölen balıkların yenmeleri de helaldir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><span style="color: #ff0000"></span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><span style="color: #ff0000"></span><strong>Balıklar temiz olmayan suların içinde bulunmuş olsalar da etleri yenebilir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Avlanan bir balığın içinden çıkan bir balık sağlam ise, o da yenebilir, sağlam değilse yenmez.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong>Boğazlanan bir hayvanın karnından çıkan yavrusu, İmam Azam'a göre yenmez. Anasının boğazlanmış olması, yavrusu için yeterli olmaz. Bir canlının boğazlanması ile iki canlı boğazlanmış olamaz. Çıkan yavru canlı ise boğazlanmak suretiyle yenilebilir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> (Üç imamın (Şafiî, Malik ve İmam Ahmed) görüşleri de böyledir.)</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Canlı olup olmadığı bilinemeyen bir hayvan boğazlanırken hareket ederse veya boğazlanan diri hayvanlardan çıkan kan gibi bir kan çıkarsa, eti yenebilir. Çünkü bunlar hayat alametleridir. Ancak, sadece gözünü veya ağzını açması veya ayağını uzatması bir hareket sayılmaz. Böyle bir hayvanın kesilirken gözünü yumması, hayatın varlığına delalet eder.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Hayvanların "Demi mesfuh = Akar kan" denilen kanları temiz değildir. Burada Besmele ile kesilmiş olup olmamaları eşittir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Eti yenen hayvanlardan Besmele ile kesilenlerin içlerinde kalıp akmayan kanları temizdir. Bunların karaciğer ve dalakları da temizdir. Bunlardaki kanlar paktır.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Kesilen bir koyunun ödü, bezesi, idrar torbası, cinsel organları, yumurtaları mekruhtur, bunlar yenmemelidir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Domuzun bütün cüzleri pistir, bunlar temiz olmazlar, hiç bir şeyi helal değildir. Yalnız kıllarından yararlanıp yararlanılamayacağı konusunda ihtilaf vardır. İki imam ile İmam Şafiîye göre domuzun kıllarından badana fırçası yapılması ve bunlarla ayakkabı dikilmesi caizdir. Öyle ki, bu kıllardan bir mikdar az su içine düşecek olsa, o su İmam Muhammed'e göre pislenmiş olmaz. Çünkü bu kıllarla yararlanmaya izin verilmesi, temizliğine delildir. Fakat İmam Ebû Yusuf'a göre, bu yararlanma için olan izin, bir zaruretten dolayıdır, suya düşme halini kapsamaz. Onun için, içine düştüğü az bir suyu temizlikten çıkarır, bozar. Domuzların İslam ülkesi olmayan yerlere götürülüp orada müslüman olmayanlara satılması caizdir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Bir misafire ikram olmak üzere Besmele ile kesilen herhangi bir eti yenen hayvanın eti yenebilir; ikram niyeti olunca Allah rızası için boğazlanmış olur. Fakat herhangi bir adamın gelişine hürmet olsun diye sadece o şahıs için kesilirse, besmele olsa bile, yenmez. Çünkü bu Allah için misafire ikram değil, o büyük görülen zata tazim için kesilmiş sayılır. Onun için misafirliği gözeterek insana ikramda bulunmalı ve yedirmeli, niyet bu olmalıdır.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"><strong> Yine, herhangi bir ölüye tazim için kabir üzerinde kesilen kurbanın eti de helal olmaz. Kurban Allah rızası için kesilir ve onun sevabı istenilen bir müslümana bağışlanabilir.</strong></span></span></span></p><p><span style="font-size: 9px"></span></p><p><span style="font-size: 9px"></span> </p><p> </p><p> </p><p><strong><span style="font-size: 9px">Ömer Nasuhi Bilmen</span></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NuruAhsen, post: 87396, member: 857"] [SIZE=1][SIZE=2]Yaratılışında vahşet ve bayağılık olmayan, iğrenç görülmeyen hayvanların etleri din ölçüleri içinde helaldir, yenebilir. Tavuk kaz, ördek, zürafa, deve kuşu, bağırtlan kuşu, güvercin, bıldırcın, koyun keçi, deve, sığır, manda, ekin kargası, tavus, kırlangıç, baykuş, tavşan ve turna gibi hayvanlar bu kısım eti yenen hayvanlardandır. Serçe ve sığırcık kuşlarını yemekte de bir sakınca yoktur. Yarasa kuşunun yenip yenmemesinde, haram veya mekruh olup olmamasında ihtilaf vardır. Hüdhüd kuşunu yemek mekruhtur. Saksağan, kumru, bülbül, keklik kuşlarının eti aslen helaldir. Ancak bunların etlerini yiyenlerin bir belaya tutulacakları halk arasında söylenti haline geldiği için yenmeleri iyi değildir. (Şafiîlere göre, kırlangıç, tavus, hüdhüd ve papağan kuşlarının etleri haramdır. Martı ve balıkçıl kuşları ise helaldir.)[/SIZE] [FONT=Verdana] [B][SIZE=2] Azı dişleri ile kapıp avlayan ve parçalayan, kendisini koruyan hayvanların etleri haramdır, yenilemez. Kurt, ayı, aslan, kaplan, pars, sincap, samur, sansar, maymun, sırtlan, fil, köpek, kedi, keler, tilki, gelincik gibi hayvanlar etleri haram hayvanlardır. Azı dişleri olduğu halde bunlarla başkasına saldırmayan bir hayvanın eti de yenebilir; deve gibi...[/SIZE][/B][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B]Tırnakları ile kapıp avlanan, tırmalayan ve yaratılışında bayağı olan kuşların etleri de haram veya tahrimen mekruhtur. Kerkenez, çaylak, kartal, kuzgun, akbaba, alaca, karga, yarasa, atmaca, şahin gibi... Bunlar leş yemekten çekinmezler. Tırnaklı olduğu halde bununla hayvanları avlamayan bir kuşun eti yenilebilir, güvercin gibi...[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2][COLOR=#ff0000] [/COLOR][B] Yaratılışı bakımından iğrenç olan birtakım hayvanların etleri de haramdır, yenmez: Fare, yaban faresi, akrep, yılan, kene, kurbağa, kara ve deniz kaplumbağası, arı, kara sinek, sivrisinek, köstebek, kirpi, bit, pire gibi böcekler. Görülüyor ki, bu haram olan hayvanlardan bir kısmı yırtıcı bir yaratılışa sahibdir, yaratılışında zararlıdır ve bayağılık vardır. Bir kısmı ise iğrençtir ve nefret edilir haldedir. İnsan ise temizdir, mükerrem bir yaratıktır. Bunun için insanlar, bu gibi bayağı ve zararlı hayvanların etlerinden korunmuşlardır. Besinlerin insanlar üzerinde iyi ve kötü tesir bıraktığı inkar edilemez. İnsanlar kendisi için yararlı olanı ararsa, İslam dininin müsaade ettiği şeylerden yararlanmalı, yasakladığı şeylerden de kaçınmalıdır. Bundan başka selamet yolu yoktur.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B][COLOR=#ff0000] [/COLOR]Pislik gibi temiz olmayan şeyleri yemiş olan tavuk, koyun, sığır ve deve gibi hayvanların etleri, bu hayvanlar bir müddet hapsedilmeden kesildikleri takdirde, mekruhtur. Çünkü bu halde etleri fena bir kokudan kurtulmuş olamaz. Bunların hapsedilme müddeti tavuklar için üç gün, koyunlar için dört gün, sığır ve develer için de on gündür. Böyle pislik yiyen bir hayvana Celâle denir. Bu hayvanlar, etleri, kokmayacak şekilde pis şeylerden yiyecek olsalar, hapsedilmeleri gerekmez, etleri kerahetsiz olarak yenebilir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B]Domuz sütü ile beslenmiş kuzuların yenmesi helaldir; çünkü süt, tüketilerek eseri kalmaz. Eti yenilir bir hayvan şarap içip de arkasından kesilecek olsa, bunun eti kerahetle helal olur.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B] Yalnız süt emip de başka bir şey yiyemeyen küçük kuzuların öldükten sonra karınlarından çıkarılan peynir mayaları temizdir. Aynı şekilde koyun ve deve gibi ölmüş hayvanların memelerinden çıkacak sütler de temizdir. Bedenlerin temiz olmaması, sütlerini etkilemez.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B][COLOR=#ff0000] [/COLOR]Atlar, savaşa yarayan kıymetli hayvanlardır. Bu bakımdan bunların etlerini yemek İmam Azam'a göre, tahrimen mekruhtur. İki İmama göre ise, tenzihen mekruhtur.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B] Yabanî olmayan (ehli) merkeblerin ve anaları merkeb olan katırların etleri haram veya tahrimen mekruhtur. Yabanî merkeblerin ve anaları sığır olan katırların etleri ise haram değildir. Hayvanlar yenme bakımından anaya bağlıdırlar. (İmam Malik'den rivayete göre, ehli merkeblerin etleri mekruh, bir rivayete göre de haramdır. Meşhur olan görüşe göre, atların etleri de haramdır. İmam Şafiî ile İmam Ahmed'e göre, atların etleri mekruh değildir.)[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B] Devamlı olarak suda yaşayıp barınan hayvanlardan her nevi balık etleri yenebilir, helaldir. Kalkan balığı, sazan balığı, yunus balığı, yılan balığı bunlardandır. Fakat diğer su hayvanları çirkin şeylerden sayılır, yenmeleri caiz olmaz. Yengeç, midye, istiridye, istakoz gibi olanlar helal değildir, etleri yenmez. Yine, deniz insanı, deniz aygırı, deniz hınzırı gibi balık şeklinde bulunmayan deniz hayvanlarının yenmeleri helal olmadığı gibi, avlanmaları da helal görülmemektedir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B]Dıştan bir etki olmaksızın kendi kendine suda ölüp su yüzüne çıkan balıklar yenmez. Fakat suyun açılıp kurumasından, fazla sıcak veya soğuktan ölen veya kuşlar tarafından öldürülen, su içinde bağlı tutulmakla ve buz içinde sıkışmakla ölen balıklar yenir. Balıklarda boğazlamaya gerek yoktur.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B] Göle veya denize atılan balık otunu yemekle göl veya deniz içinde ölen veya avlanıp da sudan çıkarılmadan başlarına tokmakla vurulup öldürülen ve ağ içinde kurtulamayıp ölen balıkların yenmeleri de helaldir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2][COLOR=#ff0000] [/COLOR][B]Balıklar temiz olmayan suların içinde bulunmuş olsalar da etleri yenebilir. Avlanan bir balığın içinden çıkan bir balık sağlam ise, o da yenebilir, sağlam değilse yenmez.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B]Boğazlanan bir hayvanın karnından çıkan yavrusu, İmam Azam'a göre yenmez. Anasının boğazlanmış olması, yavrusu için yeterli olmaz. Bir canlının boğazlanması ile iki canlı boğazlanmış olamaz. Çıkan yavru canlı ise boğazlanmak suretiyle yenilebilir. (Üç imamın (Şafiî, Malik ve İmam Ahmed) görüşleri de böyledir.)[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B] Canlı olup olmadığı bilinemeyen bir hayvan boğazlanırken hareket ederse veya boğazlanan diri hayvanlardan çıkan kan gibi bir kan çıkarsa, eti yenebilir. Çünkü bunlar hayat alametleridir. Ancak, sadece gözünü veya ağzını açması veya ayağını uzatması bir hareket sayılmaz. Böyle bir hayvanın kesilirken gözünü yumması, hayatın varlığına delalet eder.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B][COLOR=#ff0000] [/COLOR]Hayvanların "Demi mesfuh = Akar kan" denilen kanları temiz değildir. Burada Besmele ile kesilmiş olup olmamaları eşittir. Eti yenen hayvanlardan Besmele ile kesilenlerin içlerinde kalıp akmayan kanları temizdir. Bunların karaciğer ve dalakları da temizdir. Bunlardaki kanlar paktır. Kesilen bir koyunun ödü, bezesi, idrar torbası, cinsel organları, yumurtaları mekruhtur, bunlar yenmemelidir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B] Domuzun bütün cüzleri pistir, bunlar temiz olmazlar, hiç bir şeyi helal değildir. Yalnız kıllarından yararlanıp yararlanılamayacağı konusunda ihtilaf vardır. İki imam ile İmam Şafiîye göre domuzun kıllarından badana fırçası yapılması ve bunlarla ayakkabı dikilmesi caizdir. Öyle ki, bu kıllardan bir mikdar az su içine düşecek olsa, o su İmam Muhammed'e göre pislenmiş olmaz. Çünkü bu kıllarla yararlanmaya izin verilmesi, temizliğine delildir. Fakat İmam Ebû Yusuf'a göre, bu yararlanma için olan izin, bir zaruretten dolayıdır, suya düşme halini kapsamaz. Onun için, içine düştüğü az bir suyu temizlikten çıkarır, bozar. Domuzların İslam ülkesi olmayan yerlere götürülüp orada müslüman olmayanlara satılması caizdir.[/B][/SIZE][/FONT] [FONT=Verdana][SIZE=2] [B] Bir misafire ikram olmak üzere Besmele ile kesilen herhangi bir eti yenen hayvanın eti yenebilir; ikram niyeti olunca Allah rızası için boğazlanmış olur. Fakat herhangi bir adamın gelişine hürmet olsun diye sadece o şahıs için kesilirse, besmele olsa bile, yenmez. Çünkü bu Allah için misafire ikram değil, o büyük görülen zata tazim için kesilmiş sayılır. Onun için misafirliği gözeterek insana ikramda bulunmalı ve yedirmeli, niyet bu olmalıdır. Yine, herhangi bir ölüye tazim için kabir üzerinde kesilen kurbanın eti de helal olmaz. Kurban Allah rızası için kesilir ve onun sevabı istenilen bir müslümana bağışlanabilir.[/B][/SIZE][/FONT] [/SIZE][B][SIZE=1][/SIZE][/B] [B][SIZE=1][/SIZE][/B] [B][SIZE=1][/SIZE][/B] [B][SIZE=1]Ömer Nasuhi Bilmen[/SIZE][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İslama Göre Hayat
Etleri yenen ve yenmeyen hayvanlar
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst