Emsile ve Arapça (nasıl Öğrenebilirim?)

Eyvàh!

Well-known member
1. Soru: Emsile-Binâ-Maksut gibi eserlerden nereye kadar ezberlersem arapçayı öğrenmiş olurum?

2. Soru: Arapçayı tam olarak öğrendiğimi nasıl anlayabilirim?

3. Soru: Arapçayı tam manasıyla öğrendiğim zaman artık İslami ilimleri öğrenmiş sayılır mıyım?

4. Soru: Arapçayı tam bilen diğer ilimleri kendi başına öğrenebilir mi?

1. cevap: Arapça öğrenmek için öncelikle Emsile-Binâ-Maksut metodunu unutmak gerekiyor. Hatta bu tür ders almış olanlar önce bu dersler unutması şart. Yoksa sittin sene okusa arapça öğrenmesi mümkün değil. İstisnalar olabilir tabii u arada...

O yüzden, bu metodla arapça öğrenenler sadece öğrendiklerini sanırlar veya buna inandırılırlar. Ama hiç bir zaman arapça öğrenemezler, öğrenememişlerdir de... Çünkü bu metod öğretmeye değil, öğretmemeye yöneliktir.

Hatta bu metodla Molla Câmi'yi bitirmiş olsanız bile (kaldı ki 10 küsur sene okuyup da ancak bu kitabı bitirebilenler oluyor) sonunda sıfır noktasına dönmüşsünüz demektir. Yani en başa... Bu süre zarfında hocalar sadece beyin yıkama taktiği ile arapça öğrendiğinize inandırırlar sizi, hepsi bu!

Özetle: Emsile metodu yararlı değil, zararlı bir metoddur. Arapça öğrenmeye manidir. Arapça öğrenmek için önce bu metodu bir kenara bırakmalı, daha önceden öğrendiklerimizi de unutmalıyız.

Selam ve Dua ile...
alinti

 

HAFIZ

Well-known member
1. Soru: Emsile-Binâ-Maksut gibi eserlerden nereye kadar ezberlersem arapçayı öğrenmiş olurum?

2. Soru: Arapçayı tam olarak öğrendiğimi nasıl anlayabilirim?

3. Soru: Arapçayı tam manasıyla öğrendiğim zaman artık İslami ilimleri öğrenmiş sayılır mıyım?

4. Soru: Arapçayı tam bilen diğer ilimleri kendi başına öğrenebilir mi?

1. cevap: Arapça öğrenmek için öncelikle Emsile-Binâ-Maksut metodunu unutmak gerekiyor. Hatta bu tür ders almış olanlar önce bu dersler unutması şart. Yoksa sittin sene okusa arapça öğrenmesi mümkün değil. İstisnalar olabilir tabii u arada...

O yüzden, bu metodla arapça öğrenenler sadece öğrendiklerini sanırlar veya buna inandırılırlar. Ama hiç bir zaman arapça öğrenemezler, öğrenememişlerdir de... Çünkü bu metod öğretmeye değil, öğretmemeye yöneliktir.

Hatta bu metodla Molla Câmi'yi bitirmiş olsanız bile (kaldı ki 10 küsur sene okuyup da ancak bu kitabı bitirebilenler oluyor) sonunda sıfır noktasına dönmüşsünüz demektir. Yani en başa... Bu süre zarfında hocalar sadece beyin yıkama taktiği ile arapça öğrendiğinize inandırırlar sizi, hepsi bu!

Özetle: Emsile metodu yararlı değil, zararlı bir metoddur. Arapça öğrenmeye manidir. Arapça öğrenmek için önce bu metodu bir kenara bırakmalı, daha önceden öğrendiklerimizi de unutmalıyız.

Selam ve Dua ile...
bunu nereden öğrendiğinizi sorabilirmiyim. emsile bina avamil maksud ve izhar kitaplarının içeriğinin ne olduğundan haberiniz var mı sizin.bu dediğiniz ancak günümüz arapça dil bilgisi kurslarında alimlerimizin yıllardır medreselerde talim ettikleri ve öğrendikleri her bir harften sayısız sevaplar aldığı bir metodu imha etmek gayretiyle kursiyerleine uydurdukları hikayelerdir...bu kaidelere yıllardır emek sarfeden bir hocam arabistana gittiğinde bir arapla mulakkatta bulunur.arap karşısındaki hocanın türk olmasına rağmen belagat ve fesahatına efseh lisanına hayran olur.hocam siz bir arabın dahi konuşamayacağı mukemmel bir lisana sahipsiniz demekten kendini alamaz.bu kaideleri( ki bunlar emsile bina maksud...da yer alıyor) ilk defa hz ali tarafından düzenlendiğini biliyormuydunuz? ilimlerin basamağı bu kitaplardır.basamaksız merdiven çıkılmaz.tefsir arapçasına sahip bir tilmiz yada muderris farketmez gramer arapçasına en fazla 3 ayını vererek sahip olabilir.ve bir araptan daha mukemmel konuşabilir...
 

Eyvàh!

Well-known member
bunu nereden öğrendiğinizi sorabilirmiyim. emsile bina avamil maksud ve izhar kitaplarının içeriğinin ne olduğundan haberiniz var mı sizin.bu dediğiniz ancak günümüz arapça dil bilgisi kurslarında alimlerimizin yıllardır medreselerde talim ettikleri ve öğrendikleri her bir harften sayısız sevaplar aldığı bir metodu imha etmek gayretiyle kursiyerleine uydurdukları hikayelerdir...bu kaidelere yıllardır emek sarfeden bir hocam arabistana gittiğinde bir arapla mulakkatta bulunur.arap karşısındaki hocanın türk olmasına rağmen belagat ve fesahatına efseh lisanına hayran olur.hocam siz bir arabın dahi konuşamayacağı mukemmel bir lisana sahipsiniz demekten kendini alamaz.bu kaideleri( ki bunlar emsile bina maksud...da yer alıyor) ilk defa hz ali tarafından düzenlendiğini biliyormuydunuz? ilimlerin basamağı bu kitaplardır.basamaksız merdiven çıkılmaz.tefsir arapçasına sahip bir tilmiz yada muderris farketmez gramer arapçasına en fazla 3 ayını vererek sahip olabilir.ve bir araptan daha mukemmel konuşabilir...
ben demiyorum :)) lutfen relax

ve devami


Aslında bu metoda karşı çıkarken, aynı tezi savunuyoruz. Ancak bizim ibarelerimiz biraz daha iğneleyici. Tek fark bu! Yoksa özde aynı söylemleri dile getiriyoruz.

ÜÇ MESELE: EZBER, TAKLİT VE TECDİT

Bir kaç noktayı izah etmekte yarar var:

* Ezbere karşı değilim, ezberciliğe karşıyım. Aynen mezhebe değil de mezhepçiliğe karşı olmam, tarikate değik tarikatçiliğe karşı olmam gibi... Tam aksine, günümüzdeki ezber -bana göre- hiç yeterli değil. İlim talebelerine mümkünse hafızlık öncelikli, Buhari, Müslim vb temel eserlerin ezberletilmesinden yanayım. Karşı olduğum; boz ezber!

* Her metodun bir dönemi vardır. O metod o dönem içinde ve o şartlar altında faydalıdır. Başka şartlar ve dönem içinde sadece zararlıdır. Bu aynen bir hastalık ilacının başka bir hastalık için kullanılmasıdır.

Hâlâ Osmanlı dönemini yaşayanlara şunu söylerim: Uyanın bre gafiller! Osmanlı yıkılalı bir asır oluyor! Artık yeni dünyada yaşıyoruz. Bu dünyanın şartlarını göz önünde tutarak bu zamana uygun metod üretmeliyiz. Şu eskiyi kutsamayı da iş yapmış saymaktan artık vaz geçmeliyiz.

* Büyük Selçuklu Devleti, Türklerin kurduğu en güzel ve örnek bir devlettir. Bana soararsanız, Osmanlı onun ancak çocuğu değil torunu olabilir veya çocuğu olabilir en fazla. Anadolu Selçuklu ise olsa olsa onun üvey torununun torunu...

O zamanki sistemde eğitim dili zaten arapça olduğundan bu tür dersler faydalı olabilir. Ama şimdi öyle mi ya?

* Günümüzdeki metodlarla en iyi yakalanabilecek seviye, yarım yamalak metinleri (eski arapça eserleri) anlamaktır. O da sözlük yardımıyla... Bundan daha iyisi olamaz. Zaten yok da...

Sahi siz hiç o medreselerden çıkıp -ek destek almadan- arapça eser yazabilmiş birisini gördünüz mü? Göremezsiniz de... Bediuzzaman'ın alt yapısını tam bilmiyorum ama o şaz birisi... Yani sıradan birisi değil. Ondan Allah vergisi özel bir yetenek var. Kimse kendini onunla kıyaslamaya kalkamsın tabii...



Demircilik yerinde, marangozluk marangozhanede, ticaret ticarethanede öğrenilir de arapça nasıl oluyor da medresede öğreniliyor?

Ticaret fakultesini bitirmiş bir genç, devam edip o dalda prof olsa, elini bir kez olsun ticarete sokmamışsa, bilin ki ilk ticaretinde büyük bir hüsrana uğrayacaktır. Demircilik veya marangozlukta prof olmuş birisi eline daha önce çekiş almamışsa, prof olduktan sonra "bize şöyle bir kasa yap" desen çekici bir eline bir çiviye vururken görürsün. En basit işçinin yaptığını beceremez.

Medrese öğrenilen emsile arapçası bundan daha kötüdür. O kadar ki, oralardan mezun olmuş ve askerden dönüşte hocalığa başlayacak olan bir kardeşe dedim ki; "ben seni emsileden imtihan etsem, sınıfta kalırsın. çünkü ezberci mantıkla öğrendiğiniz için aslında ne öğrendiğinizi de bilmiyorsunuz." "O kadar da değil hocam, istediğini sor" dedi. "Esmi' bihim ve ebsır" ne demek dedim. Üstelik bir ayet. Bilemedi. İki gün süre verdim. İki gün sonra çıkaramadığını söyledi... Sonunda da itiraf etti.




KLASİK ARAPÇA NEREYE?

Pazar günü Selman Okumuş'un babası ile tanıştık ve camii odasında uzun bir sohbet yaptık. İkindi namazından ta akşam namazına kadar.

Kendisi de klasik arapça eğitimi veren bir vakfın organizatörlüğünü yürütüyormuş. İlahiyat okuyan gençlere klasik arapça öğretiyorlarmış. Klasik arapça eğitim metodunu eleştirmem biraz kendisine dokundu. İlk başta kabullen(e)medi. Bir kaç örnekle tezimizi pekiştirince sanırım kabullendi.

Mesela Binâ okuyan birisi 35 bâb ezberler. Bu bablar arapçada %20 bile kullanılmaz. Belki %10. Ama öğretilirken sanki tüm bablar %100 kullanılıyormuş havası verilir.

Buna burada aynı örnekleri vermek istiyorum. Mesela:

Sülasilere bir harf ziyade ile if'âl ve müfâale bâbları elde edilir. Birincisi ettirgenlik, ikincisi ise isteş (karşılıklı yapma) kipi olarak belletilir. Buna bir örnek verirsek:
Kesera: kırmak demek, sülasi (yani üç harfli, ke-se-ra)
Eksera: Kırdırmak (yani birisine yaptırmak)
Kâsera: Kırışmak (yani beraber kırmak)
Mantık bu!
Çünkü Türkçe mantığına göre uygun.
Ama arapçaya göre asla değil!
Şimdi değişik örnekler üzerinde çalışalım:
nefeqa: delmek, tünel açmak
nâfeqa: ?
enfeqa: ?
Üstteki mantığa göre: a)beraber delik (tünel) açmak b) birisine delik (tünel) açtırmak.
Hiç de öyle değil! Ya?
a) münafık olmak
b) infak etmek, harcamak
İlki münafıkların işi, sonucu cehennem ateşi,
Diğeri mümin işi, sonucu cennete sokar

alintidir



 

aþküma

Yeni Üye
1. Soru: Emsile-Binâ-Maksut gibi eserlerden nereye kadar ezberlersem arapçayı öğrenmiş olurum?

2. Soru: Arapçayı tam olarak öğrendiğimi nasıl anlayabilirim?

3. Soru: Arapçayı tam manasıyla öğrendiğim zaman artık İslami ilimleri öğrenmiş sayılır mıyım?

4. Soru: Arapçayı tam bilen diğer ilimleri kendi başına öğrenebilir mi?

1. cevap: Arapça öğrenmek için öncelikle Emsile-Binâ-Maksut metodunu unutmak gerekiyor. Hatta bu tür ders almış olanlar önce bu dersler unutması şart. Yoksa sittin sene okusa arapça öğrenmesi mümkün değil. İstisnalar olabilir tabii u arada...

O yüzden, bu metodla arapça öğrenenler sadece öğrendiklerini sanırlar veya buna inandırılırlar. Ama hiç bir zaman arapça öğrenemezler, öğrenememişlerdir de... Çünkü bu metod öğretmeye değil, öğretmemeye yöneliktir.

Hatta bu metodla Molla Câmi'yi bitirmiş olsanız bile (kaldı ki 10 küsur sene okuyup da ancak bu kitabı bitirebilenler oluyor) sonunda sıfır noktasına dönmüşsünüz demektir. Yani en başa... Bu süre zarfında hocalar sadece beyin yıkama taktiği ile arapça öğrendiğinize inandırırlar sizi, hepsi bu!

Özetle: Emsile metodu yararlı değil, zararlı bir metoddur. Arapça öğrenmeye manidir. Arapça öğrenmek için önce bu metodu bir kenara bırakmalı, daha önceden öğrendiklerimizi de unutmalıyız.

Selam ve Dua ile...
alinti

bu alıntının sahibini ögrenebilirmiyim rica etsem zira bu arapçayı kendisi nerden ögrenmiş merak ettim ayrıca bu yanlış bilgilerin burda sunulması insanları yanlışa sürükler nacizane görüşüm.emsile arapçanın temel ilk kitabıdır emsileyi yazanda hz.ali dir.kim bunları yalanlayabilir at bi kenara denebilir ben arapça yaptım ve vermekteyim bunların hepsinide emsile bina maksut avvamil izhar sava dul azam vs ktapları yaparak geldim.vesselam
 

ISBARA

Yeni Üye
1. Soru: Emsile-Binâ-Maksut gibi eserlerden nereye kadar ezberlersem arapçayı öğrenmiş olurum?

2. Soru: Arapçayı tam olarak öğrendiğimi nasıl anlayabilirim?

3. Soru: Arapçayı tam manasıyla öğrendiğim zaman artık İslami ilimleri öğrenmiş sayılır mıyım?

4. Soru: Arapçayı tam bilen diğer ilimleri kendi başına öğrenebilir mi?

1. cevap: Arapça öğrenmek için öncelikle Emsile-Binâ-Maksut metodunu unutmak gerekiyor. Hatta bu tür ders almış olanlar önce bu dersler unutması şart. Yoksa sittin sene okusa arapça öğrenmesi mümkün değil. İstisnalar olabilir tabii u arada...

O yüzden, bu metodla arapça öğrenenler sadece öğrendiklerini sanırlar veya buna inandırılırlar. Ama hiç bir zaman arapça öğrenemezler, öğrenememişlerdir de... Çünkü bu metod öğretmeye değil, öğretmemeye yöneliktir.

Hatta bu metodla Molla Câmi'yi bitirmiş olsanız bile (kaldı ki 10 küsur sene okuyup da ancak bu kitabı bitirebilenler oluyor) sonunda sıfır noktasına dönmüşsünüz demektir. Yani en başa... Bu süre zarfında hocalar sadece beyin yıkama taktiği ile arapça öğrendiğinize inandırırlar sizi, hepsi bu!

Özetle: Emsile metodu yararlı değil, zararlı bir metoddur. Arapça öğrenmeye manidir. Arapça öğrenmek için önce bu metodu bir kenara bırakmalı, daha önceden öğrendiklerimizi de unutmalıyız.

Selam ve Dua ile...
alinti


Her kim olursanız olun bu soruya ''Emsile metodu yararlı değil, zararlı bir metoddur'' diyemezsiniz. Daha faydalı bir metodunuz var ise paylaşırsınız. ''Arapça öğrenmeye manidir.'' diyemezsiniz. Bu metoddan daha hızlı veya daha iyi arapça öğrenecek bir metodunuz varsa çıkar paylaşırsınız.

Son yılların modası süslü cümlelerle mantık perdesi altında İslam dininin alışılagelmiş ve kabul görmüş usul ve yöntemlerini eleştirmek, değiştirmek... Aynen yukarıda olduğu gibi... Hiç bir yöntem ve yöntemin sahibi Hz.Ali ve diğer musarrıfların fevzinin binde biri kadar feyiz vermez. ictihat imamlarının
, Murşid-i Kamillerin- Gavsların , islam alemlerinin hepsi Türk müydüde kalkıp Osmanlı ile selçuklu ile Türkiye Cumhuriyeti ile örneklendiriyor ve kafa karıştırmaya kalkıyorsunuz. Ana dili Farsca, Moğolca vs.. olan bir çok zaat ve muridi ve tabiyini bu ilimleri MP3 lerle mi öğrendide öğrenilmez diyebiliyorsunuz. ...........
 

vera'

Well-known member
s.a Eyvàh!, sanırım bu paylaşımınızda sadece "alıntıdır" yazmanız yeterli olmayacak lütfen kaynağınızın tam adını yazarmısınız??
 

Yeltegiyan

Elfidam
arkadaşlar kaynak istemenizin mantığı nedir ki? ortaya atılmış bir tez onaylamak ya da çürütmek zorunda değilsiniz.



kaldı ki emsile-bina-maksut arapça öğreniminde asırları geride bırakmış bi yöntemdir.hala da geçerliliğini koruyor Arapça bu yolla öğrenilir.medrese eğitimi şu anda yaygın olmadığından ve tek başına altından kalkılması zor olduğundan yapılamıyor olabilir.yeni tezler ortaya atılacaktır.

abes olan tek nokta zararlı vs diye nitelendirilmesi.


ama ilahiyatta hocalarımızın %85 i medreselidir ve kendileri de kabul eder %100 ezberci olduklarından bazı eksikliklere sebep olabiliyor. ama arapçayı Kurani ilimlere fevkalade hakimler... yorumcu yönlerini bi nebze engelliyor olabilir... ya da sosyal bilimlere olan yetenekleri pek fazla olmuyor...

selam+dua ile...


keşke öğreneceğimiz kimseler olsa da emsile-bina-maksut yöntemiyle halletsek Arapçayı...:002: 7 yıldır modern metodlar uygulanıyor henüz bir arpa yol katedilebilmiş değil...ihl ve ilahiyatta arapça adına...
 
Üst