Ehli Beyt a.s ve sahabe r.a-ın akidesi

Sadr

New member
BİSMİLLAHİR RAHMANİR RAHİM
HAMD OLSUN ALEMLERİN RABBİNE
VE SELAM OLSUN MEVLAMIZ MUHAMMEDE VE TERTEMİZ EHLİ BEYTİNE



bundan sonra... ehli sünnet kaynaklarından Ehli Beyt a.s velayetini, hakikatleri aktarmaya, belgeli bir şekilde paylaşmaya devam ediyoruz. bu yazımızda inşaAllah ehli sünnet kaynaklarından ve ehli sünnet alimlerinin kendi itirafları ile Ehli Beyt a.s mezhebinin ne olduğunu paylaşacağız. doğrusu bizim buna ihtiyacımız yoktur, çünkü biz Ehli Beyt a.s yolunda olduğumuzu, Rasulullah s.a.a-in emri üzere dinimizi sadece ve sadece Kuran ve Ehli Beyt a.s-dan öğrendiğimizi hem Şia ve hemde Ehli sünnetin kaynaklarından mütevatir olarak ortaya koyuyoruz. fakat bilindiği gibi ehli Sünnet kardeşlerde Ehli Beyt a.s mezhebinde olduklarını, aslında Ehli Beyt a.s-a kendilerinin uyduklarını idda ediyorlar. doğrudur, bu sadece bir idda ve delilden yoksundur. sadece onların kaynaklarına bakılması Ehli Beyt a.s-dan ne kadar uzak olduklarını göstermek için yeterlidir. zira kaynakları nasibi, harici ve ehli kitap ravileri ile doludur:

sünni kaynakları ve Ehli Kitap raviler
sünni kaynakları ve harici raviler
sünni kaynakları ve nasibi raviler

bu küçük hatırlatmadan sonra şimdi kaynakları ve ehli sünnet alimlerinin itiraflarını aktarmaya başlayalım:


ehli-beyt-akidesi-ibni-haldun.gif
ehli-beyt-akidesi-ibni-haldun1.gif


resimde gördüğünüz ehli sünnet alimi ibni Haldunun "Mukaddime" adlı kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

وشذ أهل البيت بمذاهب ابتدعوها وفقه انفردوا به وبنوه على مذهبهم في تناول بعض الصحابة بالقدح وعلى قولهم بعصمة الائمة ورفع الخلاف عن أقوالهم وهي كلها أصول واهية وشذ بمثل ذلك الخوارج ولم يحتفل الجمهور بمذاهبهم بل أوسعوها جانب الانكار والقدح فلا نعرف شيئا من مذاهبهم ولا نروي كتبهم ولا أثر لشئ منها إلا في مواطنهم فكتب الشيعة في بلادهم وحيث كانت دولتهم قائمة في المغرب والمشرق واليمن والخوارج كذلك ولكل منهم كتب وتآليف وآراء في الفقه غريبة
Ehl-i Beyt, tüm Müslümanların normal metotlarının tersine ayrı bir mezhep icat etti! Kendilerine mahsus fıkıh meydana getirdiler. Bunu da sahabeyi kötüleme, imamların masum oluşu, kendi görüşlerinden ihtilafı ortadan kaldırma temelleri üzerine yerleştirdiler. Bunların tümü temelden boştur. Hariciler de aynen Ehl-i Beyt gibi Müslümanlardan uzaklaştı. Ama Müslümanların büyük bir çoğunluğu onların mezhebine itina etmediler. Tam aksine Müslümanlar Ehli Beyt ve Haricilerin mezheplerini şiddetle eleştirdiler. Biz de onların mezhebinden hiçbir şeyi tanımıyoruz. Onların kitaplarından rivayet nakletmeyiz. Halkının Şia olduğu yerler hariç onlardan hiçbir iz bulunmaz.

ibni Haldun, "Mukaddime", 1/446

ibni Haldun açıkca Ehli Beyt a.s-ın mezhebinin sahabeyi kötülediğini ve imamların a.s masum olduğu yönünde olduğunu beyan ediyor. sonrada açıkca kendilerinin Ehli Beyt a.s-a uymadıklarını, aksine Ehli Beyt a.s-a sadece Şiilerin uyduklarını beyan ediyor. bizim için bu kadarı bile yeterli ola bilirdi ama ehli Sünnetin bir iddası daha var. o da sahabelere r.a itaat ettikleri. bakalım sahabe r.a-ın akidesi neymiş:


sahabe-akidesi.jpg

resimde gördüğünüz ehli sünnet alimi ibni Kuteybenin "el-Maarif" adlı kitabıdır. işaretlenmiş yerde şu ifadeler var:

أبو الطفيل رضي الله تعالى عنه هو أبو الطفيل عامر بن واثلة رأى النبي صلى الله عليه وسلم وكان آخر من رآه موتا ومات بعد سنة مائة وشهد مع علي المشاهد كلها وكان مع المختار صاحب رايته، وكان يؤمن بالرجعة
Ebu Tufeyl r.a: o Ebu Tufeyl Amr b. Vesiledir, Nebi s.a.a-i görmüştür. Muhtar ordusunun bayraktarıydı, Recat gününe inanıyordu.

ibni Kuteybe, "el-Maarif", sayfa 78

yine ibni Kuteybe aynı kitabının 138-ci sayfasında Ebu Tufeyl r.a hakkında diyor ki:

أسماء الغالية من الرافضة أبو الطفيل صاحب راية المختار، وكان آخر من رأى رسول الله صلى الله عليه وسلم موتا. وأبو عبد الله الجدلي. وزرارة بن أعين. وجابر الجعفي
Aşırı Rafizilerin isimleri: Muhtar ordusunun bayraktarı Ebu Tufeyl, Ebu Abdullah el-Cedeli, Zurare b. Ayun, Cabir b. Yezid el-Cufi.

ibni Kuteybe, "el-Maarif", sayfa 138

görüldüğü gibi sahabe Ebu Tufeyl r.a Recat inancına sahip. peki Recat nedr biliyormusunuz? Recat Kıyamet günü öncesinde imamların a.s bu dünyaya geri döneceği inancıdır. bu konuda bilgi almak için linke bakınız: "Kitab er-Recat"

ikinci olarak sahabe Ebu Tufeyl r.a aşırı Rafiziymiş. peki ehli sünnet nezdinde "Aşırı Rafizi" kime denir biliyormusunuz? ehli sünnet nezdinde:

Şia: imam Ali a.s- seven ve Onu 3 halifeden değil diğer sahabelerden üstün gören kişi.
Rafizi: imam Ali a.s-ı seven ve Onun Ebu Bekir ve Ömerden üstün olduğuna inanan kişi.
aşırı Rafizi: imam Ali a.s-ı seven, Ebu Bekir ve Ömerden üstün gören ve Ebu Bekir ile Ömere söven kişi.

bu adlandırma ehli sünnet nezdinde meşhurdur. ez-Zehebi "Mizan el-İtidal" 1/49-da ve ibni Hacer "Hedyus Sari" 2/1238-de bu konuyu genişce anlatmıştırlar. sahabe Ebu Tufeyl r.a ise aşırı rafizilerden yani 3-gurupta olanlardan. ya siz?

kaynak: Velayet
 
Üst