Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İslama Göre Hayat
Diş dolgusu gusle mani midir?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="mihrimah" data-source="post: 31962" data-attributes="member: 656"><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Fıkıh kitaplarındaki ifadeler şöyledir:</strong></span></p><p> </p><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Dişler arasında yemek artığı kalıp, altı yıkanamazsa, gusül caiz olur; çünkü su akıcı olup, bu artıkların altına sızar; fakat bu artıklar, katılaşmışsa, gusül caiz olmaz; çünkü su, bunun altına sızmaz. Bunda zaruret ve güçlük de yoktur. </strong></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>(Halebi-yi kebir)</strong></span></p><p> </p><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Dişlerin arasında, diş kovuğunda katılaşmış yemek artığı bulunursa, gusül sahih olmaz. </strong></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>(Kadıhan)</strong></span></p><p> </p><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Diş arasındaki yemek kırıntısı katılaşır da, suyu geçirmezse, gusle mani olur. </strong></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>(Mec. Zühdiyye)</strong></span></p><p> </p><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Dürr-ül-muhtar'ın, (Diş çukurundaki şey, gusle zarar vermez diyen olmuşsa da, bu şey, katı olup, altına su geçmezse, guslü caiz olmaz) ifadesini İbni Abidin hazretleri şöyle açıklıyor:</strong></span></span></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #003399">Zarar vermez denilmesi; su, dişteki şeyin altına sızıp, ıslatacağı içindir. Hulasat-ül-fetava'da da, böyle yazmaktadır. Bu fetvadan da anlaşılıyor ki, altına su geçmezse, gusül caiz olmaz. Hilye'de ve Münyet-ül-musalli şerhinde de böyle yazılıdır. </span></span></strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>(Redd-ül-muhtar)</strong></span></p><p> </p><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Merakıl-felah'ı açıklayan Tahtavi, </strong></span></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>(Diş çukurundaki yemek artıklarının altına su geçerse, gusül caiz olur. Bunlar, sert olup altına su geçmezse, gusül caiz olmaz. Feth-ul-kadir'de de böyle yazılıdır) </strong></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><span style="color: #003399">diyor.</span></strong></span></p><p> </p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #003399">Yine Tahtavi, (Dürr-ül-muhtar) haşiyesinde buyuruyor ki:</span></span></strong></p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Diş çukuruna giren yemek parçası altına su sızacağı için gusle mani olmaz. Suyun sızdığında şüphe varsa, bunları çıkarıp orayı yıkamalı.</span></strong></p><p> </p><p><span style="color: #003399"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>Mecmua-i Cedide'nin hicri 1329 tarihli ilaveli baskısındaki diş dolgusunun gusle mani olmadığı yazılıysa da, bahsedilen ifade, bu kitabın hicri 1299 tarihli ilk baskısında yoktur. O baskıya, ittihatçıların şeyh-ül-islamı mason Musa Kazım tarafından sokulmuştur. İttihatçıların adamlarına itibar edilmez.</strong></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>(Altın, gümüş veya plastik diş yaptırmak caizse, gusül de caiz olur)<span style="color: #003399"> demek yanlıştır. İmam-ı Rabbani hazretleri,</span> (Hanefi mezhebinin usul-i fıkhında, şartsız bildirilen bir haber, şartlı olarak anlaşılır)</strong></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><span style="color: #003399"> buyuruyor. Fıkıh kitaplarında, ](Geyik eti yemek caizdir)buyuruluyor. Hüküm şartsız olarak bildirilmiştir. Geyik eti caiz diye; canlı bir geyiği tutup, bir ayağını kesip yemek caiz olmaz. Ehl-i kitap dışındaki gayrı müslim keserse veya kendiliğinden ölürse, leş olacağı için yine yenmez. Besmelesiz kesilirse yine yenmez. Görüldüğü gibi geyik etinin yenmesi için bir çok şart vardır.</span></strong></span></p><p> </p><p><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #003399">(Harbde ölen şehit olur) hadis-i şerifi şartsız bildirildiğine göre, bazı şartları var demektir. Mesela mümin olmayan, harbde de ölse şehit olmaz. (Gümüş yüzük erkeklere de caizdir) hükmü de şartsız olarak bildirilmiştir. Yüzüğün ağırlığı 4,8 gramdan fazla olmamalıdır. Eğer yüzük çok sıkı olursa, altına su geçirmediği için alınan abdest veya gusül sahih olmaz. Böyle dar olan yüzüğü oynatarak veya çıkartarak altına su geçirmek şarttır. (Gümüş yüzük caizdir) diye altını yıkamaya lüzum yoktur şeklinde anlamak yanlış olur. </span></span></strong></p><p> </p><p><span style="color: #ff3333"><strong><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 10px">Bunun gibi, (Sallanan dişi, altın telle bağlamak caiz) denince, bunun da bazı şartlarının olduğu anlaşılır. Altına su geçip geçmediğine bakılır. </span></span><u><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 10px">Yüzüğün altına su geçmeyince; abdest ve gusül sahih olmadığı gibi, ağzın içinde kuru yer kalınca gusül sahih olmaz. Bunun için diş dolgusu olanın, (ağzın içini yıkamak gusülde farz değil) diyen bir mezhebi, mesela Maliki'yi taklit etmesi gerekir.</span></span></u></strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mihrimah, post: 31962, member: 656"] [FONT=Comic Sans MS][B]Fıkıh kitaplarındaki ifadeler şöyledir:[/B][/FONT] [COLOR=#003399][FONT=Comic Sans MS][B]Dişler arasında yemek artığı kalıp, altı yıkanamazsa, gusül caiz olur; çünkü su akıcı olup, bu artıkların altına sızar; fakat bu artıklar, katılaşmışsa, gusül caiz olmaz; çünkü su, bunun altına sızmaz. Bunda zaruret ve güçlük de yoktur. [/B][/FONT][/COLOR][FONT=Comic Sans MS][B](Halebi-yi kebir)[/B][/FONT] [COLOR=#003399][FONT=Comic Sans MS][B]Dişlerin arasında, diş kovuğunda katılaşmış yemek artığı bulunursa, gusül sahih olmaz. [/B][/FONT][/COLOR][FONT=Comic Sans MS][B](Kadıhan)[/B][/FONT] [COLOR=#003399][FONT=Comic Sans MS][B]Diş arasındaki yemek kırıntısı katılaşır da, suyu geçirmezse, gusle mani olur. [/B][/FONT][/COLOR][FONT=Comic Sans MS][B](Mec. Zühdiyye)[/B][/FONT] [COLOR=#003399][FONT=Comic Sans MS][B]Dürr-ül-muhtar'ın, (Diş çukurundaki şey, gusle zarar vermez diyen olmuşsa da, bu şey, katı olup, altına su geçmezse, guslü caiz olmaz) ifadesini İbni Abidin hazretleri şöyle açıklıyor:[/B][/FONT][/COLOR] [B][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#003399]Zarar vermez denilmesi; su, dişteki şeyin altına sızıp, ıslatacağı içindir. Hulasat-ül-fetava'da da, böyle yazmaktadır. Bu fetvadan da anlaşılıyor ki, altına su geçmezse, gusül caiz olmaz. Hilye'de ve Münyet-ül-musalli şerhinde de böyle yazılıdır. [/COLOR][/FONT][/B][FONT=Comic Sans MS][B](Redd-ül-muhtar)[/B][/FONT] [COLOR=#003399][FONT=Comic Sans MS][B]Merakıl-felah'ı açıklayan Tahtavi, [/B][/FONT][/COLOR][FONT=Comic Sans MS][B](Diş çukurundaki yemek artıklarının altına su geçerse, gusül caiz olur. Bunlar, sert olup altına su geçmezse, gusül caiz olmaz. Feth-ul-kadir'de de böyle yazılıdır) [/B][/FONT][FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=#003399]diyor.[/COLOR][/B][/FONT] [B][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#003399]Yine Tahtavi, (Dürr-ül-muhtar) haşiyesinde buyuruyor ki:[/COLOR][/FONT][/B] [B][FONT=Comic Sans MS]Diş çukuruna giren yemek parçası altına su sızacağı için gusle mani olmaz. Suyun sızdığında şüphe varsa, bunları çıkarıp orayı yıkamalı.[/FONT][/B] [COLOR=#003399][FONT=Comic Sans MS][B]Mecmua-i Cedide'nin hicri 1329 tarihli ilaveli baskısındaki diş dolgusunun gusle mani olmadığı yazılıysa da, bahsedilen ifade, bu kitabın hicri 1299 tarihli ilk baskısında yoktur. O baskıya, ittihatçıların şeyh-ül-islamı mason Musa Kazım tarafından sokulmuştur. İttihatçıların adamlarına itibar edilmez.[/B][/FONT][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][B](Altın, gümüş veya plastik diş yaptırmak caizse, gusül de caiz olur)[COLOR=#003399] demek yanlıştır. İmam-ı Rabbani hazretleri,[/COLOR] (Hanefi mezhebinin usul-i fıkhında, şartsız bildirilen bir haber, şartlı olarak anlaşılır)[/B][/FONT][FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=#003399] buyuruyor. Fıkıh kitaplarında, ](Geyik eti yemek caizdir)buyuruluyor. Hüküm şartsız olarak bildirilmiştir. Geyik eti caiz diye; canlı bir geyiği tutup, bir ayağını kesip yemek caiz olmaz. Ehl-i kitap dışındaki gayrı müslim keserse veya kendiliğinden ölürse, leş olacağı için yine yenmez. Besmelesiz kesilirse yine yenmez. Görüldüğü gibi geyik etinin yenmesi için bir çok şart vardır.[/COLOR][/B][/FONT] [B][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#003399](Harbde ölen şehit olur) hadis-i şerifi şartsız bildirildiğine göre, bazı şartları var demektir. Mesela mümin olmayan, harbde de ölse şehit olmaz. (Gümüş yüzük erkeklere de caizdir) hükmü de şartsız olarak bildirilmiştir. Yüzüğün ağırlığı 4,8 gramdan fazla olmamalıdır. Eğer yüzük çok sıkı olursa, altına su geçirmediği için alınan abdest veya gusül sahih olmaz. Böyle dar olan yüzüğü oynatarak veya çıkartarak altına su geçirmek şarttır. (Gümüş yüzük caizdir) diye altını yıkamaya lüzum yoktur şeklinde anlamak yanlış olur. [/COLOR][/FONT][/B] [COLOR=#ff3333][B][FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Bunun gibi, (Sallanan dişi, altın telle bağlamak caiz) denince, bunun da bazı şartlarının olduğu anlaşılır. Altına su geçip geçmediğine bakılır. [/SIZE][/FONT][U][FONT=Comic Sans MS][SIZE=2]Yüzüğün altına su geçmeyince; abdest ve gusül sahih olmadığı gibi, ağzın içinde kuru yer kalınca gusül sahih olmaz. Bunun için diş dolgusu olanın, (ağzın içini yıkamak gusülde farz değil) diyen bir mezhebi, mesela Maliki'yi taklit etmesi gerekir.[/SIZE][/FONT][/U][/B][/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İslama Göre Hayat
Diş dolgusu gusle mani midir?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst