Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Sözler
"Çünkü zevâl bulan eşya ile beraber, esbabları dahi kayboluyor."
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Nûrolog" data-source="post: 168944" data-attributes="member: 12613"><p><strong><span style="color: red">"Çünkü zevâl bulan eşya ile beraber, esbabları dahi kayboluyor." derken, esbabları nasıl kaybolur, örneklerle açıklar mısınız?</span></strong></p><p> </p><p><strong>Esbab</strong>, yani sebepler eşyanın içindedir. Eşya genel olarak nasıl zevale ve yok olmaya mahkum ise, eşya kapsamına giren sebepler de aynı şekilde zevale ve yok olmaya mahkumdur. Bu sebeple zevale ve yokluğa mahkum olan sebeplerin müsebbipleri yani netice ve sonuçları yoktan ve hiçten icat etmesi mümkün değildir. </p><p></p><p><strong>Netice ve neticeye vesile olan sebepler, her ikisi de zeval ve yokluktan münezzeh olan Allah’ın icadı ve yaratması ile varlık sahnesine çıkıyorlar ve yine onun yok etmesi ile yokluğa ve zevale gidiyorlar. Zevale ve yokluğa mahkum olan hiçbir şey, İlah ve yaratıcı olamaz.</strong></p><p></p><p>Mesela; <span style="color: red">elma ağaçtan husul ediyor, burada elma netice, ağaç ise elmaya bir sebeptir. Elma nasıl zevale mahkum ise, elmaya vasıta ve sebep olan ağaç da zevale mahkumdur.</span> Ağaç da bir neticedir, onun sebep ve vesileleri dört unsur ve elementlerdir. Aynı şekilde dört unsur ve elementler de ağaç gibi zevale mahkumdurlar. Yalnız dört unsur ve elementlerin zevali, tahkik ve mantık ile sabittir. Ağacın zevali gibi bedihi değildir. Bu ölçüyü bütün sebeplere ve onların neticelerine tatbik edebiliriz.</p><p></p><p><strong><em>Sorularla Risale Editör</em></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nûrolog, post: 168944, member: 12613"] [B][COLOR=red]"Çünkü zevâl bulan eşya ile beraber, esbabları dahi kayboluyor." derken, esbabları nasıl kaybolur, örneklerle açıklar mısınız?[/COLOR][/B] [B][COLOR=#ff0000][/COLOR][/B] [B]Esbab[/B], yani sebepler eşyanın içindedir. Eşya genel olarak nasıl zevale ve yok olmaya mahkum ise, eşya kapsamına giren sebepler de aynı şekilde zevale ve yok olmaya mahkumdur. Bu sebeple zevale ve yokluğa mahkum olan sebeplerin müsebbipleri yani netice ve sonuçları yoktan ve hiçten icat etmesi mümkün değildir. [B]Netice ve neticeye vesile olan sebepler, her ikisi de zeval ve yokluktan münezzeh olan Allah’ın icadı ve yaratması ile varlık sahnesine çıkıyorlar ve yine onun yok etmesi ile yokluğa ve zevale gidiyorlar. Zevale ve yokluğa mahkum olan hiçbir şey, İlah ve yaratıcı olamaz.[/B] Mesela; [COLOR=red]elma ağaçtan husul ediyor, burada elma netice, ağaç ise elmaya bir sebeptir. Elma nasıl zevale mahkum ise, elmaya vasıta ve sebep olan ağaç da zevale mahkumdur.[/COLOR] Ağaç da bir neticedir, onun sebep ve vesileleri dört unsur ve elementlerdir. Aynı şekilde dört unsur ve elementler de ağaç gibi zevale mahkumdurlar. Yalnız dört unsur ve elementlerin zevali, tahkik ve mantık ile sabittir. Ağacın zevali gibi bedihi değildir. Bu ölçüyü bütün sebeplere ve onların neticelerine tatbik edebiliriz. [B][I]Sorularla Risale Editör[/I][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Sözler
"Çünkü zevâl bulan eşya ile beraber, esbabları dahi kayboluyor."
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst