Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Kastamonu Lahikası
Bu Zamanda Takva ve amel-i salih
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="çiçek2002" data-source="post: 236434" data-attributes="member: 1005949"><p><span style="color: #4169e1">Üstad Bedîüzzaman Hazretleri</span>, bu asırda takva ve salih amel kavramlarını yeniden tanımlıyor ve gençlere önemli tavsiyelerde bulunuyor. Onun dersini dinlemenin bu problemi nasuh bir tövbe ile çözeceği Allah’ın rahmetinden uzak değildir.</p><p></p><p><span style="color: deepskyblue">Bedîüzzaman’a göre takva ve salih amel, imandan sonra en büyük esaslardır.</span>Takvâ, günahlardan sakınmak;salih amel ise emir dairesinde hareket etmek ve sevap kazanmak demektir. <span style="color: blue">Günahlardan kaçınmak, sevap kazanmaya nisbeten daha tercihe şayandır.</span> Yani takva, salih amelden daha evlâdır. Bilhassa bu tahribat, sefahet, câzibedâr hevesât ve ahlâkî yıkım zamanında, günahlardan kaçınmak demek olan takva esas tutulmalı ve günahlardan muhakkak sakınmalı, kebâir (büyük günahlar) terk edilmelidir. <span style="color: blue">Bu zamanda farzlarını yapan, büyük günahları işlemeyen kurtulur. </span>Çünkü böyle her taraftan büyük günahların saldırısına maruz kalanların, salih amele ihlâs içinde muvaffak olmaları zordur. Bundandır ki, <span style="color: blue">bu ağır şartlar altında az bir salih amel, çok amel hükmündedir.</span></p><p><span style="color: deepskyblue">Bedîüzzaman’a göre,</span> üstelik takva (günahlardan kaçınma duygusu) içinde bir nev’î salih amel zaten vardır. <span style="color: deepskyblue">Öyle ki, bir haramı terk etmek vaciptir. </span>Bir vacibi işlemek, çok sünnetlere mukabil sevabı vardır. <span style="color: blue">Böyle ağır şartlar altında ve böyle yoldan ve sokaktan, gazete ve mecmualardan, tv ve İnternet’ten binler günahın hücumu ve saldırısı zamanında takva, yani Allah korkusu niyetiyle <span style="color: lime">“bir tek sakınmak</span>”</span> ile, yani az bir amelde bulunup yüzlerce günahı terk etmekle, yüzlerce vacip işlenmiş oluyor. İşte, takva niyetiyle ve günahlardan sakınmak kastıyla menfî ibadet denilen “Allah rızası için haramlardan uzak durma ibadeti” yapılmış, çok önemli bir salih amel böylece işlenmiş olmaktadır.<span style="color: darkslateblue"> Madem şimdiki hayat tarzında her dakikada yüzer günah insana karşı geliyor. Elbette Allah korkusu ile haramlardan sakınan bir genç, yüzer salih amel işlemiş gibi sevap kazanmış olmaktadır.</span>Rabbimiz bizleri öyle güzel gençlerden eylesin amin</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="çiçek2002, post: 236434, member: 1005949"] [COLOR=#4169e1]Üstad Bedîüzzaman Hazretleri[/COLOR], bu asırda takva ve salih amel kavramlarını yeniden tanımlıyor ve gençlere önemli tavsiyelerde bulunuyor. Onun dersini dinlemenin bu problemi nasuh bir tövbe ile çözeceği Allah’ın rahmetinden uzak değildir. [COLOR=deepskyblue]Bedîüzzaman’a göre takva ve salih amel, imandan sonra en büyük esaslardır.[/COLOR]Takvâ, günahlardan sakınmak;salih amel ise emir dairesinde hareket etmek ve sevap kazanmak demektir. [COLOR=blue]Günahlardan kaçınmak, sevap kazanmaya nisbeten daha tercihe şayandır.[/COLOR] Yani takva, salih amelden daha evlâdır. Bilhassa bu tahribat, sefahet, câzibedâr hevesât ve ahlâkî yıkım zamanında, günahlardan kaçınmak demek olan takva esas tutulmalı ve günahlardan muhakkak sakınmalı, kebâir (büyük günahlar) terk edilmelidir. [COLOR=blue]Bu zamanda farzlarını yapan, büyük günahları işlemeyen kurtulur. [/COLOR]Çünkü böyle her taraftan büyük günahların saldırısına maruz kalanların, salih amele ihlâs içinde muvaffak olmaları zordur. Bundandır ki, [COLOR=blue]bu ağır şartlar altında az bir salih amel, çok amel hükmündedir.[/COLOR] [COLOR=deepskyblue]Bedîüzzaman’a göre,[/COLOR] üstelik takva (günahlardan kaçınma duygusu) içinde bir nev’î salih amel zaten vardır. [COLOR=deepskyblue]Öyle ki, bir haramı terk etmek vaciptir. [/COLOR]Bir vacibi işlemek, çok sünnetlere mukabil sevabı vardır. [COLOR=blue]Böyle ağır şartlar altında ve böyle yoldan ve sokaktan, gazete ve mecmualardan, tv ve İnternet’ten binler günahın hücumu ve saldırısı zamanında takva, yani Allah korkusu niyetiyle [COLOR=lime]“bir tek sakınmak[/COLOR]”[/COLOR] ile, yani az bir amelde bulunup yüzlerce günahı terk etmekle, yüzlerce vacip işlenmiş oluyor. İşte, takva niyetiyle ve günahlardan sakınmak kastıyla menfî ibadet denilen “Allah rızası için haramlardan uzak durma ibadeti” yapılmış, çok önemli bir salih amel böylece işlenmiş olmaktadır.[COLOR=darkslateblue] Madem şimdiki hayat tarzında her dakikada yüzer günah insana karşı geliyor. Elbette Allah korkusu ile haramlardan sakınan bir genç, yüzer salih amel işlemiş gibi sevap kazanmış olmaktadır.[/COLOR]Rabbimiz bizleri öyle güzel gençlerden eylesin amin [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Kastamonu Lahikası
Bu Zamanda Takva ve amel-i salih
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst