Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Kastamonu Lahikası
Bu mektub gayet ehemmiyetlidir...(önemlidir)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="faris" data-source="post: 452665" data-attributes="member: 1006387"><p>[BILGI]Her zaman def'-i şer, celb-i nef'a racih olmakla beraber; bu tahribat ve sefahet ve cazibedar hevesat zamanında bu takva olan def'-i mefasid ve terk-i kebair üss-ül esas olup, büyük bir rüchaniyet kesbetmiş.[/BILGI]</p><p></p><p>Ehli Sünnet itikadında her zaman faydası daha çok olan faydası az olana tercih edildiği gibi günahın terki sevap kazanmaktanda önce gelmektedir. Mesela mekruhun terki sünnetten önce gelebileceği gibi haramın terkide farzdan önce gelebilmektedir. Yani bir emri yapmak haramı işlemeye sebeb olursa, haramı işlememek için o emir uygulanmaz veya terkedilir.. </p><p></p><p>Ancak bunun da şartları vardır mesela bir adam günah işliyorum önce ben günahı terk edeyim sonra farz ibadetleri yaparım dese ve bunu delil gösterse hata eder. Çünkü islam akaidinde hangi günahı işliyorsan işle namaz gibi ibadetler terk edilemez demektedir. Hem namaz, oruç gibi ibadetler günahtan alıkoyan ibadetler iken önce günahı terk edeyim sonra ifa ederim dersen hata üstüne hata etmiş oluruz ki bu ibadetleri yaparak ancak terkini daha kuvvetli hala getiririz. Aksi halde ancak kendimizi kandırırız. Peki koşullarda bu mesele geçerlidir derseniz : Mesela haram kazançla elde edilen gelirden zekat olmaz önce o haram terk edilmeli sonra zekat verilmelidir. Aynı şekilde mesela hacda böyledir. </p><p></p><p>Daha özet bir cevap verirsek aslında farz ve haram arasında buradaki meselede, haramdan kasıt Allah'ın yasakladığı günahlar değil, Bir farzın bir başka farzı iptali söz konusudur veya bir sünnetin başka bir sünneti iptali söz konusudur. Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi önce günahı ve haramı terk edeyimde sonra farzları sünnetleri yerine getiririm demek değildir. Ama bu demek değildir ki haramıda yapayım farzıda bu ehli sünnete uygun bir iman olmadığı gibi yapılan ibadetlerinde bir anlamı olmaz çünkü bir tarafdan imar ediyon diğer tarafdan yıkıyon yani herhalikarda takva ehli olmak zorundayız.. Yine bununla beraber şunuda ifade etmekte fayda vardır. Ayeti Kerimenin hükümleri hakkında hadis-i şerif varsa ayet ile amel edilmez hadis-i şerif ile amel edilir, Hadis-i Şerifin hükümleri hakkında içtihad varsa hadis-i şerif ile amel edilmez içtihad ile amel edilir bu böyle gider.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="faris, post: 452665, member: 1006387"] [BILGI]Her zaman def'-i şer, celb-i nef'a racih olmakla beraber; bu tahribat ve sefahet ve cazibedar hevesat zamanında bu takva olan def'-i mefasid ve terk-i kebair üss-ül esas olup, büyük bir rüchaniyet kesbetmiş.[/BILGI] Ehli Sünnet itikadında her zaman faydası daha çok olan faydası az olana tercih edildiği gibi günahın terki sevap kazanmaktanda önce gelmektedir. Mesela mekruhun terki sünnetten önce gelebileceği gibi haramın terkide farzdan önce gelebilmektedir. Yani bir emri yapmak haramı işlemeye sebeb olursa, haramı işlememek için o emir uygulanmaz veya terkedilir.. Ancak bunun da şartları vardır mesela bir adam günah işliyorum önce ben günahı terk edeyim sonra farz ibadetleri yaparım dese ve bunu delil gösterse hata eder. Çünkü islam akaidinde hangi günahı işliyorsan işle namaz gibi ibadetler terk edilemez demektedir. Hem namaz, oruç gibi ibadetler günahtan alıkoyan ibadetler iken önce günahı terk edeyim sonra ifa ederim dersen hata üstüne hata etmiş oluruz ki bu ibadetleri yaparak ancak terkini daha kuvvetli hala getiririz. Aksi halde ancak kendimizi kandırırız. Peki koşullarda bu mesele geçerlidir derseniz : Mesela haram kazançla elde edilen gelirden zekat olmaz önce o haram terk edilmeli sonra zekat verilmelidir. Aynı şekilde mesela hacda böyledir. Daha özet bir cevap verirsek aslında farz ve haram arasında buradaki meselede, haramdan kasıt Allah'ın yasakladığı günahlar değil, Bir farzın bir başka farzı iptali söz konusudur veya bir sünnetin başka bir sünneti iptali söz konusudur. Yukarıda da ifade ettiğimiz gibi önce günahı ve haramı terk edeyimde sonra farzları sünnetleri yerine getiririm demek değildir. Ama bu demek değildir ki haramıda yapayım farzıda bu ehli sünnete uygun bir iman olmadığı gibi yapılan ibadetlerinde bir anlamı olmaz çünkü bir tarafdan imar ediyon diğer tarafdan yıkıyon yani herhalikarda takva ehli olmak zorundayız.. Yine bununla beraber şunuda ifade etmekte fayda vardır. Ayeti Kerimenin hükümleri hakkında hadis-i şerif varsa ayet ile amel edilmez hadis-i şerif ile amel edilir, Hadis-i Şerifin hükümleri hakkında içtihad varsa hadis-i şerif ile amel edilmez içtihad ile amel edilir bu böyle gider. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Kastamonu Lahikası
Bu mektub gayet ehemmiyetlidir...(önemlidir)
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst