SeBePSiZ

Member
Eğitim hayatının başladığı eylül ve ekim ayları, bilgisayar satışlarının zirve yaptığı dönemlerden. Bilinçli tüketici açığının en ciddi yaşandığı sektörlerden biri bilgisayar sektörü. Bazıları sırf ucuz olduğu için toplama bilgisayarı tercih ediyor, kaybediyor… Bazıları kulaktan dolma bilgilerle uzman kesilen yakınları dinleyerek gereğinden fazla harcama yapıyor; bazıları da üstün özelliklerine rağmen ihtiyaçlarıyla örtüşmeyen ürünleri alarak bilgisayardan soğuyor.

Bilinçli tüketiciler, öncelikle ürünün kullanım amacını belirliyorlar: oyun mu oynanacak, çizim mi yapılacak, ofis programları mı kullanılacak, yoksa prodüksiyon işleri mi yapılacak? Amaç farklılaşınca karne hediyesi alınırken dahi farklı donanımlara sahip bilgisayarlara odaklanmak gerekiyor. Veliler bu sebeple toplama bilgisayarları tercih ediyorlar ve birbirine uyum sağlayamayan, performansı düşüren veya gereksiz parça eşleştirmeleri yapılabiliyor. Örneğin en iyi işlemcinin kullanıldığı bir bilgisayara düşük bir hafıza takmak veya kalitesiz ekran kartı kullanmak işlemciden beklenen performansın alınmasını engelleyebiliyor.

Önümüzdeki 5 yıl içerisinde internete girmek ve oyun oynamak dışında bilgisayarını hiçbir işle meşgul etmeyecek bir ilköğretim öğrencisine en iyi tasarımcıların dahi hayalini kurduğu ürünler sırf en iyisi olsun diye alınabiliyor. Oysa son teknolojinin her zaman çok pahalı olduğu göz önünde bulundurularak birkaç ay önce çıkan modeller tercih edilerek performanstan hiçbir ödün vermeksizin hesaplı alımlar yapılabilir.

Masaüstü bilgisayarlar kolay kullanım, yüksek performans, düşük maliyet, ucuz servis ve kolay güncellenebilme avantajlarına sahip. Sabit mekanda çalışma avantajı olanların tercihi masaüstüler. Dizüstü bilgisayarlar gerek hafifliklerinden, gerekse pilli olduklarından taşınabilirlik avantajı sunuyorlar. Dizüstülerin alım ve bakım maliyetlerinin yüksek olması ve güncelliklerini daha hızlı yitirmeleri olumsuz yönleri. Yaz aylarında masaüstü ve dizüstü bilgisayarlar arasındaki fiyat farkının azalması ile birlikte tüketici tercihlerinin dizüstü modellere kaydığı görülüyor. Özellikle yaz sonu alışverişlerinde en önemli paya sahip olan üniversite öğrencileri ve seyahat eden çalışanlar bu modelleri tercih ediyor. Firmalar da dönemsel müşterilerin ihtiyaçlarına göre kampanyalar ve ödeme planları düzenleyerek sezonu olabildiğince kârlı geçirmeye çalışıyor.




Masaüstü bilgisayar mı alıyorsunuz?

• Neye ihtiyaç duyduğunuzu belirleyin.

• Bir profesyonel değilseniz toplama bilgisayardan uzak durun. Toplama alıyorsanız her parçanın garantisi ile ilgili teminat isteyin.

• Marka değil, özellik tercihi yapın.

• Garanti süresini ve şartlarını hesaba katarak karar verin.

• Ödeme süresi ve döviz kuruna dikkat edin.

• Türk malı alıyorsanız şirketin itibarına bakılmalı. İkinci gidişinizde firmanın iflas etmiş olduğunu öğrenebilirsiniz!

• Bütçe belirleyip markette bunun dışına çıkmayın. Rengarenk bilgisayar kasaları ve monitörler hesaba katmadığınız kadar harcamanıza yol açabilir. Bilgisayar satıcılarının hepsinin uzman olduğu zannıyla hareket etmeyin.





Dizüstü bilgisayar mı alıyorsunuz?

• Taşınabilirlik için performanstan ödün verildiğini unutmayın.

• Küçük daha güzel olabilir ama daha iyi demek değildir.

• Servis ve güncelleme maliyetlerinin masaüstü modellere kıyasla daha yüksek olduğunu hesaba katın.

• Kullanıcı tarafından tamir olanaklarının kısıtlı olduğunu bilin.

• Markalar arasında kalite farkı yok denecek kadar az olduğundan modeller arasında kıyaslama yapın.

• Aldığınız ürünün üç yıl sonra birçok güncel programı çalıştıramayacağını hesaba katın.

• Masaüstü modellere kıyasla ergonomik imkânlarının daha az ve ürünün daha hassas olduğunu, çocuğunuzun oyun oynaması için dizüstülerin çok da uygun olmadığını unutmayın.
 
Üst