Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
İşaratü'l İcâz
Bakara Sûresi - Kalplerin Mühürlenmesi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 336567" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Bakara Sûresi - Kalplerin Mühürlenmesi - Sayfa: 110</strong></p><p></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Onuncusu</strong>: Bir emrin, behemehal bir müessirin tesiriyle vücuda gelmesi lâzımdır ki, tereccüh bilâ-müreccih lâzım gelmesin. Amma itibarî emirlerde tahsis edici birşey bulunmasa bile muhal lâzım gelmez.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>On birincisi</strong>: Birşey, vücudu vâcip olmadıkça vücuda gelmez. Evet, irade-i cüz’iyenin taallûkuyla irade-i külliyenin taallûku birşeyde içtima ettikleri zaman, o şeyin vücudu vacip olur ve derhal vücuda gelir.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>On ikincisi</strong>: Birşeyi bilmekle, mahiyetini bilmek lâzım gelmez. Ve birşeyi bilmemekle, o şeyin adem-i vücudu lâzım gelmez. Binaenaleyh, cüz‑i ihtiyarînin mahiyetinin tabir edilememesi, vücudunun kat’iyetine münafi değildir. </span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">Nazar-ı dikkatinize arz ettiğim şu esasları tam mânâsıyla anladıktan sonra, şu maruzatımı da dinleyiniz.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">Biz Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat, Ehl-i İ’tizale karşı diyoruz ki: Abd, kesb denilen masdardan neş’et eden, hâsıl-ı bilmasdar olan esere hâlık değildir. Abdin elinde ancak ve ancak kesb vardır. Zira Allah’tan başka müessir-i hakikî yoktur. Zaten tevhid de öyle ister.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">Sonra Ehl-i Cebre döner söyleriz ki: Abd, bir ağaç gibi bütün bütün ıztırar ve cebir altında değildir. Elinde küçük bir ihtiyar vardır. Çünkü Cenâb-ı Hak hakîmdir, cebir gibi zulümleri intaç eden şeylerden münezzehtir.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">S - Cüz-i ihtiyarî denilen şey nedir? Ne kadar etrafı kazılırsa, altından cebir çıkıyor! Bu nasıl birşeydir?</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">C - <em>Birincisi:</em> Fıtrat ile vicdan, ihtiyarî emirleri, ıztırarî emirlerden tefrik eden</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span> <table style='width: 100%'><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Cenâb-ı Hak</strong>: Hakkın ta kendisi olan sonsuz şeref ve yücelik sahibi Allah</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Hakîm</strong>: hikmet sahibi; herşeyi hikmetle, belirli gayelere yönelik olarak, mânâlı, faydalı ve tam yerli yerinde yaratan Allah</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>abd</strong>: kul</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>adem-i vücud</strong>: var olmama, meydana gelmeme</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>behemehal</strong>: her durumda, ne olursa olsun, mutlaka</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>cebir</strong>: mecbur kılma, zorlama</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>cüz-i ihtiyarî</strong>: insanın elindeki çok az seçme gücü</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ehl-i Cebr</strong>: Cebriye Mezhebine bağlı olanlar</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat</strong>: (bk. bilgiler)</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ehl-i İ’tizal</strong>: Mu’tezile mezhebine bağlı olanlar</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>fıtrat</strong>: yaratılış, mizaç</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hâlık</strong>: yaratıcı</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hâsıl-ı bilmasdar</strong>: bir şeyin kaynağından ortaya çıkan, gerçek tesir sahibinden meydana gelen fiilldir. Meselâ, “vurmak” masdardır, “acı” ise hâsıl-ı bilmasdardır</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ihtiyar</strong>: irade etme, isteme, dileme</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ihtiyarî</strong>: seçme, istek ve iradeye bağlı olan</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>intaç etme</strong>: netice verme, doğurma</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>irade-i cüz’iye</strong>: insanın elindeki çok az seçme gücü</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>irade-i külliye</strong>: Allah’ın herşeyi kaplayan iradesi</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>itibarî emir</strong>: gerçekte olmadığı halde varsayılan iş, olgu</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>içtima</strong>: bir araya gelme, toplanma</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kat’iyet</strong>: kesinlik </span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kesb</strong>: kazanma, kazanım; bir fiil sonucu ortaya çıkan durum</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mahiyet</strong>: temel özellik, asıl nitelik</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>maruzat</strong>: arz edilenler, takdim edilenler</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>masdar</strong>: gr. şahıs ve zaman göstermeyen, ancak olumlu veya olumsuz bir fiil ve oluşa delâlet eden kelimedir ve bütün fiil ve türevler kendinden doğar; kaynak kelime, iş</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>muhal</strong>: imkânsız</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>müessir</strong>: tesir edici, gerçek tesir sahibi</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>müessir-i hakikî</strong>: gerçek tesir sahibi</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>münafi</strong>: zıt, aykırı</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>münezzeh</strong>: her türlü kusur ve noksandan arınmış, temiz</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nazar-ı dikkat</strong>: dikkatli bakış, görüş</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>neş’et etme</strong>: doğma, meydana gelme</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>taallûk</strong>: bağlanma, irtibat</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tabir etme</strong>: ifade etme, yorumlama</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tahsis</strong>: bir hususta başkasına tercih etme, seçme, has ve ait kılma</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tefrik</strong>: ayırmak, ayırt etmek</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tereccüh bilâ-müreccih</strong>: sebepsiz üstünlük. Yani, bir üstünlük sebebi ve niteliği olmadan üstünlüğün olması</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tevhid</strong>: birleme; herşeyin bir olan Allah’a ait olduğunu bilme ve inanma</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vacip</strong>: zorunlu</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vicdan</strong>: kalbe ait hislerin mazharı, aynası</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vücud</strong>: varlık</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vücuda gelme</strong>: var olma, meydana gelme</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>zulüm</strong>: haksızlık</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ıztırar</strong>: mecburiyet, zorlama</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ıztırarî</strong>: zorunlu olarak yapılan, kulun iradesinin rolü olmayan mecburi iş</span></span></td><td></td></tr></table><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 336567, member: 27"] [b]Cevap: Bakara Sûresi - Kalplerin Mühürlenmesi - Sayfa: 110[/b] [SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][FONT=Trebuchet MS][SIZE=2][FONT=tahoma][B]Onuncusu[/B]: Bir emrin, behemehal bir müessirin tesiriyle vücuda gelmesi lâzımdır ki, tereccüh bilâ-müreccih lâzım gelmesin. Amma itibarî emirlerde tahsis edici birşey bulunmasa bile muhal lâzım gelmez. [B]On birincisi[/B]: Birşey, vücudu vâcip olmadıkça vücuda gelmez. Evet, irade-i cüz’iyenin taallûkuyla irade-i külliyenin taallûku birşeyde içtima ettikleri zaman, o şeyin vücudu vacip olur ve derhal vücuda gelir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma][B]On ikincisi[/B]: Birşeyi bilmekle, mahiyetini bilmek lâzım gelmez. Ve birşeyi bilmemekle, o şeyin adem-i vücudu lâzım gelmez. Binaenaleyh, cüz‑i ihtiyarînin mahiyetinin tabir edilememesi, vücudunun kat’iyetine münafi değildir. [/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma]Nazar-ı dikkatinize arz ettiğim şu esasları tam mânâsıyla anladıktan sonra, şu maruzatımı da dinleyiniz.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma]Biz Ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat, Ehl-i İ’tizale karşı diyoruz ki: Abd, kesb denilen masdardan neş’et eden, hâsıl-ı bilmasdar olan esere hâlık değildir. Abdin elinde ancak ve ancak kesb vardır. Zira Allah’tan başka müessir-i hakikî yoktur. Zaten tevhid de öyle ister.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma]Sonra Ehl-i Cebre döner söyleriz ki: Abd, bir ağaç gibi bütün bütün ıztırar ve cebir altında değildir. Elinde küçük bir ihtiyar vardır. Çünkü Cenâb-ı Hak hakîmdir, cebir gibi zulümleri intaç eden şeylerden münezzehtir.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma]S - Cüz-i ihtiyarî denilen şey nedir? Ne kadar etrafı kazılırsa, altından cebir çıkıyor! Bu nasıl birşeydir?[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma]C - [I]Birincisi:[/I] Fıtrat ile vicdan, ihtiyarî emirleri, ıztırarî emirlerden tefrik eden[/FONT][/SIZE] [/FONT][SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][TABLE] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]Cenâb-ı Hak[/B]: Hakkın ta kendisi olan sonsuz şeref ve yücelik sahibi Allah[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]Hakîm[/B]: hikmet sahibi; herşeyi hikmetle, belirli gayelere yönelik olarak, mânâlı, faydalı ve tam yerli yerinde yaratan Allah[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]abd[/B]: kul[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]adem-i vücud[/B]: var olmama, meydana gelmeme[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]behemehal[/B]: her durumda, ne olursa olsun, mutlaka[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]cebir[/B]: mecbur kılma, zorlama[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]cüz-i ihtiyarî[/B]: insanın elindeki çok az seçme gücü[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ehl-i Cebr[/B]: Cebriye Mezhebine bağlı olanlar[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ehl-i Sünnet ve’l-Cemaat[/B]: (bk. bilgiler)[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ehl-i İ’tizal[/B]: Mu’tezile mezhebine bağlı olanlar[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]fıtrat[/B]: yaratılış, mizaç[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]hâlık[/B]: yaratıcı[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]hâsıl-ı bilmasdar[/B]: bir şeyin kaynağından ortaya çıkan, gerçek tesir sahibinden meydana gelen fiilldir. Meselâ, “vurmak” masdardır, “acı” ise hâsıl-ı bilmasdardır[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ihtiyar[/B]: irade etme, isteme, dileme[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ihtiyarî[/B]: seçme, istek ve iradeye bağlı olan[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]intaç etme[/B]: netice verme, doğurma[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]irade-i cüz’iye[/B]: insanın elindeki çok az seçme gücü[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]irade-i külliye[/B]: Allah’ın herşeyi kaplayan iradesi[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]itibarî emir[/B]: gerçekte olmadığı halde varsayılan iş, olgu[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]içtima[/B]: bir araya gelme, toplanma[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]kat’iyet[/B]: kesinlik [/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]kesb[/B]: kazanma, kazanım; bir fiil sonucu ortaya çıkan durum[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mahiyet[/B]: temel özellik, asıl nitelik[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]maruzat[/B]: arz edilenler, takdim edilenler[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]masdar[/B]: gr. şahıs ve zaman göstermeyen, ancak olumlu veya olumsuz bir fiil ve oluşa delâlet eden kelimedir ve bütün fiil ve türevler kendinden doğar; kaynak kelime, iş[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]muhal[/B]: imkânsız[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]müessir[/B]: tesir edici, gerçek tesir sahibi[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]müessir-i hakikî[/B]: gerçek tesir sahibi[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]münafi[/B]: zıt, aykırı[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]münezzeh[/B]: her türlü kusur ve noksandan arınmış, temiz[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]nazar-ı dikkat[/B]: dikkatli bakış, görüş[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]neş’et etme[/B]: doğma, meydana gelme[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]taallûk[/B]: bağlanma, irtibat[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tabir etme[/B]: ifade etme, yorumlama[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tahsis[/B]: bir hususta başkasına tercih etme, seçme, has ve ait kılma[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tefrik[/B]: ayırmak, ayırt etmek[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tereccüh bilâ-müreccih[/B]: sebepsiz üstünlük. Yani, bir üstünlük sebebi ve niteliği olmadan üstünlüğün olması[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tevhid[/B]: birleme; herşeyin bir olan Allah’a ait olduğunu bilme ve inanma[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]vacip[/B]: zorunlu[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]vicdan[/B]: kalbe ait hislerin mazharı, aynası[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]vücud[/B]: varlık[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]vücuda gelme[/B]: var olma, meydana gelme[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]zulüm[/B]: haksızlık[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ıztırar[/B]: mecburiyet, zorlama[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ıztırarî[/B]: zorunlu olarak yapılan, kulun iradesinin rolü olmayan mecburi iş[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [/TABLE] [SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
İşaratü'l İcâz
Bakara Sûresi - Kalplerin Mühürlenmesi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst