Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
İşaratü'l İcâz
Bakara Sûresi - Kalplerin Mühürlenmesi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 336566" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Bakara Sûresi - Kalplerin Mühürlenmesi - Sayfa: 109</strong></p><p></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'">güzelliği vardır. Binaenaleyh, bu hususta Ehl-i İ’tizalin “Çirkin şeylerin halkı Allah’a ait değildir” dedikleri safsataya mahal kalmadı.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Dördüncüsü</strong>: Meselâ darp ve katle terettüp eden elem ve ölüm gibi “hâsıl-ı bilmasdar” ile tabir edilen şey, mahlûk ve sabit olmakla beraber, câmiddir. İlm-i sarfta malûmdur ki, câmidlerden ism-i fâil gibi sıfatlar yapılamaz. Ancak kisbî, nisbî, itibarî olan mânâ-yı masdarîden yapılabilir. Öyleyse, ölümün halkı katl değildir. Öyleyse, Ehl-i İ’tizalin hatâlarına, hatâ nazarıyla bakılmalıdır.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Beşincisi</strong>: İnsanın katl gibi zahirî ve ihtiyarî olan fiilleri, nefsin meyelânına intiha eder. Cüz-i ihtiyarî denilen şu nefis meyelânı üzerine münazaalar deveran eder.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Altıncısı</strong>: Âdetullah üzerine, irade-i külliye-i İlâhiye, abdin irade-i cüz’iyesine bakar. Yani, bunun bir fiile taallûkundan sonra, o taallûk eder. Öyleyse cebir yoktur.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Yedincisi</strong>: İlim, malûma tâbidir. Bu kaziyeye göre, malûm, ilme tâbi değildir; çünkü devir lâzım gelir. Öyleyse, bir insan, amelen yaptığı bir fiilin esbabını kadere havale etmekle taallül ve bahaneler gösteremez.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Sekizincisi</strong>: Ölüm gibi hâsıl-ı bilmasdar denilen şey, kesb gibi bir masdara mütevakkıftır. Yani, âdetullah üzerine, o hâsıl-ı bilmasdarın vücuduna şart kılınmıştır. Kesb denilen masdarda, çekirdek ve ukde-i hayatiye meyelândır. Bu düğümün açılmasıyla, meseledeki düğüm de açılır.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Dokuzuncusu</strong>: Cenâb-ı Hakkın ef’alinde tercih edici bir garaza, bir illete ihtiyaç yoktur. Ancak tercih edici, Cenâb-ı Hakkın ihtiyarıdır.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"></span><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></span><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span> <table style='width: 100%'><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Cenâb-ı Hak</strong>: Hakkın ta kendisi olan sonsuz şeref ve yücelik sahibi Allah</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>Ehl-i İ’tizal</strong>: Mu’tezile mezhebinden olanlar</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>abd</strong>: kul</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>cebir</strong>: zorlama</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>câmid</strong>: gr. donuk, kendisinden bir şey türetilmeyen</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>cüz-i ihtiyarî</strong>: insanın elindeki seçim gücü, irade</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>darp</strong>: vurma</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>deveran etme</strong>: dönüp dolaşma</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>devir</strong>: kısır döngü; tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan çıktı gibi sürüp giden sonuçsuz iddialar</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ef’al</strong>: fiiller, yaratma işi</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>esbab</strong>: sebepler</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>garaz</strong>: sebep, illet</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>halk</strong>: yaratma</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>havale etme</strong>: gönderme</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>hâsıl-ı bilmasdar</strong>: bir şeyin kaynağından ortaya çıkan, gerçek tesir sahibinden meydana gelen sonuç. Yani “vurmak” masdardır, “acı” ise hâsıl-ı bilmasdardır</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ihtiyar</strong>: irade etme, isteme, dileme</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ihtiyarî</strong>: iradeye ait, tercih etme gücüyle ilgili</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>illet</strong>: asıl sebep</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>intiha etme</strong>: bitiş noktasına ulaşma</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>irade-i cüz’iye</strong>: insanın elindeki çok az seçme gücü</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>irade-i külliye-i İlâhiye</strong>: Allah’ın her şeyi kuşatan iradesi</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ism-i fâil</strong>: gr. bir iş, oluş veya durumu yüklenen şahsı bildiren kelimedir—kâtip (yazan, yazıcı)</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>itibarî</strong>: var sayılan, gerçek ve fiilî olmayan; göreceli</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kader</strong>: Allah’ın meydana gelecek hadiseleri olmadan önce bilmesi, takdir etmesi, plânlaması</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>katl</strong>: öldürme</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kaziye</strong>: önerme, hüküm</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kesb</strong>: kazanma, kazanım; bir fiil sonucu ortaya çıkan şey</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>kisbî</strong>: kazanma ile ilgili, çalışarak elde edilen</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mahal</strong>: yer, mekân</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mahlûk</strong>: yaratılan</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>malûm</strong>: bilinen</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>masdar</strong>: gr. şahıs ve zaman göstermeyen, ancak olumlu veya olumsuz bir fiil ve oluşa delâlet eden kelimedir ve yani bütün fiil ve türevler kendinden doğar; kaynak kelime</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>meyelân</strong>: eğilim, meyil</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mânâ-yı masdarî</strong>: masdarla ilgili mânâ, masdara ait mânâ</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>münazaa</strong>: tartışma, çekişme</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>mütevakkıf</strong>: bağlı, vâbeste</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nazar</strong>: bakış, görüş</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nefs</strong>: insanı isteklere sevk eden kuvvet</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>nisbî</strong>: kıyaslama ile olan, iki şey arasındaki nispet, kıyas</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>sabit</strong>: değişmez, kesin</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>safsata</strong>: temelsiz, asılsız uydurma söz</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>taallûk</strong>: irtibat, bağlanma</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>taallül</strong>: illet ve sebep gösterme, bahane üretme</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>terettüp etme</strong>: netice verme, sonuçlanma</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>tâbi</strong>: bağlı</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>ukde-i hayatiye</strong>: hayat düğümü, çekirdeği</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>vücud</strong>: varlık</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>zahirî</strong>: görünürde</span></span></td></tr><tr><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>âdetullah</strong>: Allah’ın tabiata koyduğu kanun ve prensipleri</span></span></td><td><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"><strong>İlm-i sarf</strong>: sarf ilmi, morfoloji; Arap dilbilgisinde kelime yapısını ele alan ilim</span></span></td></tr></table><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'tahoma'"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 336566, member: 27"] [b]Cevap: Bakara Sûresi - Kalplerin Mühürlenmesi - Sayfa: 109[/b] [SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][FONT=Trebuchet MS][SIZE=2][FONT=tahoma]güzelliği vardır. Binaenaleyh, bu hususta Ehl-i İ’tizalin “Çirkin şeylerin halkı Allah’a ait değildir” dedikleri safsataya mahal kalmadı. [B]Dördüncüsü[/B]: Meselâ darp ve katle terettüp eden elem ve ölüm gibi “hâsıl-ı bilmasdar” ile tabir edilen şey, mahlûk ve sabit olmakla beraber, câmiddir. İlm-i sarfta malûmdur ki, câmidlerden ism-i fâil gibi sıfatlar yapılamaz. Ancak kisbî, nisbî, itibarî olan mânâ-yı masdarîden yapılabilir. Öyleyse, ölümün halkı katl değildir. Öyleyse, Ehl-i İ’tizalin hatâlarına, hatâ nazarıyla bakılmalıdır.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma][B]Beşincisi[/B]: İnsanın katl gibi zahirî ve ihtiyarî olan fiilleri, nefsin meyelânına intiha eder. Cüz-i ihtiyarî denilen şu nefis meyelânı üzerine münazaalar deveran eder.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma][B]Altıncısı[/B]: Âdetullah üzerine, irade-i külliye-i İlâhiye, abdin irade-i cüz’iyesine bakar. Yani, bunun bir fiile taallûkundan sonra, o taallûk eder. Öyleyse cebir yoktur.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma][B]Yedincisi[/B]: İlim, malûma tâbidir. Bu kaziyeye göre, malûm, ilme tâbi değildir; çünkü devir lâzım gelir. Öyleyse, bir insan, amelen yaptığı bir fiilin esbabını kadere havale etmekle taallül ve bahaneler gösteremez.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma][B]Sekizincisi[/B]: Ölüm gibi hâsıl-ı bilmasdar denilen şey, kesb gibi bir masdara mütevakkıftır. Yani, âdetullah üzerine, o hâsıl-ı bilmasdarın vücuduna şart kılınmıştır. Kesb denilen masdarda, çekirdek ve ukde-i hayatiye meyelândır. Bu düğümün açılmasıyla, meseledeki düğüm de açılır.[/FONT][/SIZE] [SIZE=2][FONT=tahoma][B]Dokuzuncusu[/B]: Cenâb-ı Hakkın ef’alinde tercih edici bir garaza, bir illete ihtiyaç yoktur. Ancak tercih edici, Cenâb-ı Hakkın ihtiyarıdır.[/FONT][/SIZE] [/FONT][FONT=Trebuchet MS][SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][/FONT][SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE][TABLE] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]Cenâb-ı Hak[/B]: Hakkın ta kendisi olan sonsuz şeref ve yücelik sahibi Allah[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]Ehl-i İ’tizal[/B]: Mu’tezile mezhebinden olanlar[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]abd[/B]: kul[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]cebir[/B]: zorlama[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]câmid[/B]: gr. donuk, kendisinden bir şey türetilmeyen[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]cüz-i ihtiyarî[/B]: insanın elindeki seçim gücü, irade[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]darp[/B]: vurma[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]deveran etme[/B]: dönüp dolaşma[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]devir[/B]: kısır döngü; tavuk mu yumurtadan, yumurta mı tavuktan çıktı gibi sürüp giden sonuçsuz iddialar[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ef’al[/B]: fiiller, yaratma işi[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]esbab[/B]: sebepler[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]garaz[/B]: sebep, illet[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]halk[/B]: yaratma[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]havale etme[/B]: gönderme[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]hâsıl-ı bilmasdar[/B]: bir şeyin kaynağından ortaya çıkan, gerçek tesir sahibinden meydana gelen sonuç. Yani “vurmak” masdardır, “acı” ise hâsıl-ı bilmasdardır[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ihtiyar[/B]: irade etme, isteme, dileme[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ihtiyarî[/B]: iradeye ait, tercih etme gücüyle ilgili[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]illet[/B]: asıl sebep[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]intiha etme[/B]: bitiş noktasına ulaşma[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]irade-i cüz’iye[/B]: insanın elindeki çok az seçme gücü[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]irade-i külliye-i İlâhiye[/B]: Allah’ın her şeyi kuşatan iradesi[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ism-i fâil[/B]: gr. bir iş, oluş veya durumu yüklenen şahsı bildiren kelimedir—kâtip (yazan, yazıcı)[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]itibarî[/B]: var sayılan, gerçek ve fiilî olmayan; göreceli[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]kader[/B]: Allah’ın meydana gelecek hadiseleri olmadan önce bilmesi, takdir etmesi, plânlaması[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]katl[/B]: öldürme[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]kaziye[/B]: önerme, hüküm[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]kesb[/B]: kazanma, kazanım; bir fiil sonucu ortaya çıkan şey[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]kisbî[/B]: kazanma ile ilgili, çalışarak elde edilen[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mahal[/B]: yer, mekân[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mahlûk[/B]: yaratılan[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]malûm[/B]: bilinen[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]masdar[/B]: gr. şahıs ve zaman göstermeyen, ancak olumlu veya olumsuz bir fiil ve oluşa delâlet eden kelimedir ve yani bütün fiil ve türevler kendinden doğar; kaynak kelime[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]meyelân[/B]: eğilim, meyil[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mânâ-yı masdarî[/B]: masdarla ilgili mânâ, masdara ait mânâ[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]münazaa[/B]: tartışma, çekişme[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]mütevakkıf[/B]: bağlı, vâbeste[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]nazar[/B]: bakış, görüş[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]nefs[/B]: insanı isteklere sevk eden kuvvet[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]nisbî[/B]: kıyaslama ile olan, iki şey arasındaki nispet, kıyas[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]sabit[/B]: değişmez, kesin[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]safsata[/B]: temelsiz, asılsız uydurma söz[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]taallûk[/B]: irtibat, bağlanma[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]taallül[/B]: illet ve sebep gösterme, bahane üretme[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]terettüp etme[/B]: netice verme, sonuçlanma[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]tâbi[/B]: bağlı[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]ukde-i hayatiye[/B]: hayat düğümü, çekirdeği[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]vücud[/B]: varlık[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]zahirî[/B]: görünürde[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [TR] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]âdetullah[/B]: Allah’ın tabiata koyduğu kanun ve prensipleri[/FONT][/SIZE][/TD] [TD][SIZE=2][FONT=tahoma][B]İlm-i sarf[/B]: sarf ilmi, morfoloji; Arap dilbilgisinde kelime yapısını ele alan ilim[/FONT][/SIZE][/TD] [/TR] [/TABLE] [SIZE=2][FONT=tahoma] [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
İşaratü'l İcâz
Bakara Sûresi - Kalplerin Mühürlenmesi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst