Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mektûbat
ve sis ve bulut gibi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ahmet.1" data-source="post: 474173" data-attributes="member: 1040028"><p><em><span style="font-size: 12px">Mu'cize dava-yı nübüvvetin isbatı için, münkirleri ikna etmek içindir, icbar etmek için değildir. Öyle ise dava-yı nübüvveti işitenler için, ikna edecek bir derecede mu'cize göstermek lâzımdır. Sair taraflara göstermek veyahut icbar derecesinde bir bedahetle izhar etmek, Hakîm-i Zülcelal'in hikmetine münafî olduğu gibi, sırr-ı teklife dahi muhaliftir. Çünki "Akla kapı açmak, ihtiyarı elinden almamak" sırr-ı teklif iktiza ediyor. Eğer Fâtır-ı Hakîm, inşikak-ı Kamer'i, feylesofların hevesatına göre bütün âleme göstermek için bir-iki saat öyle bıraksa idi ve beşerin umum tarihlerine geçse idi, o vakit sair hâdisat-ı semaviye gibi ya dava-yı nübüvvete delil olmazdı ve risalet-i Ahmediyeye (A.S.M.) hususiyeti kalmazdı veyahut bedahet derecesinde öyle bir mu'cize olacaktı ki, aklı icbar edecek, aklın ihtiyarını elinden alacak, <strong>ister istemez nübüvveti tasdik edecek. Ebucehil gibi kömür ruhlu, Ebubekir-i Sıddık gibi elmas ruhlu adamlar bir seviyede kalıp, sırr-ı teklif zayi' olacaktı.</strong> İşte bu sır içindir ki: Hem âni, hem gece, hem vakt-i gaflet, hem ihtilaf-ı metali' ve sis ve bulut gibi sair mevanii perde ederek umum âleme gösterilmedi veyahut tarihlere geçirilmedi.</span></em></p><p>----------------------------------------------</p><p><span style="color: #008000">Dava-yı nübüvvet: Peygamberlik iddiası.</span></p><p><span style="color: #008000">Münkir: İnkar eden, inkarcı.</span></p><p><span style="color: #008000">İcbar: Zorlama.</span></p><p><span style="color: #008000">Sair: Diğer, başka.</span></p><p><span style="color: #008000">Bedahet: Açıklık, apaçıklık, bellilik.</span></p><p><span style="color: #008000">İzhar: Meydana çıkarma, gösterme.</span></p><p><span style="color: #008000">Hakîm-i Zülcelal: Sonsuz büyüklük, güç ve üstünlük sahibi olan ve herşeyi gayelerle ve faydalarla düzenleyen Allah(cc).</span></p><p><span style="color: #008000">Münafî: Zıt, ters, aykırı.</span></p><p><span style="color: #008000">Sırr-ı teklif: İnsanın sorumlu tutulmasındaki gizli gerçek.</span></p><p><span style="color: #008000">Muhalif: Zıt, karşı.</span></p><p><span style="color: #008000">İktiza: Gerekme, lazım gelme.</span></p><p><span style="color: #008000">Fâtır-ı Hakîm: Sonsuz hikmet sahibi yaratıcı.</span></p><p><span style="color: #008000">İnşikak-ı Kamer: Ayın ikiye ayrılması (Peygamberimizin (asm) mucizesi olarak parmak işareti ile ayın ikiye bölünmesi).</span></p><p><span style="color: #008000">Feylesof: Felsefeci.</span></p><p><span style="color: #008000">Hevesat: Gelip geçici istekler, hevesler.</span></p><p><span style="color: #008000">Beşer: İnsan.</span></p><p><span style="color: #008000">Umum: Bütün.</span></p><p><span style="color: #008000">Hâdisat-ı semaviye: Gök olayları.</span></p><p><span style="color: #008000">Risalet-i Ahmediye: Hz.Muhammedin(asm) peygamberliği.</span></p><p><span style="color: #008000">Hususiyet: Özellik, özel olma.</span></p><p><span style="color: #008000">Bedahet: Apaçıklık, bellilik.</span></p><p><span style="color: #008000">Nübüvvet: Peygamberlik.</span></p><p><span style="color: #008000">Zayi': Ziyan.</span></p><p><span style="color: #008000">Vakt-i gaflet: Uyku zamanı.</span></p><p><span style="color: #008000">İhtilaf-ı metali': Güneş, ay gibi gök cisimlerinin ufukta doğdukları yerin farklı oluşu.</span></p><p><span style="color: #008000">Mevanii: Manileri, engelleri.</span></p><p></p><p></p><p><em><strong><span style="font-size: 12px">(Ondokuzuncu Mektub / Şakk-ı Kamer Mu'cizesine Dair')den</span></strong></em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ahmet.1, post: 474173, member: 1040028"] [I][SIZE=3]Mu'cize dava-yı nübüvvetin isbatı için, münkirleri ikna etmek içindir, icbar etmek için değildir. Öyle ise dava-yı nübüvveti işitenler için, ikna edecek bir derecede mu'cize göstermek lâzımdır. Sair taraflara göstermek veyahut icbar derecesinde bir bedahetle izhar etmek, Hakîm-i Zülcelal'in hikmetine münafî olduğu gibi, sırr-ı teklife dahi muhaliftir. Çünki "Akla kapı açmak, ihtiyarı elinden almamak" sırr-ı teklif iktiza ediyor. Eğer Fâtır-ı Hakîm, inşikak-ı Kamer'i, feylesofların hevesatına göre bütün âleme göstermek için bir-iki saat öyle bıraksa idi ve beşerin umum tarihlerine geçse idi, o vakit sair hâdisat-ı semaviye gibi ya dava-yı nübüvvete delil olmazdı ve risalet-i Ahmediyeye (A.S.M.) hususiyeti kalmazdı veyahut bedahet derecesinde öyle bir mu'cize olacaktı ki, aklı icbar edecek, aklın ihtiyarını elinden alacak, [B]ister istemez nübüvveti tasdik edecek. Ebucehil gibi kömür ruhlu, Ebubekir-i Sıddık gibi elmas ruhlu adamlar bir seviyede kalıp, sırr-ı teklif zayi' olacaktı.[/B] İşte bu sır içindir ki: Hem âni, hem gece, hem vakt-i gaflet, hem ihtilaf-ı metali' ve sis ve bulut gibi sair mevanii perde ederek umum âleme gösterilmedi veyahut tarihlere geçirilmedi.[/SIZE][/I] ---------------------------------------------- [COLOR="#008000"]Dava-yı nübüvvet: Peygamberlik iddiası. Münkir: İnkar eden, inkarcı. İcbar: Zorlama. Sair: Diğer, başka. Bedahet: Açıklık, apaçıklık, bellilik. İzhar: Meydana çıkarma, gösterme. Hakîm-i Zülcelal: Sonsuz büyüklük, güç ve üstünlük sahibi olan ve herşeyi gayelerle ve faydalarla düzenleyen Allah(cc). Münafî: Zıt, ters, aykırı. Sırr-ı teklif: İnsanın sorumlu tutulmasındaki gizli gerçek. Muhalif: Zıt, karşı. İktiza: Gerekme, lazım gelme. Fâtır-ı Hakîm: Sonsuz hikmet sahibi yaratıcı. İnşikak-ı Kamer: Ayın ikiye ayrılması (Peygamberimizin (asm) mucizesi olarak parmak işareti ile ayın ikiye bölünmesi). Feylesof: Felsefeci. Hevesat: Gelip geçici istekler, hevesler. Beşer: İnsan. Umum: Bütün. Hâdisat-ı semaviye: Gök olayları. Risalet-i Ahmediye: Hz.Muhammedin(asm) peygamberliği. Hususiyet: Özellik, özel olma. Bedahet: Apaçıklık, bellilik. Nübüvvet: Peygamberlik. Zayi': Ziyan. Vakt-i gaflet: Uyku zamanı. İhtilaf-ı metali': Güneş, ay gibi gök cisimlerinin ufukta doğdukları yerin farklı oluşu. Mevanii: Manileri, engelleri.[/COLOR] [I][B][SIZE=3](Ondokuzuncu Mektub / Şakk-ı Kamer Mu'cizesine Dair')den[/SIZE][/B][/I] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mektûbat
ve sis ve bulut gibi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst