Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
vahdet & ehadiyet arasındaki fark nedir???
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 134864" data-attributes="member: 27"><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong><u><span style="color: Red">Vahidiyet,</span></u> Allah’ın bir olması, tek olması, biricik olması, yegâne olması, bütün kâinat üzerinde birden ve tek olarak hâkimiyet kuruyor olmasıdır.</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: Red"><u><strong>Ehadiyet ise,</strong></u></span> <strong>Cenâb-ı Allah’ın birliğini ve tekliğini her bir şeyde gösteriyor olması, </strong>her bir zerrede birliğinin tecellî halinde bulunması, her bir şeyin bir tek Allah’ı gösteriyor olması, <strong>Allah’ın birlik mührünün her bir zerreye vurulmuş olması,</strong> her şeyin dizgininin yalnızca Allah’ın elinde oluşu ve <strong>bu hakikati her bir zerrenin haykırış halinde olması cümleleriyle tarif edilebilir.</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong>Cenâb-ı Hak,</strong> birliği ve tekliği her şeyde görünen; birliğine ve ehadiyetine varlıklar tarafından şehâdet edilen;<strong> eşi, dengi ve benzeri olmayan Vâhid-i Ehad’dir.</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong></strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong>Bütün kâinatı,</strong> bütün zamanlarda, değişen bütün halleriyle bir tek <strong>Allah yaratıyor.</strong> <strong><u><span style="color: Red">Vahidiyet</span></u> bize bunu ifade ediyor.</strong> Bu yüksek hakikat, her an değişen ve tazelenen varlıklar içinde yüzen ve kendisi de değişken bir varlık olan <strong>insan tarafından anlaşılması zor olmasın diye,</strong> <strong>insan sayısız <u>varlıkların bombardımanı içinde boğulup</u> Allah’ı unutmasın diye,</strong> Kur’ân'ı Kerim her bir zerrede, her bir cins varlıkta, her bir sınıfta Allah’ın birlik mührü bulunduğunu, <strong>her şeyin doğrudan ve Bir Tek Allah’ı gösterdiğini ilân ediyor.</strong> Ki bu da <u><strong><span style="color: Red">Ehadiyet</span></strong></u>’i ifade ediyor. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong>Bir tek Yaratıcının,</strong> böyle hadsiz yerlerde, hadsiz işleri nasıl külfetsiz, kolayca yaptığını ve bütün kâinata nasıl hükmettiğini <strong>aklına sığıştıramayanlara iki temsil ile cevap veren Bediüzzaman Saîd Nursî Hazretleri,</strong> birinci temsilinde güneşi nazara verir ve <strong>bir tek güneşin, birliği ile beraber bütün dünyada bütün parlak ve şeffaf şeylerde,</strong> bütün camlarda ve su kabarcıklarında aynı anda ışığıyla, ısısıyla, yedi rengiyle bulunduğunu; Allah’ın bin bir isminden<strong> yalnız Nur ismine mazhar olan güneşin, böyle bir tek cisim iken,</strong> bütün yerlerde, bütün işlere böylesine mazhar olduğunu akıl nasıl kabul ediyorsa;</span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong>Allah’ın da Ehadiyet-i Zâtiyesiyle</strong> beraber sonsuz işleri bir anda yapmasının, bütün kâinatı bir anda idare etmesinin, evirip çevirmesinin ve her şeyde bir anda tasarrufta bulunmasının <strong>akıldan uzak görülmemesi gerektiğini kaydediyor.1 </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Bediüzzaman’ın temsilinde; <strong>güneşin bütün dünyayı birden aydınlatması <span style="color: Red"><u>Vahidiyet</u></span>’e misâldir.</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">Topraktan bitkilere, sudan şeffaf şeylere bütün yeryüzü varlıklarının, kendi kabiliyetlerine göre güneşi bildirmesi, yani güneşin yedi renginin, ısısının, hararetinin, ışığının, <strong>her bir parlak şeyde bütünüyle görünmesi ise<span style="color: Red"><u> Ehadiyet</u></span>’e misâldir.2</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong>Meselâ bir atom tanesi </strong>veya bir zerrecik meyve tadı veya meyve eti, kendisinin Eşsiz ve Benzersiz bir Yaratıcısı olduğunu, kendisini Yaratanın bütün kâinâtı da yaratıp donattığını ve bütün her şeyde hükmettiğini haykırıyor. <strong>Bu <span style="color: Red"><u>Ehadiyet</u></span>’tir</strong>. Bu mânâ ile <span style="color: Red"><strong><u>Ehadiyet</u></strong><strong><u>,</u></strong></span> <strong>Allah’ın birlik mührünün her bir şeyde okunmasıdır.</strong> <strong>Ya da, Allah’ın, kendi birliğini her bir şeyde göstermesidir. </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong>Özetlersek;</strong> her bir canlı varlığın hayat diliyle <u><span style="color: Red"><strong>“Kul hüve’llâhü ehad”</strong></span></u> âyetini okuduğunu kaydeden Bediüzzaman; <strong><span style="color: Red"><u>Ehadiyyet</u> </span>mührünün her canlıda gözle göründüğünü,</strong> çünkü her canlının ekser kâinâtta cilveleri görünen Esmâyı birden kendi aynasında ve vücudunda gösterdiğini; </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">yani hayatın bir merkezî nokta hükmünde ekser Esmâyı kendisinde gösterdiğini; <strong>yani her hayat sahibinin, Allah’ın <span style="color: Red"><u>Ehadiyet</u></span>inin bir gölgesini, Muhyî ismi perdesi altında taşıdığını beyan ediyor.3</strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong>Dipnotlar: </strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong></strong>1- Sözler, s. 558 </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">2- Sözler, s. 15 </span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px">3- Sözler, s. 268,269</span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong><span style="color: Blue">Süleyman KÖSMENE </span></strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong><span style="color: Blue">saidnursi.de</span></strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong><span style="color: Blue"></span></strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong><span style="color: Blue">Ayrıca buradan bahsi geçen kavramlar hakkında detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.</span></strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong><span style="color: Blue"></span></strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><span style="font-size: 12px"><strong><span style="color: Blue"></span></strong></span></span><a href="http://www.tevhid.gen.tr/risale-i-nur-okuyoruz-aciklamali/22051-arastirmali-ve-aciklamali-risale-i-nur-dersleri-1-soz-ve-14-lemaquot-nin-2-makami/" target="_blank">Araştırmalı ve Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri - 1. Söz ve 14. Lem'a" nın 2. Makamı</a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 134864, member: 27"] [FONT=Trebuchet MS][SIZE=3][B][U][COLOR=Red]Vahidiyet,[/COLOR][/U] Allah’ın bir olması, tek olması, biricik olması, yegâne olması, bütün kâinat üzerinde birden ve tek olarak hâkimiyet kuruyor olmasıdır.[/B] [COLOR=Red][U][B]Ehadiyet ise,[/B][/U][/COLOR] [B]Cenâb-ı Allah’ın birliğini ve tekliğini her bir şeyde gösteriyor olması, [/B]her bir zerrede birliğinin tecellî halinde bulunması, her bir şeyin bir tek Allah’ı gösteriyor olması, [B]Allah’ın birlik mührünün her bir zerreye vurulmuş olması,[/B] her şeyin dizgininin yalnızca Allah’ın elinde oluşu ve [B]bu hakikati her bir zerrenin haykırış halinde olması cümleleriyle tarif edilebilir. Cenâb-ı Hak,[/B] birliği ve tekliği her şeyde görünen; birliğine ve ehadiyetine varlıklar tarafından şehâdet edilen;[B] eşi, dengi ve benzeri olmayan Vâhid-i Ehad’dir. [/B] [B]Bütün kâinatı,[/B] bütün zamanlarda, değişen bütün halleriyle bir tek [B]Allah yaratıyor.[/B] [B][U][COLOR=Red]Vahidiyet[/COLOR][/U] bize bunu ifade ediyor.[/B] Bu yüksek hakikat, her an değişen ve tazelenen varlıklar içinde yüzen ve kendisi de değişken bir varlık olan [B]insan tarafından anlaşılması zor olmasın diye,[/B] [B]insan sayısız [U]varlıkların bombardımanı içinde boğulup[/U] Allah’ı unutmasın diye,[/B] Kur’ân'ı Kerim her bir zerrede, her bir cins varlıkta, her bir sınıfta Allah’ın birlik mührü bulunduğunu, [B]her şeyin doğrudan ve Bir Tek Allah’ı gösterdiğini ilân ediyor.[/B] Ki bu da [U][B][COLOR=Red]Ehadiyet[/COLOR][/B][/U]’i ifade ediyor. [B]Bir tek Yaratıcının,[/B] böyle hadsiz yerlerde, hadsiz işleri nasıl külfetsiz, kolayca yaptığını ve bütün kâinata nasıl hükmettiğini [B]aklına sığıştıramayanlara iki temsil ile cevap veren Bediüzzaman Saîd Nursî Hazretleri,[/B] birinci temsilinde güneşi nazara verir ve [B]bir tek güneşin, birliği ile beraber bütün dünyada bütün parlak ve şeffaf şeylerde,[/B] bütün camlarda ve su kabarcıklarında aynı anda ışığıyla, ısısıyla, yedi rengiyle bulunduğunu; Allah’ın bin bir isminden[B] yalnız Nur ismine mazhar olan güneşin, böyle bir tek cisim iken,[/B] bütün yerlerde, bütün işlere böylesine mazhar olduğunu akıl nasıl kabul ediyorsa; [B]Allah’ın da Ehadiyet-i Zâtiyesiyle[/B] beraber sonsuz işleri bir anda yapmasının, bütün kâinatı bir anda idare etmesinin, evirip çevirmesinin ve her şeyde bir anda tasarrufta bulunmasının [B]akıldan uzak görülmemesi gerektiğini kaydediyor.1 [/B] Bediüzzaman’ın temsilinde; [B]güneşin bütün dünyayı birden aydınlatması [COLOR=Red][U]Vahidiyet[/U][/COLOR]’e misâldir.[/B] Topraktan bitkilere, sudan şeffaf şeylere bütün yeryüzü varlıklarının, kendi kabiliyetlerine göre güneşi bildirmesi, yani güneşin yedi renginin, ısısının, hararetinin, ışığının, [B]her bir parlak şeyde bütünüyle görünmesi ise[COLOR=Red][U] Ehadiyet[/U][/COLOR]’e misâldir.2[/B] [B]Meselâ bir atom tanesi [/B]veya bir zerrecik meyve tadı veya meyve eti, kendisinin Eşsiz ve Benzersiz bir Yaratıcısı olduğunu, kendisini Yaratanın bütün kâinâtı da yaratıp donattığını ve bütün her şeyde hükmettiğini haykırıyor. [B]Bu [COLOR=Red][U]Ehadiyet[/U][/COLOR]’tir[/B]. Bu mânâ ile [COLOR=Red][B][U]Ehadiyet[/U][/B][B][U],[/U][/B][/COLOR] [B]Allah’ın birlik mührünün her bir şeyde okunmasıdır.[/B] [B]Ya da, Allah’ın, kendi birliğini her bir şeyde göstermesidir. [/B] [B]Özetlersek;[/B] her bir canlı varlığın hayat diliyle [U][COLOR=Red][B]“Kul hüve’llâhü ehad”[/B][/COLOR][/U] âyetini okuduğunu kaydeden Bediüzzaman; [B][COLOR=Red][U]Ehadiyyet[/U] [/COLOR]mührünün her canlıda gözle göründüğünü,[/B] çünkü her canlının ekser kâinâtta cilveleri görünen Esmâyı birden kendi aynasında ve vücudunda gösterdiğini; yani hayatın bir merkezî nokta hükmünde ekser Esmâyı kendisinde gösterdiğini; [B]yani her hayat sahibinin, Allah’ın [COLOR=Red][U]Ehadiyet[/U][/COLOR]inin bir gölgesini, Muhyî ismi perdesi altında taşıdığını beyan ediyor.3[/B] [B]Dipnotlar: [/B]1- Sözler, s. 558 2- Sözler, s. 15 3- Sözler, s. 268,269 [B][COLOR=Blue]Süleyman KÖSMENE saidnursi.de Ayrıca buradan bahsi geçen kavramlar hakkında detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz. [/COLOR][/B][/SIZE][/FONT][URL="http://www.tevhid.gen.tr/risale-i-nur-okuyoruz-aciklamali/22051-arastirmali-ve-aciklamali-risale-i-nur-dersleri-1-soz-ve-14-lemaquot-nin-2-makami/"]Araştırmalı ve Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri - 1. Söz ve 14. Lem'a" nın 2. Makamı[/URL] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
vahdet & ehadiyet arasındaki fark nedir???
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst