Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Şualar
Şualar 3. Ders - Kesretten Vahdete Deliller
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 339277" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 34 - Kesretten Vahdete Deliller</strong></p><p></p><p>[NOT]Evet, bir meyve, bir çiçek, bir ışık gibi küçücük bir ihsan, bir nimet, bir rızık, bir küçük âyine iken, tevhidin sırrıyla birden bütün emsaline omuz omuza verip ittisal ettiğinden, o nevi büyük âyineye dönüp, o nev’e mahsus cilvelenen bir çeşit cemâl-i İlâhîyi gösterir. Ve fâni, muvakkat olan güzellikle, bâki bir nevi hüsn-ü sermedîyi irâe eder. Ve Mevlânâ Celâleddin’in dediği gibi,</p><p></p><p><span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">اٰنْ خَيَالاٰتِى كِه دَامِ اَوْلِيَاسْت عَكْسِ مَهْرُويَانِ بُوسْتَانِ خُدَاسْت</span></span> [SUP]<strong>1</strong>[/SUP] </p><p>sırrıyla, bir âyine-i cemâl-i İlâhî olur. Yoksa, eğer tevhid sırrı olmazsa, o cüz’î meyve tek başına kalır. Ne o kudsî cemâl, ne de o ulvî kemâli gösterir. Ve içindeki cüz’î bir lem’a dahi söner, kaybolur. Adeta baş aşağı olup elmastan şişeye döner.</p><p></p><p><span style="color: #ff0000"> “Evliyaya tuzak olan hayaller, İlahî bahçelerin ay yüzlü güzellerinin akisleridir.”</span>[/NOT]</p><p></p><p></p><p>Ortada bir eser varsa o eser bize onu yapan bir sanatkarı gösterir. Güzel bir eserin sahibi Cemil olan bir zattır. İhsan Muhsine, nimet Mün'ime, rızık Rezzak'a delildir. </p><p></p><p>Resim ressama delildir. Ressam olmazsa resimde olmaz. Resimde kullanılan boya, çizenin tercih sahibi biri olduğunu gösterir yani çizenin iradesi vardır. Yine çizimlerin ölçülü ve dengeli olması Ressamının gördüğüne, basar sahibi oluşuna delildir. Kaleminden kağıdına kadar kullandığı tüm malzemeler onun ilmine, Alim oluşuna delildir. Resimin ortaya çıkabilmesi için her halikarda bir güç kuvvet gereklidir. Buda ressamda bir kudret olduğuna delildir. Vesaire. Resim kendisi, kendine bir delil iken sahibine bir çok açıdan delildir. </p><p></p><p>İşte bunun gibi kainatta yaratılmış her varlığın bir sahibi vardır ve olması gerektir. Her bir varlık kendi kendine bir delil iken sahibine husussiyetleri adedince delildir. Bir meyve güzelliği ile sahibinin Cemil oluşuna, mevzuniyeti ile Hakim oluşuna, nimet olması hasebiyle Rahman, Rahim, Mün'im, Rezzak, Muhsin olana delildir. Yine sahibinin Basar, Kudret, İrade, Sem, gibi sıfatları olduğuna delildir. Onu muhafaza edecek bir ambalajla yarattığından aynı zamanda Hafiz ve Settar oluşuna da delildir. Sadece bir meyve sahibine bunca delil olabiliyorken, bütün o meyvelerin sahiblerine nasıl delil teşkil ettiklerini düşünelim. Denizde bir katre, güneşe tek bir delil iken, denizin komplesi o katrelerden oluşarak, deniz yüzü kadar kocaman bir delil olur. Katre küçücük bir ayine iken, deniz yüzü güneşe karşı durmuş ve güneşi ispatlayan büyük bir ayinedir. Bir meyvede sahibini, Onun isim ve sıfatlarını gösteren küçücük bir ayine hükmünde iken, diğer nevilerininde bir arada tefekkür edilmesiyle kocaman bir ayine olur.</p><p></p><p>Eğer o meyveyi sahibine vermezsek onun üzerinde tecelli eden bütün isim ve sıfatlar söner kaybolur. Nizamdan, mizandan, hikmetten, güzellikten mahrum kalmakla birlikte, tesadüfle ortaya çıkmış, rasgele, başıboş, ve bitişiyle elem veren bir hale döner. Çok kıymetli bir nimet iken nikmete döner, elmasken şişe gibi kıymetsiz olur. Halbuki tevhid nazarıyla bakıldığında meyveyi veren zatın sırf ihsanını düşünmek, meyveyi yemekten bile daha büyük bir lezzettir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 339277, member: 27"] [b]Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 34 - Kesretten Vahdete Deliller[/b] [NOT]Evet, bir meyve, bir çiçek, bir ışık gibi küçücük bir ihsan, bir nimet, bir rızık, bir küçük âyine iken, tevhidin sırrıyla birden bütün emsaline omuz omuza verip ittisal ettiğinden, o nevi büyük âyineye dönüp, o nev’e mahsus cilvelenen bir çeşit cemâl-i İlâhîyi gösterir. Ve fâni, muvakkat olan güzellikle, bâki bir nevi hüsn-ü sermedîyi irâe eder. Ve Mevlânâ Celâleddin’in dediği gibi, [FONT=trebuchet ms][SIZE=6]اٰنْ خَيَالاٰتِى كِه دَامِ اَوْلِيَاسْت عَكْسِ مَهْرُويَانِ بُوسْتَانِ خُدَاسْت[/SIZE][/FONT] [SUP][B]1[/B][/SUP] sırrıyla, bir âyine-i cemâl-i İlâhî olur. Yoksa, eğer tevhid sırrı olmazsa, o cüz’î meyve tek başına kalır. Ne o kudsî cemâl, ne de o ulvî kemâli gösterir. Ve içindeki cüz’î bir lem’a dahi söner, kaybolur. Adeta baş aşağı olup elmastan şişeye döner. [COLOR=#ff0000] “Evliyaya tuzak olan hayaller, İlahî bahçelerin ay yüzlü güzellerinin akisleridir.”[/COLOR][/NOT] Ortada bir eser varsa o eser bize onu yapan bir sanatkarı gösterir. Güzel bir eserin sahibi Cemil olan bir zattır. İhsan Muhsine, nimet Mün'ime, rızık Rezzak'a delildir. Resim ressama delildir. Ressam olmazsa resimde olmaz. Resimde kullanılan boya, çizenin tercih sahibi biri olduğunu gösterir yani çizenin iradesi vardır. Yine çizimlerin ölçülü ve dengeli olması Ressamının gördüğüne, basar sahibi oluşuna delildir. Kaleminden kağıdına kadar kullandığı tüm malzemeler onun ilmine, Alim oluşuna delildir. Resimin ortaya çıkabilmesi için her halikarda bir güç kuvvet gereklidir. Buda ressamda bir kudret olduğuna delildir. Vesaire. Resim kendisi, kendine bir delil iken sahibine bir çok açıdan delildir. İşte bunun gibi kainatta yaratılmış her varlığın bir sahibi vardır ve olması gerektir. Her bir varlık kendi kendine bir delil iken sahibine husussiyetleri adedince delildir. Bir meyve güzelliği ile sahibinin Cemil oluşuna, mevzuniyeti ile Hakim oluşuna, nimet olması hasebiyle Rahman, Rahim, Mün'im, Rezzak, Muhsin olana delildir. Yine sahibinin Basar, Kudret, İrade, Sem, gibi sıfatları olduğuna delildir. Onu muhafaza edecek bir ambalajla yarattığından aynı zamanda Hafiz ve Settar oluşuna da delildir. Sadece bir meyve sahibine bunca delil olabiliyorken, bütün o meyvelerin sahiblerine nasıl delil teşkil ettiklerini düşünelim. Denizde bir katre, güneşe tek bir delil iken, denizin komplesi o katrelerden oluşarak, deniz yüzü kadar kocaman bir delil olur. Katre küçücük bir ayine iken, deniz yüzü güneşe karşı durmuş ve güneşi ispatlayan büyük bir ayinedir. Bir meyvede sahibini, Onun isim ve sıfatlarını gösteren küçücük bir ayine hükmünde iken, diğer nevilerininde bir arada tefekkür edilmesiyle kocaman bir ayine olur. Eğer o meyveyi sahibine vermezsek onun üzerinde tecelli eden bütün isim ve sıfatlar söner kaybolur. Nizamdan, mizandan, hikmetten, güzellikten mahrum kalmakla birlikte, tesadüfle ortaya çıkmış, rasgele, başıboş, ve bitişiyle elem veren bir hale döner. Çok kıymetli bir nimet iken nikmete döner, elmasken şişe gibi kıymetsiz olur. Halbuki tevhid nazarıyla bakıldığında meyveyi veren zatın sırf ihsanını düşünmek, meyveyi yemekten bile daha büyük bir lezzettir. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Şualar
Şualar 3. Ders - Kesretten Vahdete Deliller
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst