Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Din Kültür ve Ahlak
Söylenmesi caiz olmayan sözler ....
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="VUSLAT" data-source="post: 117312" data-attributes="member: 7387"><p><strong>Deveni bağla, sonra Allahü teâlâya tevekkül et) </strong>hadis-i şerifi, sebeplere yapıştıktan sonra, neticesini Allah’a bırakmak gerektiğini bildiriyor. Birisine çocuğunu emanet etmek, deveyi bağlamak gibidir. Deveyi bağlamadan Allah’a emanet etmek, tevekküle aykırıdır.</p><p></p><p>(Önce Allah’a, sonra sana emanet ediyorum) demek, (Bunu sana emanet ediyor, Allah’a da tevekkül ediyorum) demektir. Yoksa (Allah’a güvenmediğim için, sana emanet ediyorum) demek değildir.</p><p></p><p><strong>Sual:</strong> Bir kimse, önemli bir iş için birinin yanına gelince, öteki memnuniyetinden, (Seni Allah gönderdi) diyor. Önemli bir söz söyleyince de, (Sana bunu Allah söyletti) diyor. Böyle söylemek küfür müdür? </p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Hayır.Bizi yürüten, gönderen, konuşturan, yaşatan, öldüren, her şeyimizi yapan Allahü teâlâdır. Asıl bunu inkâr etmek küfür olur. Bir âyet-i kerime meali:</p><p><strong>(Sizi de, yaptığınız işleri de yaratan Allah’tır.)</strong> [Saffat 96]</p><p></p><p><strong>Sual:</strong> (Teşbihte hata olmaz) atasözünü dine aykırı örneklerde de söylemek uygun mudur?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Dine aykırı olursa caiz olmaz. Bu söz genelde, (Teşbihte hata olmasın) şeklinde söylenir. Bu şekilde olunca, benzetme yaparken, hata etmekten korkmayı ifade eder. Benzetmek uygun değilse de, daha iyi anlaşılması için söylüyorum demektir. Yine de, teşbih diye uygunsuz bir şey söylemek, uygun olmaz.</p><p></p><p><strong>Sual:</strong> (Dinsizin hakkından imansız gelir) atasözünü kullanmak caiz midir?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Atasözü denildiğine göre, elbette caizdir. Atalarımız rast gele söz söylemez. Bu söz, (Acımasız olan kişiyi, ancak ondan daha acımasız biri yola getirir veya onun anlayacağı dilden, acımasızca cezasını vermek gerekir) anlamında söylenir.</p><p></p><p><strong>Sual:</strong> (Ecelin benim elimden olacak) demek caiz midir?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Ecel, takdir edilen ölüm zamanı demektir. Öldürülen de, intihar eden de, eceliyle ölür. (Ecelin benim elimden olacak) sözünü, (Ölümüne ben sebep olacağım, bir engel çıkmazsa, seni ben öldüreceğim) anlamında söylemek caizdir; fakat (Ölüm zamanını ben belirlerim) anlamında söylemek caiz olmaz.</p><p></p><p><strong>Sual: </strong>Şeytan ezeli düşmanımız, Yunan ezeli rakibimiz demek caiz midir?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Ezelî kelimesi, manası bakımından yalnız Allahü teâlâ için kullanılır, uzun zaman ve eski manası mahluklar için de kullanılır. </p><p><strong>Sual:</strong> Tapmak, tapınmak ne demektir? Allah’a tapmak ifadesi yanlış mıdır?<strong></strong></p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Yanlış değildir. Tapmak, tapınmak; ibadet etmek demektir. Tapmak ifadesi, Allah’a da, putlara da, ibadet etmek anlamında da kullanılır. Mesela kimi puta tapar, kimi Allah’a dendiği gibi, kimi Allah’a ibadet eder kimi de puta denebilir.</p><p></p><p>İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:</p><p>İster elimizle yapmış olalım, ister aklımız ve hayalimizle meydana getirelim, yaptığımız şeylerin hepsi, yaratıktır, yani Allahü teâlânın mahluklarıdır. Hiçbirinin tapınmak için değerleri yoktur. Tapılmaya hakkı olan, yalnız Allahü teâlâdır. <strong>(2/9)</strong></p><p><strong></strong></p><p>Üçüncü cilt, 44. mektuptaki beyit ise şöyledir:</p><p><strong>Allah’a kulluk ederim, taptığım dergah bir,</strong></p><p><strong>Bir lahza ayrılmadım tevhidden, Allah bir!</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Sual:</strong> Fen bilgileri için, pozitif ilimler demek doğru olur mu?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Bu tür ifadeleri, ilk önce Avrupalılar kullandı. Hurafelerle dolmuş, her türlü ilmi çalışmaya engel ve zıt dini inançlarının bozuk, olumsuz, faydasız, zararlı olduğunu anlatabilmek için, fen bilgilerine; faydalı, olumlu, pozitif ilimler demek zorunda kaldılar. </p><p></p><p>Müslüman olarak, bu tür ifadeleri kullanmamak, daha uygun olur. Fen bilgisine pozitif [olumlu] ilim denince, din bilgileri negatif [olumsuz] ilimmiş gibi bir anlam çıkabilir. Fen bilgileri de, İslam bilgilerinin bir koludur. Çünkü İslam bilgileri, iki kısımdır: </p><p><strong>1- </strong>Naklî bilgiler [din bilgileri]</p><p><strong>2- </strong>Aklî bilgiler [fen bilgileri]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VUSLAT, post: 117312, member: 7387"] [B]Deveni bağla, sonra Allahü teâlâya tevekkül et) [/B]hadis-i şerifi, sebeplere yapıştıktan sonra, neticesini Allah’a bırakmak gerektiğini bildiriyor. Birisine çocuğunu emanet etmek, deveyi bağlamak gibidir. Deveyi bağlamadan Allah’a emanet etmek, tevekküle aykırıdır. (Önce Allah’a, sonra sana emanet ediyorum) demek, (Bunu sana emanet ediyor, Allah’a da tevekkül ediyorum) demektir. Yoksa (Allah’a güvenmediğim için, sana emanet ediyorum) demek değildir. [B]Sual:[/B] Bir kimse, önemli bir iş için birinin yanına gelince, öteki memnuniyetinden, (Seni Allah gönderdi) diyor. Önemli bir söz söyleyince de, (Sana bunu Allah söyletti) diyor. Böyle söylemek küfür müdür? [B]CEVAP [/B]Hayır.Bizi yürüten, gönderen, konuşturan, yaşatan, öldüren, her şeyimizi yapan Allahü teâlâdır. Asıl bunu inkâr etmek küfür olur. Bir âyet-i kerime meali: [B](Sizi de, yaptığınız işleri de yaratan Allah’tır.)[/B] [Saffat 96] [B]Sual:[/B] (Teşbihte hata olmaz) atasözünü dine aykırı örneklerde de söylemek uygun mudur? [B]CEVAP [/B]Dine aykırı olursa caiz olmaz. Bu söz genelde, (Teşbihte hata olmasın) şeklinde söylenir. Bu şekilde olunca, benzetme yaparken, hata etmekten korkmayı ifade eder. Benzetmek uygun değilse de, daha iyi anlaşılması için söylüyorum demektir. Yine de, teşbih diye uygunsuz bir şey söylemek, uygun olmaz. [B]Sual:[/B] (Dinsizin hakkından imansız gelir) atasözünü kullanmak caiz midir? [B]CEVAP [/B]Atasözü denildiğine göre, elbette caizdir. Atalarımız rast gele söz söylemez. Bu söz, (Acımasız olan kişiyi, ancak ondan daha acımasız biri yola getirir veya onun anlayacağı dilden, acımasızca cezasını vermek gerekir) anlamında söylenir. [B]Sual:[/B] (Ecelin benim elimden olacak) demek caiz midir? [B]CEVAP [/B]Ecel, takdir edilen ölüm zamanı demektir. Öldürülen de, intihar eden de, eceliyle ölür. (Ecelin benim elimden olacak) sözünü, (Ölümüne ben sebep olacağım, bir engel çıkmazsa, seni ben öldüreceğim) anlamında söylemek caizdir; fakat (Ölüm zamanını ben belirlerim) anlamında söylemek caiz olmaz. [B]Sual: [/B]Şeytan ezeli düşmanımız, Yunan ezeli rakibimiz demek caiz midir? [B]CEVAP [/B]Ezelî kelimesi, manası bakımından yalnız Allahü teâlâ için kullanılır, uzun zaman ve eski manası mahluklar için de kullanılır. [B]Sual:[/B] Tapmak, tapınmak ne demektir? Allah’a tapmak ifadesi yanlış mıdır?[B] CEVAP [/B]Yanlış değildir. Tapmak, tapınmak; ibadet etmek demektir. Tapmak ifadesi, Allah’a da, putlara da, ibadet etmek anlamında da kullanılır. Mesela kimi puta tapar, kimi Allah’a dendiği gibi, kimi Allah’a ibadet eder kimi de puta denebilir. İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki: İster elimizle yapmış olalım, ister aklımız ve hayalimizle meydana getirelim, yaptığımız şeylerin hepsi, yaratıktır, yani Allahü teâlânın mahluklarıdır. Hiçbirinin tapınmak için değerleri yoktur. Tapılmaya hakkı olan, yalnız Allahü teâlâdır. [B](2/9) [/B] Üçüncü cilt, 44. mektuptaki beyit ise şöyledir: [B]Allah’a kulluk ederim, taptığım dergah bir, Bir lahza ayrılmadım tevhidden, Allah bir! [/B] [B]Sual:[/B] Fen bilgileri için, pozitif ilimler demek doğru olur mu? [B]CEVAP [/B]Bu tür ifadeleri, ilk önce Avrupalılar kullandı. Hurafelerle dolmuş, her türlü ilmi çalışmaya engel ve zıt dini inançlarının bozuk, olumsuz, faydasız, zararlı olduğunu anlatabilmek için, fen bilgilerine; faydalı, olumlu, pozitif ilimler demek zorunda kaldılar. Müslüman olarak, bu tür ifadeleri kullanmamak, daha uygun olur. Fen bilgisine pozitif [olumlu] ilim denince, din bilgileri negatif [olumsuz] ilimmiş gibi bir anlam çıkabilir. Fen bilgileri de, İslam bilgilerinin bir koludur. Çünkü İslam bilgileri, iki kısımdır: [B]1- [/B]Naklî bilgiler [din bilgileri] [B]2- [/B]Aklî bilgiler [fen bilgileri] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Din Kültür ve Ahlak
Söylenmesi caiz olmayan sözler ....
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst