Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Din Kültür ve Ahlak
Söylenmesi caiz olmayan sözler ....
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="VUSLAT" data-source="post: 117311" data-attributes="member: 7387"><p><strong>Sual:</strong> Kör Allah’a nasıl bakarsa Allah da köre öyle bakar demek küfür mü?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p>Niyete bağlıdır. Birisi size kötülük edince bu sözü söylemek, sen bana kötülük ediyorsun benden iyilik mi bekliyorsun anlamında söylenmişse küfür olmaz. Sen Allah’a bir adım gidersen o sana on adım yaklaşır demek de böyle caizdir. Sen ibadet etmezsen, Allah’a inanmazsan Ondan merhamet beklemeye ne hakkın var demek anlamında söyleniyorsa mahzuru olmaz. Mahzuru olmasa da böyle ifadeler kullanmamalı. Bunlar hoş söz değil.</p><p></p><p><strong>Sual:</strong> Hasbelkader bu işin başına geldim dedim, böyle söylemek küfür olur mu? </p><p><strong>CEVAP</strong> </p><p>Böyle söylemekte mahzur yoktur. Kelime olarak hasbel kader, kader icabı demektir. Yani Allah böyle takdir etmiş, biz de buraya geldik demektir. Türkçe’de bir başka anlamı da,(Biz bu işe layık falan değiliz, ama, Allahü teâlâ böyle takdir buyurduğu [ihsan ettiği] için geldik) demektir. </p><p></p><p><strong>Sual: </strong>Küfretmek, yani sövmek günah mıdır?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Sövmek günahtır. Sövmek, fuhuş, yani çirkin sözdür. İki hadis-i şerif meali şöyledir:</p><p><strong>(Fuhuş söyleyene Cennet haramdır.)</strong> [İbni Ebiddünya, Ebu Nuaym]</p><p></p><p><strong>(Fuhuş söz </strong>[sövmek] <strong>nifaktandır.)</strong> [Tirmizi]</p><p></p><p>Küfür, kâfir olmak demektir. Fuhuş sözler için, küfretmek yerine, sövmek tabirini kullanmalıdır.</p><p></p><p><strong>Sual:</strong> “Hakikaten” manasında “harbiden” demenin bir mahzuru var mıdır?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Hayır mahzuru yoktur. Harbi kelimesi şu anlamlara gelir:</p><p><strong>1-</strong> Ateşli silahların içini temizlemekte kullanılan çubuk.</p><p><strong>2-</strong> Doğru, hilesiz, mert. Harbi bas demek de, doğru yürü, hızlı yürü demektir.</p><p><strong>3-</strong> Arapça savaşla ilgili demektir.</p><p><strong>4-</strong> İslam ülkesindeki gayrimüslimlere zimmi, kafir ülkesinde olan gayrimüslimlere harbi denirdi. Şimdi zimmi de yok, harbi de yoktur.</p><p></p><p>Siz ikinci anlamda konuşuyorsunuz, mahzuru olmaz. Mesela harbi ol kardeşim demek, doğru dürüst ol demektir. Harbi konuşalım demek, doğru konuşalım demektir. </p><p></p><p><strong>Sual:</strong> (Dinime söven, bari Müslüman olsa) diye, bir söz var. Bu uygun mudur?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Dine söven kimse, elbette Müslüman olamaz. O sözün aslı, (Dinime dahleden, bari Müslüman olsa) şeklindedir. Yani, din hakkında söz söyleyen kimse, hiç olmazsa Müslüman olsa, belki sözü dinlenip, bu ne diyor diye bakılır. Fakat, dinle imanla hiç ilgisi olmayan kimsenin, din hakkında konuşmasına itibar edilmez, demektir. </p><p></p><p><strong>Sual:</strong> Birine bir şey verirken yahut çocuğunu bırakırken, (Önce Allah’a, sonra sana emanet ediyorum) demek caiz midir? (Allah’a pek güvenmiyorum, onun için sana da emanet ediyorum) anlamı çıkmaz mı?</p><p><strong>CEVAP</strong></p><p><strong></strong>Müslüman, o manada söylemez. Emanet edilecek asıl yerin, Allahü teâlâ olduğunu bilir. Zaten bu sözüyle bunu bildiğini ve buna iman ettiğini de bildiriyor, ayrıca bu kıymetli bilgiyi karşısındakine de hatırlatıyor, yani sen de bunu unutma demeye getiriyor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="VUSLAT, post: 117311, member: 7387"] [B]Sual:[/B] Kör Allah’a nasıl bakarsa Allah da köre öyle bakar demek küfür mü? [B]CEVAP[/B] Niyete bağlıdır. Birisi size kötülük edince bu sözü söylemek, sen bana kötülük ediyorsun benden iyilik mi bekliyorsun anlamında söylenmişse küfür olmaz. Sen Allah’a bir adım gidersen o sana on adım yaklaşır demek de böyle caizdir. Sen ibadet etmezsen, Allah’a inanmazsan Ondan merhamet beklemeye ne hakkın var demek anlamında söyleniyorsa mahzuru olmaz. Mahzuru olmasa da böyle ifadeler kullanmamalı. Bunlar hoş söz değil. [B]Sual:[/B] Hasbelkader bu işin başına geldim dedim, böyle söylemek küfür olur mu? [B]CEVAP[/B] Böyle söylemekte mahzur yoktur. Kelime olarak hasbel kader, kader icabı demektir. Yani Allah böyle takdir etmiş, biz de buraya geldik demektir. Türkçe’de bir başka anlamı da,(Biz bu işe layık falan değiliz, ama, Allahü teâlâ böyle takdir buyurduğu [ihsan ettiği] için geldik) demektir. [B]Sual: [/B]Küfretmek, yani sövmek günah mıdır? [B]CEVAP [/B]Sövmek günahtır. Sövmek, fuhuş, yani çirkin sözdür. İki hadis-i şerif meali şöyledir: [B](Fuhuş söyleyene Cennet haramdır.)[/B] [İbni Ebiddünya, Ebu Nuaym] [B](Fuhuş söz [/B][sövmek] [B]nifaktandır.)[/B] [Tirmizi] Küfür, kâfir olmak demektir. Fuhuş sözler için, küfretmek yerine, sövmek tabirini kullanmalıdır. [B]Sual:[/B] “Hakikaten” manasında “harbiden” demenin bir mahzuru var mıdır? [B]CEVAP [/B]Hayır mahzuru yoktur. Harbi kelimesi şu anlamlara gelir: [B]1-[/B] Ateşli silahların içini temizlemekte kullanılan çubuk. [B]2-[/B] Doğru, hilesiz, mert. Harbi bas demek de, doğru yürü, hızlı yürü demektir. [B]3-[/B] Arapça savaşla ilgili demektir. [B]4-[/B] İslam ülkesindeki gayrimüslimlere zimmi, kafir ülkesinde olan gayrimüslimlere harbi denirdi. Şimdi zimmi de yok, harbi de yoktur. Siz ikinci anlamda konuşuyorsunuz, mahzuru olmaz. Mesela harbi ol kardeşim demek, doğru dürüst ol demektir. Harbi konuşalım demek, doğru konuşalım demektir. [B]Sual:[/B] (Dinime söven, bari Müslüman olsa) diye, bir söz var. Bu uygun mudur? [B]CEVAP [/B]Dine söven kimse, elbette Müslüman olamaz. O sözün aslı, (Dinime dahleden, bari Müslüman olsa) şeklindedir. Yani, din hakkında söz söyleyen kimse, hiç olmazsa Müslüman olsa, belki sözü dinlenip, bu ne diyor diye bakılır. Fakat, dinle imanla hiç ilgisi olmayan kimsenin, din hakkında konuşmasına itibar edilmez, demektir. [B]Sual:[/B] Birine bir şey verirken yahut çocuğunu bırakırken, (Önce Allah’a, sonra sana emanet ediyorum) demek caiz midir? (Allah’a pek güvenmiyorum, onun için sana da emanet ediyorum) anlamı çıkmaz mı? [B]CEVAP [/B]Müslüman, o manada söylemez. Emanet edilecek asıl yerin, Allahü teâlâ olduğunu bilir. Zaten bu sözüyle bunu bildiğini ve buna iman ettiğini de bildiriyor, ayrıca bu kıymetli bilgiyi karşısındakine de hatırlatıyor, yani sen de bunu unutma demeye getiriyor. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
Din Kültür ve Ahlak
Söylenmesi caiz olmayan sözler ....
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst