Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Tasavvuf
Ehli Sünnet Tarikat ve Cemaatler
Sıa'nın dogusu, baslangıcı ve nıtelıgı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ümmüebiha" data-source="post: 197645" data-attributes="member: 1006580"><p><span style="color: blue"><strong>7- HILAFETIN MUAVIYE'YE INTIKAL ETMESI VE MIRASI SALTANATA DÖNÜSTÜRÜLMESI</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong></strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Hz. Ali (a.s) sehit edildikten sonra o hazretin vasiyeti ve halkin biat etmesi üzerine Imamiyye Siasi nezdinde ikinci imam olarak taninan Hz. Hasan b. Ali (a.s) hilafet makamini üstlendi. Ancak Muaviye rahat oturmadi. Hilafet merkezi olan Irak'a dogru ordu çikararak Hasan b. Ali (a.s) ile savasti.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>O, çesitli entrikalar ve hadsiz hesapsiz para yedirmelerle Hasan b. Ali'nin dostlarini ve komutanlarini tedricen kandirarak baris adina hilafeti kendisine devretmeye mecbur etti. Hasan b. Ali (a.s) de Muaviye'nin ölümünden sonra hilafetin kendisine birakilmasi ve Ali Sia'sina dokunulmamasi sartiyla hilafeti Muaviye'ye birakti.[58]</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Kirk Hicri senesinde, Muaviye Islam hilafetine istila etti ve hemen sonra Irak'ta yaptigi konusmasinda halka tehditte bulunarak: "Ben sizinle namaz oruç için degil size hükmetmek için savastim ve maksadima da eristim"[59] demekten ve yine "Hasan'la (a.s) olan ahdim geçersiz ve ayagimin altindadir." sözünü söylemekten çekinmedi.[60]</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Muaviye bu sözüyle siyaseti dinden ayiracagini, dini kurallarda meydana gelen zararlarin giderilmesi yerine bütün gücünü kendi hükümetini korumak için kullanacagini belirtiyordu. Elbette böyle bir hükümet, Peygamberin halifeliginden ziyade saltanat ve padisahliktir. Bu yüzden huzuruna varanlarin bazilari onu padisahlik unvaniyla selamladilar.[61] O, halkin içerisinde kendisini halife olarak tanitiyordu ama bazi özel toplantilarinda hükümetini, sultanlik ve padisahlik olarak niteliyordu.[62] Elbette baski üzerine kurulu saltanat verasetle sonuçlanir. Nitekim kendi maksadini gerçeklestirmis, laubali ve az da olsa dini sahsiyeti olmayan genç oglu Yezid'i vezir yaparak kendi yerine tayin etti[63] ve o kadar çirkin hadislere sebep oldu.</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Muaviye yukarida zikredilen açiklamasiyla kendisinden sonra Hasan'in (a.s) hilafete ermesine izin vermeyecegini ve bu hususta ayri bir fikir tasarladigini belirtiyordu. Nitekim Hasan'in (a.s) zehirle sehit ettirerek[64] yolu oglu için açmis oldu. </strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Muaviye ahdi bozmakla, Ehl-i Beyt taraftarlarinin rahat ve huzurlu bir ortamda yasayamayacaklarini ve daha önce oldugu gibi dini çalismalarinin devam etmesine hiçbir zaman izin vermeyecegini düsündürüyordu. Nitekim bu istegini de gerçeklestirdi.[65]</strong></span></p><p><span style="color: blue"><strong>Muaviye, Ehl-i Beyt'in faziletiyle ilgili hadisleri rivayet edenlerin namus, mal ve can güvenligi olmayacagini her tarafa bildirdi.[66] Halifeler ve sahabelerle ilgili methedici hadis getirenlerin yeteri kadar mükafatlandirilmasina emir verdi. Sonuçta sahabelerin methinde bir çok uydurma hadisler çikarildi.[67] Islam ülkelerinde minberlerde Ali'ye (a.s) küfür edilmesine emir verdi. (Bu emir Emevi halifelerinden Ömer b. Abdulaziz'in (99-101) dönemine kadar icra edildi). Muaviye mümessillerinin ve içlerinde sahabelerin de bulundugu idarecilerinin yardimiyla, has ve seçkin Ali Sialarini öldürdü ve bazilarinin basini mizraklara takip sehirlerde gezdirdi. Rastladiklari Siilere, Ali'den (a.s) uzak olduklarini ve ona sebbetmelerini teklif ediyorlardi. Bu tekliften çekinenler derhal katlediliyordu.[68]</strong></span></p><p><span style="color: blue"></span></p><p><span style="color: blue"></span></p><p><span style="color: blue"></span></p><p><span style="color: blue"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ümmüebiha, post: 197645, member: 1006580"] [COLOR=blue][B]7- HILAFETIN MUAVIYE'YE INTIKAL ETMESI VE MIRASI SALTANATA DÖNÜSTÜRÜLMESI Hz. Ali (a.s) sehit edildikten sonra o hazretin vasiyeti ve halkin biat etmesi üzerine Imamiyye Siasi nezdinde ikinci imam olarak taninan Hz. Hasan b. Ali (a.s) hilafet makamini üstlendi. Ancak Muaviye rahat oturmadi. Hilafet merkezi olan Irak'a dogru ordu çikararak Hasan b. Ali (a.s) ile savasti. O, çesitli entrikalar ve hadsiz hesapsiz para yedirmelerle Hasan b. Ali'nin dostlarini ve komutanlarini tedricen kandirarak baris adina hilafeti kendisine devretmeye mecbur etti. Hasan b. Ali (a.s) de Muaviye'nin ölümünden sonra hilafetin kendisine birakilmasi ve Ali Sia'sina dokunulmamasi sartiyla hilafeti Muaviye'ye birakti.[58] Kirk Hicri senesinde, Muaviye Islam hilafetine istila etti ve hemen sonra Irak'ta yaptigi konusmasinda halka tehditte bulunarak: "Ben sizinle namaz oruç için degil size hükmetmek için savastim ve maksadima da eristim"[59] demekten ve yine "Hasan'la (a.s) olan ahdim geçersiz ve ayagimin altindadir." sözünü söylemekten çekinmedi.[60] Muaviye bu sözüyle siyaseti dinden ayiracagini, dini kurallarda meydana gelen zararlarin giderilmesi yerine bütün gücünü kendi hükümetini korumak için kullanacagini belirtiyordu. Elbette böyle bir hükümet, Peygamberin halifeliginden ziyade saltanat ve padisahliktir. Bu yüzden huzuruna varanlarin bazilari onu padisahlik unvaniyla selamladilar.[61] O, halkin içerisinde kendisini halife olarak tanitiyordu ama bazi özel toplantilarinda hükümetini, sultanlik ve padisahlik olarak niteliyordu.[62] Elbette baski üzerine kurulu saltanat verasetle sonuçlanir. Nitekim kendi maksadini gerçeklestirmis, laubali ve az da olsa dini sahsiyeti olmayan genç oglu Yezid'i vezir yaparak kendi yerine tayin etti[63] ve o kadar çirkin hadislere sebep oldu. Muaviye yukarida zikredilen açiklamasiyla kendisinden sonra Hasan'in (a.s) hilafete ermesine izin vermeyecegini ve bu hususta ayri bir fikir tasarladigini belirtiyordu. Nitekim Hasan'in (a.s) zehirle sehit ettirerek[64] yolu oglu için açmis oldu. Muaviye ahdi bozmakla, Ehl-i Beyt taraftarlarinin rahat ve huzurlu bir ortamda yasayamayacaklarini ve daha önce oldugu gibi dini çalismalarinin devam etmesine hiçbir zaman izin vermeyecegini düsündürüyordu. Nitekim bu istegini de gerçeklestirdi.[65] Muaviye, Ehl-i Beyt'in faziletiyle ilgili hadisleri rivayet edenlerin namus, mal ve can güvenligi olmayacagini her tarafa bildirdi.[66] Halifeler ve sahabelerle ilgili methedici hadis getirenlerin yeteri kadar mükafatlandirilmasina emir verdi. Sonuçta sahabelerin methinde bir çok uydurma hadisler çikarildi.[67] Islam ülkelerinde minberlerde Ali'ye (a.s) küfür edilmesine emir verdi. (Bu emir Emevi halifelerinden Ömer b. Abdulaziz'in (99-101) dönemine kadar icra edildi). Muaviye mümessillerinin ve içlerinde sahabelerin de bulundugu idarecilerinin yardimiyla, has ve seçkin Ali Sialarini öldürdü ve bazilarinin basini mizraklara takip sehirlerde gezdirdi. Rastladiklari Siilere, Ali'den (a.s) uzak olduklarini ve ona sebbetmelerini teklif ediyorlardi. Bu tekliften çekinenler derhal katlediliyordu.[68][/B] [/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Tasavvuf
Ehli Sünnet Tarikat ve Cemaatler
Sıa'nın dogusu, baslangıcı ve nıtelıgı
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst