Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Şiirler
Şevki Mutlak
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Alem-i &amp;#304;slam" data-source="post: 38280" data-attributes="member: 1568"><p style="text-align: center"><span style="font-size: 12px"><span style="color: red"><u><strong>Şevki Mutlak</strong></u></span> </span></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <ul style="text-align: center"> <li data-xf-list-type="ul"><br /> <u><strong>SEVK, NE DEMEKTIR?</strong></u> </li> </ul> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Lügat manasi olarak istek, heves, siddetli arzu, sevinç ve nese anlamlarina gelir. </p> <p style="text-align: center">Sevkli olmak, sevk vermek, sevki kirilmak, sevke gelmek hepimizin duydugu ve kullandigi </p> <p style="text-align: center">ifadelerdir. Sevk ve istiyak ayni kökten gelen iki kelimedir. </p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Allah, vermek istemeseydi istemek vermezdi. Madem bizde istemek var eger istedigimiz </p> <p style="text-align: center">seylerin bedelini de ödersek o zaman Allah matlubumuzu bize verir. Çünkü kim bir seyi </p> <p style="text-align: center">samimiyetle isterse Allah ona onu verir. </p> <p style="text-align: center"></p> <ul style="text-align: center"> <li data-xf-list-type="ul"><u><strong>SEVK ‘IHTIYAÇ’TAN GELIR </strong></u><br /> </li> </ul> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Insan bir seye ihtiyacini hissetmezse o seye karsi sevk yani istek ve arzu his etmez. </p> <p style="text-align: center">Çünkü sevk ihtiyacin bir üst derecesini ifade eden bir istek ve arzudur. Bediüzzaman </p> <p style="text-align: center">Hazretleri bu hususu su cümlelerle izah ediyor:</p> <p style="text-align: center"><u>“Kâinatta bittecrübe her seyin bir noktai kemâli vardir.O seyin o noktaya bir meyli vardir.</u></p> <p style="text-align: center"><u>Muzaaf meyil, ihtiyaç olur.Muzaaf ihtiyaç, istiyak olur. Muzaaf istiyak, incizab olur.”</u></p> <p style="text-align: center"> Yani insanin mükemmele ulasmasi önce meyil ile baslar. Onu mükemmele götürecek seylere yönelmek o insanda </p> <p style="text-align: center">ihtiyaci ortaya çikarir. Insan ihtiyaci oldugu seyi ister ve o istek onu o islere cezp </p> <p style="text-align: center">eder, çeker ve o insan biiznillah mükemmel bir sûrette hedefine ulasir. </p> <p style="text-align: center"></p> <ul style="text-align: center"> <li data-xf-list-type="ul"><u><strong>“SEVKI MUTLAK” </strong></u><br /> </li> </ul> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Risâlei Nûr’un düsturlarindan biri <span style="color: red"><u><strong>“sevki mutlak”</strong></u></span>tir. Yani Allah’a karsi tam bir </p> <p style="text-align: center">istiyak, her seyde O’nun rahmetini görüp sevklenmektir. O’na olan sevkte, istekte, </p> <p style="text-align: center">kullukta, yöneliste ve hizmette sevki kiran ne olursa olsun kiymet ve ehemmiyet </p> <p style="text-align: center">vermemek gerek. Her türlü manilere ragmen bir sevk… Kat’î, süphesiz ve tam bir sevk… </p> <p style="text-align: center">Bitmeyen, tükenmeyen ve asla bir sarta bagli olmayan mutlak bir sevk… </p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"><span style="color: purple"><u><strong>Sevk, Risâlei Nûr hizmetinin lokomotifi ve buhar kazani hükmündedir.</strong></u></span></p> <p style="text-align: center"> </p> <p style="text-align: center"> Sevk duygusu inkisaf etmezse insan pasif, hareketsiz ve moralsiz bir görüntü sergiler. Bu ise hem </p> <p style="text-align: center">kendine hem baskalarina menfî tesir eder. Hâlbuki <u>“fitrati müteheyyiç olan insanin </u></p> <p style="text-align: center"><u>rahati, ancak sa’y ve cidaldedir.”</u> Insana düsen vazife çalismak ve maddî manevî </p> <p style="text-align: center">mesakkatlerle mücadele etmektir. Çünkü hayat bir cidaldir, harekettir ve faaliyettir; </p> <p style="text-align: center">sevk ise onun matiyyesi yani binegidir. </p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <ul style="text-align: center"> <li data-xf-list-type="ul"><u><strong>NOKTAI ISTINAD</strong></u> <br /> </li> </ul> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Insanin sevkini muhafaza etmesi için mutlaka bir noktai istinada ihtiyaci var Arsimed </p> <p style="text-align: center">bile <u>“Bir noktai istinad bulsam yerküreyi yerinden oynatabilirim”</u></p> <p style="text-align: center">diyor. Hakikatte yerin gögün sahibinden baska hiçbir sey noktai istinad olamaz.Onun için biz eger O’nu </p> <p style="text-align: center">bulsak her matlubumuzu bulmus oluruz. Çünkü her seyin dizgini onun elinde, her seyin </p> <p style="text-align: center">anahtari onun yanindadir. Her sey onun emriyle hal edilir. </p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center">Ingiliz yazar H. W. Arnold,<u> “Dünyanin en müflis insani, sevk ve heyecanini kaybetmis </u></p> <p style="text-align: center"><u>insandir. Eger bir kimse, her seyini kaybetmis olmasina ragmen, sevk ve heyecanini </u></p> <p style="text-align: center"><u>kaybetmezse, yeniden basariya ulasacaktir.”</u> diye tespitte bulunmus. Bu illetin tedavisi </p> <p style="text-align: center">ise insanin sevkini kaybetmemesi için, <span style="color: red"><u><strong>“noktai istinad”</strong></u></span>ihtiyacini gidermektir. Fânî </p> <p style="text-align: center">olan seylerden ziyade baki bir noktai istinad lazimdir. </p> <p style="text-align: center"></p> <ul style="text-align: center"> <li data-xf-list-type="ul"><u><strong>HAZRETI MUHAMMEDIN (A.S.V) ŞEVKİ</strong></u> <br /> </li> </ul> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Hz. Muhammed (A.S.V) yeryüzünün en sevkli ferdidir. Çünkü onun sevk kaynagi dogrudan </p> <p style="text-align: center">dogruya kâinatin sahibi idi. Imandan gelen sevk ve gayret ile risâlet ve teblig </p> <p style="text-align: center">vazifesini îfâ etti. Her türlü sikintilara sabretti ve sevkini kaybetmedi. En zor </p> <p style="text-align: center">anlarda ümmetine sevk verdi. Tâif halkinin horlayici tavri Allah Resulünün ümit ve </p> <p style="text-align: center">azmini kiramamis, davet sevk ve istiyakini azaltamamisti. O, vazifesini yapiyordu ve </p> <p style="text-align: center">neticeyi Cenâbi Hakka biraktigi için sevki kirilmiyordu.Iste, <u><strong>sünneti seniyye </strong></u></p> <p style="text-align: center">dedigimiz onun yolundan ve izinden gitmekten baska insana hakikaten sevk veren ne </p> <p style="text-align: center">olabilir? </p> <p style="text-align: center"></p> <ul style="text-align: center"> <li data-xf-list-type="ul"><u><strong>HEDEFIMIZ BELLI ISE SEVKIMIZ KAYBOLMAZ </strong></u><br /> </li> </ul> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Insanin sevkini kiran bazi maniler vardir fakat insan gözünü hedefinden ayirmazsa o </p> <p style="text-align: center">manileri görmez ve o maniler insanin sevkini kirmaz. Bediüzzaman Hazretleri <u>“Karsimda </u></p> <p style="text-align: center"><u>müthis bir yangin var, alevleri göklere yükseliyor. Içinde evlâdim yaniyor, imanim </u></p> <p style="text-align: center"><u>tutusmus yaniyor. O yangini söndürmeye, imanimi kurtarmaya kosuyorum”</u> diyor. Üstad, </p> <p style="text-align: center">hedefini belirlemis ve o yolda karsisina çikan manilere de ehemmiyet ve kiymet </p> <p style="text-align: center">vermemistir. </p> <p style="text-align: center"></p> <ul style="text-align: center"> <li data-xf-list-type="ul"><u><strong>SEVKE DÜSMAN OLAN SEYLER </strong></u><br /> </li> </ul> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Hayirli islerde çok muzir maniler olur. Maniler, sikintilar aslinda bizler için bir </p> <p style="text-align: center">imtihandir. Insan sevkle bir ise girisince karsisina atalet, tembellik, gevseklik, </p> <p style="text-align: center">uyusukluk ve ümitsizlik gibi seyler çikar. Bunlar sevke düsmandir. Bunlar var ise sevk </p> <p style="text-align: center">yok demektir. Kuran’i Kerimde mealen<span style="color: red"><u><strong> “Gevsemeyin, üzülmeyin! Eger (gerçekten) mümin </strong></u></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: red"><u><strong>kimseler iseniz, en üstün olanlar sizlersiniz”</strong></u></span> buyruluyor. Gerek dünyevi islerde </p> <p style="text-align: center">gerekse uhrevi islerde inanmak çok ehemmiyetlidir. Inanç basarinin anahtaridir ve </p> <p style="text-align: center">insanin sürekli sevkli kalmasini saglar. </p> <p style="text-align: center"></p> <ul style="text-align: center"> <li data-xf-list-type="ul"><u><strong>YENI BIR SEVK </strong></u><br /> </li> </ul> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> Insan akil vasitasi ile zaman noktasinda mazi ve müstakbel ile alakadardir. Nazari hem </p> <p style="text-align: center">geçmise hem gelecege gider. Eger sabir kuvvetini geçmis külfetlere mesakkatlere ve </p> <p style="text-align: center">zahmetlere dagitirsa ve gelecek vazifelere hizmetlere ve elemlere kullanirsa simdiki </p> <p style="text-align: center">zamana sabir kuvveti kalmaz. Hâlbuki geçmis günlerin zahmeti, bugün rahmete kalbolmus, </p> <p style="text-align: center">gelecek günler ise madem gelmemisler; bize düsen usanç degil, belki yeni bir sevk, taze </p> <p style="text-align: center">bir zevk ve devama ciddî bir gayrettir. Bize verilen sabir eger geçmis ve gelecege </p> <p style="text-align: center">dagitmazsak hali hazir zamanin islerine çok rahat kâfi gelir. </p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> <u><strong>Hayatin bir faaliyet, sevkin ise onun binegi oldugunu biliyor musunuz? </strong></u></p> <p style="text-align: center"><u><strong> Binege binmeden harekete geçilir mi? </strong></u></p> <p style="text-align: center"><u><strong></strong></u></p> <p style="text-align: center"><u><strong> Sevk bineginiz hazir mi? </strong></u></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> <ul> <li data-xf-list-type="ul"><u><strong>NETICEI KELAM </strong></u></li> </ul></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"></p> <p style="text-align: center"> <span style="color: red"><span style="font-size: 10px"><u><strong>Sivrisinek tantanasini kesse, bal arisi demdemesini bozsa; sevkiniz bozulmasin, teessüf </strong></u></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: red"><span style="font-size: 10px"><u><strong>etmeyiniz!</strong> </u></span></span></p> <p style="text-align: center"></p><p style="text-align: right">MUHAMMED HALID </p> </p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Alem-i İslam, post: 38280, member: 1568"] [center][size=3][color=red][u][b]Şevki Mutlak[/b][/u][/color] [/size] [list] [*] [u][b]SEVK, NE DEMEKTIR?[/b][/u] [/list] Lügat manasi olarak istek, heves, siddetli arzu, sevinç ve nese anlamlarina gelir. Sevkli olmak, sevk vermek, sevki kirilmak, sevke gelmek hepimizin duydugu ve kullandigi ifadelerdir. Sevk ve istiyak ayni kökten gelen iki kelimedir. Allah, vermek istemeseydi istemek vermezdi. Madem bizde istemek var eger istedigimiz seylerin bedelini de ödersek o zaman Allah matlubumuzu bize verir. Çünkü kim bir seyi samimiyetle isterse Allah ona onu verir. [list] [*][u][b]SEVK ‘IHTIYAÇ’TAN GELIR [/b][/u] [/list] Insan bir seye ihtiyacini hissetmezse o seye karsi sevk yani istek ve arzu his etmez. Çünkü sevk ihtiyacin bir üst derecesini ifade eden bir istek ve arzudur. Bediüzzaman Hazretleri bu hususu su cümlelerle izah ediyor: [u]“Kâinatta bittecrübe her seyin bir noktai kemâli vardir.O seyin o noktaya bir meyli vardir. Muzaaf meyil, ihtiyaç olur.Muzaaf ihtiyaç, istiyak olur. Muzaaf istiyak, incizab olur.”[/u] Yani insanin mükemmele ulasmasi önce meyil ile baslar. Onu mükemmele götürecek seylere yönelmek o insanda ihtiyaci ortaya çikarir. Insan ihtiyaci oldugu seyi ister ve o istek onu o islere cezp eder, çeker ve o insan biiznillah mükemmel bir sûrette hedefine ulasir. [list] [*][u][b]“SEVKI MUTLAK” [/b][/u] [/list] Risâlei Nûr’un düsturlarindan biri [color=red][u][b]“sevki mutlak”[/b][/u][/color]tir. Yani Allah’a karsi tam bir istiyak, her seyde O’nun rahmetini görüp sevklenmektir. O’na olan sevkte, istekte, kullukta, yöneliste ve hizmette sevki kiran ne olursa olsun kiymet ve ehemmiyet vermemek gerek. Her türlü manilere ragmen bir sevk… Kat’î, süphesiz ve tam bir sevk… Bitmeyen, tükenmeyen ve asla bir sarta bagli olmayan mutlak bir sevk… [color=purple][u][b]Sevk, Risâlei Nûr hizmetinin lokomotifi ve buhar kazani hükmündedir.[/b][/u][/color] Sevk duygusu inkisaf etmezse insan pasif, hareketsiz ve moralsiz bir görüntü sergiler. Bu ise hem kendine hem baskalarina menfî tesir eder. Hâlbuki [u]“fitrati müteheyyiç olan insanin rahati, ancak sa’y ve cidaldedir.”[/u] Insana düsen vazife çalismak ve maddî manevî mesakkatlerle mücadele etmektir. Çünkü hayat bir cidaldir, harekettir ve faaliyettir; sevk ise onun matiyyesi yani binegidir. [list] [*][u][b]NOKTAI ISTINAD[/b][/u] [/list] Insanin sevkini muhafaza etmesi için mutlaka bir noktai istinada ihtiyaci var Arsimed bile [u]“Bir noktai istinad bulsam yerküreyi yerinden oynatabilirim”[/u] diyor. Hakikatte yerin gögün sahibinden baska hiçbir sey noktai istinad olamaz.Onun için biz eger O’nu bulsak her matlubumuzu bulmus oluruz. Çünkü her seyin dizgini onun elinde, her seyin anahtari onun yanindadir. Her sey onun emriyle hal edilir. Ingiliz yazar H. W. Arnold,[u] “Dünyanin en müflis insani, sevk ve heyecanini kaybetmis insandir. Eger bir kimse, her seyini kaybetmis olmasina ragmen, sevk ve heyecanini kaybetmezse, yeniden basariya ulasacaktir.”[/u] diye tespitte bulunmus. Bu illetin tedavisi ise insanin sevkini kaybetmemesi için, [color=red][u][b]“noktai istinad”[/b][/u][/color]ihtiyacini gidermektir. Fânî olan seylerden ziyade baki bir noktai istinad lazimdir. [list] [*][u][b]HAZRETI MUHAMMEDIN (A.S.V) ŞEVKİ[/b][/u] [/list] Hz. Muhammed (A.S.V) yeryüzünün en sevkli ferdidir. Çünkü onun sevk kaynagi dogrudan dogruya kâinatin sahibi idi. Imandan gelen sevk ve gayret ile risâlet ve teblig vazifesini îfâ etti. Her türlü sikintilara sabretti ve sevkini kaybetmedi. En zor anlarda ümmetine sevk verdi. Tâif halkinin horlayici tavri Allah Resulünün ümit ve azmini kiramamis, davet sevk ve istiyakini azaltamamisti. O, vazifesini yapiyordu ve neticeyi Cenâbi Hakka biraktigi için sevki kirilmiyordu.Iste, [u][b]sünneti seniyye [/b][/u] dedigimiz onun yolundan ve izinden gitmekten baska insana hakikaten sevk veren ne olabilir? [list] [*][u][b]HEDEFIMIZ BELLI ISE SEVKIMIZ KAYBOLMAZ [/b][/u] [/list] Insanin sevkini kiran bazi maniler vardir fakat insan gözünü hedefinden ayirmazsa o manileri görmez ve o maniler insanin sevkini kirmaz. Bediüzzaman Hazretleri [u]“Karsimda müthis bir yangin var, alevleri göklere yükseliyor. Içinde evlâdim yaniyor, imanim tutusmus yaniyor. O yangini söndürmeye, imanimi kurtarmaya kosuyorum”[/u] diyor. Üstad, hedefini belirlemis ve o yolda karsisina çikan manilere de ehemmiyet ve kiymet vermemistir. [list] [*][u][b]SEVKE DÜSMAN OLAN SEYLER [/b][/u] [/list] Hayirli islerde çok muzir maniler olur. Maniler, sikintilar aslinda bizler için bir imtihandir. Insan sevkle bir ise girisince karsisina atalet, tembellik, gevseklik, uyusukluk ve ümitsizlik gibi seyler çikar. Bunlar sevke düsmandir. Bunlar var ise sevk yok demektir. Kuran’i Kerimde mealen[color=red][u][b] “Gevsemeyin, üzülmeyin! Eger (gerçekten) mümin kimseler iseniz, en üstün olanlar sizlersiniz”[/b][/u][/color] buyruluyor. Gerek dünyevi islerde gerekse uhrevi islerde inanmak çok ehemmiyetlidir. Inanç basarinin anahtaridir ve insanin sürekli sevkli kalmasini saglar. [list] [*][u][b]YENI BIR SEVK [/b][/u] [/list] Insan akil vasitasi ile zaman noktasinda mazi ve müstakbel ile alakadardir. Nazari hem geçmise hem gelecege gider. Eger sabir kuvvetini geçmis külfetlere mesakkatlere ve zahmetlere dagitirsa ve gelecek vazifelere hizmetlere ve elemlere kullanirsa simdiki zamana sabir kuvveti kalmaz. Hâlbuki geçmis günlerin zahmeti, bugün rahmete kalbolmus, gelecek günler ise madem gelmemisler; bize düsen usanç degil, belki yeni bir sevk, taze bir zevk ve devama ciddî bir gayrettir. Bize verilen sabir eger geçmis ve gelecege dagitmazsak hali hazir zamanin islerine çok rahat kâfi gelir. [u][b]Hayatin bir faaliyet, sevkin ise onun binegi oldugunu biliyor musunuz? Binege binmeden harekete geçilir mi? Sevk bineginiz hazir mi? [/b][/u] [list] [*][u][b]NETICEI KELAM [/b][/u][/list] [color=red][size=2][u][b]Sivrisinek tantanasini kesse, bal arisi demdemesini bozsa; sevkiniz bozulmasin, teessüf etmeyiniz![/b] [/u][/size][/color] [right]MUHAMMED HALID [/right][/center] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Şiirler
Şevki Mutlak
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst