Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Resûlüllah (Aleyhisselatü Vesselam)
Hadis-i Şerif ve Hadis-i Kudsi
Şer'i Kesim
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ASHAB-I BEDR" data-source="post: 272186" data-attributes="member: 1013691"><p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>ـ وعن الخدرى رَضِى اللّهُ عَنْهُ قال: ]سئلَ رسولُ اللّه # فقِيلَ إنَّا نَنْحَرُ النَّاقَةَ وَنَذْبَحُ البقرةَ وَالشاةَ في بَطْنِهَا الجنينُ، أنُلْقِيهِ أمْ نَأكُلُهُ؟ فقَالَ: كُلُوهُ إنْ شِئْتُمْ فإنَّ ذكَاتَهُ ذكاةُ أُمِّهِ[. أخرجه أبو داود وهذا لفظه والترمذي .</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>3. (1955)- El-Hudrî (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah(aleyhissalâtü vesselâm)'a sorularak dendi ki: "Biz deve, sığır ve davarı, karınlarında cenin olduğu halde boğazlıyoruz. Cenini yiyelim mi, atalım mı?"</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>Şu cevabı verdi:</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>"Dilerseniz yiyin. Zîra onların tezkiyesi (temiz ve helal olmaları) annelerinin tezkiyesine tâbidir."</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>[Ebû Dâvud, Edâhi 18, (2827); Tirmizî, Et'ime 2, (1476).][18]</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>AÇIKLAMA:</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>1- Cenin: Anne karnındaki yavruya denir. Doğduktan sonra cenin denmez.</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>2- Tezkiye, en-Nihâye'de açıklandığına göre, zebh ve nahr demektir, yani kesmek. Masdar olarak zekât kelimesi de kullanılır.</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>3- Tirmizî der ki: "Sahâbe ve sahâbe dışındaki ehl-i ilimden bir çoğu bu hadisle amel etmiştir. Süfyan, İbnu'l-Mübârek, Şâfiî, Ahmed ve İshâk bu görüştedirler."</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>İmam Muhammed ve Ebû Yûsuf'un da bu görüşte olduğu belirtilir. Mâlik de bu görüştedir, ancak ceninin tüylenmiş olmasını şart koşar. Ebû Hanîfe, ölmüş olarak doğan ceninin haram olduğuna hükmetmiştir. Ona göre, annenin tezkiyesi yavrunun da tezkiyesi için yeterli değildir."</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>İmam Muhammed'in Muvâtta'da rivâyetine göre, Abdullah İbnu Ömer (radıyallâhu anhümâ) şöyle demiştir:</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>"Dişi deve kesilecek olursa, karnındakinin zekâtı (kesilmesi), hilkati tamamlanmış, tüyleri de çıkmış ise, bizzat kendisinin kesilmesiyle tahakkuk eder. Cenin, annenin karnından çıkınca kesilir, ta ki kan, karnından dışarı çıksın." Said İbnu'l-Müseyyeb'in de: "Kesilmiş hayvanın karnındaki ceninin tezkiyesi (kesilmesi), annesinin kesilmesidir, yeter ki ceninin hilkati tam ve tüyleri çıkmış olsun" demiştir.</em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em></em></strong></span></span></span></p> <p style="text-align: center"><span style="color: #666600"><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'book antiqua'"><strong><em>Görüldüğü üzere, İmam-ı Âzam, bu meselede Cumhur'a muhalefet etmiştir.[19]</em></strong></span></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ASHAB-I BEDR, post: 272186, member: 1013691"] [CENTER][COLOR=#666600][SIZE=4][FONT=book antiqua][B][I]ـ وعن الخدرى رَضِى اللّهُ عَنْهُ قال: ]سئلَ رسولُ اللّه # فقِيلَ إنَّا نَنْحَرُ النَّاقَةَ وَنَذْبَحُ البقرةَ وَالشاةَ في بَطْنِهَا الجنينُ، أنُلْقِيهِ أمْ نَأكُلُهُ؟ فقَالَ: كُلُوهُ إنْ شِئْتُمْ فإنَّ ذكَاتَهُ ذكاةُ أُمِّهِ[. أخرجه أبو داود وهذا لفظه والترمذي . 3. (1955)- El-Hudrî (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resûlullah(aleyhissalâtü vesselâm)'a sorularak dendi ki: "Biz deve, sığır ve davarı, karınlarında cenin olduğu halde boğazlıyoruz. Cenini yiyelim mi, atalım mı?" Şu cevabı verdi: "Dilerseniz yiyin. Zîra onların tezkiyesi (temiz ve helal olmaları) annelerinin tezkiyesine tâbidir." [Ebû Dâvud, Edâhi 18, (2827); Tirmizî, Et'ime 2, (1476).][18] AÇIKLAMA: 1- Cenin: Anne karnındaki yavruya denir. Doğduktan sonra cenin denmez. 2- Tezkiye, en-Nihâye'de açıklandığına göre, zebh ve nahr demektir, yani kesmek. Masdar olarak zekât kelimesi de kullanılır. 3- Tirmizî der ki: "Sahâbe ve sahâbe dışındaki ehl-i ilimden bir çoğu bu hadisle amel etmiştir. Süfyan, İbnu'l-Mübârek, Şâfiî, Ahmed ve İshâk bu görüştedirler." İmam Muhammed ve Ebû Yûsuf'un da bu görüşte olduğu belirtilir. Mâlik de bu görüştedir, ancak ceninin tüylenmiş olmasını şart koşar. Ebû Hanîfe, ölmüş olarak doğan ceninin haram olduğuna hükmetmiştir. Ona göre, annenin tezkiyesi yavrunun da tezkiyesi için yeterli değildir." İmam Muhammed'in Muvâtta'da rivâyetine göre, Abdullah İbnu Ömer (radıyallâhu anhümâ) şöyle demiştir: "Dişi deve kesilecek olursa, karnındakinin zekâtı (kesilmesi), hilkati tamamlanmış, tüyleri de çıkmış ise, bizzat kendisinin kesilmesiyle tahakkuk eder. Cenin, annenin karnından çıkınca kesilir, ta ki kan, karnından dışarı çıksın." Said İbnu'l-Müseyyeb'in de: "Kesilmiş hayvanın karnındaki ceninin tezkiyesi (kesilmesi), annesinin kesilmesidir, yeter ki ceninin hilkati tam ve tüyleri çıkmış olsun" demiştir. Görüldüğü üzere, İmam-ı Âzam, bu meselede Cumhur'a muhalefet etmiştir.[19][/I][/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][/CENTER] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Resûlüllah (Aleyhisselatü Vesselam)
Hadis-i Şerif ve Hadis-i Kudsi
Şer'i Kesim
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst