Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
Risalelerde ve Kur'an'da Bazı Tevafuklara İtiraz ve İtirazlara Cevaplar.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 128656" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Risalelerde ve Kur'an'da Bazı Tevafuklara İtiraz ve İtirazlara Cevap</strong></p><p></p><p style="margin-left: 20px"> <span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>İtiraz edilen kısım:</strong></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong>“Meşhurdur ki; hilal-i îd’e bakarlardı. Kimse bir şey görmedi. İhtiyar bir zat yemin ederek "Hilali gördüm" dedi. Halbuki gördüğü hilal değil, kirpiğinin tekavvus etmiş beyaz bir kılı idi. O kıl nerede.. Kamer nerede?” </strong></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p><p><span style="color: DarkRed"><span style="font-family: 'Tahoma'"><u><strong>Yapılan itiraz:</strong></u></span></span></p><p><span style="color: DarkRed"><span style="font-family: 'Tahoma'"> İşte o ihtiyarın, beyaz bir kirpiğini hilâl zannedip milleti "Bayram geldi" diye ayağa kaldırması gibi, Said Nursî de düzdükleri bu tevafukları mucize zannetmiş, bir de bunu marifet bilip, bütün beşeriyetin Risale-i Nur’a muhtaç oluşunun (?) delili olarak sunmuştur. Bunlara, aynı tarzda kısa bir cevap vermeyi yeterli görüyoruz:</span></span></p><p><span style="color: DarkRed"><span style="font-family: 'Tahoma'"></span></span></p><p><span style="color: DarkRed"><span style="font-family: 'Tahoma'"> Mucize zannedilen bu uyduruk tevafuklar nerede, yüce Kur'an’ın eşsiz icazı nerede...</span></span></p><p><span style="color: DarkRed"><span style="font-family: 'Tahoma'">"De ki: Andolsun, insan(lar) ve cin(ler), şu Kur'an’ın bir benzerini getirmek üzere toplansalar, birbirlerine arka olup yardım da etseler, yine onun benzerini getiremezler." </span></span></p><p><span style="color: DarkRed"></span></p><p><span style="color: DarkRed"></span> </p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong> <span style="color: DarkGreen"><u>İtiraza cevap:</u></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> (Bu tevafuklara uyduruk diyen, cehaletini ortaya koymuş olur. Kur’an’ın ekser sayfalarında yer alan, Allah, Rab, gibi kelimelerin birbirine bakması, bu tevafukların Kur’an’da matlup olduğunu göstermektedir.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> Kur’an’daki tevafuklar konusu eskiden beri tefsirlerde yer almış bir konudur: Mesela; </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">- Tefsircilere göre, dikkate değer bir husus da şudur ki: Rahman suresinde 31 defa tekrarlanan <em>"Siz Rabbinizin nimetlerinden hangisini inkâr edersiniz?" </em>mealindeki âyet,, cehennemin söz konusu edildiği bölümde 7 adet Cehennemin sayısına uygun olarak 7 defa; ilk defa <em>“İki cennet”</em> kelimesinin geçtiği yerde, 8 cennetin sayısına uygun olarak 8 defa, ikinci kez <em>“iki cennet”</em> söz konusu edildiği yerde ise, yine bu sayıya uygun olarak 8 defa tekrarlanmıştır.<em>(bk. Nesefî(Mecmau’t-tefasir), 6/151 ; Alûsî, 27/128, ayrıca bk. Razî, 29/96).</em></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> Bu tevafukun Kur’an’da nasıl işlediği konusunda onlarca misal verebiliriz. Şimdlik yalnız aşağıdaki misalle yetineceğiz.</span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - Kur’an’daki 29 surenin başında kullanılan -mükerrerlerle beraber- mukattaat harflerinin sayısı 78’dir.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - 78. harf « Nun » harfidir. Kalem suresinin başında kullanılmıştır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">- Bu 78. harf olan « Nun » harfinin bu suredeki 78. tekrarı 33. ayetinde yer alan « Kanû » kelimesinde geçmektedir. « Kanû » kelimesnin ebcet değeri de 78’dir.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">- Bir kaç yönden 78 sayısnı gösteren bu surenin sözkonusu 33. ayeti, Kur’an’ın 5304. ayetidir. 5304 = 68x78’dir. Buradaki 68 sayısı, bu surenin Kur’an’daki tertip numarasıdır, 78 sayısı ise, surenin barındırdığı 78. harfin göstergesidir.) </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><u><span style="color: DarkGreen"><strong>Şimdi de tevafukla ilgili Kur’an’dan bir takım örnekler daha verelim:</strong></span></u></span></p><p> <span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">- Bakara suresinin 134. ayeti, surenin 141. ayetinde olduğu gibi tekrarlanmıştır. Bu iki ayetin her birisi, içinde bulunduğu sayfanın sonundaki bir buçuk satırda yer almıştır.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - 19 kelimeden ibaret olan bu ayet ilk defa Kur’an’ın 19. sayfasında yer almıştır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> -Bu iki ayetin 19 kelimesinden her biri, bir benzeriyle omuz omuza vermiş, aynı çizgide, aynı noktada buluşmuş, simetrik bir tevafuk tablosunu oluşturmuştur. Bu simetrik tablonun -Kur’an’ın aynı yaprağının önlü-arkalı- iki sayfadaki manzarası, şeffaf bir zeminde, bir camda her iki taraftan da doğru olarak okunabilecek bir görüntüyü yansıtmaktadır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> Kur’an’da İslam ümmeti için <em>“Ümmeten Vesatan = Vasat Ümmet” </em>ifadesi kullanılmıştır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> <em>“Vasat ümmet”, </em>orta yolu takip eden ümmet demektir. <strong>Mesela;</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - Yahudilerin Millî, Hristiyanların Teslise bürünmüş Allah anlayışlarına karşı, İslam ümmeti, orta yolu takip etmiş, <em>“Alemlerin Rabbi, bir tek olan Allah”</em> inancına sahip olmuştur. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - İslam ümmeti, çok tanrılı dinlerle tanrı tanımaz doktrinler arasında orta yolu takip etmiş ve <em>“Allah’ın varlığını ve birliğini”</em> kabul etmiştir.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - İslam ümmeti, ifrat ve tefrit gibi aşırı uçlardan uzak orta yolu takip etmekle temayüz etmiştir.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> - İslam ümmeti, Yahudilerin peygamberlere karşı -tefrite dayanan- arsız tavırları ile Hristiyanların -ifrata dayanan- Hz. İsa’yı Allah’ın oğlu olduğu iddialarına karşı, orta yolu tutmuş, peygamberleri <em>“Allah’ın kulu ve Resulü” </em>olarak görmüştür.</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> Her şeyi bilen ve her şeyi hikmetle yapan Allah, Kur’an-ı Hakim’inde yer verdiği <em>“vasat ümmet = orta yollu ümmet”</em> kavramını -onun manasına uygun olarak- orta yol manzaralı bir tevafuk tablosunda yansıtmıştır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong><u>Mesela;</u></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><strong> a.</strong> Bütün Kur’an’da bir defa geçen bu kavram, Bakara Suresi’nin tam ortasına yerleştirilmiştir. Bu surenin ayet sayısı: 286’dır. <em>“Vasat ümmet” </em>kavramı, surenin tam orta yeri olan 143. ayette yerleştirilmiştir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> <strong>b.</strong> <em>“Vasat ümmet”</em> kavramının bulunduğu ayet, tam sayfanın ortasında bitmiştir. Sayfada 15 satır vardır. Bu ayet, 8. satırda bitmiştir. Daha önce 7, daha sonra 7 satır vardır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> <strong>c.</strong> Bu ayet, bulunduğu satırı da yarılamış, ortasında bulunmuştur. Yukarıdan da, aşağıdan da sayılsa, sayfanın 8. satırı olan bu satırın yarısı, <em>“vasat ümmet”</em> ayetine, diğer yarısı başka bir ayete aittir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"> <strong>d.</strong> <em>“Vasat ümmet”</em> anlamındaki <em>“ümmeten vesatan”</em> nin ebced değeri 516’dır. Bu vasat ümmetin orta yolda yürümesinin mükâfatını bildiren ayetin son kelimesi, Allah’ın Rahim ismidir. Bunun ebced değeri ise, 516’nın yarısı olup 258’dir.</span></p><p></p><p><span style="color: DarkGreen"><u><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Niyazi BEKİ</span></strong></u><em><span style="font-family: 'Verdana'"> (Yrd. Doç. Dr.)</span></em></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkGreen"><u><strong>sorularlarisale.com</strong></u></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 128656, member: 27"] [b]Cevap: Risalelerde ve Kur'an'da Bazı Tevafuklara İtiraz ve İtirazlara Cevap[/b] [INDENT] [FONT=Comic Sans MS][B]İtiraz edilen kısım:[/B] [B]“Meşhurdur ki; hilal-i îd’e bakarlardı. Kimse bir şey görmedi. İhtiyar bir zat yemin ederek "Hilali gördüm" dedi. Halbuki gördüğü hilal değil, kirpiğinin tekavvus etmiş beyaz bir kılı idi. O kıl nerede.. Kamer nerede?” [/B][/FONT] [/INDENT] [COLOR=DarkRed][FONT=Tahoma][U][B]Yapılan itiraz:[/B][/U] İşte o ihtiyarın, beyaz bir kirpiğini hilâl zannedip milleti "Bayram geldi" diye ayağa kaldırması gibi, Said Nursî de düzdükleri bu tevafukları mucize zannetmiş, bir de bunu marifet bilip, bütün beşeriyetin Risale-i Nur’a muhtaç oluşunun (?) delili olarak sunmuştur. Bunlara, aynı tarzda kısa bir cevap vermeyi yeterli görüyoruz: Mucize zannedilen bu uyduruk tevafuklar nerede, yüce Kur'an’ın eşsiz icazı nerede... "De ki: Andolsun, insan(lar) ve cin(ler), şu Kur'an’ın bir benzerini getirmek üzere toplansalar, birbirlerine arka olup yardım da etseler, yine onun benzerini getiremezler." [/FONT] [/COLOR] [FONT=Verdana][B] [COLOR=DarkGreen][U]İtiraza cevap:[/U][/COLOR][/B] (Bu tevafuklara uyduruk diyen, cehaletini ortaya koymuş olur. Kur’an’ın ekser sayfalarında yer alan, Allah, Rab, gibi kelimelerin birbirine bakması, bu tevafukların Kur’an’da matlup olduğunu göstermektedir. Kur’an’daki tevafuklar konusu eskiden beri tefsirlerde yer almış bir konudur: Mesela; [/FONT] [FONT=Verdana]- Tefsircilere göre, dikkate değer bir husus da şudur ki: Rahman suresinde 31 defa tekrarlanan [I]"Siz Rabbinizin nimetlerinden hangisini inkâr edersiniz?" [/I]mealindeki âyet,, cehennemin söz konusu edildiği bölümde 7 adet Cehennemin sayısına uygun olarak 7 defa; ilk defa [I]“İki cennet”[/I] kelimesinin geçtiği yerde, 8 cennetin sayısına uygun olarak 8 defa, ikinci kez [I]“iki cennet”[/I] söz konusu edildiği yerde ise, yine bu sayıya uygun olarak 8 defa tekrarlanmıştır.[I](bk. Nesefî(Mecmau’t-tefasir), 6/151 ; Alûsî, 27/128, ayrıca bk. Razî, 29/96).[/I] Bu tevafukun Kur’an’da nasıl işlediği konusunda onlarca misal verebiliriz. Şimdlik yalnız aşağıdaki misalle yetineceğiz.[/FONT] [FONT=Verdana] - Kur’an’daki 29 surenin başında kullanılan -mükerrerlerle beraber- mukattaat harflerinin sayısı 78’dir.[/FONT] [FONT=Verdana] - 78. harf « Nun » harfidir. Kalem suresinin başında kullanılmıştır. - Bu 78. harf olan « Nun » harfinin bu suredeki 78. tekrarı 33. ayetinde yer alan « Kanû » kelimesinde geçmektedir. « Kanû » kelimesnin ebcet değeri de 78’dir.[/FONT] [FONT=Verdana]- Bir kaç yönden 78 sayısnı gösteren bu surenin sözkonusu 33. ayeti, Kur’an’ın 5304. ayetidir. 5304 = 68x78’dir. Buradaki 68 sayısı, bu surenin Kur’an’daki tertip numarasıdır, 78 sayısı ise, surenin barındırdığı 78. harfin göstergesidir.) [U][COLOR=DarkGreen][B]Şimdi de tevafukla ilgili Kur’an’dan bir takım örnekler daha verelim:[/B][/COLOR][/U] - Bakara suresinin 134. ayeti, surenin 141. ayetinde olduğu gibi tekrarlanmıştır. Bu iki ayetin her birisi, içinde bulunduğu sayfanın sonundaki bir buçuk satırda yer almıştır. - 19 kelimeden ibaret olan bu ayet ilk defa Kur’an’ın 19. sayfasında yer almıştır. -Bu iki ayetin 19 kelimesinden her biri, bir benzeriyle omuz omuza vermiş, aynı çizgide, aynı noktada buluşmuş, simetrik bir tevafuk tablosunu oluşturmuştur. Bu simetrik tablonun -Kur’an’ın aynı yaprağının önlü-arkalı- iki sayfadaki manzarası, şeffaf bir zeminde, bir camda her iki taraftan da doğru olarak okunabilecek bir görüntüyü yansıtmaktadır. [/FONT] [FONT=Verdana] Kur’an’da İslam ümmeti için [I]“Ümmeten Vesatan = Vasat Ümmet” [/I]ifadesi kullanılmıştır. [/FONT] [FONT=Verdana] [I]“Vasat ümmet”, [/I]orta yolu takip eden ümmet demektir. [B]Mesela;[/B] - Yahudilerin Millî, Hristiyanların Teslise bürünmüş Allah anlayışlarına karşı, İslam ümmeti, orta yolu takip etmiş, [I]“Alemlerin Rabbi, bir tek olan Allah”[/I] inancına sahip olmuştur. - İslam ümmeti, çok tanrılı dinlerle tanrı tanımaz doktrinler arasında orta yolu takip etmiş ve [I]“Allah’ın varlığını ve birliğini”[/I] kabul etmiştir. - İslam ümmeti, ifrat ve tefrit gibi aşırı uçlardan uzak orta yolu takip etmekle temayüz etmiştir. - İslam ümmeti, Yahudilerin peygamberlere karşı -tefrite dayanan- arsız tavırları ile Hristiyanların -ifrata dayanan- Hz. İsa’yı Allah’ın oğlu olduğu iddialarına karşı, orta yolu tutmuş, peygamberleri [I]“Allah’ın kulu ve Resulü” [/I]olarak görmüştür. Her şeyi bilen ve her şeyi hikmetle yapan Allah, Kur’an-ı Hakim’inde yer verdiği [I]“vasat ümmet = orta yollu ümmet”[/I] kavramını -onun manasına uygun olarak- orta yol manzaralı bir tevafuk tablosunda yansıtmıştır. [/FONT] [FONT=Verdana][B][U]Mesela;[/U] a.[/B] Bütün Kur’an’da bir defa geçen bu kavram, Bakara Suresi’nin tam ortasına yerleştirilmiştir. Bu surenin ayet sayısı: 286’dır. [I]“Vasat ümmet” [/I]kavramı, surenin tam orta yeri olan 143. ayette yerleştirilmiştir. [B]b.[/B] [I]“Vasat ümmet”[/I] kavramının bulunduğu ayet, tam sayfanın ortasında bitmiştir. Sayfada 15 satır vardır. Bu ayet, 8. satırda bitmiştir. Daha önce 7, daha sonra 7 satır vardır. [B]c.[/B] Bu ayet, bulunduğu satırı da yarılamış, ortasında bulunmuştur. Yukarıdan da, aşağıdan da sayılsa, sayfanın 8. satırı olan bu satırın yarısı, [I]“vasat ümmet”[/I] ayetine, diğer yarısı başka bir ayete aittir. [B]d.[/B] [I]“Vasat ümmet”[/I] anlamındaki [I]“ümmeten vesatan”[/I] nin ebced değeri 516’dır. Bu vasat ümmetin orta yolda yürümesinin mükâfatını bildiren ayetin son kelimesi, Allah’ın Rahim ismidir. Bunun ebced değeri ise, 516’nın yarısı olup 258’dir.[/FONT] [COLOR=DarkGreen][U][B][FONT=Verdana]Niyazi BEKİ[/FONT][/B][/U][I][FONT=Verdana] (Yrd. Doç. Dr.)[/FONT][/I][/COLOR] [FONT=Verdana][COLOR=DarkGreen][U][B]sorularlarisale.com[/B][/U][/COLOR] [/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
Risalelerde ve Kur'an'da Bazı Tevafuklara İtiraz ve İtirazlara Cevaplar.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst