Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
Risalelerde ve Kur'an'da Bazı Tevafuklara İtiraz ve İtirazlara Cevaplar.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 128595" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Risalelerde ve Kur'an'da Bazı Tevafuklara İtiraz ve İtirazlara Cevap</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><strong> <span style="color: DarkRed"><u>Yapılan itiraz:</u></span></strong></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"> <span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed">1. Ashab-ı kehfin isimleri ne idi? Kur'an’da bu yiğitlerin isimlerinin belirtilmesi, köpeğin isminin belirtmesinden her hâlde daha anlamlı olsa gerektir.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> 2. Yiyecek almaya giden hangisiydi?</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> 3. Şehirden alınan erzakın cinsi ne idi ve miktarı ne kadardı?</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> 4. Köpek hangisinindi?</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> 5. Köpeğin cinsi ve rengi ne idi?</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> ...</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> Bu soruların cevaplarını birçok tefsir kaynağından toplayıp, bir araya getiren Aydemir şöyle demektedir:</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> İbn Cerir et-Taberî başta olmak üzere birçok müellifçe ashab-ı kehfin isimleri tek tek sayılmıştır. İsimlerin böylece tasrih edilmiş olması lüzumsuzdur. Çünkü, asgarî bir hesapla günümüzden 20-25 asır önce cereyan etmiş bir olayın kahramanlarının isimlerini -şayet ilâhî bir açıklama yoksa- bilmek mümkün değildir. Zaten, bunu araştırmaya lüzum da yoktur. </span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> Açıkça anlaşılacağı üzere, ashab-ı kehfi teşkil eden gençlerin isimleri Acemî (Arapça dışında bir dil)dir. Herhangi bir şekil ve nokta ile zapt ve tespit bir hayli müşküldür. (...)</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> Sözü kısa kesmek gerekirse; bunlar açıkça İsrailiyattır.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> Kur'an’da ve Hz. Peygamber’in hadislerinde asla bahis konusu edilmeyen, bu ashab-ı kehfin köpeğinin adı, rengi ve cinsi ile ilgili beyanların da İsrailiyattan olduğunda şüphe yoktur.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> Köpeğin rengi hususunda ihtilâf edilmiş ve çeşitli şeyler söylenmiştir. Buna ne lüzum vardır? Hakkında delil yoktur. Buna ihtiyaç da yoktur. Üstelik bunlar nehyedilmiş şeylerdendir. Çünkü, bunların dayanağı, aslı ve esası "gaybı taşlama"dan öteye gitmez. Bunların ehl-i kitap ismi ile anılan Yahudilerden ve Hristiyanlardan alındığı ve dolayısıyla İsrailiyat olduğu açıktır. </span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"> Doğrusu, ümmetten İsrailiyat ile uğraşan, yukarıdaki soruların cevaplarını arayan birçok kişi olmuştur; fakat herhâlde Mushaf delme metodunu (!) bulan ve kullanan ilk kişi Said Nursî’dir.</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed"></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Tahoma'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkRed">Ashab-ı kehf kıssasını ve Kur'an’daki diğer kıssaları anlamak, düşünüp ibret almak yerine böyle işlerle uğraşmak tekellüfün ta kendisidir. Hele bunları Kur'an’ın icazı diye takdim etmenin asla tutarlı bir yanı yoktur.</span></span> </span><span style="color: DarkRed"></span></p><p><span style="color: DarkRed"></span></p><p><span style="color: DarkRed"></span></p><p><span style="color: DarkRed"></span> <span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: DarkGreen"><u><strong>İtiraza cevap:</strong></u></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'"> Haşa, her bir harfi mucize olan Kuran ayetleri ile meşguliyet nasıl fuzuli bir iş olabilir. Böyle bir yaklaşım Kur’ana saygısızlıktan öte, kalbi hastalığa işarettir. Kaldı ki, (İslam tarihi boyunca, Kur’an’ın parlak i’cazını Risale-i Nur gibi ispat edip ortaya koyan başka bir eserin olduğunu iddia eden varsa, buyursun iddiasını ispat etsin. Bediüzzaman’ın şu sözlerini bir defa daha okuyup maksadını anlamaya çalışmak, böyle bir allame-i asra karşı küstahlık etmekten daha hayırlı olduğunu tavsiye ederiz: </span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-family: 'Verdana'"><em>“Kırk muhtelif tabakata ve ayrı ayrı insanlara, kırk vecihle Kur'an-ı Hakîm i’cazını gösterir veya i’câzının vücudunu ihsas eder. Kimseyi mahrum bırakmaz. Hattâ yalnız gözü bulunan kulaksız, kalbsiz, ilimsiz tabakasına karşı da, Kur'an’ın bir nevi alamet-i i’câzı vardır.” (Mektubat, s. 167, On Dokuzuncu Mektub, On Sekizinci İşaret)</em></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 128595, member: 27"] [b]Cevap: Risalelerde ve Kur'an'da Bazı Tevafuklara İtiraz ve İtirazlara Cevap[/b] [FONT=Tahoma][FONT=Verdana][B] [COLOR=DarkRed][U]Yapılan itiraz:[/U][/COLOR][/B][/FONT] [FONT=Verdana][COLOR=DarkRed]1. Ashab-ı kehfin isimleri ne idi? Kur'an’da bu yiğitlerin isimlerinin belirtilmesi, köpeğin isminin belirtmesinden her hâlde daha anlamlı olsa gerektir. 2. Yiyecek almaya giden hangisiydi? 3. Şehirden alınan erzakın cinsi ne idi ve miktarı ne kadardı? 4. Köpek hangisinindi? 5. Köpeğin cinsi ve rengi ne idi? ... Bu soruların cevaplarını birçok tefsir kaynağından toplayıp, bir araya getiren Aydemir şöyle demektedir: İbn Cerir et-Taberî başta olmak üzere birçok müellifçe ashab-ı kehfin isimleri tek tek sayılmıştır. İsimlerin böylece tasrih edilmiş olması lüzumsuzdur. Çünkü, asgarî bir hesapla günümüzden 20-25 asır önce cereyan etmiş bir olayın kahramanlarının isimlerini -şayet ilâhî bir açıklama yoksa- bilmek mümkün değildir. Zaten, bunu araştırmaya lüzum da yoktur. Açıkça anlaşılacağı üzere, ashab-ı kehfi teşkil eden gençlerin isimleri Acemî (Arapça dışında bir dil)dir. Herhangi bir şekil ve nokta ile zapt ve tespit bir hayli müşküldür. (...) Sözü kısa kesmek gerekirse; bunlar açıkça İsrailiyattır. Kur'an’da ve Hz. Peygamber’in hadislerinde asla bahis konusu edilmeyen, bu ashab-ı kehfin köpeğinin adı, rengi ve cinsi ile ilgili beyanların da İsrailiyattan olduğunda şüphe yoktur. Köpeğin rengi hususunda ihtilâf edilmiş ve çeşitli şeyler söylenmiştir. Buna ne lüzum vardır? Hakkında delil yoktur. Buna ihtiyaç da yoktur. Üstelik bunlar nehyedilmiş şeylerdendir. Çünkü, bunların dayanağı, aslı ve esası "gaybı taşlama"dan öteye gitmez. Bunların ehl-i kitap ismi ile anılan Yahudilerden ve Hristiyanlardan alındığı ve dolayısıyla İsrailiyat olduğu açıktır. Doğrusu, ümmetten İsrailiyat ile uğraşan, yukarıdaki soruların cevaplarını arayan birçok kişi olmuştur; fakat herhâlde Mushaf delme metodunu (!) bulan ve kullanan ilk kişi Said Nursî’dir. Ashab-ı kehf kıssasını ve Kur'an’daki diğer kıssaları anlamak, düşünüp ibret almak yerine böyle işlerle uğraşmak tekellüfün ta kendisidir. Hele bunları Kur'an’ın icazı diye takdim etmenin asla tutarlı bir yanı yoktur.[/COLOR][/FONT] [/FONT][COLOR=DarkRed] [/COLOR] [FONT=Verdana][FONT=Verdana][COLOR=DarkGreen][U][B]İtiraza cevap:[/B][/U][/COLOR] Haşa, her bir harfi mucize olan Kuran ayetleri ile meşguliyet nasıl fuzuli bir iş olabilir. Böyle bir yaklaşım Kur’ana saygısızlıktan öte, kalbi hastalığa işarettir. Kaldı ki, (İslam tarihi boyunca, Kur’an’ın parlak i’cazını Risale-i Nur gibi ispat edip ortaya koyan başka bir eserin olduğunu iddia eden varsa, buyursun iddiasını ispat etsin. Bediüzzaman’ın şu sözlerini bir defa daha okuyup maksadını anlamaya çalışmak, böyle bir allame-i asra karşı küstahlık etmekten daha hayırlı olduğunu tavsiye ederiz: [I]“Kırk muhtelif tabakata ve ayrı ayrı insanlara, kırk vecihle Kur'an-ı Hakîm i’cazını gösterir veya i’câzının vücudunu ihsas eder. Kimseyi mahrum bırakmaz. Hattâ yalnız gözü bulunan kulaksız, kalbsiz, ilimsiz tabakasına karşı da, Kur'an’ın bir nevi alamet-i i’câzı vardır.” (Mektubat, s. 167, On Dokuzuncu Mektub, On Sekizinci İşaret)[/I][/FONT][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
Risalelerde ve Kur'an'da Bazı Tevafuklara İtiraz ve İtirazlara Cevaplar.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst