Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 18 : Üçüncü Lem'a (İkinci Bölüm)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="faris" data-source="post: 333691" data-attributes="member: 1006387"><p><strong><span style="font-family: 'Tahoma'">"Hattâ her sevdiği şeyde, kuvve-i vâhime cihetiyle bir nevi bekà tevehhüm eder, sonra sever. Ne vakit zevâlini düşünse veya görse, derinden derine feryat eder.</span>"</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong>Ustadımız Bediüzzaman r.a. insandaki sevgi hissiyatını tasvir ederken bu bağın oluşabilmesini bekaya ilişkilendirmektedir. Nitekim sevginin olabilmesi için bir daimilik olması gerekmektedir. Hatta ahirete inanmayan insanların yaşantılarına bakıldığında ne bir aile kurabilmişler ki kurmuşlarsa bile bunu sevgilerinden değil başka menfaatlerinden dolayı kurduklarını ama yine de zurriyetlerini devam ettirecek bir aile yapısı oluşturmamışlardır. Hatta denilebilir ki insandaki sevgi hissiyatı en temelinde bekayı oluşturmaktadır. Ahirete inanan olsun inanmayan olsun her bir insanda beka anlayışı vardır. Ahirete inanandaki beka anlayışı ile ahirete inanmayan arasındaki beka anlayışı elbette farklılık gösterecektir. Biri bütün yaşantısını sadece dünya ile ibaret gördüğünden ondaki beka anlayışı ölene kadar olacaktır. Ama bu dünya sadece numunelerden ibaret olduğundan bütün zevk ve kemal ve lezzeti numuneleri nisbetince istifade edeceklerdir. Ancak tatmin olabilmek hakiki manadaki beka ile olabilmektir bu ise ancak ahirete inanmak ile olabilecektir.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="faris, post: 333691, member: 1006387"] [B][FONT=Tahoma]"Hattâ her sevdiği şeyde, kuvve-i vâhime cihetiyle bir nevi bekà tevehhüm eder, sonra sever. Ne vakit zevâlini düşünse veya görse, derinden derine feryat eder.[/FONT]" [/B]Ustadımız Bediüzzaman r.a. insandaki sevgi hissiyatını tasvir ederken bu bağın oluşabilmesini bekaya ilişkilendirmektedir. Nitekim sevginin olabilmesi için bir daimilik olması gerekmektedir. Hatta ahirete inanmayan insanların yaşantılarına bakıldığında ne bir aile kurabilmişler ki kurmuşlarsa bile bunu sevgilerinden değil başka menfaatlerinden dolayı kurduklarını ama yine de zurriyetlerini devam ettirecek bir aile yapısı oluşturmamışlardır. Hatta denilebilir ki insandaki sevgi hissiyatı en temelinde bekayı oluşturmaktadır. Ahirete inanan olsun inanmayan olsun her bir insanda beka anlayışı vardır. Ahirete inanandaki beka anlayışı ile ahirete inanmayan arasındaki beka anlayışı elbette farklılık gösterecektir. Biri bütün yaşantısını sadece dünya ile ibaret gördüğünden ondaki beka anlayışı ölene kadar olacaktır. Ama bu dünya sadece numunelerden ibaret olduğundan bütün zevk ve kemal ve lezzeti numuneleri nisbetince istifade edeceklerdir. Ancak tatmin olabilmek hakiki manadaki beka ile olabilmektir bu ise ancak ahirete inanmak ile olabilecektir. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 18 : Üçüncü Lem'a (İkinci Bölüm)
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst