Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Resûlüllah (Aleyhisselatü Vesselam)
Peygamberimiz son nebi ve son resuldür
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="mihrimah" data-source="post: 103873" data-attributes="member: 656"><p><span style="color: dimgray"><strong>Sual:</strong> Yeni bir peygamber gelecek mi? Bazıları, <strong>(Nebi gelmez ama, resul her zaman gelir, şu anda resuller, yani elçiler vardır)</strong> diyorlar. Peygamber efendimiz son nebi ve son resul değil midir? </span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>CEVAP</strong></span></p><p><span style="color: dimgray">Evet son nebi ve son resuldür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Nübüvvet ve risalet sona erdi. Benden sonra nebi de, resul de yoktur.) </strong>[Tirmizi] (Nübüvvet ve risalet peygamberlik demektir. Bu hadis, açıkça, nebi de, resul de gelmeyeceğini bildirmektedir.)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Resullerin ilki Âdem ve sonuncusu Muhammed’dir.) </span></strong><span style="color: dimgray">[Hakim] </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Nebiler benimle son buldu.) </span></strong><span style="color: dimgray">[Müslim] (Bu iki hadis-i şerif de, resulün de, nebinin de gelmeyeceğini açıkça bildiriyor. Vehhabiler, ilk peygamber olan Âdem aleyhisselamı inkâr ediyorlar.)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Öğünmüyorum, ben nebilerin efendisi, sonuncusu ve şefaat edicilerin de ilkiyim.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Darimi]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Peygamberim diyen yalancılar çıkar, benden sonra peygamber gelmez.) </span></strong><span style="color: dimgray">[Mişkat-ül-mesabih] </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Diğer nebilere göre benim durumum şuna benzer. Güzel bir ev yapılır, ama bir kerpici eksiktir. Ziyaretçiler, evi beğenir. Yalnız </span></strong><span style="color: dimgray">"Şu boşluğa da bir kerpiç konsaydı"<strong> derler. İşte ben o kerpicim, nebilerin sonuncusuyum.)</strong> [Buhari, Müslim] </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Her peygamber yalnız kendi kavmine geldi, ben ise bütün insanlara gönderildim.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai] (Peygamber efendimiz, âlemlere rahmet olarak bütün dünyaya gelmiştir. Hatta cinlerin de Peygamberidir.Birkaç âyet-i kerime meali şöyledir: </span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.)</strong> [Enbiya 107]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(De ki, ey insanlar, ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Araf 158] </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Âlemlere</span></strong><span style="color: dimgray"> [Cin ve insanlara ilahi azap ile] <strong>korkutucu </strong>[uyarıcı] <strong>olarak Furkanı</strong> [Kur’anı] <strong>kuluna </strong>[Muhammed aleyhisselama] <strong>indiren</strong> [Allah’ın şânı] <strong>ne yücedir.)</strong> [Furkan 1] </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik.) </span></strong><span style="color: dimgray">[Sebe, 28])</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Allahü teâlâ, âlemlere rahmet olarak gönderdim diyor, o, bütün insanların peygamberi diyor. Allah’ın bu rahmeti yetmiyor mu da, yeni elçi aranıyor? İslam binası tamamlanmıştır. Bir âyet-i kerime meali: </span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm’ı beğendim.)</strong> [Maide 3] (Son Resul gelip din tamamladığına göre, artık başka din ve başka Resul aranmaz.)</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Nebi, Resul gelmeyecek ama, ben resulüm diyen yalancılar çıkacak. Birkaç hadis-i şerif meali:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Davaları bir olan iki büyük ordu, çarpışmadıkça ve kendilerine ben resulüm </strong>[peygamberim, elçiyim] <strong>diyen yalancılar çıkmadıkça kıyamet kopmaz.) </strong>[Buhari, Müslim, Tirmizi, Ebu Davud, İ.Ahmed] (Bu hadis-i şerifler Resulullah efendimizin mucizelerindendir.)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Resulüm diyen yalancılar çıkacaktır. Benden sonra resul yoktur.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Nesai, İ.Ahmed, Taberani] </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Deccal gelmeden otuz kadar veya daha fazla kendilerine resul </span></strong><span style="color: dimgray">[elçi]<strong> diyen yalancılar çıkar. Bunlar, sizde olmayan âdetler, bid’atler çıkarır ve dininizi değiştirirler. Bunlardan sakının ve onlara düşman olun.) </strong>[Taberani] (Mesela bunlar imanın şartını eksiltir veya çoğaltırlar, kaderi inkâr ederler, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğunu kabul etmezler. 19 un katı olmayan âyetler uydurma derler. Hadisleri inkâr ederler. İslâm âlimleri dini yanlış bildirmiş derler.)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Kıyametten önce resulüm diyen yalancılar çıkar. Onlardan sakının.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Müslim, Taberani]</span></p><p> </p><p> </p><p><span style="color: dimgray"><strong>Resulullahı tasdik şart</strong> </span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>Sual:</strong> Bir insan Allah’a inansa, hatta bizim Peygamberimiz hariç bütün Peygamberlere inansa, Amentü’nün diğer şartlarına da inansa, bu kimse yine Cehennemlik midir?</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>CEVAP</strong></span></p><p><span style="color: dimgray">Evet yine Cehennemliktir. Çünkü Allah'a inancında samimi değildir. Allahü teâlânın bildirdiğinin hepsine inanmak şarttır, birisine inanılmazsa bu iman olur mu hiç? </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Hac ibadeti henüz farz olmadan önce, Resulullah efendimiz şöyle buyurmuştu:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Size şunları emrediyorum: </strong></span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>1- Allah’a iman. Allah’a iman nedir biliyor musunuz? Allah’tan başka mabud olmadığına ve Muhammed’in Onun peygamberi olduğuna şehadet etmektir. </strong></span></p><p><strong><span style="color: dimgray">2- Namazı kılmak,</span></strong></p><p><strong><span style="color: dimgray">3- Zekat vermek,</span></strong></p><p><strong><span style="color: dimgray">4- Ramazan orucunu tutmak. </span></strong></p><p><strong><span style="color: dimgray">5- Aldığınız ganimetlerin beşte birini Allah için vermek. Bunları sizden sonrakilere de bildirin.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai, Ebu Davud, İbni Hibban, Taberani]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Dikkat edilirse, Muhammed aleyhisselamın Allah’ın Peygamberi olduğunu kabul etme şartı bildiriliyor. Kabul etmek ise, beğenip Ona tâbi olmak demektir. Tâbi olunca da zaten misyonerlerin uydurduğu böyle kâfirlik iddiaları gündeme bile gelmez, insanın gözü kâfirlikte olmaz.</span></p><p> </p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">Resulüm diyen yalancılar </span></strong></p><p><strong><span style="color: dimgray">Sual: </span></strong><span style="color: dimgray">Peygamber efendimiz, ahir zaman peygamberi olduğuna ve ondan sonra peygamber gelmeyeceğine göre, nasıl oluyor da, Amerika’da Mısırlı R.Halife, Pakistan’da A.Kadıyani, İran’da Bahaullah, Türkiye’de birkaç kişi için peygamber deniyor?</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>CEVAP</strong></span></p><p><span style="color: dimgray">Peygamber denilen kimselerin, Müslümanlıkla hiç alakaları yoktur. Çünkü Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki: </span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Muhammed, Allah’ın resulü ve Hatem-ün-nebiyyindir </strong>[nebilerin sonuncusudur]<strong>.)</strong> [Ahzab 40]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Eğer, (Hatem-ün-nebiyyin) değil de, (Hatem-ür-rüsul) denseydi, kötü maksatlılar, (Resul gelmez, ama nebi gelir) derlerdi. Bunun için, (Hatem-ün-nebiyyin) denmiştir. </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Artık bir zındık, (Nebi gelmez, ama resul gelir) dese de, bir kıymeti yoktur. Çünkü, resullük makamında nebilik makamı da vardır. Yani her resul nebidir; fakat her nebi resul değildir. Yeni bir din getiren peygambere (Resul) denir. Yeni din getirmeyip, insanları önceki dine davet eden peygamberlere (Nebi) denir. Emirleri tebliğ etmekte ve insanları, dine davette resul ile nebi arasında bir ayrılık yoktur. Resul ile nebi eşanlamlıdır. Bunun için, Peygamber efendimize, resul de, nebi de denmiştir. Mesela nebi geçen bir âyet-i kerime meali: </span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Allah ve melekleri, Nebi’ye çok salevat getirir. Ey müminler, siz de ona salevat getirin!)</strong> [Ahzab 56]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">Nebi de, resul de gelmez</span></strong></p><p><span style="color: dimgray">Demek ki, resul olan bir peygamber, aynı zamanda nebidir. (Nebi gelmez) demek, resul de gelmez demektir. Peygamber efendimiz de, kendisinin, Hatem-ün-nebiyyin veya Hatem-ül-enbiya olduğunu bildirmiştir. (Buhari) </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Allahü teâlâ, Resulüne, <strong>(Sana indirdiğim Kur’an-ı kerimi, insanlara açıkla)</strong> buyurmaktadır. (Nahl 44)</span></p><p><span style="color: dimgray">Resulullah da açıklıyor. Son peygamber ile ilgili açıklamalarından bazıları şöyledir:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Nebilik ve resullük sona ermiştir. Benden sonra nebi de, resul de yoktur.) </strong>[Tirmizi] </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Resullerin ilki Âdem ve sonuncusu Muhammed </strong>[aleyhisselam]<strong>dir.) </strong>[Hakim]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Bana has olan 5 isim vardır: Muhammed</span></strong><span style="color: dimgray"> [Yerde gökte çok övülen], <strong>Ahmed</strong> [En çok övülmüş], <strong>Mahi </strong>[küfrü silen], <strong>Haşir</strong> [önce haşrolan] <strong>ve</strong> <strong>Akib</strong> [Hatem-ül-enbiya]<strong>)</strong> [Buhari]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Uzun bir hadis-i şerifte ise, ahirette kendilerinden şefaat istenen bütün peygamberler, insanları Muhammed aleyhisselama göndereceklerdir. İnsanlar da, Peygamber efendimize, <strong>(Sen Allah’ın resulü ve hatem-ül-enbiya’sın, bize şefaat eyle) </strong>diyeceklerdir. (Buhari, Müslim)</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Mevahib-i ledünniyye’de buyuruldu ki: </span></p><p><span style="color: dimgray">Resulullahın getirdiği din, diğer peygamberlerin dinini nesh etmiş ve kıyamete kadar devam edecektir. Bu bakımdan, Resulullahın ümmeti, diğer ümmetlerden çok olacaktır. Peygamber efendimize ait haslet çoktur. </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">Her milletin peygamberi</span></strong></p><p><span style="color: dimgray">Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: </span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Kıyamette tebaası en çok olan Peygamber ben olurum.) </strong>[Buhari]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Bütün nebilere altı hasletle üstün kılındım. Ben bütün insanlara gönderildim. Nebiler benimle tamamlandı.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Müslim]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Her nebi, kendi kavmine gönderilmiştir. Ben ise, kızıl kara her millete gönderildim.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Buhari]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">İslamiyet’ten önce, zina çok olurdu. Bir kadın, bir erkek ile uzun zaman, flört edip metres olarak yaşar, sonra evlenirdi. Hazret-i Âdem, öleceği zaman, oğlu Hazret-i Şit’e, <strong>(Yavrum, alnında parlayan bu nur, son peygamber olan Muhammed aleyhisselamın nurudur. Bu nuru, mümin, temiz ve afif hanımlara teslim et ve oğluna da böyle vasiyet et)</strong> buyurdu. (Mevahib-i ledünniyye)</span></p><p> </p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">Her resul, nebidir. Her nebi, resul değildir</span></strong></p><p><span style="color: dimgray">Mezhepsiz türediler, her gün yeni bir yorum getirerek, 14 asırdır bozulmadan gelen dinimizi dört koldan bozmaya, yıkmaya çalışıyorlar. Hadis-i şerifleri inkâr için adeta birbirleri ile yarış ediyorlar. Kimi hayzlı iken namaz kılınır, oruç tutulur diyor. Kimi cünüpken Kur’an okutuyor. Kimi de, akraba dışındaki kadınlarla yapılan zina günah değil, cinsel hizmet vermektir diyor. Kimi mehdi olduğunu ilan ediyor, R. Khalife, A.Kadıyani, Bahaullah ve daha başka zındıklar da kendilerine peygamber diyor. </span></p><p><span style="color: dimgray">19’cu Reşat Halife ve bazı zındıklar peygamberim (Resulüm) diyebilmek için, Ahzab suresinin, <strong>(O,</strong> [Muhammed aleyhisselam] <strong>Allah’ın resulü ve nebilerin sonuncusudur)</strong> [mealindeki 40. âyet için, “Nebi gelmez ama resul gelir” diyorlar. Halbuki “Nebi” gelmezse, “Resul” hiç gelmez. Çünkü nebi, kendinden önce gelen Resulün dinini tebliğ eden peygamberdir. Risalet [Resullük] makamı, nübüvetten [nebilikten] daha özel ve yüksektir. Her resul nebidir; fakat her nebi resul değildir. Artık peygamber gelmeyeceğini âyet ve hadislerle tekrar yazalım. </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Nübüvvet ve risalet sona ermiştir. Benden sonra nebi de, resul de yoktur.) </strong>[Tirmizi] </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Nebiler benimle son buldu.) </strong>[Müslim]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Benden sonra peygamber gelseydi, Ömer olurdu.) </span></strong><span style="color: dimgray">[Buhari]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Ben peygamberlerin efendisiyim, hepsinin sonuncusu ve şefaat edicilerin ilkiyim.) </strong>[Darimi]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Diğer nebilere göre benim durumum şuna benzer. Güzel bir ev yapılır, ama bir kerpici eksiktir. Ziyaretçiler, evi beğenir. Yalnız </span></strong><span style="color: dimgray">"Şu boşluğa da bir kerpiç konsaydı"<strong> derler. İşte ben o kerpicim, nebilerin sonuncusuyum.)</strong> [Buhari, Müslim] </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Kur’an-ı kerimde ise mealen buyuruluyor ki:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam’ı beğendim.) </strong>[Maide 3]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Allahü teâlâ, son peygamberini gönderip dinini tamamladığına ve dinde noksan kalmadığına göre artık başka din ve başka peygamber aramak, Kur’an-ı kerimi inkâr olur. Peygamberlere ve onlara gönderilen kitaplara inanmak, imanın şartlarındandır. </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Yeni bir din getiren, kendisine kitap verilen Peygambere <strong>resul</strong> dendiği gibi <strong>nebi</strong> de denir. Yani her resul, nebidir. Her nebi, resul değildir. Yeni din getirmeyip, önceki dine davet edenlere <strong>nebi</strong> denir. Fussilet suresinin <strong>(Resulüm!) Sana söylenen, senden önceki resullere söylenmiş olandan başka bir şey değildir)</strong> mealindeki âyet-i kerimesi de, resullere kitap verildiğini göstermektedir. Allahü teâlâ, dinini bildiren kitap göndermedikçe ceza vermiyor. İsra suresinin <strong>(Biz resul göndermedikçe azap etmeyiz) </strong>mealindeki 15. âyet-i kerimesi de, resulün kitap getiren peygamber olduğunu bildirmektedir. Peygamber Farsçadır, resul veya nebi anlamında kullanılır. Nebilik resullük makamı içindedir, nebi gelmezse, resul hiç gelmez. Sapıkların dediği gibi, resullük nebilik makamı içinde değildir.</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Nisa suresinin, <strong>(Kıssalarını sana bildirmediğimiz resuller de gönderdik) </strong>mealindeki 64. âyeti, Peygamber sayısının Kur’an-ı kerimde bildirilmediğini göstermektedir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Nebiler 124 bin, resuller ise 313’tür.)</strong> [Hakim]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Kur’an-ı kerimde bir resul için, o bir nebi idi denmesi onun resul olmadığını göstermez. Resulullah olan Peygamber efendimizin de nebi olduğu birçok âyette geçiyor. Ankebut suresinin, <strong>(İshak ve Yakub’u ona bağışladık. Nebiliği ve kitapları, onun soyundan gelenlere verdik)</strong> mealindeki 27. âyetinde, İbrahim aleyhisselamın soyundan gelenlere nebilik verildiği gibi kitap verilenler yani resuller de vardır. </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">Kendilerine kitap verilen resullerden bazıları şunlardır:</span></strong></p><p><span style="color: dimgray">Hazret-i Nuh resul ve nebi idi. <strong>(Şuara </strong>107, <strong>Araf </strong>61</span><span style="color: dimgray"><strong>)</strong></span></p><p><span style="color: dimgray">Hazret-i İbrahim, resul ve nebi idi. <strong>(Al-i İmran </strong>84,<strong> Meryem </strong>41</span><span style="color: dimgray"><strong>)</strong></span></p><p><span style="color: dimgray">Hazret-i Musa, resul ve nebi idi. <strong>(Meryem </strong>51, <strong>Araf </strong>104,<strong> Zuhruf </strong>46</span><span style="color: dimgray"><strong>)</strong></span></p><p><span style="color: dimgray">Hazret-i İsa, resul ve nebi idi. <strong>(Nisa </strong>157,<strong> Maide </strong>75</span><span style="color: dimgray"><strong>)</strong></span></p><p><span style="color: dimgray">Hazret-i Hud, Hazret-i Salih, Hazret-i Lut, Hazret-i Şuayb resul idi. <strong>(Şuara </strong>125, 143, 162, 178</span><span style="color: dimgray"><strong>)</strong></span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">Nebilere örnek: </span></strong></p><p><span style="color: dimgray">Hazret-i Harun nebi idi. <strong>(Nisa </strong>163,<strong> Meryem </strong>53<strong>)</strong> [Hazret-i Musa zamanında ona nebilik verildi, Museviliği tebliğ etti.] </span></p><p><span style="color: dimgray">Hazret-i Yahya nebi idi. <strong>(Al-i İmran </strong>39<strong>)</strong> [ Hazret-i İsa zamanında İseviliği tebliğ etti.]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Resul, elçi, haberci anlamında da kullanılır. Melekten veya peygamber olmayan insanlardan da resul olur. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Allah meleklerden de resuller </strong>[elçiler]<strong> seçer, insanlardan da.) </strong>[Hac 75]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Gizli konuşmalarını işitmediğimizi mi sanıyorlar? Hayır, öyle değil; yanlarındaki resullerimiz </span></strong><span style="color: dimgray">[elçilerimiz yani hafaza melekleri de] <strong>yazmaktadır.)</strong> [Zuhruf 80]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Birinize ölüm gelince, resullerimiz </span></strong><span style="color: dimgray">[elçilerimiz yani görevli melekler] <strong>onun canını alır.)</strong> [Enam 61]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Melekler dediler ki: Ey Lut, Biz Rabbinin resulleriyiz </span></strong><span style="color: dimgray">[yani elçileriyiz]<strong>.)</strong> [Hud 81]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(O , Kur’an, itibarlı bir resulün </span></strong><span style="color: dimgray">[elçinin yani Cebrail’in] <strong>getirdiği sözdür.)</strong> [Tekvir 19]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Melikin elçisi Yusuf’a geldiği zaman...)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Yusuf 50]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(</span></strong><span style="color: dimgray">[Melike Belkıs dedi ki] <strong>hediyelerle gönderdiğim mürseller </strong>[elçiler]<strong> ne ile dönecek.)</strong> [Neml 35]</span></p><p> </p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">Peygamberlik iddiası zındıklıktır</span></strong></p><p><span style="color: dimgray">Reşat Halife’ye peygamber diyen bir 19’cu diyor ki: </span></p><p><span style="color: dimgray">Allah’ın elçisi olan Reşat Halife ile Muhammed arasında ayrım yapmak Kur’ana aykırıdır. Muhammed, diğer elçilerden üstün olmadığı gibi, Reşat Halife’den de üstün değildir. Çünkü Kur’anda, (Resuller arasında ayrım yapmayız) deniyor. (Bekara 285)</span></p><p><span style="color: dimgray">Başka bir 19’cu da şöyle diyor: </span></p><p><span style="color: dimgray">“Din kitapları, Muhammed’in her peygamberden üstün olduğunu yazsa da, bu Kur’ana aykırıdır. Peygamberlerden biri diğerinden üstün değildir. İşte âyetler:</span></p><p><span style="color: dimgray">Bekara (2/136) Nebilerin hiç biri arasında ayrım yapmayız. </span></p><p><span style="color: dimgray">Bekara (2/285) Elçilerin hiç birisi arasında ayırım yapmayız. </span></p><p><span style="color: dimgray">Nisa (4/152) Elçiler arasında hiçbir ayrım yapmayanların ödülleri elbette verilecektir. </span></p><p><span style="color: dimgray">Enam (6/50) De ki: Allah’ın hazineleri benim yanımda demiyorum, gaybı da bilmem, melek de değilim. </span></p><p><span style="color: dimgray">Bu âyetler varken bir elçi diğerinden üstündür diyemem. Bana göre, Reşat Halife en üstündür ama âyetler buna engeldir.”</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>CEVAP</strong></span></p><p><span style="color: dimgray">(Ben resulüm) diyen yalancıların, zındıkların çıkacağını Peygamber efendimiz bildirmiştir. Birkaç hadis-i şerif meali:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Davaları bir olan iki büyük ordu, çarpışmadıkça ve kendilerine ben resulüm </strong>[peygamberim, elçiyim] <strong>diyen yalancılar çıkmadıkça kıyamet kopmaz.) </strong>[Buhari, Müslim, Tirmizi, Ebu Davud, İ.Ahmed] (Bu hadis-i şerifler Resulullah efendimizin mucizelerindendir.)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Resulüm diyen yalancılar çıkacaktır. Benden sonra resul yoktur.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Nesai, İ.Ahmed, Taberani] </span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Deccal gelmeden otuz kadar veya daha fazla kendilerine resul </span></strong><span style="color: dimgray">[elçi]<strong> diyen yalancılar çıkar. Bunlar, sizde olmayan âdetler, bid’atler çıkarır ve dininizi değiştirirler. Bunlardan sakının ve onlara düşman olun.) </strong>[Taberani] (Mesela bunlar imanın şartını eksiltir veya çoğaltırlar, kaderi inkâr ederler, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğunu kabul etmezler. 19 un katı olmayan âyetler uydurma derler. Hadisleri inkâr ederler. İslâm âlimleri dini yanlış bildirmiş derler.)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Kıyametten önce resulüm diyen yalancılar çıkar. Onlardan sakının.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Müslim, Taberani]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Yukarıdaki yazımızda, R.Halife gibi kendisine Peygamber denilen kimselerin, Müslümanlıkla hiç alakalarının olmadıklarını, Peygamberlik iddiasının zındıklık olduğunu âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerle bildirmiştik. Özetle tekrar bildirelim:</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Kur’an-ı kerimde <strong>(Muhammed aleyhisselam Allah’ın resulü ve nebilerin sonuncusudur)</strong> diye bildiriliyor. (Ahzab 40) Hadis-i şerifte de, <strong>(Nebilik ve resullük sona erdi. Benden sonra nebi de, resul de yoktur)</strong> buyuruldu. (Tirmizi)</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Reşat Halife’nin Kur’an ve Sünnete rağmen, resul [elçi] olduğuna delil nedir? </span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Resuller arasında ayrım yapmayız)</strong> âyeti, <strong>(Yahudi ve Hıristiyanlar gibi, Peygamberlerden bazısını kabul edip, bazısını inkâr ederek ayrım yapmayız, hepsi de peygamberdir)</strong> demektir. </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Çünkü Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Resullerden kimisini kimisine üstün kıldık.)</strong> [Bekara 253]</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Nebilerden bazısını bazısından üstün kıldık.)</strong> [İsra 55] </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Demek ki, Resullerin de, nebilerin de birbirinden üstün olanları vardır. Her peygamber kendi milletine geldi, fakat Muhammed aleyhisselam bütün âlemlere [insanlara, cinlere] geldi.</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Allahü teâlâ, bütün peygamberlere <strong>(Ya Âdem, Ya Musa, Ya İsa)</strong> diyerek ismi ile hitap ederken, Muhammed aleyhisselama, <strong>(Ya eyyühennebiyyu, ya eyyüherresul)</strong> diye özel hitap ediyor. Bu hitap şekli de Onun diğer peygamberlerden üstün olduğunu göstermektedir.</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">Fatiha</span></strong><span style="color: dimgray"> suresinde bildirdiği gibi Allahü teâlâ <strong>(Âlemlerin Rabbi)</strong>dir. Resulullah da âlemlerden üstün olduğu için, (Rabbüke), (Rabbike) yani <strong>(Senin Rabbin)</strong> buyuruluyor. (<strong>Bekara </strong>30,<strong> Saffat</strong> 180)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Enbiya 107] (Hangi elçi âlemlere rahmet olarak gönderildi? Bu rahmet, yalnız insanlar için değil, bütün mahluklar içindir. Hatta kâfirler bile faydalanır. Nitekim <strong>(Sen içlerinde bulunduğun sürece, Allah onlara </strong>[kâfirlere] <strong>azap etmez) </strong>buyuruluyor. (Enfal 33)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(De ki, ey insanlar, ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Araf 158] (Her elçi bir millete gelmiş iken Muhammed aleyhisselam bütün insanlara gelmiştir.)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Âlemlere </span></strong><span style="color: dimgray">[Cin ve insanlara ilâhi azap ile]<strong> korkutucu </strong>[uyarıcı]<strong> olarak Furkanı </strong>[Kur’anı]<strong> kuluna </strong>[Muhammed aleyhisselama]<strong> indiren </strong>[Allah’ın şânı]<strong> ne yücedir.) </strong>[Furkan 1]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Sebe 28]</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Rabbin sana</span></strong><span style="color: dimgray"> [çok nimet] <strong>verecek, sen de razı olacaksın!)</strong> [Duha 5] (Razı olana kadar nimet verecek. Başka hangi Peygambere bu nimetler veriliyor?)</span></p><p> </p><p><strong><span style="color: dimgray">(Allah ve melekleri, Resule salevat getiriyor, iman edenler, siz de salevat getirin.)</span></strong><span style="color: dimgray"> [Ahzab 56] (Başka hangi Peygambere bu makam veriliyor?)</span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">Fetih suresinin,<strong> (Bütün dinlerden üstün kılmak üzere, Resulünü hidayet ve hak din ile gönderen Odur)</strong> mealindeki 28. âyeti de Resulünün getirdiği dinin ve kendisinin en üstün olduğunu göstermektedir. </span></p><p> </p><p><span style="color: dimgray">19’cuların Resulullaha hakaret ettikleri gibi, müşrikler de mecnun demişlerdi:</span></p><p><span style="color: dimgray"><strong>(Habibim, Rabbinin verdiği nimetlerle sen mecnun değilsin. Senin için bitmeyen, sonsuz mükafat vardır. Elbette sen en büyük ahlak üzeresin.)</strong> [Kalem 2-4]</span></p><p><span style="color: dimgray">Bir hadis-i şerifte de, <strong>(Beni insanların en iyisi bilmeyen kâfir olur)</strong> buyuruldu. (Hatib)</span></p><p><span style="color: #696969">Alıntı..</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="mihrimah, post: 103873, member: 656"] [COLOR=dimgray][B]Sual:[/B] Yeni bir peygamber gelecek mi? Bazıları, [B](Nebi gelmez ama, resul her zaman gelir, şu anda resuller, yani elçiler vardır)[/B] diyorlar. Peygamber efendimiz son nebi ve son resul değil midir? [/COLOR] [COLOR=dimgray][B]CEVAP[/B][/COLOR] [COLOR=dimgray]Evet son nebi ve son resuldür. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Nübüvvet ve risalet sona erdi. Benden sonra nebi de, resul de yoktur.) [/B][Tirmizi] (Nübüvvet ve risalet peygamberlik demektir. Bu hadis, açıkça, nebi de, resul de gelmeyeceğini bildirmektedir.)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Resullerin ilki Âdem ve sonuncusu Muhammed’dir.) [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][Hakim] [/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Nebiler benimle son buldu.) [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][Müslim] (Bu iki hadis-i şerif de, resulün de, nebinin de gelmeyeceğini açıkça bildiriyor. Vehhabiler, ilk peygamber olan Âdem aleyhisselamı inkâr ediyorlar.)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Öğünmüyorum, ben nebilerin efendisi, sonuncusu ve şefaat edicilerin de ilkiyim.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Darimi][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Peygamberim diyen yalancılar çıkar, benden sonra peygamber gelmez.) [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][Mişkat-ül-mesabih] [/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Diğer nebilere göre benim durumum şuna benzer. Güzel bir ev yapılır, ama bir kerpici eksiktir. Ziyaretçiler, evi beğenir. Yalnız [/COLOR][/B][COLOR=dimgray]"Şu boşluğa da bir kerpiç konsaydı"[B] derler. İşte ben o kerpicim, nebilerin sonuncusuyum.)[/B] [Buhari, Müslim] [/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Her peygamber yalnız kendi kavmine geldi, ben ise bütün insanlara gönderildim.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai] (Peygamber efendimiz, âlemlere rahmet olarak bütün dünyaya gelmiştir. Hatta cinlerin de Peygamberidir.Birkaç âyet-i kerime meali şöyledir: [/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.)[/B] [Enbiya 107][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](De ki, ey insanlar, ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Araf 158] [/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Âlemlere[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Cin ve insanlara ilahi azap ile] [B]korkutucu [/B][uyarıcı] [B]olarak Furkanı[/B] [Kur’anı] [B]kuluna [/B][Muhammed aleyhisselama] [B]indiren[/B] [Allah’ın şânı] [B]ne yücedir.)[/B] [Furkan 1] [/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik.) [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][Sebe, 28])[/COLOR] [COLOR=dimgray]Allahü teâlâ, âlemlere rahmet olarak gönderdim diyor, o, bütün insanların peygamberi diyor. Allah’ın bu rahmeti yetmiyor mu da, yeni elçi aranıyor? İslam binası tamamlanmıştır. Bir âyet-i kerime meali: [/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslâm’ı beğendim.)[/B] [Maide 3] (Son Resul gelip din tamamladığına göre, artık başka din ve başka Resul aranmaz.)[/COLOR] [COLOR=dimgray]Nebi, Resul gelmeyecek ama, ben resulüm diyen yalancılar çıkacak. Birkaç hadis-i şerif meali:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Davaları bir olan iki büyük ordu, çarpışmadıkça ve kendilerine ben resulüm [/B][peygamberim, elçiyim] [B]diyen yalancılar çıkmadıkça kıyamet kopmaz.) [/B][Buhari, Müslim, Tirmizi, Ebu Davud, İ.Ahmed] (Bu hadis-i şerifler Resulullah efendimizin mucizelerindendir.)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Resulüm diyen yalancılar çıkacaktır. Benden sonra resul yoktur.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Nesai, İ.Ahmed, Taberani] [/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Deccal gelmeden otuz kadar veya daha fazla kendilerine resul [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][elçi][B] diyen yalancılar çıkar. Bunlar, sizde olmayan âdetler, bid’atler çıkarır ve dininizi değiştirirler. Bunlardan sakının ve onlara düşman olun.) [/B][Taberani] (Mesela bunlar imanın şartını eksiltir veya çoğaltırlar, kaderi inkâr ederler, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğunu kabul etmezler. 19 un katı olmayan âyetler uydurma derler. Hadisleri inkâr ederler. İslâm âlimleri dini yanlış bildirmiş derler.)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Kıyametten önce resulüm diyen yalancılar çıkar. Onlardan sakının.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Müslim, Taberani][/COLOR] [COLOR=dimgray][B]Resulullahı tasdik şart[/B] [/COLOR] [COLOR=dimgray][B]Sual:[/B] Bir insan Allah’a inansa, hatta bizim Peygamberimiz hariç bütün Peygamberlere inansa, Amentü’nün diğer şartlarına da inansa, bu kimse yine Cehennemlik midir?[/COLOR] [COLOR=dimgray][B]CEVAP[/B][/COLOR] [COLOR=dimgray]Evet yine Cehennemliktir. Çünkü Allah'a inancında samimi değildir. Allahü teâlânın bildirdiğinin hepsine inanmak şarttır, birisine inanılmazsa bu iman olur mu hiç? [/COLOR] [COLOR=dimgray]Hac ibadeti henüz farz olmadan önce, Resulullah efendimiz şöyle buyurmuştu:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Size şunları emrediyorum: [/B][/COLOR] [COLOR=dimgray][B]1- Allah’a iman. Allah’a iman nedir biliyor musunuz? Allah’tan başka mabud olmadığına ve Muhammed’in Onun peygamberi olduğuna şehadet etmektir. [/B][/COLOR] [B][COLOR=dimgray]2- Namazı kılmak,[/COLOR][/B] [B][COLOR=dimgray]3- Zekat vermek,[/COLOR][/B] [B][COLOR=dimgray]4- Ramazan orucunu tutmak. [/COLOR][/B] [B][COLOR=dimgray]5- Aldığınız ganimetlerin beşte birini Allah için vermek. Bunları sizden sonrakilere de bildirin.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Buhari, Müslim, Tirmizi, Nesai, Ebu Davud, İbni Hibban, Taberani][/COLOR] [COLOR=dimgray]Dikkat edilirse, Muhammed aleyhisselamın Allah’ın Peygamberi olduğunu kabul etme şartı bildiriliyor. Kabul etmek ise, beğenip Ona tâbi olmak demektir. Tâbi olunca da zaten misyonerlerin uydurduğu böyle kâfirlik iddiaları gündeme bile gelmez, insanın gözü kâfirlikte olmaz.[/COLOR] [B][COLOR=dimgray]Resulüm diyen yalancılar [/COLOR][/B] [B][COLOR=dimgray]Sual: [/COLOR][/B][COLOR=dimgray]Peygamber efendimiz, ahir zaman peygamberi olduğuna ve ondan sonra peygamber gelmeyeceğine göre, nasıl oluyor da, Amerika’da Mısırlı R.Halife, Pakistan’da A.Kadıyani, İran’da Bahaullah, Türkiye’de birkaç kişi için peygamber deniyor?[/COLOR] [COLOR=dimgray][B]CEVAP[/B][/COLOR] [COLOR=dimgray]Peygamber denilen kimselerin, Müslümanlıkla hiç alakaları yoktur. Çünkü Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki: [/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Muhammed, Allah’ın resulü ve Hatem-ün-nebiyyindir [/B][nebilerin sonuncusudur][B].)[/B] [Ahzab 40][/COLOR] [COLOR=dimgray]Eğer, (Hatem-ün-nebiyyin) değil de, (Hatem-ür-rüsul) denseydi, kötü maksatlılar, (Resul gelmez, ama nebi gelir) derlerdi. Bunun için, (Hatem-ün-nebiyyin) denmiştir. [/COLOR] [COLOR=dimgray]Artık bir zındık, (Nebi gelmez, ama resul gelir) dese de, bir kıymeti yoktur. Çünkü, resullük makamında nebilik makamı da vardır. Yani her resul nebidir; fakat her nebi resul değildir. Yeni bir din getiren peygambere (Resul) denir. Yeni din getirmeyip, insanları önceki dine davet eden peygamberlere (Nebi) denir. Emirleri tebliğ etmekte ve insanları, dine davette resul ile nebi arasında bir ayrılık yoktur. Resul ile nebi eşanlamlıdır. Bunun için, Peygamber efendimize, resul de, nebi de denmiştir. Mesela nebi geçen bir âyet-i kerime meali: [/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Allah ve melekleri, Nebi’ye çok salevat getirir. Ey müminler, siz de ona salevat getirin!)[/B] [Ahzab 56][/COLOR] [B][COLOR=dimgray]Nebi de, resul de gelmez[/COLOR][/B] [COLOR=dimgray]Demek ki, resul olan bir peygamber, aynı zamanda nebidir. (Nebi gelmez) demek, resul de gelmez demektir. Peygamber efendimiz de, kendisinin, Hatem-ün-nebiyyin veya Hatem-ül-enbiya olduğunu bildirmiştir. (Buhari) [/COLOR] [COLOR=dimgray]Allahü teâlâ, Resulüne, [B](Sana indirdiğim Kur’an-ı kerimi, insanlara açıkla)[/B] buyurmaktadır. (Nahl 44)[/COLOR] [COLOR=dimgray]Resulullah da açıklıyor. Son peygamber ile ilgili açıklamalarından bazıları şöyledir:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Nebilik ve resullük sona ermiştir. Benden sonra nebi de, resul de yoktur.) [/B][Tirmizi] [/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Resullerin ilki Âdem ve sonuncusu Muhammed [/B][aleyhisselam][B]dir.) [/B][Hakim][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Bana has olan 5 isim vardır: Muhammed[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Yerde gökte çok övülen], [B]Ahmed[/B] [En çok övülmüş], [B]Mahi [/B][küfrü silen], [B]Haşir[/B] [önce haşrolan] [B]ve[/B] [B]Akib[/B] [Hatem-ül-enbiya][B])[/B] [Buhari][/COLOR] [COLOR=dimgray]Uzun bir hadis-i şerifte ise, ahirette kendilerinden şefaat istenen bütün peygamberler, insanları Muhammed aleyhisselama göndereceklerdir. İnsanlar da, Peygamber efendimize, [B](Sen Allah’ın resulü ve hatem-ül-enbiya’sın, bize şefaat eyle) [/B]diyeceklerdir. (Buhari, Müslim)[/COLOR] [COLOR=dimgray]Mevahib-i ledünniyye’de buyuruldu ki: [/COLOR] [COLOR=dimgray]Resulullahın getirdiği din, diğer peygamberlerin dinini nesh etmiş ve kıyamete kadar devam edecektir. Bu bakımdan, Resulullahın ümmeti, diğer ümmetlerden çok olacaktır. Peygamber efendimize ait haslet çoktur. [/COLOR] [B][COLOR=dimgray]Her milletin peygamberi[/COLOR][/B] [COLOR=dimgray]Hadis-i şeriflerde buyuruluyor ki: [/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Kıyamette tebaası en çok olan Peygamber ben olurum.) [/B][Buhari][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Bütün nebilere altı hasletle üstün kılındım. Ben bütün insanlara gönderildim. Nebiler benimle tamamlandı.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Müslim][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Her nebi, kendi kavmine gönderilmiştir. Ben ise, kızıl kara her millete gönderildim.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Buhari][/COLOR] [COLOR=dimgray]İslamiyet’ten önce, zina çok olurdu. Bir kadın, bir erkek ile uzun zaman, flört edip metres olarak yaşar, sonra evlenirdi. Hazret-i Âdem, öleceği zaman, oğlu Hazret-i Şit’e, [B](Yavrum, alnında parlayan bu nur, son peygamber olan Muhammed aleyhisselamın nurudur. Bu nuru, mümin, temiz ve afif hanımlara teslim et ve oğluna da böyle vasiyet et)[/B] buyurdu. (Mevahib-i ledünniyye)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray]Her resul, nebidir. Her nebi, resul değildir[/COLOR][/B] [COLOR=dimgray]Mezhepsiz türediler, her gün yeni bir yorum getirerek, 14 asırdır bozulmadan gelen dinimizi dört koldan bozmaya, yıkmaya çalışıyorlar. Hadis-i şerifleri inkâr için adeta birbirleri ile yarış ediyorlar. Kimi hayzlı iken namaz kılınır, oruç tutulur diyor. Kimi cünüpken Kur’an okutuyor. Kimi de, akraba dışındaki kadınlarla yapılan zina günah değil, cinsel hizmet vermektir diyor. Kimi mehdi olduğunu ilan ediyor, R. Khalife, A.Kadıyani, Bahaullah ve daha başka zındıklar da kendilerine peygamber diyor. [/COLOR] [COLOR=dimgray]19’cu Reşat Halife ve bazı zındıklar peygamberim (Resulüm) diyebilmek için, Ahzab suresinin, [B](O,[/B] [Muhammed aleyhisselam] [B]Allah’ın resulü ve nebilerin sonuncusudur)[/B] [mealindeki 40. âyet için, “Nebi gelmez ama resul gelir” diyorlar. Halbuki “Nebi” gelmezse, “Resul” hiç gelmez. Çünkü nebi, kendinden önce gelen Resulün dinini tebliğ eden peygamberdir. Risalet [Resullük] makamı, nübüvetten [nebilikten] daha özel ve yüksektir. Her resul nebidir; fakat her nebi resul değildir. Artık peygamber gelmeyeceğini âyet ve hadislerle tekrar yazalım. [/COLOR] [COLOR=dimgray]Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Nübüvvet ve risalet sona ermiştir. Benden sonra nebi de, resul de yoktur.) [/B][Tirmizi] [/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Nebiler benimle son buldu.) [/B][Müslim][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Benden sonra peygamber gelseydi, Ömer olurdu.) [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][Buhari][/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Ben peygamberlerin efendisiyim, hepsinin sonuncusu ve şefaat edicilerin ilkiyim.) [/B][Darimi][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Diğer nebilere göre benim durumum şuna benzer. Güzel bir ev yapılır, ama bir kerpici eksiktir. Ziyaretçiler, evi beğenir. Yalnız [/COLOR][/B][COLOR=dimgray]"Şu boşluğa da bir kerpiç konsaydı"[B] derler. İşte ben o kerpicim, nebilerin sonuncusuyum.)[/B] [Buhari, Müslim] [/COLOR] [COLOR=dimgray]Kur’an-ı kerimde ise mealen buyuruluyor ki:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Bugün size dininizi ikmal ettim, üzerinize nimetimi tamamladım ve sizin için din olarak İslam’ı beğendim.) [/B][Maide 3][/COLOR] [COLOR=dimgray]Allahü teâlâ, son peygamberini gönderip dinini tamamladığına ve dinde noksan kalmadığına göre artık başka din ve başka peygamber aramak, Kur’an-ı kerimi inkâr olur. Peygamberlere ve onlara gönderilen kitaplara inanmak, imanın şartlarındandır. [/COLOR] [COLOR=dimgray]Yeni bir din getiren, kendisine kitap verilen Peygambere [B]resul[/B] dendiği gibi [B]nebi[/B] de denir. Yani her resul, nebidir. Her nebi, resul değildir. Yeni din getirmeyip, önceki dine davet edenlere [B]nebi[/B] denir. Fussilet suresinin [B](Resulüm!) Sana söylenen, senden önceki resullere söylenmiş olandan başka bir şey değildir)[/B] mealindeki âyet-i kerimesi de, resullere kitap verildiğini göstermektedir. Allahü teâlâ, dinini bildiren kitap göndermedikçe ceza vermiyor. İsra suresinin [B](Biz resul göndermedikçe azap etmeyiz) [/B]mealindeki 15. âyet-i kerimesi de, resulün kitap getiren peygamber olduğunu bildirmektedir. Peygamber Farsçadır, resul veya nebi anlamında kullanılır. Nebilik resullük makamı içindedir, nebi gelmezse, resul hiç gelmez. Sapıkların dediği gibi, resullük nebilik makamı içinde değildir.[/COLOR] [COLOR=dimgray]Nisa suresinin, [B](Kıssalarını sana bildirmediğimiz resuller de gönderdik) [/B]mealindeki 64. âyeti, Peygamber sayısının Kur’an-ı kerimde bildirilmediğini göstermektedir. Hadis-i şerifte buyuruluyor ki:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Nebiler 124 bin, resuller ise 313’tür.)[/B] [Hakim][/COLOR] [COLOR=dimgray]Kur’an-ı kerimde bir resul için, o bir nebi idi denmesi onun resul olmadığını göstermez. Resulullah olan Peygamber efendimizin de nebi olduğu birçok âyette geçiyor. Ankebut suresinin, [B](İshak ve Yakub’u ona bağışladık. Nebiliği ve kitapları, onun soyundan gelenlere verdik)[/B] mealindeki 27. âyetinde, İbrahim aleyhisselamın soyundan gelenlere nebilik verildiği gibi kitap verilenler yani resuller de vardır. [/COLOR] [B][COLOR=dimgray]Kendilerine kitap verilen resullerden bazıları şunlardır:[/COLOR][/B] [COLOR=dimgray]Hazret-i Nuh resul ve nebi idi. [B](Şuara [/B]107, [B]Araf [/B]61[/COLOR][COLOR=dimgray][B])[/B][/COLOR] [COLOR=dimgray]Hazret-i İbrahim, resul ve nebi idi. [B](Al-i İmran [/B]84,[B] Meryem [/B]41[/COLOR][COLOR=dimgray][B])[/B][/COLOR] [COLOR=dimgray]Hazret-i Musa, resul ve nebi idi. [B](Meryem [/B]51, [B]Araf [/B]104,[B] Zuhruf [/B]46[/COLOR][COLOR=dimgray][B])[/B][/COLOR] [COLOR=dimgray]Hazret-i İsa, resul ve nebi idi. [B](Nisa [/B]157,[B] Maide [/B]75[/COLOR][COLOR=dimgray][B])[/B][/COLOR] [COLOR=dimgray]Hazret-i Hud, Hazret-i Salih, Hazret-i Lut, Hazret-i Şuayb resul idi. [B](Şuara [/B]125, 143, 162, 178[/COLOR][COLOR=dimgray][B])[/B][/COLOR] [B][COLOR=dimgray]Nebilere örnek: [/COLOR][/B] [COLOR=dimgray]Hazret-i Harun nebi idi. [B](Nisa [/B]163,[B] Meryem [/B]53[B])[/B] [Hazret-i Musa zamanında ona nebilik verildi, Museviliği tebliğ etti.] [/COLOR] [COLOR=dimgray]Hazret-i Yahya nebi idi. [B](Al-i İmran [/B]39[B])[/B] [ Hazret-i İsa zamanında İseviliği tebliğ etti.][/COLOR] [COLOR=dimgray]Resul, elçi, haberci anlamında da kullanılır. Melekten veya peygamber olmayan insanlardan da resul olur. Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Allah meleklerden de resuller [/B][elçiler][B] seçer, insanlardan da.) [/B][Hac 75][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Gizli konuşmalarını işitmediğimizi mi sanıyorlar? Hayır, öyle değil; yanlarındaki resullerimiz [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][elçilerimiz yani hafaza melekleri de] [B]yazmaktadır.)[/B] [Zuhruf 80][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Birinize ölüm gelince, resullerimiz [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][elçilerimiz yani görevli melekler] [B]onun canını alır.)[/B] [Enam 61][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Melekler dediler ki: Ey Lut, Biz Rabbinin resulleriyiz [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][yani elçileriyiz][B].)[/B] [Hud 81][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](O , Kur’an, itibarlı bir resulün [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][elçinin yani Cebrail’in] [B]getirdiği sözdür.)[/B] [Tekvir 19][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Melikin elçisi Yusuf’a geldiği zaman...)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Yusuf 50][/COLOR] [B][COLOR=dimgray]([/COLOR][/B][COLOR=dimgray][Melike Belkıs dedi ki] [B]hediyelerle gönderdiğim mürseller [/B][elçiler][B] ne ile dönecek.)[/B] [Neml 35][/COLOR] [B][COLOR=dimgray]Peygamberlik iddiası zındıklıktır[/COLOR][/B] [COLOR=dimgray]Reşat Halife’ye peygamber diyen bir 19’cu diyor ki: [/COLOR] [COLOR=dimgray]Allah’ın elçisi olan Reşat Halife ile Muhammed arasında ayrım yapmak Kur’ana aykırıdır. Muhammed, diğer elçilerden üstün olmadığı gibi, Reşat Halife’den de üstün değildir. Çünkü Kur’anda, (Resuller arasında ayrım yapmayız) deniyor. (Bekara 285)[/COLOR] [COLOR=dimgray]Başka bir 19’cu da şöyle diyor: [/COLOR] [COLOR=dimgray]“Din kitapları, Muhammed’in her peygamberden üstün olduğunu yazsa da, bu Kur’ana aykırıdır. Peygamberlerden biri diğerinden üstün değildir. İşte âyetler:[/COLOR] [COLOR=dimgray]Bekara (2/136) Nebilerin hiç biri arasında ayrım yapmayız. [/COLOR] [COLOR=dimgray]Bekara (2/285) Elçilerin hiç birisi arasında ayırım yapmayız. [/COLOR] [COLOR=dimgray]Nisa (4/152) Elçiler arasında hiçbir ayrım yapmayanların ödülleri elbette verilecektir. [/COLOR] [COLOR=dimgray]Enam (6/50) De ki: Allah’ın hazineleri benim yanımda demiyorum, gaybı da bilmem, melek de değilim. [/COLOR] [COLOR=dimgray]Bu âyetler varken bir elçi diğerinden üstündür diyemem. Bana göre, Reşat Halife en üstündür ama âyetler buna engeldir.”[/COLOR] [COLOR=dimgray][B]CEVAP[/B][/COLOR] [COLOR=dimgray](Ben resulüm) diyen yalancıların, zındıkların çıkacağını Peygamber efendimiz bildirmiştir. Birkaç hadis-i şerif meali:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Davaları bir olan iki büyük ordu, çarpışmadıkça ve kendilerine ben resulüm [/B][peygamberim, elçiyim] [B]diyen yalancılar çıkmadıkça kıyamet kopmaz.) [/B][Buhari, Müslim, Tirmizi, Ebu Davud, İ.Ahmed] (Bu hadis-i şerifler Resulullah efendimizin mucizelerindendir.)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Resulüm diyen yalancılar çıkacaktır. Benden sonra resul yoktur.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Nesai, İ.Ahmed, Taberani] [/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Deccal gelmeden otuz kadar veya daha fazla kendilerine resul [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][elçi][B] diyen yalancılar çıkar. Bunlar, sizde olmayan âdetler, bid’atler çıkarır ve dininizi değiştirirler. Bunlardan sakının ve onlara düşman olun.) [/B][Taberani] (Mesela bunlar imanın şartını eksiltir veya çoğaltırlar, kaderi inkâr ederler, hayrın ve şerrin Allah’tan olduğunu kabul etmezler. 19 un katı olmayan âyetler uydurma derler. Hadisleri inkâr ederler. İslâm âlimleri dini yanlış bildirmiş derler.)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Kıyametten önce resulüm diyen yalancılar çıkar. Onlardan sakının.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Müslim, Taberani][/COLOR] [COLOR=dimgray]Yukarıdaki yazımızda, R.Halife gibi kendisine Peygamber denilen kimselerin, Müslümanlıkla hiç alakalarının olmadıklarını, Peygamberlik iddiasının zındıklık olduğunu âyet-i kerime ve hadis-i şeriflerle bildirmiştik. Özetle tekrar bildirelim:[/COLOR] [COLOR=dimgray]Kur’an-ı kerimde [B](Muhammed aleyhisselam Allah’ın resulü ve nebilerin sonuncusudur)[/B] diye bildiriliyor. (Ahzab 40) Hadis-i şerifte de, [B](Nebilik ve resullük sona erdi. Benden sonra nebi de, resul de yoktur)[/B] buyuruldu. (Tirmizi)[/COLOR] [COLOR=dimgray]Reşat Halife’nin Kur’an ve Sünnete rağmen, resul [elçi] olduğuna delil nedir? [/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Resuller arasında ayrım yapmayız)[/B] âyeti, [B](Yahudi ve Hıristiyanlar gibi, Peygamberlerden bazısını kabul edip, bazısını inkâr ederek ayrım yapmayız, hepsi de peygamberdir)[/B] demektir. [/COLOR] [COLOR=dimgray]Çünkü Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Resullerden kimisini kimisine üstün kıldık.)[/B] [Bekara 253][/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Nebilerden bazısını bazısından üstün kıldık.)[/B] [İsra 55] [/COLOR] [COLOR=dimgray]Demek ki, Resullerin de, nebilerin de birbirinden üstün olanları vardır. Her peygamber kendi milletine geldi, fakat Muhammed aleyhisselam bütün âlemlere [insanlara, cinlere] geldi.[/COLOR] [COLOR=dimgray]Allahü teâlâ, bütün peygamberlere [B](Ya Âdem, Ya Musa, Ya İsa)[/B] diyerek ismi ile hitap ederken, Muhammed aleyhisselama, [B](Ya eyyühennebiyyu, ya eyyüherresul)[/B] diye özel hitap ediyor. Bu hitap şekli de Onun diğer peygamberlerden üstün olduğunu göstermektedir.[/COLOR] [B][COLOR=dimgray]Fatiha[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] suresinde bildirdiği gibi Allahü teâlâ [B](Âlemlerin Rabbi)[/B]dir. Resulullah da âlemlerden üstün olduğu için, (Rabbüke), (Rabbike) yani [B](Senin Rabbin)[/B] buyuruluyor. ([B]Bekara [/B]30,[B] Saffat[/B] 180)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Biz seni âlemlere rahmet olarak gönderdik.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Enbiya 107] (Hangi elçi âlemlere rahmet olarak gönderildi? Bu rahmet, yalnız insanlar için değil, bütün mahluklar içindir. Hatta kâfirler bile faydalanır. Nitekim [B](Sen içlerinde bulunduğun sürece, Allah onlara [/B][kâfirlere] [B]azap etmez) [/B]buyuruluyor. (Enfal 33)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](De ki, ey insanlar, ben, Allah’ın hepiniz için gönderdiği Resulüyüm.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Araf 158] (Her elçi bir millete gelmiş iken Muhammed aleyhisselam bütün insanlara gelmiştir.)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Âlemlere [/COLOR][/B][COLOR=dimgray][Cin ve insanlara ilâhi azap ile][B] korkutucu [/B][uyarıcı][B] olarak Furkanı [/B][Kur’anı][B] kuluna [/B][Muhammed aleyhisselama][B] indiren [/B][Allah’ın şânı][B] ne yücedir.) [/B][Furkan 1][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Biz seni bütün insanlara müjdeleyici ve uyarıcı olarak gönderdik.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Sebe 28][/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Rabbin sana[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [çok nimet] [B]verecek, sen de razı olacaksın!)[/B] [Duha 5] (Razı olana kadar nimet verecek. Başka hangi Peygambere bu nimetler veriliyor?)[/COLOR] [B][COLOR=dimgray](Allah ve melekleri, Resule salevat getiriyor, iman edenler, siz de salevat getirin.)[/COLOR][/B][COLOR=dimgray] [Ahzab 56] (Başka hangi Peygambere bu makam veriliyor?)[/COLOR] [COLOR=dimgray]Fetih suresinin,[B] (Bütün dinlerden üstün kılmak üzere, Resulünü hidayet ve hak din ile gönderen Odur)[/B] mealindeki 28. âyeti de Resulünün getirdiği dinin ve kendisinin en üstün olduğunu göstermektedir. [/COLOR] [COLOR=dimgray]19’cuların Resulullaha hakaret ettikleri gibi, müşrikler de mecnun demişlerdi:[/COLOR] [COLOR=dimgray][B](Habibim, Rabbinin verdiği nimetlerle sen mecnun değilsin. Senin için bitmeyen, sonsuz mükafat vardır. Elbette sen en büyük ahlak üzeresin.)[/B] [Kalem 2-4][/COLOR] [COLOR=dimgray]Bir hadis-i şerifte de, [B](Beni insanların en iyisi bilmeyen kâfir olur)[/B] buyuruldu. (Hatib)[/COLOR] [COLOR=#696969]Alıntı..[/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Resûlüllah (Aleyhisselatü Vesselam)
Peygamberimiz son nebi ve son resuldür
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst