Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 413466" data-attributes="member: 27"><p>[NOT]<span style="font-family: 'verdana'">İş bu kadar da kalmadı. Çünkü tefsir-i Kur’ân’a sarf-ı himmet edildiği vakit, bazı ehl-i zahir, Kur’ân’ın nakliyatını bazı İsrailiyata tatbik ve bir kısım akliyatını dahi hikmet-i mezbureye tevfik ettiler.</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span>[/NOT]</p><p></p><p>Tefsirlerde Kur'anın nakilleri, İsrailiyyatın ve felsefenin bazı hükümlerine bağlanarak daha da ileri gidildi. Yani Kur'andaki bazı ayetler, Tevrattaki ve İncildeki bazı kıssalarla örtüşüyor, onu anlatıyor gibi anlatıldı. Ya da felsefenin öne çıkardığı bir fikir, Kur'an ayetlerinin kesin bir manasıymış gibi anlatıldı. Halbuki felsefe Kur'ana hizmetkar olabilir, Onu kendi fikirlerine esir edemez. Kur'anın manaları küllidir. Çok manaları murad edebilir. Felsefenin öne sürdüğü bir iddia ayetle örtüşebilir ancak ayet felsefeyi doğrulamak için inmiş değildir. Felsefe ayeti tasdik edebilir, ayet ise felsefenin görüşüne uymak mecburiyetinde değildir. Ayet hatasızdır, yanılmaz, kusursuzdur, felsefe ise beşerin kendi fikrinin ürünü olduğundan, isabet edebilir de, yanılabilir de...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 413466, member: 27"] [NOT][FONT=verdana]İş bu kadar da kalmadı. Çünkü tefsir-i Kur’ân’a sarf-ı himmet edildiği vakit, bazı ehl-i zahir, Kur’ân’ın nakliyatını bazı İsrailiyata tatbik ve bir kısım akliyatını dahi hikmet-i mezbureye tevfik ettiler. [/FONT][/NOT] Tefsirlerde Kur'anın nakilleri, İsrailiyyatın ve felsefenin bazı hükümlerine bağlanarak daha da ileri gidildi. Yani Kur'andaki bazı ayetler, Tevrattaki ve İncildeki bazı kıssalarla örtüşüyor, onu anlatıyor gibi anlatıldı. Ya da felsefenin öne çıkardığı bir fikir, Kur'an ayetlerinin kesin bir manasıymış gibi anlatıldı. Halbuki felsefe Kur'ana hizmetkar olabilir, Onu kendi fikirlerine esir edemez. Kur'anın manaları küllidir. Çok manaları murad edebilir. Felsefenin öne sürdüğü bir iddia ayetle örtüşebilir ancak ayet felsefeyi doğrulamak için inmiş değildir. Felsefe ayeti tasdik edebilir, ayet ise felsefenin görüşüne uymak mecburiyetinde değildir. Ayet hatasızdır, yanılmaz, kusursuzdur, felsefe ise beşerin kendi fikrinin ürünü olduğundan, isabet edebilir de, yanılabilir de... [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst